paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
19.5.2012 v 09:04
Ahoj,
než to někoho vytočí, tak to hned na začátek uvedu na pravou míru
byla to nejnižší spotřeba, jinak průměr z těch několika měření byl 4,46, a i to je pro mě pěkné číslo. A nezaznamenával jsem spotřebu vždy, prostě jen párkrát, jak jsem si vzpomněl. Takže dopředu uznávám, že aby to bylo úplně objektivní za celý výlet, musel bych si zaznamenat všechny tankování a to jsem nedělal.
Ale aspoň poslední 3 zaznamenané tankování mám poznačené celé a znamenají úsek od moře pod Benátkami k nám na hranici v délce 1021km, kokrétně jsme jeli přes Padovu, místy po dálnici 120-130, jinak silnice 100 nebo jak se dalo, přes Dolomity a Cortinu stále hodně do kopce a pak přes celé Rakousko po silnicích 1.třídy až na hranici před Znojmem. A na této trase dlouhé 1021 km jsem měl průměrnou spotřebu 3,91 !

Ale zpět k výletu, tak tedy vyrazil jsem na první delší výlet na Stromu 650 a jak jsem párkrát na benzínce vyfotil najeté kilometry a natankované litry, tak mi z toho vychází tohle:



17,74 litrů, 448 km, spotřeba 3,96, úsek od moře přes Dolomity do Rakouska


10,28 litrů, 282 km, spotřeba 3,65, poslední tankování v Rakousku před hranicí do ČR


Vychází mi z toho několik věcí:

1. nejvyšší spotřeba byla nejspíš na český benzín.... a nepřekvapuje mě to, není to poprvé.

2. jeden dojezd - z Itálie od moře, z místa někde pod Benátkami, přes Padova, Bassano, nějaké úseky po dálnici, Belluno, Cortina (často stoupání do kopce) jsem tankoval až v Rakousku v Lienz po 448 km a to jen 17,78 litrů, ještě ani neblikala poslední kontrolka. Nádrž má 22 litrů, takže pokud v ní bylo ještě přes 4 litry a měl jsem spotřebu 3,96, tak bych na jednu nádrž za tuto jízdu ujel až 550 km a to je pěkné číslo

3. nejnižší spotřeba 3,65 mě překvapila, ale bylo to tím, že jsme z Mariazell jeli na Znojmo, St.Polten jsme objeli přes Hainfeld a Neulengbach a i pak je to často vesnice, tak se jelo pomaleji. Ale na druhou stranu zatáčky z Mariazell na Annaberg jsme jeli dost svižně, vytáčel jsem motor, a i ta jízda přes vesnice patří k cestování, takže můžu klidně tvrdit, že Strom 650 umí cestovat i za 3,6 litrů

Ještě dodám že na Stroma mám s kuframa hodně širokého, takže hlavně odpor vzduchu při jízdě po dálnici udělal největší vír v nádrži


(foto ze Sahary, slunko na nás pražilo skoro kolmo zeshora, pěkný stín )

A ještě krátké info ke Crosstoureru - tankoval vždy více (aby ne, když je to skoro 2x větší motor a má 2x více válců), ale i ten rozdíl byl různý, nejmenší byl myslím cca 1 litr/100km na dálnicích a největší si myslím nepřekročila 2 litry (5 litrů a něco při tankování po 300km). Ale myslím si, že majitelé nadlitrových cestovních endur neřeší tolik spotřebu, takže není co řešit.


Naposledy editováno 08.03.2013 06:59:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 08:27 | Nahoru | #31

Sema píše: Jen poznámka-proč tu vypisuješ spotřeby kolemkomínových zalehávaček, když je to vlákno o spotřebě motorky CESTOVNÍ při CESTOVÁNÍ?



jsou jedinci co cestují i na 999

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 09:29 | Nahoru | #32
hornet s 25kW nejmíň za 4 něco litry... ale to byla jízda, při které jsem neskutečně trpěl.. cestovní tempo kolem 5.. normál 5,5 a když se těch 25kW vytáčí :D :D :D tak to vezme i přes 6..
celkovej průměr 5,3 l/100 a 2 kč/km... spotřebu řeším jak kdy, jsem študák.. ale tabulku si vedu spíš pro zajímavost :)

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 09:52 | Nahoru | #33
Já jezdim se stromkem pořád ve dvou. Na delší dovolené (3týdny) táhneme 3kufry, na topcasu ještě přidělanej vak s nepromokama a stanem, plnej tankvak, celkem kolem cca 200kg a spotřeba je většinou 4,5-5L. Spotřeba se drží dole i když člověk jezdí takhle naloženej sedla v dolomitech a vytáčí motor. Největší vliv na spotřebu mají dálniční přesuny (jezdím 140km/h tachometrovejch), to pak spotřeba přeleze těch 5L, víc než 5,5L jsem snad nikdy neměl, míň než 4L asi taky ne. Jinak taky potvrzuju zkušenost se zahraničním benzínem.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 09:52 | Nahoru | #34

VlastíkPlamínek píše: jsou jedinci co cestují i na 999



konečně někdo kdo mě chápe

Na 999 jde to cestování pěkně od ruky ...od gumy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 10:32 | Nahoru | #35
t_freedom> Bohuzel nemluvime reci stejneho kmene, ja mel na mysli to, že TLko chlastalo jako protrzeny a my ostatni kolegove s vicevalci jeli o 2L/100 min, RSV a Tuono neznam, vubec me nenapadlo, ze to tak muzes pochopit.

...ale s tou spotrebou, ze silna motorka musi mit vysoky naroky na palivo nemas pravdu. Spotreba je umerna "kvalite" navrhu motoru, ucinnosti spalovani ve vsech rezimech a to neni zcela primo umerny "nakonovanosti" motoru. Taky ze existujou povedeny navrhy vykonnych motoru, ktery jsou znamy svoji ekonomicnosti, dost jich s prichodem modernich technologii pribylo, hlavne tomu pomohlo vstrikovani. A to, ze po precipovani ti to zere o skoro 2 litry vic je akorat dusledek tupeho navaleni paliva, protoze vetsina motorek nema lambdy a kdyz ma, tak uzkopasmovou, ktera pak vypadne z meritelnyho pasma regulace.

Naposledy editováno 21.05.2012 10:49:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 11:40 | Nahoru | #36
Jindra650> ale teoreticky máš pravdu...jen realita je většinou jiná...
Důkazem je právě BMW...ano, R1150S(1200) dokáže jezdt za 6/100km(takže o litr míň než S4RS) ale jeho pořizovací cena je díky všem těm nesmyslům o 30-50tCZK vejš...ano je to sofistikovaný motor...avšak jsou tam furt ale...
Já se nehádám, že 999je nějakej dokonalej motor...ale je to přímo úměrný od toho co se po něm chce ... ten motor umí odspodu tahat jako lokomotiva a nevadne ani po 9,5t rpm (což u litrovýho Včka je docela nenormální) ...
Krom toho u benzínu prostě vždy bude platit stechiometrickej poměr paliva a vzduchu...tedy pokud to otevřeš a líp to dejchá...musíš to přikrmit...
U ladění diesselů je to v tomhle ohledu daleko efektivnější...nemusíš přidat žádný palivo navíc, jen si pohlídáš jak to CRko nadávkuje a kdy...a foukneš to...(maximálně dáš jiný vačky, ale pokud už to byl TD předtím jde to i bez toho)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 11:47 | Nahoru | #37

t_freedom píše: Krom toho u benzínu prostě vždy bude platit stechiometrickej poměr paliva a vzduchu...tedy pokud to otevřeš a líp to dejchá...musíš to přikrmit...



Až tak jednoduše bych to neviděl. Můžeš třeba dojít do situace, kdy to jak říkáš otevřeš, naladíš, ono to má blběj průběh výkonu, tak to obohatíš abys to zakryl protože to je nejjednodušší, a máš pak pěknou spotřebu To píšu obecně, ne na tebe.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 11:51 | Nahoru | #38
Stev> jasný, vždyť já taky vidím jak mám ohulenou značku z pravý strany vejfuku...a podle toho jak mám na volnoběh utaženej vzduch a jak mi to v tom stejně jede 1350rpm chápu, že to asi v některejch pásmech bude nakrmený až hanba...
Já raději budu kontrolovat aby ten motor byl co nejvíc v pásmu 80-85°C - protože jak padnu pod 75°C, spotřeba docela narůstá

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 12:14 | Nahoru | #39
t_freedom> To je trochu vada vstrikovani, jakmile padne teplota, tak tam vali benzin jak kdyby to byl studenej start, u karbce nic takovyho neni, tam proste ridic zavre sytic a je hotovo, zajimalo by me, jestli tohle uz nekde vyresili.

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 12:21 | Nahoru | #40
Já se u Tuona nikdy nedostal pod osm, většinou jsem byl přes deset...K1300R mi zatím žere 7,5 až 8,5 a to včetně blbnutí na letišti. Takže ano, očividně se dají vyrobit celkem silný motory, který nežerou. Na druhou stranu když srovnám pořizovací ceny a kilometrový nájezd, tak to Tuono je pořád o dost ekonomičtější volba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 12:23 | Nahoru | #41
t_freedom> já to měl podobný, ale povedlo se vyladit a jezdí o půl litru míň než když byla v sérii - série teda bylo 8.5L. Třeba by to šlo u Ducati taky, težko říct

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 13:18 | Nahoru | #42
Stev> věc se má tak že já nemám PComandera, ale ECU s pevnou mapou (Rexxer tvrdí, že je to ta samá jako na termignoni...ale já jim do hlavy nevidím)
Jinak mám už odzkoušený, že pokud se opravdu teplota pohybuje okolo 80°C, ten motor je i při největší palici na silnici schopnej do 9l/100km jet...

Proto jsem si nechal udělat koženou dečku před chladič co zasahuje max. až do 1/2 chladiče - kterou můžu libovolně stahovat. Od tý doby co jsem to otevřel se mi to na 80°C nedostalo ani v největších vedrech ve městech...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 13:28 | Nahoru | #43
t_freedom> teoreticky bohatší směs ochlazuje motor (neptej se mě proč), takže to sedí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 13:50 | Nahoru | #44
Stev> je to tak, protože na zplynování kapaliny(aerosolu) potřebuješ relativně dost energie) ...tzn. že to odebere víc tepla ze spal.komory než směs chudá, či vyrovnaná...
Obecně, raději budu mít jistotu, že ten motor bude bohatší...než nejistotu, jestli nepálí chudej... o něco bohatší směsí nic neriskuješ...než svoje kováky v kapse... a ladit to rok kvůli 0,5 l na spotřebě mě fakt nebaví ...
Mám kámoše s Dukem 990(karburátor) co jezdí běžně 9-10 l/100 a okruh 12l/100... to je tě ch mejch 8,5 v klidu - 9-9,5 palice na silnici a 10-10,5l okruh docela good ne?

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 14:19 | Nahoru | #45

t_freedom píše: Sema> protože ikdyž s podobnejma mašinama cestuješ, bohužel, se pod těch 7l většinou nevejdeš ...moje zkušenosti se sportovníma dvouválama jsou v tomhle dost tristní...jel jsem Itálii přes Dvořiště -Salzburg - Toblach - Cortinu - Merrano - Brenner a přes Žel.Rudu dom.
Spotřeba za celou cestu nešla pod 7l/100km spíš 7,5(před přechipováním)...
Pak mě udivujou hoši co si to spočítaj na dvě destiný místa...a taky ti, co říkají, že s Tuonem, VTRkem, S4(R)(RS),RSVčkem jezdějí za 6,156l/100km ...prostě tomu nevěřím...jsou to podle mě jen účelový výpočty...a když tedy jo... můžou to rovnou prodat a koupit Monstra 620i(ušetřej na benzín) ...
(mám založený vlákno o spotřebách, ale opravdovejch...kde si nikdo na nic hrát nemusí...mě to tak nějak zajímá...a fakt je, že tam lidi píšou docela pravdivý hodnoty...) Ona prostě mašina co má 100HP a víc prostě bejt krmená musí...a kdo chce jezdit ekonomicky, nepotřebuje tolik koní...(pak to nemusí cpát do benzínu, když využívá jen 1/3 z jejich stáda)
Jo...a BMW obecně, jsou ve spotřebě a kubatůrách dost vyjímka u GSsek jsou ty "nereálný" spotřeby trochu víc reálnější(holt šetřivý němci )

Takhle ano, na mě to působilo dojmem porovnávání spotřeb strojů při svižném projíždění oblíbených úseků.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 14:30 | Nahoru | #46

Petaksmetak píše:
ale ohledně benzínu, jel jsem do tater, tam spotřeba asi 7,9. Nabral jsem tam 2x nádrž a jedu zpět a řek lbych že jsem i více spěchal a spotřeba 7,1.
takže nemají braťa slováci o chlup lepší benál?



Do Tater je to ze Zlína do kopce.
A na zpět je to z kopečka dolů.
Zlín je kolem 230 m.n.m., Tatranská magistrála kolem 1000-1200 m.n.m.
Tak možná v tom by mohl být rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 14:30 | Nahoru | #47
Ono je to stejně nejvíc o pilotovi. Kolega taky jezdí s neuvěřitelnou spotřebou a při tom vždycky říkal "že si to celkem dává". No a pak jsem cestou na dovolenou zjistil, že to pro něj znamená max. 130 na okresce...To by i to Tuono možná jelo za šest

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 14:48 | Nahoru | #48

Horten píše: Ono je to stejně nejvíc o pilotovi. Kolega taky jezdí s neuvěřitelnou spotřebou a při tom vždycky říkal "že si to celkem dává". No a pak jsem cestou na dovolenou zjistil, že to pro něj znamená max. 130 na okresce...To by i to Tuono možná jelo za šest



a přesně o tom to je..."celkem si to dávám a jezdím za 6l/100km" ... prostě borec pilující hrany
Proto jsem psal Jindrovi a jinejm...pojďme se projet a natankujeme spolu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 16:13 | Nahoru | #49

t_freedom píše: Stev> je to tak, protože na zplynování kapaliny(aerosolu) potřebuješ relativně dost energie) ...tzn. že to odebere víc tepla ze spal.komory než směs chudá, či vyrovnaná...
Obecně, raději budu mít jistotu, že ten motor bude bohatší...než nejistotu, jestli nepálí chudej... o něco bohatší směsí nic neriskuješ...než svoje kováky v kapse... a ladit to rok kvůli 0,5 l na spotřebě mě fakt nebaví ...
Mám kámoše s Dukem 990(karburátor) co jezdí běžně 9-10 l/100 a okruh 12l/100... to je tě ch mejch 8,5 v klidu - 9-9,5 palice na silnici a 10-10,5l okruh docela good ne?



jako jo, já bych to viděl stejně, ale shodneme se že prostor pro zlepšení tam je A nejde jen o spotřebu, ale i o to že s optimální směsí a naladěním by to jelo líp.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 16:45 | Nahoru | #50

t_freedom píše: a přesně o tom to je..."celkem si to dávám a jezdím za 6l/100km" ... prostě borec pilující hrany
Proto jsem psal Jindrovi a jinejm...pojďme se projet a natankujeme spolu...


Já se na ten test hlásím - žere mi to do 6,5 a na silnici si víc nevezme a nevezme Myslím, že se ani nijak necourám...

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 16:55 | Nahoru | #51
Jezdim ven docela casto a ten benzin maji fakt nejakej jinej(nebo normalni a tady jsou sra-ky),v loni s kamosem Dolomity on na TDM900 spotreba okolo 4,3l(rikal ze u nas jezdi za cca 4,7l) a ja na CBF1000(ted uz mam take TDM ) jsem mel 4,9l a u nas prumer 5,5l.Jezdili jsme jedno passo za druhym a tam i zpet dalnicni presun 140-150km/h.Nejezdim vylozene na krev,ale taky nejsem zadnej kochač

Naposledy editováno 21.05.2012 16:57:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 16:56 | Nahoru | #52
Hondza> no joooo, honda a čtyřvál...to je skoro jako to BMW...zatímco já pojedu za 9/100km...ty nepřejdeš 7/100 ... ale skusit to můžeme...
Počítám že sraz by byl někde na Dubé a pak dál pod mou taktovkou... uděláme tankovací test ...kdo se přidá (BMW nebereme ty jezděj jen na vzduch )

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 17:00 | Nahoru | #53
Stev> já se obávám, že ladit to někde kolem 3-5t rpm nemá smysl...a od 7 do 10t rpm to jede s takovým zvukem a chodem motoru(i v přechodech plynu), že není co ladit...
Testastretta je obecně ve spodku uhrkaná...ale asi by to šlo poladit min. vzduchem...na což se chystám (jak píšu PC nemám a dalších 12t CZK do toho vrážet nehodlám zejména pokud to teď funguje jak má...zlepšená spotřeba o 0,5 litru mě nezachrání...a všichni kolem mě, s těmahle otevřenejma motorama jezdějí za 9l )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 17:08 | Nahoru | #54
t_freedom> Yes! Dubou jsem chtěl navrhnout :) Já tam měl teď v pátek spotřebu 6,3... Mám jen laděný svody Yoshi a letos novej papír filtr - spotřeba hned klesla A je fakt, že na spotřebu přes 7 se nedostanu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 18:12 | Nahoru | #55
Hondza> tak kdyby byl nějakej vhodnej termín klidně bych se přidal, aspoň bysme se zas potkali

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 18:22 | Nahoru | #56

Hondza píše: Já se na ten test hlásím - žere mi to do 6,5 a na silnici si víc nevezme a nevezme Myslím, že se ani nijak necourám...



To je fakt dobry. Kolik si to vezme na okruhu?

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 18:41 | Nahoru | #57
Mě se to nezdá tak nenormální, sám jsem s Banditem jel i za 3,5 l/100 km a dalo by se to ještě srazit...

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 18:59 | Nahoru | #58
Zdar draci.
Máme velkýho i malýho Stroma.Já jezdím většinou ve dvou na velkým a syn na malém sám.
Na 650 se pohybuje spotřeba okolo 4,5-5l/100 a na stejné cestě mám s velkým ve dvou 5,5-5,8L/100.
Nejezdíme nijak šetrně - z krátka svižněji,takže by spotřeba mohla být i nižší
Tedy - když srovnám váhu 650-1000 V-stromu + váhu mou s manželkou tak si myslím,že rozdíl(ve spotřebě) není nijak hrozný.
Fakt je,že než jsem se s litrem naučil,tak jsem měl taky spotřebu 8,5 .
Takže věřím,že s optimálně plynulou jízdou se dá spotřeba jezdit tak jak uvádí Roman2bk.
A tudíž z toho je jasné,že V-STROM je to pravé!

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 19:45 | Nahoru | #59
no já si myslím, že nezanedbatelný podíl na tom může mít i kvalita vozovek. Přeci jenom tankodrom u nás a krásné silnice v reichu motorce také uleví

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 19:50 | Nahoru | #60
Horten> Hele byl jsem vloni jen jednou a vzala si 10l pri casech kolem 2:27... Nejsem moc letec... Ale i tak me to prijeme prekvapilo, kdyz se sestkou jsem jezdil za 14 pri horsich casech
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 48 Včera v 22:09 assassin
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18


TOPlist