globalmoto_kveten





Téma: E85
 
4.4.2012 v 13:28
Příští týden jdu na předelání Felicie rok 1999 na E85.Je to prej nejaká krabička s dráty a nejakej usmernovač či co.Vyjde me to na cca 4500kč.Položil jsem si otázku když na to jezdí karburátorové auta i stříkačky proč by na to nemohly jezdit karburátorové motorky či motorky s vstřikováním?Mám Varadero 1000 rok 2002 a myslím si že když by se dalo to samé zařízení co do auta tak to musí fungovat,nehlede na to že se to muže míchat a je vcelku jedno čeho je tam více či méne.Co vy na to?


Uzavřeno 13.04.2012 v 15:18 uživatelem Lukyvaran1
Předchozí
1 2
Následující

Lukyvaran1 píše: Ta firma co me bude montovat ten bazmek tak tvrdí že mužu tankovat obojí že to je jedno.



Tak takovýmto "odporníkům" se vyhni obloukem a žeň pěkně klackem

Ale jo, jestli jsi natolik bohatý, že chceš prohodit luftem zbytečných 4k5 nějakým vykutálěným podvodníčkům, do toho. "Krabičku" pro změnu střiků a zapalování mají za asi tři stovky a mají tu drzost prodávat 10x dráž, vítej v ČR Jo a o úpravu na E85 se nejedná ani omylem! Ale tak klidně, jestli té feličitě zdechnou střiky a zrezne celý motor zevnitř koho to vlastně zajímá, že, je to tvůj šrot

(reakce na) E85

5.4.2012 v 20:32 | Nahoru | #32

Lukyvaran1 píše: AndělČK> jezdím denne 40 km.





Na takovém prdnutí neušetříš ani do konce života, to máš furt náklady na běžný servis, pojištění atd. snad i dražší jak samotný provoz.

(reakce na) E85

5.4.2012 v 20:49 | Nahoru | #33

dj_hroch píše: Tak takovýmto "odporníkům" se vyhni obloukem a žeň pěkně klackem

Ale jo, jestli jsi natolik bohatý, že chceš prohodit luftem zbytečných 4k5 nějakým vykutálěným podvodníčkům, do toho. "Krabičku" pro změnu střiků a zapalování mají za asi tři stovky a mají tu drzost prodávat 10x dráž, vítej v ČR Jo a o úpravu na E85 se nejedná ani omylem! Ale tak klidně, jestli té feličitě zdechnou střiky a zrezne celý motor zevnitř koho to vlastně zajímá, že, je to tvůj šrot


má na tohle vůbec cenu reagovat? Takovejch bludů jsem už dlouho neviděl...

Humusus píše: Co teda udělá ta "krabička"? Zrovna teď jezdím 60%E85 s 40%N95 bez úprav do corolly E10 1,3 a nepozoruju žádný změny


Divný, to u mě byl znát citelně nárůst výkonu už při mixu...

Jinak krabička dělá to, že se připojí mezi vstřiky a podle toho na kolik si jí nastavíš ti prodlužuje délku vstřiku (mě konkrétně o 19 procent). To ale neznamená, že tam jde opravdu o tolik paliva víc, jde o to, že standardní ECU nedokáže tu změnu paliva kompenzovat prodlouženim vstřiku(je to už mimo rozsah jejích hodnot), takže jí timhle pomůžeš a ona si to doladí přes regulační smyčku s lambdou sníženim délky vstřiku na požad. úroveň - dolu to už umí, ale nahoru ne .)
Bez lambdy to nebude zrovna ono, takže na motorky nic moc...

jo a samozrejme se dá jezdit i na normální natural - stačí zmáčknout tlačítko a krabička je vyřazena(popř. se dá jezdit i s tim obohacenim 19 procent - lambda si s tim poradí, ale požere to pak mozna o malinko víc,nemínim to zkouset, hlavne N95 uz nekupuju :) - člověk tam má tři mody, který si může libovolně nastavit od nuly do cca 100 procent a pak mód na studenej start - to kompenzuje ten start, kdy se motor nestará o lambdu a jede prvnich par vterin na prednastavený mapy. Tam se dá taky nastavit obohacení, který se postupně během jedný minuty sníží na původní úroveň

Naposledy editováno 05.04.2012 21:01:15

Lukyvaran1 píše: AndělČK> jezdím denne 40 km.



Pokuď jezdíš tolik, tak to máme 14600Km za rok, a to pojedeš do práce i 1.ledna.

S Felicií 1.3Mpi se jezdi normálně za 7l benzínu, to znamená že při průměrné ceně 37Kč za Natural 95 zaplatíš u benzínky 37814Kč.

Pokuď budeš jezdit na E85 a necháš upravit délku vsřiku, tak počítej min. 20% nárůst spotřeby.Takže budeš v některých režimech jezdit na chudší směs, ale to felicii s OHV motorem nevadí. (Např. automobilka Volvo u svých aut flexifuel udává dokonce až 40% nárůst spotřeby.)

Tedy při nárůstu spotřeby 20% to dělá 8,4l a při ceně 27Kč za E85 za rok zaplatíš 33112Kč. Takže pokuď vše dobře půjde, tak se ti to za 1 rok vrátí.Pokuď se ale benzín vrátí např. na 34Kč tak ne.

A teď další možnost. Necháš předělat auto na LPG. Na MPI felicii to stojí cca 17tis. Plyn stojí cca 18Kč. Spotřeba bude stejná jako na E85, takže za 1 rok zaplatíš 22 075Kč. Takže po prvním roce máš LPG skoro zaplacené a pak už jezdíš za 60% toho co dříve na benzín.

Naposledy editováno 06.04.2012 09:18:48
Carlos.> Nárůst výkonu jo, ale chtěl jsem tím říct že nepozoruju žádný problémy (studený starty apod.).
Takže jestli to dobře chápu, tak ty teď s tou úpravou jezdíš na čistej E85?
Kde se dá ta záležitost koupit, nebo jak se to jmenuje? Dík.

(reakce na) E85

6.4.2012 v 13:23 | Nahoru | #37
AndělČK> No neco na tom je.Možná bude lepší počkat přišetřit nejakej petník a dát tam to LPG co?Moc dekuji....

Humusus píše: Carlos.> Nárůst výkonu jo, ale chtěl jsem tím říct že nepozoruju žádný problémy (studený starty apod.).
Takže jestli to dobře chápu, tak ty teď s tou úpravou jezdíš na čistej E85?
Kde se dá ta záležitost koupit, nebo jak se to jmenuje? Dík.


Jj, tak to sedí... jinak krabka se dá koupit třeba na Aukru, za cca 2700 Kč, mají tam i odkaz na jejich stránky...

AndělČK: Jedna věc je teorie, druhá praxe - nevim, kde si sebral 20 procent minimálně navíc... já tam stříkam navíc 19 a hlavně to je top o kolik se tam kdy může dostat, většinou si to lambda zreguluje na menší průtok... Toť teorie a praxe? Po první nádrži budu mít nejspíš dokonce aj nižší spotřebu,každopádně vyšší stopro nebude... a to neberu podle palubního PC!( protože to zákonitě kecá, když neví, kolik tam jde přesně paliva...)

Edit: LPG - k nákladům si připočtěte ještě roční pravidelný prohlídky a každejch X let novou nádrž a jako bonus zákaz vjezdu do podzemních garáží, jenom takový věci, který se moc často neuváděj

Naposledy editováno 06.04.2012 14:28:13

(reakce na) E85

6.4.2012 v 18:13 | Nahoru | #39

Carlos. píše:
AndělČK: Jedna věc je teorie, druhá praxe - nevim, kde si sebral 20 procent minimálně navíc... já tam stříkam navíc 19 a hlavně to je top o kolik se tam kdy může dostat, většinou si to lambda zreguluje na menší průtok... Toť teorie a praxe? Po první nádrži budu mít nejspíš dokonce aj nižší spotřebu,každopádně vyšší stopro nebude... a to neberu podle palubního PC!( protože to zákonitě kecá, když neví, kolik tam jde přesně paliva...)

Edit: LPG - k nákladům si připočtěte ještě roční pravidelný prohlídky a každejch X let novou nádrž a jako bonus zákaz vjezdu do podzemních garáží, jenom takový věci, který se moc často neuváděj



Ty jsi zatím nevyjel ani jednu nádrž, takže praxe se ti ukáže později. Lambda sonda reguluje jen v pásmu, kde je regulace nastavena. Takže např. studený motor a plný výkon neovlivní.(platí pro větší část benzínových aut, které potkáme na silnici)
Pravda je, že s E85 nemám zkušenosti ohledně spotřeby.Zvýšená spotřeba mi vychází ze samé podstaty věci. E85 má vyhřevnosti na cca 72-75% benzínu. Jezdím na LPG a nebo benzín.Naftu jsem úplně zavrhl. A u LPG platí vlastně podobné věci jako u E85. Nižší výhřevnost, vyšší oktanové číslo, které mohou některé motory využít a tedy zvýšit účinnost motoru.

Prohlídka LPG by měla být každý rok. To ano. Ale není, kdo by to měl kontrolovat, takže to každý dělá před STK. Tedy co 2 roky. Mě to stálo 200Kč.
Nádrž má minimální životnost 10let a některé i více. Pokuď někdo teď dá do felicie LPG, tak si myslím, že novou nádrž už nikdo nikdy řešit nebude.

E85

7.4.2012 v 08:27 | Nahoru | #40
AndělČK: Často se na netu uvádí, že E85 má nižší výhřevnost. Přitom dle testu z časopisu svět motorů, kdy byli s Felícií na motorové brzdě výkon i kroutící moment byl na směs vyšší.
Přemýšlím o tom na jakém základě k tomu dochází. Je to tím, že v ten daný moment jde více palivové směsi do válců a tím se navýší ten výkon. Nebo je to tím, že E85 obsahuje více kyslíku a tím pádem větší účinnost spalování směsi.
Před tím, než jsem začal jezdit na směs E85 a B95, jsem o tom četl spoustu teorii na netu a až praxe mi ukázala, že při určité směsi dosáhnu lepší km nájezd a palivová směs mě vychází finančně levněji.
I když určitou roli v tom může hrát i to, že určité auto může mít ten ideální poměr (pro rentabilní provoz) někde trochu jinde. V současnosti testuji 30%E85 + 70%B95 nepřestávám se divit, protože mi km nájezd opět stoupl. (samozřejmě přesnější údaje budu mít až těch nádrží v tomto poměru vyjedu více). Ale zatím spokojenost.

To co si myslím, že má bezprostřední vliv na spotřebu je především řidič, okolní teplota, charakter trati a poměr ve kterém je směs namíchána.

PS: Vozidlo nemá žádné úpravy vstřikování.

(reakce na) E85

7.4.2012 v 18:53 | Nahoru | #41

AndělČK píše: Pokuď jezdíš tolik, tak to máme 14600Km za rok, a to pojedeš do práce i 1.ledna.

S Felicií 1.3Mpi se jezdi normálně za 7l benzínu, to znamená že při průměrné ceně 37Kč za Natural 95 zaplatíš u benzínky 37814Kč.

Pokuď budeš jezdit na E85 a necháš upravit délku vsřiku, tak počítej min. 20% nárůst spotřeby.Takže budeš v některých režimech jezdit na chudší směs, ale to felicii s OHV motorem nevadí. (Např. automobilka Volvo u svých aut flexifuel udává dokonce až 40% nárůst spotřeby.)

Tedy při nárůstu spotřeby 20% to dělá 8,4l a při ceně 27Kč za E85 za rok zaplatíš 33112Kč. Takže pokuď vše dobře půjde, tak se ti to za 1 rok vrátí.Pokuď se ale benzín vrátí např. na 34Kč tak ne.

A teď další možnost. Necháš předělat auto na LPG. Na MPI felicii to stojí cca 17tis. Plyn stojí cca 18Kč. Spotřeba bude stejná jako na E85, takže za 1 rok zaplatíš 22 075Kč. Takže po prvním roce máš LPG skoro zaplacené a pak už jezdíš za 60% toho co dříve na benzín.


jj to musím potvrdit u feliny 1,3MPI
normální provoz 6,8l/100km
ethanol přes krabičku mód "auto" 7,8l/100km
ethanol přes karbičku mód "auto" a odpojená lambda sonda 7l/100km

nevím proč,možná už mám blbou lambdu,ale i u experimentování s mixem 50/50 mi to s odpojenou lambdou žralo o 0,6-1l na 100km míň

nejlepší výsledek jsem však dosáhl po resetu CDI (týden auto bez baterky) kdy pak "jela" z pevně nastavených hodnot výrobce-časem se však siemens "učí" a přizpůsobuje takže v brzké době ho opět zresetuju

moc by mě zajímalo jak je na tom jednovstřik Bosch-na ten typ nezapomenu to dospoda táhlo jak dvouvál akorát v té době ethanol nebyl a autí sem zrušil v příkopě
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist