Naposledy editováno 13.03.2012 17:36:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
Creck píše: --VinCenzo--> Dyt to tam pisou :
V porovnání s benzinem se dosáhne vyššího naplnění válců palivovou směsí a tím
i vyššího výkonu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
LALIK píše: nejsem študovany v oboru a nikomu nic netvrdim jenom jsem tak četl tak přeposilam třeba TU
Já to nemyslel nijak útočně, není to můj obor přímo a znám to jen okrajově, proto mě ten zdroj zajímal, abych to mohl omrknout1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
--VinCenzo-- píše: co jsem ale pochopil je podmínka, aby tam stříkačka nasázela víc paliva, což si nejsu jistej že pokaždé udělá
no podle mě když si tak prdneš něco takového , tak to se o to všechno stará, jestli jsem to správně pochopil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
--VinCenzo-- píše: Já to nemyslel nijak útočně, není to můj obor přímo a znám to jen okrajově, proto mě ten zdroj zajímal, abych to mohl omrknout
jo vpohodě jenom je zajimave že ty plochdražky jezdi na ten ethanol nebo methanol tak jak to maji udělane??? třeba když jsem kutil do modelářstvi tak jsem taky naléval líh ale ktomu ještě ricinový olej
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
Jinak motorka není auto. Nemá řízenou směs. Můj kamarád jezdí feldu 1.3 MPI a dává 1:1 a někdy čistej a prej v pohodě. Já mám vyzkoušenej v pionýru čistej etanol a starty se nezměnily (chytá na 1) ALE: musel jsem zvýšit volnoběh a hůř se motor zbírá z nízkých otáček než na N95... jinak maximálku a podobné kraviny jsem nezkoušel chtěl jsem vědět jestl to jede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
LALIK píše: jo vpohodě jenom je zajimave že ty plochdražky jezdi na ten ethanol nebo methanol tak jak to maji udělane??? třeba když jsem kutil do modelářstvi tak jsem taky naléval líh ale ktomu ještě ricinový olej
To je v článku, na kterej jsem dával odkaz. Ethanol má větší výparné teplo, takže je na vstupu chladnější směs a chladnější směs vzduch+eťák znamená menší objem, takže se toho do válce dá napěchovat víc. U plochodrážek se navíc využije vyšší oktanové číslo, takže výsledek je mnohem lepší výkon a vyšší a spotřeba - pouští se tam záměrně bohatější směs1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
Neni tu nejaky chemik co vi jak se e85 vyrabi ?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
LALIK píše: --VinCenzo--> no a je teda něco na tom methanolu a ethanolu stou korozi???????????
www.4cc.eu/E85_faq.htm
Creck píše: www.4cc.eu/E85_faq.htm
Takže od zítra jezdim na čistej Jinak jako výhodu tam popisujou hezkou vůni - to mohu potvrdit, neboť mi minulý týden upadl filtr s aktivním uhlím a auto opravdu krásně voní1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
LALIK píše: --VinCenzo--> no a je teda něco na tom methanolu a ethanolu stou korozi???????????
Si tak říkám, jestli je tím myšlena koroze kovových součástí nebo "koroze" plastů ohledně koroze kovů vlivem methanolu nemůžu nic najít2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
--VinCenzo-- píše: Si tak říkám, jestli je tím myšlena koroze kovových součástí nebo "koroze" plastů ohledně koroze kovů vlivem methanolu nemůžu nic najít
tu jsem něco našel odstavec Metanol v benzinu tu
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
Creck píše: Serte na jezdeni a spis rozvedte diskuzi jak z toho dostat benzin a denaturaci Neni tu nejaky chemik co vi jak se e85 vyrabi ?
S výrobou ta separace nemá moc co dělat. E85 je směs naturalu 95 a kvasného ethanolu z obilí(vyrábí se v podstatě jako kořalka, ale není tu při destilaci kvasu kladen takovej důraz na čistotu - bude obsahovat určitej možná nezanedbatelnej podíl methanolu a vyšších alkoholů - určitej podíl obsahuje i kořalka, jelikož je stoprocentní separace složek kapalné směsi v praxi nemožná) 15% benál a 85%. Benzín i další případné příměsi se z z toho dají dostat zase destilací, což je už značně neekonomické. Ještě je tu možnost extrakce vodou - ethanol se míchá s vodou líp než s benálem, takže velká část přejde do vodní fáze, která je těžší, takže bude v extrakční nádobě dole a benzín nahoře - vodní fáze = Ethanol+voda se vypustí kohoutkem. Jenže to bude už nejspíš smrdět po benzínu, protože aspoň drobeček se do té vodní fáze beztak dostane a nikdo by to nepil, teda krom houmlesáků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
LALIK píše: tu jsem něco našel odstavec Metanol v benzinu tu
No tam píšou trochu něco jiného než na těch stránkách, co sem dával odkaz Creck - ty jsou vubec trochu divný. Neni tam žádnej autor a vubec celý vypadaj jako by to dělalo dítě ze školky. Mě právě někdo tvrdil, že dochází ke korozi dílů kvůli tomu že váže vodu - ta se přece musí někde vypařit. A že nejvíc tim trpí vejfuk atd.
LALIK píše: tu jsem něco našel odstavec Metanol v benzinu tu
Teď už to teda chápu. Problém není s methanolem přímo, ale s jeho oxidačním produktem, což je kyselina mravenčí, z etanolu vzniká zase kyselina octová, která má asi korozivní účinky slabší a proto se o etanolu mluví, jakože nekoroduje. No co jsem vyčetl, tak se to řeší přídavkem inhiobitorů koroze a taky inhibitorů oxidace metanolu. Ten problém skorozí se projevuje hlavně ve spalovacím prostoru a blízko něj, kde je vysoká teplota - vysoká teplota zrychluje chemické rekace, proto jsou třeba zahradní grily z obyčejné oceli tak hezky orezlý hned po prvním použití - při té vysoké teplotě to udělá lišku prakticky hned a navíc v plynném prostředí, kdežto za normálních teplot ta reakce probíhá elektrochemicky ve vodním filnu na povrchu předmětu z kovu1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
Kdyz vezmu litr lihu za jakou cenu se prodava denaturak : www.karavan3nec.cz/plyn/lih-denaturovany-1000-ml/
Naposledy editováno 13.03.2012 22:23:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
Dejmos píše: No tam píšou trochu něco jiného než na těch stránkách, co sem dával odkaz Creck - ty jsou vubec trochu divný. Neni tam žádnej autor a vubec celý vypadaj jako by to dělalo dítě ze školky. Mě právě někdo tvrdil, že dochází ke korozi dílů kvůli tomu že váže vodu - ta se přece musí někde vypařit. A že nejvíc tim trpí vejfuk atd.
Ty stránky jsem moc nečetl, protože mě dost odradil ten chytrolínskej styl psaní. U toho výfuku je to vůbec pičovina, protože voda(vodní pára) vzniká spalováním benzínu taktéž.Creck píše: --VinCenzo--> Ono i jako cistidlo za 25 - 27 kacek je to defacto za babku.
Jo tak.Záleží vždycky, čím je to denaturovaný. Pokud je to látka naprosto nemísitelná s vodou, tak je to jednoduché - dá se to extrahovat, jak jsem to popsal předtím. Jenže tenhle líh co na něj máš odkaz není kvasný, ale vyráběný z ropy či zemního plynu či syntézního plynu, dle potřeby a aktuální ceny suroviny. Většinou je to hydrogenací ethenu. Průser je, že je to technický líh, u kterýho se neklade důraz na čištění a může obsahovat celkem ledacos - při té hydrogenaci totiž probíhá mrtě vedlejších reakcí a vzniká x dalších produktů...
Naposledy editováno 13.03.2012 22:27:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
--VinCenzo-- píše: Ty stránky jsem moc nečetl, protože mě dost odradil ten chytrolínskej styl psaní. U toho výfuku je to vůbec pičovina, protože voda(vodní pára) vzniká spalováním benzínu taktéž.
Já to taky jen tak zběžně prolít..Taky ten vejfuk rezne jako prase a jestli ethanol váže vody víc než benzín tak bude taky víc reznout - moje domněnka (o chemii sem vetšinou hrál karty )1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
--VinCenzo-- píše: Ty stránky jsem moc nečetl, protože mě dost odradil ten chytrolínskej styl psaní. U toho výfuku je to vůbec pičovina, protože voda(vodní pára) vzniká spalováním benzínu taktéž.
Tak ty www jsou delane jak od decka protoze to byla jedna z prvnich firem co se prestavbou zabyvala.
Je to defacto opis z tehle www : www.bioethanole85.cz/prectete-si/myty-a-lzi-o-e85-aneb-kde-je-pravda
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
Dejmos píše: Já to taky jen tak zběžně prolít..Taky ten vejfuk rezne jako prase a jestli ethanol váže vody víc než benzín tak bude taky víc reznout - moje domněnka (o chemii sem vetšinou hrál karty )
Nene, takhle to nefunguje - v rozehřátým výfuku je voda v plynným skupenství a nemá na korozi prakticky vliv - že vzniká i z benznu jsem zmínil jen abych vyvrátil pocit, že je ve spalných produktech v tomhle ohledu rozdíl. U výfuku je to spíš o té vysokoteplotní korozi v plynným prostředí. Pak tam ještě bude dělat bordel i nějaká reziduální voda po vychladnutí, hlavně v koncových částech, ale to je benzín vs. eťák prašť jak uhoď.Rozdíl může být v produkci NOx-ů tj. oxidů dusíku - ty jsou kyselé a při spalování eťáku jich údajně vzniká víc - nemyslel to náhodou takhle, pičovina je to s vodní parou totiž
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
--VinCenzo-- píše: Nene, takhle to nefunguje - v rozehřátým výfuku je voda v plynným skupenství a nemá na korozi prakticky vliv - že vzniká i z benznu jsem zmínil jen abych vyvrátil pocit, že je ve spalných produktech v tomhle ohledu rozdíl. U výfuku je to spíš o té vysokoteplotní korozi v plynným prostředí. Pak tam ještě bude dělat bordel i nějaká reziduální voda po vychladnutí, hlavně v koncových částech, ale to je benzín vs. eťák prašť jak uhoď.
Rozdíl může být v produkci NOx-ů tj. oxidů dusíku - ty jsou kyselé a při spalování eťáku jich údajně vzniká víc - nemyslel to náhodou takhle, pičovina je to s vodní parou totiž
Asi půjdu vrátit zkoušku z mechaniky tekutin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
Dejmos píše: Asi půjdu vrátit zkoušku z mechaniky tekutin
to jako proč?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol
e: i když ty koncový části vejfuku budou chladnější, tak by tam ta pára mohla kondenzovat
Naposledy editováno 13.03.2012 22:52:44