globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přestavba na ethanol
13.3.2012 v 17:34
Zdravím, uvažuji o možnosti jezdit na e85, kvůli ceně, výkonu.Chtěl jsem se zeptat jestli máte někdo s tímto zkušenost. Cena za litr e85 25kč mi přijde zajímavá .Dave


Naposledy editováno 13.03.2012 17:36:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:16 | Nahoru | #31

Creck píše: --VinCenzo--> Dyt to tam pisou :

V porovnání s benzinem se dosáhne vyššího naplnění válců palivovou směsí a tím
i vyššího výkonu motoru

co jsem ale pochopil je podmínka, aby tam stříkačka nasázela víc paliva, což si nejsu jistej že pokaždé udělá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:20 | Nahoru | #32

LALIK píše: nejsem študovany v oboru a nikomu nic netvrdim jenom jsem tak četl tak přeposilam třeba TU

Já to nemyslel nijak útočně, není to můj obor přímo a znám to jen okrajově, proto mě ten zdroj zajímal, abych to mohl omrknout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:22 | Nahoru | #33

--VinCenzo-- píše: co jsem ale pochopil je podmínka, aby tam stříkačka nasázela víc paliva, což si nejsu jistej že pokaždé udělá



no podle mě když si tak prdneš něco takového , tak to se o to všechno stará, jestli jsem to správně pochopil

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:24 | Nahoru | #34

mike3hylo píše: no podle mě když si tak prdneš něco takového , tak to se o to všechno stará, jestli jsem to správně pochopil

No to už pak jo, jsem to myslel v případě, že jebneš E85 do klasiky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:27 | Nahoru | #35

--VinCenzo-- píše: Já to nemyslel nijak útočně, není to můj obor přímo a znám to jen okrajově, proto mě ten zdroj zajímal, abych to mohl omrknout


jo vpohodě jenom je zajimave že ty plochdražky jezdi na ten ethanol nebo methanol tak jak to maji udělane??? třeba když jsem kutil do modelářstvi tak jsem taky naléval líh ale ktomu ještě ricinový olej

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:29 | Nahoru | #36
Ofotil jsem článek ze staršího časopisu.Kdo má zájem si článek přečíst, tak si poradí s fotkama.





Jinak motorka není auto. Nemá řízenou směs. Můj kamarád jezdí feldu 1.3 MPI a dává 1:1 a někdy čistej a prej v pohodě. Já mám vyzkoušenej v pionýru čistej etanol a starty se nezměnily (chytá na 1) ALE: musel jsem zvýšit volnoběh a hůř se motor zbírá z nízkých otáček než na N95... jinak maximálku a podobné kraviny jsem nezkoušel chtěl jsem vědět jestl to jede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:34 | Nahoru | #37

LALIK píše: jo vpohodě jenom je zajimave že ty plochdražky jezdi na ten ethanol nebo methanol tak jak to maji udělane??? třeba když jsem kutil do modelářstvi tak jsem taky naléval líh ale ktomu ještě ricinový olej

To je v článku, na kterej jsem dával odkaz. Ethanol má větší výparné teplo, takže je na vstupu chladnější směs a chladnější směs vzduch+eťák znamená menší objem, takže se toho do válce dá napěchovat víc. U plochodrážek se navíc využije vyšší oktanové číslo, takže výsledek je mnohem lepší výkon a vyšší a spotřeba - pouští se tam záměrně bohatější směs

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:47 | Nahoru | #38
Serte na jezdeni a spis rozvedte diskuzi jak z toho dostat benzin a denaturaci

Neni tu nejaky chemik co vi jak se e85 vyrabi ?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:48 | Nahoru | #39
--VinCenzo--> no a je teda něco na tom methanolu a ethanolu stou korozi???????????

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:50 | Nahoru | #40

LALIK píše: --VinCenzo--> no a je teda něco na tom methanolu a ethanolu stou korozi???????????

Taky jsem o té korozi slyšel, ale co je na tom pravdy.. Já na ten poměr 2:3 mam najetý tak cca 3 tis, tak až to klekne, tak dám vědět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:52 | Nahoru | #41

LALIK píše: --VinCenzo--> no a je teda něco na tom methanolu a ethanolu stou korozi???????????



www.4cc.eu/E85_faq.htm

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:54 | Nahoru | #42

Creck píše: Serte na jezdeni a spis rozvedte diskuzi jak z toho dostat benzin a denaturaci

Neni tu nejaky chemik co vi jak se e85 vyrabi ?


obilí,řepka atd?????

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 21:58 | Nahoru | #43

Creck píše: www.4cc.eu/E85_faq.htm

Takže od zítra jezdim na čistej Jinak jako výhodu tam popisujou hezkou vůni - to mohu potvrdit, neboť mi minulý týden upadl filtr s aktivním uhlím a auto opravdu krásně voní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:05 | Nahoru | #44

LALIK píše: --VinCenzo--> no a je teda něco na tom methanolu a ethanolu stou korozi???????????

Si tak říkám, jestli je tím myšlena koroze kovových součástí nebo "koroze" plastů ohledně koroze kovů vlivem methanolu nemůžu nic najít

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:11 | Nahoru | #45

--VinCenzo-- píše: Si tak říkám, jestli je tím myšlena koroze kovových součástí nebo "koroze" plastů ohledně koroze kovů vlivem methanolu nemůžu nic najít


tu jsem něco našel odstavec Metanol v benzinu tu

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:14 | Nahoru | #46

Creck píše: Serte na jezdeni a spis rozvedte diskuzi jak z toho dostat benzin a denaturaci Neni tu nejaky chemik co vi jak se e85 vyrabi ?


S výrobou ta separace nemá moc co dělat. E85 je směs naturalu 95 a kvasného ethanolu z obilí(vyrábí se v podstatě jako kořalka, ale není tu při destilaci kvasu kladen takovej důraz na čistotu - bude obsahovat určitej možná nezanedbatelnej podíl methanolu a vyšších alkoholů - určitej podíl obsahuje i kořalka, jelikož je stoprocentní separace složek kapalné směsi v praxi nemožná) 15% benál a 85%. Benzín i další případné příměsi se z z toho dají dostat zase destilací, což je už značně neekonomické. Ještě je tu možnost extrakce vodou - ethanol se míchá s vodou líp než s benálem, takže velká část přejde do vodní fáze, která je těžší, takže bude v extrakční nádobě dole a benzín nahoře - vodní fáze = Ethanol+voda se vypustí kohoutkem. Jenže to bude už nejspíš smrdět po benzínu, protože aspoň drobeček se do té vodní fáze beztak dostane a nikdo by to nepil, teda krom houmlesáků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:17 | Nahoru | #47

LALIK píše: tu jsem něco našel odstavec Metanol v benzinu tu


No tam píšou trochu něco jiného než na těch stránkách, co sem dával odkaz Creck - ty jsou vubec trochu divný. Neni tam žádnej autor a vubec celý vypadaj jako by to dělalo dítě ze školky. Mě právě někdo tvrdil, že dochází ke korozi dílů kvůli tomu že váže vodu - ta se přece musí někde vypařit. A že nejvíc tim trpí vejfuk atd.

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:20 | Nahoru | #48

LALIK píše: tu jsem něco našel odstavec Metanol v benzinu tu

Teď už to teda chápu. Problém není s methanolem přímo, ale s jeho oxidačním produktem, což je kyselina mravenčí, z etanolu vzniká zase kyselina octová, která má asi korozivní účinky slabší a proto se o etanolu mluví, jakože nekoroduje. No co jsem vyčetl, tak se to řeší přídavkem inhiobitorů koroze a taky inhibitorů oxidace metanolu. Ten problém skorozí se projevuje hlavně ve spalovacím prostoru a blízko něj, kde je vysoká teplota - vysoká teplota zrychluje chemické rekace, proto jsou třeba zahradní grily z obyčejné oceli tak hezky orezlý hned po prvním použití - při té vysoké teplotě to udělá lišku prakticky hned a navíc v plynném prostředí, kdežto za normálních teplot ta reakce probíhá elektrochemicky ve vodním filnu na povrchu předmětu z kovu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:20 | Nahoru | #49
--VinCenzo--> Ono i jako cistidlo za 25 - 27 kacek je to defacto za babku.

Kdyz vezmu litr lihu za jakou cenu se prodava denaturak : www.karavan3nec.cz/plyn/lih-denaturovany-1000-ml/

Naposledy editováno 13.03.2012 22:23:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:21 | Nahoru | #50

Dejmos píše: No tam píšou trochu něco jiného než na těch stránkách, co sem dával odkaz Creck - ty jsou vubec trochu divný. Neni tam žádnej autor a vubec celý vypadaj jako by to dělalo dítě ze školky. Mě právě někdo tvrdil, že dochází ke korozi dílů kvůli tomu že váže vodu - ta se přece musí někde vypařit. A že nejvíc tim trpí vejfuk atd.

Ty stránky jsem moc nečetl, protože mě dost odradil ten chytrolínskej styl psaní. U toho výfuku je to vůbec pičovina, protože voda(vodní pára) vzniká spalováním benzínu taktéž.

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:23 | Nahoru | #51

Creck píše: --VinCenzo--> Ono i jako cistidlo za 25 - 27 kacek je to defacto za babku.

Jo tak.
Záleží vždycky, čím je to denaturovaný. Pokud je to látka naprosto nemísitelná s vodou, tak je to jednoduché - dá se to extrahovat, jak jsem to popsal předtím. Jenže tenhle líh co na něj máš odkaz není kvasný, ale vyráběný z ropy či zemního plynu či syntézního plynu, dle potřeby a aktuální ceny suroviny. Většinou je to hydrogenací ethenu. Průser je, že je to technický líh, u kterýho se neklade důraz na čištění a může obsahovat celkem ledacos - při té hydrogenaci totiž probíhá mrtě vedlejších reakcí a vzniká x dalších produktů...

Naposledy editováno 13.03.2012 22:27:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:25 | Nahoru | #52

--VinCenzo-- píše: Ty stránky jsem moc nečetl, protože mě dost odradil ten chytrolínskej styl psaní. U toho výfuku je to vůbec pičovina, protože voda(vodní pára) vzniká spalováním benzínu taktéž.

Já to taky jen tak zběžně prolít..Taky ten vejfuk rezne jako prase a jestli ethanol váže vody víc než benzín tak bude taky víc reznout - moje domněnka (o chemii sem vetšinou hrál karty )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:29 | Nahoru | #53

--VinCenzo-- píše: Ty stránky jsem moc nečetl, protože mě dost odradil ten chytrolínskej styl psaní. U toho výfuku je to vůbec pičovina, protože voda(vodní pára) vzniká spalováním benzínu taktéž.



Tak ty www jsou delane jak od decka protoze to byla jedna z prvnich firem co se prestavbou zabyvala.

Je to defacto opis z tehle www : www.bioethanole85.cz/prectete-si/myty-a-lzi-o-e85-aneb-kde-je-pravda

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:30 | Nahoru | #54
tak a tet ještě poradte autorovi jestli se da s farošem jezdit nebo neda na kořalu s benzínem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:32 | Nahoru | #55

Dejmos píše: Já to taky jen tak zběžně prolít..Taky ten vejfuk rezne jako prase a jestli ethanol váže vody víc než benzín tak bude taky víc reznout - moje domněnka (o chemii sem vetšinou hrál karty )

Nene, takhle to nefunguje - v rozehřátým výfuku je voda v plynným skupenství a nemá na korozi prakticky vliv - že vzniká i z benznu jsem zmínil jen abych vyvrátil pocit, že je ve spalných produktech v tomhle ohledu rozdíl. U výfuku je to spíš o té vysokoteplotní korozi v plynným prostředí. Pak tam ještě bude dělat bordel i nějaká reziduální voda po vychladnutí, hlavně v koncových částech, ale to je benzín vs. eťák prašť jak uhoď.
Rozdíl může být v produkci NOx-ů tj. oxidů dusíku - ty jsou kyselé a při spalování eťáku jich údajně vzniká víc - nemyslel to náhodou takhle, pičovina je to s vodní parou totiž

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:33 | Nahoru | #56
Creck> No vejfuk jsem dal září novej, tak uvidíme za jak dlouho se rozsype. A jak jsem psal, mam na to najetý asi 3 tisíce a zatim bez problému. Kolega na to jezdí taky 1:1 a taky v pohodě. I když ta úspora není nijak závratná - cca 300 stovky na na 50 litrů

(reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:35 | Nahoru | #57

LALIK píše: tak a tet ještě poradte autorovi jestli se da s farošem jezdit nebo neda na kořalu s benzínem



Musis pockat do dubna kdy mi zacina pojistka, pak to vyzkousim v masine.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:35 | Nahoru | #58

--VinCenzo-- píše: Nene, takhle to nefunguje - v rozehřátým výfuku je voda v plynným skupenství a nemá na korozi prakticky vliv - že vzniká i z benznu jsem zmínil jen abych vyvrátil pocit, že je ve spalných produktech v tomhle ohledu rozdíl. U výfuku je to spíš o té vysokoteplotní korozi v plynným prostředí. Pak tam ještě bude dělat bordel i nějaká reziduální voda po vychladnutí, hlavně v koncových částech, ale to je benzín vs. eťák prašť jak uhoď.
Rozdíl může být v produkci NOx-ů tj. oxidů dusíku - ty jsou kyselé a při spalování eťáku jich údajně vzniká víc - nemyslel to náhodou takhle, pičovina je to s vodní parou totiž



Asi půjdu vrátit zkoušku z mechaniky tekutin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:38 | Nahoru | #59

Dejmos píše: Asi půjdu vrátit zkoušku z mechaniky tekutin

to jako proč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na ethanol

13.3.2012 v 22:44 | Nahoru | #60
--VinCenzo--> Máš recht že ta pára tomu nevadí, pokud je ten výfuk rozehřátej, tak se tam kondenzovat nebude (ale taky bude asi záležet na teplotě, nasycení atd..). Ale řekl bych, že to hoodně zjednodušujeme. Ani nevim, jaký má ten etanol složení, pak se mužeme těžko dohadovat, co vzniká jeho hořením
e: i když ty koncový části vejfuku budou chladnější, tak by tam ta pára mohla kondenzovat

Naposledy editováno 13.03.2012 22:52:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist