Ovšem jsem osoba líná a nějaký naustálý servis ostrého endura není nic pro mě, obzvlášť, když vím, že v terénu mi nějakých 20-30kW bohatě stačí.
Být off-road motorky tak přehledné jako silničky, tak tady s žádným tématem nezavážím, ale musím se přiznat, že já se v těch tunách modelů, homologacích a servisních intervalech zase tak moc neorientuji, tak si rád nechám poradit od těch, kteří se už v této oblasti pohybují déle.
Přestanu chodit kolem horké kaše a konečně vyzradím co vlastně hledám

Jde mi o motorku s delšímy servisními intervaly, motor ladění spíše na výdrž než na maximální výkon. Ideálně něco úzkého, malého lehkého, se suchou váhou tak kolem 120kg, žádný polocesťák těžký jak moje silniční k(r)awa. Objem tak mezi 300-400ccm, spíše k těm třem stům. Výkon jak už jsem psal tak mezi 20-30kW naprosto bohatě stačí. Určitě s homologací a elektrickým startérem, dost rád bych ale i nakopávačku. Rád bych něco co má také trochu dojezd, nechce se mi zrovna pokaždé nakládat motorku na vozík a někam jet autem a poté teprve jezdit, já na motorce jezdím rád kdekoli. Rád bych něco, co zvládne i nějaký ten skok, ale také povozit mě stovkou na rozsekané pěšince, prostě motorku, co mě proveze čímkoli, na co stačím já. Jednoduše nenáročnou univerzální přátelskou motorku

Ještě dodám, že mi rozhodně nevadí ani nějaká ta elektronika (vím, že to pak nemá rádo topení, ale já zase nemám rád kupy bahna, tak v extrémním mokru radši půjdu na silnici), takový cucák a já se opravdu nemáme rádi a rozhodně nepohrdnu novějším modelem, i když jsem se doslechl, že je tam problém s regulacemi ze všemi milovaného Bruselu

Modely, které jsem k tématu přiřadil jsou jen takové naťuknutí toho, co jsem někde vyštrachal a co se tomu trochu blíží, ale totálně netuším, jaké mají servisní intervaly, jak jsou ty motory naladěné a připadá mi, že jsou ty Hondy z nějkého důvodu o hodně dražší než Yamahy.
Naposledy editováno 22.02.2012 12:02:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro
1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro
Mr.Dreamer píše: Já si docela zvyknul jednou za rok na motorku kouknout, jestli jí něco nechybí a jinak naprosto nic neřešit, občas možná trochu opláchnout, namazat řetěz, ale to je vše...
Na to bude DRZ400S ideální..
Naposledy editováno 22.02.2012 18:33:45
zmulin píše: Mr.Dreamer> Tlumiče nic neřeknou,jestli nemáš 2 metráky a po muldách co by ty tlumiče trápily si myslim ještě stovkou jezdit nebudeš...
No, právě, že bych rád. Jasně, na nějakých no name tlumičích to jet nejde, ale kvalitní odpružení ty nerovnosti pojídá jako nic, to na tom právě mám tak rád, člověk by si řekl, že to snad ani nejde projet a ty tam proletíš jak blázen a ani při tom moc neriskuješ...
1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro
http://youtu.be/4MPFdZ_Mpg8?t=5m26s
c.j. píše: Něco jsem na ní najel, sice mi sedělo lépe XR400, ale DRZ400S je příjemná motorka pro všechno. A jde s ní v podstatě vše co s ostrou, nebo-li limitem není stroj, ale pilot.. Jen díky váze se při pádu s ní člověk více nadře.
http://youtu.be/4MPFdZ_Mpg8?t=5m26s
Tak zvedání u mě není problém, mám hodně síly v nohách, zvednul jsem i plně naložené GSo jako nic, všichni čučeli

Jaký je tedy rozdíl mezi XR a DR-Z? Myslel jsem, že to jsou skoro stejné stroje, jen XR trochu starší a přesto stejně drahá...
1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro
c.j. píše: XRko je vyšší, má výše těžiště. DRko je nižší a i když je těžší, tak díky nízkému těžišti přijde stejně těžká jako XR. Oproti XR má ale DRZ více váhy na předním kole, což mi při jízdě z kopce moc nesedělo.. Na XR je méně věci k rozbití, nemá vodní chladiče, nemá vodní pumpu, má houževnatou plastovou nádrž, na které se budou množit promáčkliny jako na plechové u DRZ. XRko jede lépe odspodu, má delší zdvih, DRko jede zase o dost lépe nahoře. Z DRka nějaký výkon navíc dostaneš otevřeným výfukem a Dynojet kitem. Z XRka už nic víc nevytřískáš a dokonce udávaný výkon je hodně nadnesený, ale do terénu je ho stále dost. Zásadní nedotatek XR je absence startéru, sice je fajn, že moto nemá ani baterku, ale jakmile motorku položíš kolama nahoru, tak je to v pytli a nejlepší je si dát 15min pauzu a počkat, až se to z motoru odpaří.. To je vlastně jediný důvod, proč jsem ji vyměnil za EXC450.. NA XR se mění olej a filtr co 1500km a zároveň se mají kontrolovat ventily. Na DRZ jsou intervaly mnohem delší (olej 6tis km a ventily 24tis? nevím z hlavy)
Cože, DRko je vodník? To jsem netušil, nojo, ekologické normy

Jinak, z kopce jezdím pod plynem, takže pohoda


1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro
c.j. píše: Zase DRZ400S jezdi(ly) s námi 4 a nikdy nikdo s nádrži problémy neměl, max. lehký důlek. XR400 jsme jezdili 2 a taky žádný problém nebyl. Kámoš bude vlastně své XR z roku 99 prodávat. Další bude možná prodávat své sotva zajeté DRZ400S (07) ale cena bude určitě přes 70tis (odpovídá stavu A1).
No, já na to nijak zvlášť nespěchám, spíše si dělám pořádek v těch modelech, ať vím, po čem koukat.
Ono, ten elektrický startér není špatná věc, když to někde v kopci chcípne, tak je pohoda jen si zmáčknou spojku, červené tlačítko a už nemusím zbytek cesty tlačit sám, ale motorka mi pomůže

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro
1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro
2 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro
wrenchman píše: a co husqvarna TE 410 ? sice starsi ale drzak
Není to náhodou zcela ostré enduro?
drhusak píše: Mr.Dreamer tu je vcelku dobry clanok ohladne DR-Z
http://motoride.sk/c...alsport.html [/quote]
Dík moc za článek, pěkně jsem si početl .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro
Mr.Dreamer píše: Není to náhodou zcela ostré enduro?
Po sezoně stejně koupíš ostrý
1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

Jinak pozor na Alp-je to jen pro lehčí terén,vidle sračky,zadek taky,motor držák,ale bez života,prostě pro holku na cestování po polích.
Mě pro Tebe vychází to DRZ-S a úplně nejlíp to moje...

Petr Huska píše: Kup FREE RIDER a pak tu poreferuj-někdo musí být ten první obětní beránek
Jinak pozor na Alp-je to jen pro lehčí terén,vidle sračky,zadek taky,motor držák,ale bez života,prostě pro holku na cestování po polích.
Mě pro Tebe vychází to DRZ-S a úplně nejlíp to moje... P-H.
Ta freeride mi připadá jako takové všechno a nic a hrozně mi tam vadí ta nádrž. Toho odpružení jsem se u alpu právě bál nejvíce.
Prostě chci nezničitelné odpružení, trochu lepší podvozek a motor klidně slabej, ale ať vydrží

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro



wrenchman píše: Husqvarnu TE 410 ma kamarad, a ostry enduro to fakt neni takova klidna hodna motorka ale na 2 se plynem na zadek nepostavi a na jednicku musis pomoct spojkou takze ostry to fakt neni
na poli se tomu da pokourit a je to parada
Tak mně je jedno, jestli to bude mít 30kW nebo 100, jde mi o servisní intervaly, náročnost údržby, výdrž dílů...
2 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro


wrenchman píše: podle myho nazoru ta husqvarna je skoro nesmrtelna zkus napsat nejakynu majiteli tady na motorkarich
a od toho obsahu jsem cekal nejaky vetsi kone no ale je to tahoun
Ale jo, koukám, že píšou "pro hobby jezdce". Mrknu se na ní, dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro
wrenchman píše: a co husqvarna TE 410 ? sice starsi ale drzak
No pod pojmem držák si asi představujeme každý něco úplně jiného

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro
wrenchman píše: Janek> to se muze stat kazdymu ctyrtaktu...ja osobne bych si ji nekoupil, protoze na ten obsah to vazne nejede, jel jsem ja husabergu 450 a na to ze to ma o 40ccm vic tak tah je oproti husqvarne nesrovnatelnej ale to uz jsme nekde jinde ale jen jsem ji nadhodil kdyz byla rec o "neostrych,, endurech
a co treba TTR 600 ? DR 800 ? to jsou taky neostry endura
Pls, přečti si ten první příspěvek, já hledám lehkou motorku do jakéhokoli terénu, něco s čím můžu jet skutečně kamkoli. Více než extra výkon ocením nenáročnou údržbu, ale chci motorku, se kterou se dostanu všude, se kterou můžu skákat, blbnout, jezdit rychle polňačky a hned na to vjet do technické pasáže. Big který váží půl tuny mi něco takového asi skutečně neposkytne...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DR-Z4S dual sport [1 ... 4, 5] Suzuki DR-Z400S | Jenik789 | 127 | Dnes v 14:02 alda_explorer |
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 316, 317] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 9507 | 28.4.2025 v 14:45 ZdendaZB |
Spolehlivost Suzuki dr-z 400 E Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E | prochy_33 | 9 | 22.4.2025 v 15:02 Pedl |
enduro - polňačkou, lesem, potokem Suzuki DR-Z400S, Kawasaki KLX 450r, KTM 690 Enduro R... | icedee | 1 | 3.4.2025 v 09:00 kokoška. |
Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail [1 ... 9, 10] Beta ALP 4.0, Fantic XEF 250 Trail | Matess727x | 275 | 14.3.2025 v 06:36 SuperSic58 |