Katana píše: Tak proč když ty naše Jawy zkopírovaly, nejsou Jawy mezi velkými světovými výrobci, japonci zkopírovaly některé patenty, někdy celý stroje ale to bylo od Němců. A to že předběhly všechny ostatní to se pouhým kopírováním dosáhnout nedá, pokud by jen kopírovaly tak by byly minimálně o krok zpět. Oni šly do aut, motorek a elektroniky naplno, zkopírovaly, zdokonalily a byly na špici a s čínou nás čeká zřejmě to stejný, holt obraz světa se mění.
První japonci, teď číňani... dobré, posunuje se to hezky západně, za chvilku budeme na řadě my a celý svět bude pod náma
VlastíkPlamínek píše: byla to jen otážka času, není na místě hrát překvapnýho
Já myslel, že to přijde tak v roce 2050, až budu slinit v domově důchodců na kolečkovým křesle před TV Noha a motorky mi budou ukradený, ale tohle je moc, moc brzo
1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Známej si přes firmu dovalil z číny profi 450 krosku, sice z toho designově koukal japonec , ale už dva roky ji trápí po lesích a drží . Bohužel čínský stroj s cenou nad 150 je v ČR neprodejný, prodej šmejdů si přivolávaj sami lidi, protože jim nevysvělíš že je to už kvalita, ne oni chtěj super cenu....a super cena jde ruku v ruce s nižší kvalitou.
Čína umí dobrý výrobky ne že ne, ale už si to nechá zaplatit. Míchám se známýmu pod ruku v servisu a měl jsem možnost porovnat levný skútr Kingway a levný skútr ZNEN, který je ve finále dražší než Kingway, ale hned zpracováním jak celkovým tak jednotlivých dílů je lepší... Dle slov servismana je u toho cena našponovaná na minimum jen aby to bylo trochu konkurenceschopný (a stejně se cenově nedostanou na cenu šmejda), protože lidi to prostě u těhle levnejch skútrů nechtěj pochopit že existuje lepší a horší varianta ale to je zas jiná věc
Co řikáte na toho Loncina? Něco mi to trochu taky připomíná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
VlastíkPlamínek píše: byla to jen otážka času, není na místě hrát překvapnýho
Soudruh machr opět nezklamal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
PatMatbanda píše: Soudruh machr opět nezklamal.
Promiň, fanclub už je plný, další neberem.
1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Pekeno píše: fuj tak todle bych si nekoupil asi bych se bal že mi něco za jizdy z motorky upadne a zabiju se
No, já před časem o tom Loncinu něco četl a mylím že se dělá ve fabrice kde se pro BMW dělaj motory a ten motor je tam prý i použitej, brzdy Nissin, být v 50-tých letech internet tak by se tam jistě psalo o japonskejch strojích tak jako dnes píšeme o těch čínských, to byla doba kdy svět znal BSA, Norton, Triumph,DKW, Jawa, Motobi a nikdo netušil co bude za 20 let. Osobně ale nejsem zastánce čínskejch strojů.Naposledy editováno 14.02.2012 07:51:09
1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Jinak ono sednout na činskou 6-ku, bude chtít trochu odvahy, protože upadlá páčka brzdy na dvacce v 80 -ti nebo na 6-ce v 150 to je sakra rozdíl....
A hlavně přemejšlení zákazníků co kupují 600-ku a 125-ku je trochu odlišné, takže bych se té invaze až tak nebál....
Dave81 píše: O SV se taky psalo, že v 50ti tkm je mrtvý, já bych na to zas tolik nedal..
...ale možná na tom něco bude, v inzerci s 50ti skoro žádná neni :) si jsou všechny fakt mrtvý :)
O SV se psalo, že je po 50 ti tisích mrtvý, protože si to nějakej trouba přeložil z toho objektivního rozboru na www.lpx.cz. Ale, že je hyosung comet šunt, co se mu po cca 10ti tisících zadřou ventily na zadním válci, vzniklo tak, že se určitý "povedený" sérii opravdu zadřely ventily na zadním válci.
1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Kdo z Vás před 10ti lety přísahal věrnost Nokii a dnes má Samsung,HTC atd?
Já ano
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Sukin píše: Pánové nesrovnávejte čínu a Japonce, Japonci kopírovali ,ale jejich kopie byli většinou kvalitnější než anglické vzory....
Jinak ono sednout na činskou 6-ku, bude chtít trochu odvahy, protože upadlá páčka brzdy na dvacce v 80 -ti nebo na 6-ce v 150 to je sakra rozdíl....
A hlavně přemejšlení zákazníků co kupují 600-ku a 125-ku je trochu odlišné, takže bych se té invaze až tak nebál....
Ze začátku chrlili taky pěkné zvěrstva.Trvalo chvilku než se dostali tam kde jsou ted.
3 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Jak se na začátku 90'let smáli firmám KIA a Hiundai...jak se v 60' smáli SUBARU? Kolik let vyrábí auta Suzuki a kolik Škoda(a nevidím v kvalitě zas takovej rozdíl - v době ano)
Na číňanech je absolutně nejneuvěřitelnější to, jak jsou flexibilní a během 1-2měsíců jsou schopni zavíst změnu ve výrobním programu - což je pro "kontinentální" automotiv téměř nepředstavitelný.
Dnes se tomu smějeme ... a pokud se nic nezmění, tak nás to za 10let převálcuje a budem jen čučet s otevřenou hubou.
Činá/Taiwan jako národ má dvě zásadní vlastnosti
- nemají obecně vrozenou invenci, dokážou přesně kopírovat (to už známe a smějeme se)
- hrozně snadno a rychle se učí, z toho budeme jednou překvapení
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Hockin píše: Ze začátku chrlili taky pěkné zvěrstva.Trvalo chvilku než se dostali tam kde jsou ted.
Které typy konkrétně myslíš???
Honda začala prodávat první motokolo v roce 1949 a za 12 let v roce 1961 už byla v silničních závodech v třídě 125 a 250 Mistrem světa.
Číńani už bastlí motorky minimálně 20 let a kvalita a sportovní úspěchy jsou prozatím dost daleko.
Sukin píše: Které typy konkrétně myslíš???
Honda začala prodávat první motokolo v roce 1949 a za 12 let v roce 1961 už byla v silničních závodech v třídě 125 a 250 Mistrem světa.
Číńani už bastlí motorky minimálně 20 let a kvalita a sportovní úspěchy jsou prozatím dost daleko.
Ono je potřeba koukat na to v kontextu doby. Dřív sportovní úspěch znamenal nejlepší reklamu, proto byl prioritou. Pochybuju, že pro současný čínský (ale nejen čínský) továrny je prioritou vyhrát MotoGP. Dosahujou zisků i tak a o to jim jde. Vyráběj takovou kvalitu jakou zákazník zaplatí. A pokud se držej, jak píšeš 20 let, tak ve ztrátě určitě nejsou.
A jak už tu bylo správně zmíněno: Automobila jako KIA, Hyundai...před pár lety terč posměchu a "symbol šuntu", dneska zaměstnávaj desetitisíce evropanů a maj nezanedbatelnej podíl trhu.
Rozhodně bych čínu nepodceňoval ani co se motosegmentu týče, dneska jsou ještě asi pozadu, ale podle mě zbytek světa doháněj mílovými kroky....
Sukin píše: Které typy konkrétně myslíš???
Honda začala prodávat první motokolo v roce 1949 a za 12 let v roce 1961 už byla v silničních závodech v třídě 125 a 250 Mistrem světa.
Číńani už bastlí motorky minimálně 20 let a kvalita a sportovní úspěchy jsou prozatím dost daleko.
S pomocí citace několika článků:
"Druhá světová válka zásadně změnila svět, válečné úsilí USA s SSSR pořádně rozhýbalo ekonomiky těchto států. Poražené mocnosti Německo a Japonsko se po válce s ekonomickou pomocí zejména USA pustili do obnovy svého hospodářství. Velmi rychle se jim dařilo napravovat válečné škody a budovat novou ekonomiku. Nesmírná japonská pracovitost způsobila, že japonský trh byl domácím firmám brzy příliš těsný. Nejprve tedy hledali mezery na domácím trhu. Stalo se tedy, že vznikali nové firmy, které začali vyrábět motocykly. Zkušenosti měli tak maximálně s výrobou kol. Chybějící zkušenosti se nahrazovali jak se dalo a to průmyslovou špionáží, kopírováním, nakupováním patentů a angažováním odborníků. Protože japonské motorky v začátcích vzbuzovali stejnou nedůvěru jako čínské výrobky dnes, museli japonské firmy přesvědčit zákazníky, že neznámé značky jako Honda, Suzuki a další umí také vyrábět kvalitní motorky. Proto museli vyrazit na světové okruhy utkat se s konkurencí. Nedostatek zkušeností byl nahrazován obrovskou pracovitostí a pílí, ale času bylo málo. Velmi brzy se dostali na špici a začali vytlačovat konkurenci jak na závodech, tak na světovém trhu"
"rok 1960
První do světa vyrazila Honda, následovala ji Suzuki. V roce 1960 udělala Suzuki první pokus na Isle Of Man TT, tehdy skončila ještě v poli poražených a závod jasně ukázal kolik se musí firma učit od nejlepších."
1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
Sukin píše: To je právě ten problém až budou číňani stejně kvalitní tak bude rozdíl ceny oproti zavedeným značkám 15 procent a to už není takovej rozdíl, aby s tím mohli někoho převálcovat.
Mno a pak se začnou vyrábět levný motorky v Africe a zase bude o čem psát
Sukin píše: Které typy konkrétně myslíš???
Honda začala prodávat první motokolo v roce 1949 a za 12 let v roce 1961 už byla v silničních závodech v třídě 125 a 250 Mistrem světa.
Číńani už bastlí motorky minimálně 20 let a kvalita a sportovní úspěchy jsou prozatím dost daleko.
Přesně, číňani jsou sice možná pracovití, jako japonci, ale jinak to jsou hovada podobný rusákům. Japonec = disciplína, kázeň, snaha se vzdělávat.