prosím o jakýkoli názor či radu ve věci homologace padacích protektorů na motocykly Yamaha (popř. jak to mají ostatní značky).
Pojišťovna neplnila část pojistného plnění, protože na motocyklu byly montovány nehomologované padací protektory (+ varovala, že kdyby motocykl klouzal po boku a někoho zranil, cvakal bych sám).
Alternativní výrobci padáků žádní homologaci nemají a tvrdí, že ani samotná Yamaha své padáky nemá homologované - v yamaze mi tvrdí, že to samozřejmě homologaci má, ale ničím se neprokázali, jen planá slova.
Teď sháním padáky, které homologaci mají, abych se podobným problémům vyhnul. Budiž toto varováním pro ty, kteří si na motorku lepí co se jak hodí - i posrané padáky dokážou v peněžence pěkně zatočit. Pro úplnost - likvidátor události - Halbich, pojišťovna ČPP (v tomhle dávám zapravdu pojišťovně, jediné co mohli udělat to schválně přehlídnout a to se dneska "zadarmo" nedělá.
Dík za názory, zima se krátí, zahřívejte motory
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací protektory - homologace?
Najt_Rajdr píše: Nebýt kolegy najatého Halbicha (kterého najímá teď více pojišťoven), tak se to nestalo. ČPP v tom nevidím úplně zle, ale snaží se ušetřit.
Padací protektor zaprvé způsobil menší poškození (zabránil poškození nádrže atd.) a bohužel se zadruhé ohnul a způsobil menší poškození rámu. Pád v rychlost 30km/h Jenom každé poškození komponenty znamená její výměnu -> práce za výměnu rámu je x tisíc. Rám samotný 60 000 a i kdyby tam byla zůstatková hodnota okolo 70% tak se přes totálku dostanu.
Je nutno konstatovat, že origo padák od Yamahy by to prý neudělal. Ten se zlomí a neohne (ale nespadne pak motorka na zem?).
Zajímalo by mě vyjádření Rutana a spol. kteří se výrobou padáků zabývají.
No a dostali jsme se k jádru věci. Padací protektor sám o sobě způsobil škodu za cca 70 tis.
Kdyby tam nebyl šla by do kelu nádrž a asi víko motoru.
To jsi měl napsat hned na začátku
dj_hroch píše: Anketní otázka myslíš, mají padáky pana dealera, vlastně pojišťováka také homologaci?
nevim jak hodne jsou ty nemecky ABE prenositelny do ostatnich zemi EU, ale v nemecku maji ABM homologovane vsechny produkty... viz tady na strankach to PDF, tam jsou i cisla prislusnych schvaleni ABE:
www.ab-m.de/en/products/crash-protectors
jinak teda k veci, jestli padak poskodil ram ze je na vymenu tak to se posudku halbicha ani moc nedivim... btw co je to za padaky? nemas foto?
ono na motorku kde si platim havarijko bych je snad ani nedaval, zbytecna hmotnost navic :)
Naposledy editováno 13.01.2012 10:29:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací protektory - homologace?
assassin> Jde o padáky Proobikes, byly na motorce namontovány od prvního majitele, tak jsem to neřešil. Dřív zachránily pád ze stojánku, takže jsem jim byl vděčný
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Foto:
[img]
Za zbytek komponent jsem nějaké peníze dostal, takže na opravdu rozpočtem mi to výjde. Proobikes se omluvila a zaslala nové padací protektory, odeslal jsem jim ještě dotaz, zdali jejich společnost splňuje Atest SD8, který je povinna mít každá společnost, která prodává doplňky pro provoz na pozemních komunikacích. Uvidíme
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
Najt_Rajdr píše: seikos> Je to tak, proto se tam pojišťovna chytá každé záležitosti. Proto je mi jasné, že šance je malá (neli žádná). Jde mi spíš o budoucnost, co na motorku mám hodit, abych se vyhnul dalším problémům.
No, tak jak na to koukám tak bych tohle poškozeni rámu vůbec neřešil.
Ale na druhou stranu se už Halbichovi nedivím
Potřebuju tam bouchnout něco, co má homologaci (s jistotou) a nebudou s tím problémy.
assassin> Tak proč se to kurňa vyrábí, je mi jasné - dycky se najde blbec, co to koupí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
------------------
Jinak dotaz s tou homologací a normou platí stále. Počítám, že nejsem první, ani poslední, co dostal přes držku za příslušenství při nehodě.
------------------
Ono proč pojišťovna neplní to jsem ani nějak nechtěl zjišťovat, bylo mi to jasné, moje chyba, neoriginální příslušenství je většinou na tahanice. Bezúspěšné.
1 reakcí na tento příspěvek Padací protektory - homologace?
Jinak bych tě chtěl upozornit na to, jak jak máš rozepsáno co všechno se homologuje, že ta norma co tam máš uvedeno, se vztahuje na čtyřkolová vozidla! A ten bod 8. jsou takové ty ochranné rampy a rámy na offroady atd. !!
Jinak pro motocykly platí jiná norma EHK. Viz. obr.
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/02/55536_eumoto.png)
Naposledy editováno 13.01.2012 15:15:02
1 reakcí na tento příspěvek Padací protektory - homologace?
§ 1
Základní pojmy
Pro účely této vyhlášky se rozumí
a) motorovým vozidlem - vozidlo, které se po pozemní komunikaci pohybuje pomocí vlastní motorické síly,
Proč tam nenapíšou, pouze dvoustopá vozidla?
Naposledy editováno 13.01.2012 15:22:27
3 reakcí na tento příspěvek Padací protektory - homologace?
Pakliže zákon či jiná norma tvrdí, že protektor musí být homologován a pojišťovna kvůli nehomologovanému protektoru následně odmítá plnit, pak vězte, že ta věc, kterou máte na stroji nainstalovanou, NENÍ padací protektor, ale něco, co homologaci nepodléhá. Kupříkladu zmíněná okrasná matka. Nebo cokoliv jiného a likvidátorovi je do toho velké hovno. To zaprvé.
Zadruhé, smlouvu o havarijním pojištění je ovšem nutné uzavřít s tím, že motocykl žádné protektory nemá. Holt budete platit vyšší pojistku.
Zatřetí, pakliže by vás někdo (kupříkladu naši pomáhači a chrániči) chtěl popotahovat za to, že na stroji máte nainstalované nehomologované komponenty, nebudete se s nimi bavit, natož něco řešit. Neboť, jak jsme si výše řekli, jde o díl, který homologaci nevyžaduje. Co je to za díl, jim říkat nemusíte a nebudete, není to vaše povinnost. Oni musí dokázat, že se jedná o díl porušující normu.
Naposledy editováno 13.01.2012 20:18:03
Ovšem jako návrh se to bere
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Ještě někoho něco napadá? Co když jsem prošel STK a tam nepřipomínkovali? Měli? Odvolávat na STK je asi hloupost...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Vycházím z toho, že v legislativě se kterou denně pracuji není tělocvična to stejné jako místnost na cvičení (to jen pro přirovnání)
1. Najt Rajdr - padáky, které máš na motorce nainstalované bych ti už před pádem popsal jako zbytečný krám na okrasu a přesně takto bych odhadl, že pád dopadne. Spíš bych ale čekal, že se urvou i s kusem rámu, dopadlo to tedy relativně dobře. Novou sadu, kterou ti Proobikes poslalo jim s díky vrať, protože se jedná o tentýž nefunkční výrobek. Já mám na svém webu okolo 50 crashtestů a jen několik nedopadlo podle mých představ. Vesměs se ale jednalo o pády motorky do kolejiště tramvaje, highsidery nebo pády do děravé vozovky atd...
2. vyjádření pana Halbicha je zcestné. Jednak jak vidíte, prodává protektory taky, jsem si jistý, že rovněž nehomologované, v podstatě v totožné koncepci pro tvůj stroj (rovněž shit) a jak jiní napsali - spadnout to s jeho padáky, bylo by ticho po pěšině. Taky mi kdysi dávno dělal odhad na likvidaci škody na motorce a vím, že nechal měnit i ŠKRÁBNUTOU stupačku. Takže tady to taky asi až tak čisté nebude že...
3. NIKDO z výrobců padáků nemá své produkty homologované. Co byste na tom taky chtěli homologovat??? už z principu věci to z motocyklu nevyčnívá, protože jeho profil je daný šířkou řidítek a padáky jsou vždycky kratší. nemluvě o tom, že na motorce sedí jezdec, který je také širší než padáky. Ani Yamaha, LSL nebo kdokoliv jiný je nemá homologované, nebo jste snad na nich někdo našel vyražené Ečko????
4. částečně souhlasím s tvrzením, že poškození rámu bylo způsobeno padákem, protože tomu defakto opravdu tak je. Kdyby tam byl protektor, který má rozumnou konstrukci, rám by nepoškodil. To je jasné! V tom případě se nabízí soudní vymáhání škody po výrobci padáku. V praxi ale nic nevysoudíš, respektive pochybuju, že máš nervy na to to řešit, když máš rám defakto funkční. Typický příklad toho jak vznikla fáma "padáky způsobí víc škody než užitku". ANO! POKUD JSOU UDĚLANÉ ŠPATNĚ!
5. přístup pojišťovny k padákům je ten, že pokud je máš nainstalované (respektive jim stačí pouze faktura), tak ti snižují pojistné a chápou to jako PLUS! a o žádné homologaci se v pojistné smlouvě nepíše ani čárka!!! na tom bych postavil celou právní oponenci vůči jim!
věřte tomu, co tu do vás léta hustím - konstrukce padáku není až tak jednoduchá věc...
2 reakcí na tento příspěvek Padací protektory - homologace?
RUTAN píše: Assassin...no tak OK, ale stejně - najdeš technický rozdíl mezi homologovanými padáky a nehomologovanými? koncept těch co tam měl Najt Rajdr a těchhle je naprosto stejný, takže v čem spočívá ta homologace? funkčnost určitě homologovaná nebude, to nejde nijak zaručit jak to při pádu obstojí. pouze odhadnout..
je mi to jasny... ono ostatne okolnosti padu je tolik ze si moc nedokazu predstavit tu metodiku homologovani.. ale je tu zasadni rozdil z hlediska urednika.. papir s razitkem vs. nic... zvlat kdyz halbich u nas plati za respektovanyho znalce.. tezko u soudu rozmetas jeho posudek...
Pojišťovna mlčí, po mých otázkách dle jakého předpisu musejí být homologovány, napíšu jim z prdele znova. Soud se konat nebude, žaloba by takový problém nebyla, znalečák taky ne, ale těch pár litrů co je v sázce, srát na to
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Pokud se objeví další zábavné příhody, dám vědět.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Neježděné pneu vydrž Yamaha FZ6 Fazer | Marakurda | 24 | Včera v 06:53 Koudy01 |
Řídítka Yamaha FZ6 Fazer 2005 Yamaha FZ6 Fazer | BohusStejskal | 4 | 20.12.2023 v 17:47 nevo7 |
Ukazatel Gipro FZ6 Yamaha FZ6 Fazer | Dančák | 16 | 22.9.2023 v 18:46 Radekkkkkkk |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Zustava viset plyn Yamaha FZ6 Fazer | petnek | 6 | 13.7.2023 v 17:18 ja1 |