.. zásluhou mé kamarádky Momee jsem se (po čtyřiceti letech) dostal ZASE na jednu stopu - s Kawasaki EN500 ...
Je zcela logické - že z pohodlného posezu za volantem sednout na něco, co si občas má snahu dělat jakoby co chce a přizpůsobovat si mně svým nainstalovaným koním (tak mi to aspoń občas připadá), bylo a je pro mne poněkud problematické - zejména z toho důvodu, že v autě bez pohybu otočím volantem, frknu tam jedničku a rozjedu se - výsledek ? - TOČÍM ..
... první pokus o totéž u Kawiny samože skončil logicky předvídatelným koncem ... Momee mi pomohla Kawinu zvednout a a brblala si pro sebe něco o blbech ...
Trochu to přeháním ale v téhle diskuzi nastíněný problém prostě znám víc než dobře: jak zatáčet - a ještě k tomu pomalu ... eh
Trochu jsem zapátral - a vedle knížky "Dokonalá jízda na motocyklu" mně víc než hodně (mimo všechny rady co dělám blbě a jak bych to měl dělat ...) pomohl natočený filmík Twist of the Wrist ... po dlouhém hledání jsem ho našel a VŘELE HO DOPORUČUJI ...
Protože nevím, jak tu přidat cca 1 GB film, dávám ho ke stažení buď sem (nezapomeňte stáhnout i české titulky *.srt), případně z původního zdroje tady ...
Opravdu jsem přesvědčen, že informace, které jsou v tom filmíku pomohou i relativně hodně zkušeným - ke zlepšení jejich nezpochybnitelně dokonalé profesionality...
Pokud usoudíte, že nemám tak docela nepravdu - klidně ten link předejte kamarádům jednostopníkům ..
S přáním rychlé zimy a brzkého jara, nových pneu, čistých brzdových kapalin a silnic bez štěrku všechny zdravím.
P.S. tu zmiňovanou knížku "Dokonalá jízda na motocyklu" mám taky - v pdf - ale zájemci nechať mi pošlou mejlík ... nerad bych se dostával do střetu s naší softwarovou policií, tak ji ke stažení nedávám
P.P.S.
Tak to bych se asi mejlem uposílal ...
takže zmiňovaná knížka je v RARu tady taky .
Naposledy editováno 27.11.2011 12:10:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
Milosek.m píše: Kawisaki> spatne si to pochopil ja nepopiram ze to funguje ale ze nekomu nevyjezdenymu ten hafec inforaci spise uskodi
ono - asi je to pořád o tom nejpodstatnějším - nezapomenout na to, že pod helmou je hlava - co by občas mohla i myslet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
hohol píše: Kawisaki> já teda osobně mám nejvíc problém ve městě na dvojproudové silnici protože se mi párkrát stalo že mě v levým přehlýdl(a) a začal vytláčet tak přemýšlím o nějakých malých blikačkách co budou blikat do boku (je někde schovat protože něco takovýho na chopprech je prý trapné ) ono i na křižovatkách by to nebylo špatný protože když jsem se díval na bouráky motorek tak je hodně o nedání přednosti , no nevím ale něco chci vymyslet protože chci přežít !!
... možná by to řešily miniostré Ledky na boku blinkrů ....
to není špatnej nápad do diskuze .... (jako řidič auta jsem si vědom "mrtvého úhlu" ve zpětném zrcátku - a většinou raději mrknu před přejížděním do levého pruhu jak do zrcátka - tak otočím hlavu a střelím okem z okna .. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
Kawisaki píše: ... možná by to řešily miniostré Ledky na boku blinkrů ....
to není špatnej nápad do diskuze .... (jako řidič auta jsem si vědom "mrtvého úhlu" ve zpětném zrcátku - a většinou raději mrknu před přejížděním do levého pruhu jak do zrcátka - tak otočím hlavu a střelím okem z okna .. )
já měl spíš na mysli takový ty malý stroboskopy a schovat je někde jakože pod sedačku ,dioda ti nepomůže ,musí to blikat aby to oko postřehlo ,jinak jsem taky řid.z povolání a tak vím co se na cestách děje že
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
Nad bilymi blikackama ala letadlo na konci obou riditek sem taky uz premyslel. Myslim ze by to bylo zatracene ucinne, ale asi by s tim meli problem pomahat a chranit :) (pamatuju ale jak u nas doma meli problem i s blikajicima brzdovyma svetlama a na ZS nam vysvetlovali jak to nesmime mit... a dnes je to standard)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
dizzi píše: hohol> jasne, ja si na nej jen vzpomel... teorie a prax ma od sebe dost daleko :)
Nad bilymi blikackama ala letadlo na konci obou riditek sem taky uz premyslel. Myslim ze by to bylo zatracene ucinne, ale asi by s tim meli problem pomahat a chranit :) (pamatuju ale jak u nas doma meli problem i s blikajicima brzdovyma svetlama a na ZS nam vysvetlovali jak to nesmime mit... a dnes je to standard)
vím,že píšete o bílých blikačkách,ale dělají se i blinkry do řidítek...jen aby to nebylo zaměnitelné? A ze zkušenosti u kamaráda co je zrovna na motce má,tak ho přemlouvám,aby je sundal..nejsou vůbec vidět/kryje si je lokty/,když jsem za ním.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
a výrobci ? těm jde o prodejnost takže každá motorka na odpis je ta nelepší motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
dizzi píše: hohol> Tak ja jeste doporucim teda Sport riding techniques - treba tady resp nahled tady a je tam i kapitola pro "urban survival". Kde se dozvis tohle:
[img]
A ze je v tvem nejlepsim zajmu a) nebyt v death zone, b) kdyz uz tam musis byt, tak zabezpecit aby o tobe vedeli uz predtim :)
Termignoni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
Vlastíkplamíne> Nebo jako náhrada Akrapovič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
Na fz8 mam poradnou jak kamarad rekl "brokovnici" a vubec mi to nevadi :)
Z toho, co jsem se kde osobně dočetl, doslechl a osobně odzkoušel, platí, že do zatáček:
1) vjíždět optimální rychlostí, abych nemusel brzdit (kam nevidím, nespěchám)
2) dívat se tam, kam chci aby motorka jela (je to zajímavý, ale opravdu funguje, že obrubník na okraji zatáčky trefím spíš, když na něj fascinovaně koukám, než když sleduju ideální výjezd ze zatáčky)
3) nezaklapávat plyn, nebrzdit, prudce nepřidávat, neřadit
4) když motorka padá do zatáčky, lehce (přiměřeně) přidat plyn, stejně tak na výjezdu ze zatáčky, pomůže to motorku narovnat
5) když má naopak motorka tendenci vyjet ven ze zatáčky, tak naopak přiměřeně ubrat a víc naklopit
6) když jsem rychlejší v nájezdu do zatáčky nebo jsem pozdě podřadil před zatáčkou, je lepší nepouštět spojku a nebát se motorku optimálně naklopit
Pro získání jistoty při náklonech z osobní zkušenosti doporučuju zajet na větší asfaltovou plochu (letiště, parkoviště bez lamp) a zkusit jezdit kolečko nebo osmičku, nejprve pomalu, a pak zvolna zrychlovat, poloměr kruhu nechávat stále stejný a jen víc klopit. Tam je také možné si odzkoušet maximální brzdění atp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
dovolim si s tebou až tak nesouhlasit ,názorný příklad čeho si všimneš v zrcátku auta co jen svítí nebo co bliká ,proč se začaly používat zábleskový majáky ? když se podíváš kolik osobáku nedaly přednost motorce protože ji neviděli ,proč asi ? protože moto svítí JEN ! do předu a do zadu
neříkám že je to vynález století ale jen dobrý nápad který bude stát tak do pětikila ,je to moc ??
Naposledy editováno 29.11.2011 12:49:06
VlastíkPlamínek píše: Termignoni
tak kluci zvednite ruku ten kdo nemá problém v jakýkoliv situaci nezůstat v mrtvým úhlu
a jinak ty blikátka byly mysleny pro situace kdy jedete po silnici a někdo vás nevidí z boku , ( třeba večer ta motka není vidět skoro vůbec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
Podle toho co jsem cetl to ze te auto nevidi je zpusobeno vetsinou tim ze ridic se na krizovatce rozhlizi a jeho mozek registruje nebezpeci v podobe auta. Auto prejede ale nas mozek je naprogramovanej tak ze i kdyz se clovek znovu rozhlizi tak "vidi" jen to nebezpeci o kterem vedel - zbytek vypousti, a tak vypusti i motorkare ktereho pri prvnim hodnoceni situace nevidel.
jo a mozek většinou reaguje na to co vidí , takže starý dobrý VIDĚT A BÝT VIDĚN
2 reakcí na tento příspěvek Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
Blikající světla mají řidiči spojené s pomalu jedoucími cyklisty, v noci by tak mohli špatně odhadnout tvoji rychlost.
Nicméně blikání brzdového světla při intenzivnějším brzdění (jako to mají Formule 1) by určitě mohlo přispět k vyšší bezpečnosti na silnicích, můžeš to zkusit prosadit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
Nehledě na to, že když si někdo namontuje ještě rozumný zařízení, tak se najde deset dalších, který tam budou mít bastly co ruší a oslňujou. Dalším faktorem je, že jakékoliv od pohledu nehomologované zařízení působí na některé jedince jako rudý hadr na býka. Myšlenkový pochod typu: "On má blikačky, tak si hezky počká a já mu neuhnu nebo ho rovnou vybrzdím" pak není výjimka.
Blikání při prudkém/nouzovém brždění je u aut řešeno výstražným blikáním blinkrů. To by mohlo fungovat i u motorek....
Většinou je stejně příčina nehod ponejvíc kombinace nedání přednosti plechovkářem motorkáři, který nedodržuje rychlost. Takže i kdyby blikačka trochu pomohla, stejně je třeba počítat s dementem co tu přednost nedá. Mě se několikrát stalo, že jsem nedostal přednost (typicky když jedu po kruháku) a to mi strejda nakrásně koukal do ksichtu a rozhodně mě viděl. Asi si myslí, že v náklonu na kruháku, kterej je sám o sobě klopen ven to v pohodě zastavím na fleku. Asi si podvědomně nepřipadá tak ohrožen, jako kdyby tam jelo auto (autem ty místa mám projetý řádově častěji než na motorce a nikdy se mi to nestalo) a hřeší na právo silnějšího. Takže se snažím počítat, že ten plechovkář, i když si koukáme do ksichtu, mi tam vjede a hlídám si únikový zóny.
Hohol> Stoprocentní jistotu mít nelze, ale musím říct, že na motorce se v mrtvém úhlu ocitám opravdu jen minimálně. Když vidím že nepředjedu a musel bych zůstat v mrtvém úhlu, tak si radši počkám a nikam se necpu. A je pravda, že jsem slyšet, takže až na vyjímky s hodně nahlas puštenou muzikou o mě dopředu ví...
Jsem se rozepsal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
Pak něco tady:
Nebo levější varianta ze zverimexu: