globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Za chladnějšího počasí jede lépe.
 
17.4.2011 v 11:28
Zdárec. Nesmějte se mě, ale taky máte dojem že když je ranní studenej vzdoušek, nebo je po dešti jede mašina líp? U mě rozhodně. A tak, že mě málem urazí hlavu. Mám karbec. Čím to je? Že se ten studenej vzduch líp roztáhne nebo líp nasaje?
Předchozí
1 2
Následující

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 14:42 | Nahoru | #31
Nekoukal ses vcera na topgear ? Docela hezky by ti to tam vysvetlili, kdyz jim auta chcipala v Bolivii , v obrovske nadmorske vysce.

Ale to uz tu psal Cikus

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 15:33 | Nahoru | #32
tak to nechápu to mé sání vzduchu. Otvory pro sáni jsou mířeny dolu na válce jakoby. Tam musí být hyc jako prase.

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 16:17 | Nahoru | #33
To je normální jev, mě to taky jede za chladna trochu líp. U litru to asi nepoznáš, ale já tam toho polovičního šemíka pocítím.

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 16:49 | Nahoru | #34
Jj, jak bylo psáno studenější vzduch-> menší objem, víc ho tam nacpeš, zvlášť na 2T, který je sám o sobě "přeplňovaný". S mlhou se tam dostává ještě třošku vody, ta s epoužívala II.WW u letadel. Třeba Fockewulf měl místo 1900PS 2250PS .
Edit: aby bylo vidět, že nekecám FW 190 V15: S použitím MW 50 stoupl výkon na 2250, resp. 1900 k. MW 50 vstřikovalo s vodou i methanol .

Naposledy editováno 17.04.2011 17:07:05

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 21:16 | Nahoru | #35
jj, na pincku to po dešti, když byl vlhkej vzduch, přidávalo minimálně půlku hříběte

Naposledy editováno 17.04.2011 21:17:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 21:47 | Nahoru | #36

Honzik94 píše: no tak kdyby měla teplotu vznícení kolem 50°C tak by to nebyl problém.. ale jestli aspon trochu rozumíš fyzice tak bys moh vědět že při stlačení vzuchu stoupá jeho teplota a věř mi že stím kompresním poměrem co mají nafťáci ta teplota stoupne hodně vysoko

To pak není teplota okolního vzduchu, ale teplota stlačeného nasátého vzduchu

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 21:58 | Nahoru | #37
Vstřikování vody do směsi a následné využívání vzniklé páry je vcelku běžná praxe, mj. se šetří palivo To je ale jen u určitých typů motorů. Také si ale myslím, že když je vlhčí vzduch, motor má poměrně znatelně vyšší výkon (hlavně u menších kubatur) A samozřejmě čím je nasávaný vzduch chladnější, tím větší výkon, ale to už je zde zmíněno

Za chladnějšího počasí jede lépe.

18.4.2011 v 09:54 | Nahoru | #38
pV=nRT... obyčejná stavová rovnice plynů a je to jasný

Za chladnějšího počasí jede lépe.

18.4.2011 v 12:40 | Nahoru | #39
mám v autě turbobenzín bez přímýho vstřiku a po dešti a ve vlhku chladnu to letí. na motorce tonepocituju, spis podle toho co natankuju, 95 tfuj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

18.4.2011 v 17:00 | Nahoru | #40

seccomk píše: To pak není teplota okolního vzduchu, ale teplota stlačeného nasátého vzduchu


tak pardóóóón ..ale myslel sem jako ve válci no.. příště se polepším

(reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

18.4.2011 v 18:58 | Nahoru | #41

Honzik94 píše: tak pardóóóón ..ale myslel sem jako ve válci no.. příště se polepším

budiž ti odpuštěno

1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.

18.4.2011 v 20:41 | Nahoru | #42
je to tím že ráno a večer je rosa a po dešti je taktéž velká vlhkost kterou nasáváš a ta se ti ve váloci teplem rozpíná a motor lépe táhne je to normální fachčí to tak u každého motoru,

Za chladnějšího počasí jede lépe.

18.4.2011 v 23:53 | Nahoru | #43
podle me je to ropáku u prdele jestli je vlhko nebo ne, registruju to jen u benzínů

(reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

19.4.2011 v 09:17 | Nahoru | #44

felixxx píše: je to tím že ráno a večer je rosa a po dešti je taktéž velká vlhkost kterou nasáváš a ta se ti ve váloci teplem rozpíná a motor lépe táhne je to normální fachčí to tak u každého motoru,


Tím to rozhodně nebude

1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.

19.4.2011 v 20:34 | Nahoru | #45
Mně to jede lepší po větru. Jinak s teplotou vzduchu a tlakem je to pravda. Vlhkost taky vylepšuje směs, hlavně u 2taktů - expenduje pod místem a lepší se to vypláchne.

Naposledy editováno 19.04.2011 20:36:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

21.4.2011 v 15:20 | Nahoru | #46

LeonKrkon píše: Mně to jede lepší po větru. Jinak s teplotou vzduchu a tlakem je to pravda. Vlhkost taky vylepšuje směs, hlavně u 2taktů - expenduje pod místem a lepší se to vypláchne.


Vlhkost expanduje? Mohl bych poprosit o bližší vysvětlení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

21.4.2011 v 15:28 | Nahoru | #47

Číkus píše: Vlhkost expanduje? Mohl bych poprosit o bližší vysvětlení?



kapicky vody vs vodni para... za prve odparenim kapicek ochladis smes (odparne teplo) a za druhe ma nasledny plyn (vodni para) vetsi objem... je tam i nakej ucinek co se tyka detonacniho horeni - potlacuje ho to.. lidi co tunej preplnovany auta tohle vstrikovani vody celkem i pouzivaj.... pruser je kdyz mas system nastavanej na vodu (plnici tlak, predstih) a dojde voda :)

(reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

21.4.2011 v 16:02 | Nahoru | #48
assassin> ochlazení způsobené odpařováním vody je jasný.

Detonační hoření je způsobeno příliš vysokou teplotou vzhledem k oktanovému číslu. Proti němu snížení teploty taky pomůže.

Větší objem je sice pěkný, ale molekuly vody ti jsou při hoření na houby. Nehledě na to, že se snažíme právě o co nejmenší objem (nejvyšší hustotu), aby se do konstantního objemu vešlo co nejvíc molekul kyslíku.

Jsem spíš chtěl podotknout, že v tom má LeonKrkon trošku zmatek imho.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist