asi predevsim diky tomu, ze jsme si poridil (jinak skvely) stroj typu Hornet, ktery vsak vyrobce nevybavil merenim spotreby, mi porad v hlave lezi tento nedostatek vyresit a pripadne pridat i nejakou tu funkcionalitu navic.
Jeste vic me motivuje to, ze jde jak o konstrukterskou praci, tak programatorskou a predevsim to, ze za relativne par korun si to muze postavit ci poridit kazdy kdo ma podobne "postizenou" motku ...

Rad bych od Vas ziskal Vase napady, navrhy, nazory - jako podklad, kterym smerem jit ve vyvoji dale.
Cele to bude postavene na prutokovem cidle a tedy zadny zasah do nadrze se nekona.
Tedy - jaky zpusob zobrazeni stavu benzinu v nadrzi je dle Vas nejlepsi ?
(pokud chcete analogovy budik, neni problem, kdyz mi poslete odkaz, kde slusny analog (idealne s digital vstupem) najdu !)
Jaky zobrazovac ?
Bargraf (ruzna velikost a barevnost)

LED kruh (ruzna velikost a barevnost)

LED 7-dmi segmentovky (ruzna barevnost a velikost)

LED displej (matice) (ruzna barevnost a velikost)

LCD maticovy displej

LCD graficky displej (Nokia 5110 displej)

TFT diplej
(pri pouziti tohoto bude mit kontroler displeje vetsi vykon (diky vetsi praci) nez vlastni merak a uvadim to tady spis pro uplnost a technickou moznost)

Jake ovladani ?
"Moderni (cool a very-in)" dotykove ovladani

Pro ovladani v rukavicich prakticky joystick jako na PS2 (dle me nejlepsi)

... a nebo (vedotesna) tlacitka ?
Další vlastnosti a funkce ?
(prosim - piste co z toho je pro Vas zajimave a co neni)
- automaticka regulace podsviceni dle okolniho svetla = v noci Vam to nevypali oci
- spotreba radove do 100mA s moznosti vlastni zalozni Li-Pol baterky (napriklad)
- ukladani namerenych dat na microSD kartu
- 3D akcelerometr ?
- zvukove znameni z piezo pri dosazeni rezervy
- kdyz by byl akcelerometr, tak je mozna funkce alarmu na neopravneny pohyb motky
- GPS modul
- elektronicky kompas
- vlastni WIFI pristupovy bod pro stazeni dat z pristroje a jeho nastaveni na dalku
- GSM modul pro nejruznejsi funkce od distribuce dat, pres sledovani polohy motky, po odposlech okoli motky

- teplomer

- kontaktni pro mereni a zaznam teploty ke bude libo (napriklad viz. nize) - rozsah -55 --- +125°C
- bezkontaktni infracervene mereni napriklad pro mereni teploty casti co maji vic jak +125°C a nebo teploty pneu za jizdy (wow !

- meric vlhkosti vzduchu
- meric napeti palubni site a nabijeni baterie
- meric rychlosti
- meric ujete vzdalenosti
- meric casu projeti kola
- meric otacek motoru
- meric prutoku chladici kapaliny
- meric tlaku chladici kapaliny
- meric teploty
- chladici kapaliny
- oleje v motoru
- motoru
- pneumatik
- chladice
- vyfuku
- snimac prubehu jiskry v zapalovani (indukcni princip)
- ukazatel zarazene rychlosti
- mereni "properovani" kyvky zadniho kola (tohle by mohlo byt velmi zajimave)
- hlasity prehravac MP3
- houkacka pro pouziti misto klaksonu na motce
- signalizace blokace predniho ci zadniho kola (vlastne data s kterymi pracuje bezne ABS)
- mereni naklonu motky - tedy napriklad vzdalenosti mista, kde je cidlo vzhledem k silnici
- mereni radiace pomoci Geigerova pocitace

- ...
Konstrukcni provedeni ?
- jeden modul na palubce (vodeodolne)
- zobrazovani a ovladani na palubce (vodeodolne), vykona cast a pripojeni cidel v prostoru pod sedlem (vodeodolne) (tohle je dle me lepsi - na palubce jen zobrazovac a ovladani, drobny kabel k centralni jednotce)
- zobrazovani (vodeodolne) na palubce a zbytek ve vodeodolnem provedeni pod sedlem
Je toho celkem hafec a v maximalni palbe by to zarizeni prislo i treba na deset litru, ale zalezi co clovek chce. V zakladnim provedeni - mereni benzinu, ukladani dat na microSD se clovek vejde s prehledem do 1500-2000,- coz me prijde jako celkem slusny.
Dalsi napady jak to rozsirit klidne piste.
Jo a taky - jaky nazev by se Vam pro tento pristroj libil ? Me napadlo MotoMultiMetr - ve zkratce 3M

PS: Predem diky moc za Vase prispevky

EDIT: Nejaky ty preklepy ...
Naposledy editováno 02.03.2011 14:17:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
Skalda píše: zbeznejma vypoctama se mi to jevi tak, ze by to mohlo bejt pouzitelny i s tou presnosti 0.05 l/min (pro integraci mnozstvi protekleho paliva samozrejme bez problemu)
Prave k tomu sem dospel pri hrube analyze taky a tudiz sem si dovolil to sem i napsat, abych nebyl ukamenovan ...

Ale je mi opravdu zahadou co namerim az to budu zkouset a hlavne bude zajimave to zkouset na ruznych motorkach, kdy bych se klidne i bal, ze na vetsi objemy ci vetsi zrouty ta tryska stacit nebude a bude to chtit bez trysky ...
EDIT: Pripadne zkuste napsat veticku o tom, jaky zobrazovac by dle Vas tam mel byt a proc ... Dikas

Naposledy editováno 02.03.2011 14:08:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
Skalda píše: zbeznejma vypoctama se mi to jevi tak, ze by to mohlo bejt pouzitelny i s tou presnosti 0.05 l/min (pro integraci mnozstvi protekleho paliva samozrejme bez problemu)
při použití s tím 0,05 l/min si myslím, že by šla měřit aktuální a průměrná spotřeba, ale ve chvíli aplikování tohoto průtokoměru i na stav paliva v nádrži by to už nemuselo být přesné. Na neutrál na křižovatce, před závorama, kolona atd. by ti to nemuselo nic naměřit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
LukynF. píše: BTW: Jeste by to slo propojit s SDS Micro trebaa ....
to by byly asi zbytecne vyhozeny prachy za ethernetovej mikroradic... na vetsinu toho, cos tu psal ti staci jedna DPS + MCU s par integrovanejma periferiema a par diskretnich senzoru...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
EDIT: jen udaj na displayi se pri idlingu nestaci refreshovat napr. kazdou sec
Naposledy editováno 02.03.2011 14:09:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
LukynF. píše: Prave k tomu sem dospel pri hrube analyze taky a tudiz sem si dovolil to sem i napsat, abych nebyl ukamenovan ...
Ale je mi opravdu zahadou co namerim az to budu zkouset a hlavne bude zajimave to zkouset na ruznych motorkach, kdy bych se klidne i bal, ze na vetsi objemy ci vetsi zrouty ta tryska stacit nebude a bude to chtit bez trysky ...
EDIT: Pripadne zkuste napsat veticku o tom, jaky zobrazovac by dle Vas tam mel byt a proc ... Dikas
hlavne kolik lidi dneska jezdi na moto s karbcem? a kolik z nich si tam koupi tenhle udelator? moderni motorky to maj v serii a ty o neco starsich maj vstrikovani kde by se to delalo jednoduseji - zaznamenavat dobu otevreni vstriku...
Skalda píše: to by byly asi zbytecne vyhozeny prachy za ethernetovej mikroradic... na vetsinu toho, cos tu psal ti staci jedna DPS + MCU s par integrovanejma periferiema a par diskretnich senzoru...
Absolutni souhlas, ale moznost to je pro tahani dat. Za litr ale radeji cas od casu vytahno SD kartu a nactu si to

assassin píše: hlavne kolik lidi dneska jezdi na moto s karbcem? a kolik z nich si tam koupi tenhle udelator? moderni motorky to maj v serii a ty o neco starsich maj vstrikovani kde by se to delalo jednoduseji - zaznamenavat dobu otevreni vstriku...
Prave proto to chce jen resit jako open-source vec, kdy je na kazdem zda si to postavi ci necha postavit. Nejde mi primarne o zisk.
Navic tento "udelator" muze mit vlastnosti dle libosti, teoreticky. Coz zadna motka v serii nema.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
Skalda píše: Zdenek.FZS600> to ti ale nevadi, protoze integrace bude fungovat stale s udavanou presnosti 2%
EDIT: jen udaj na displayi se pri idlingu nestaci refreshovat napr. kazdou sec
Presne tak, jen bude sranda nez se vychyta to, ze data o tom kolik proslo uz benzinu za aktualni cyklus se musi v realnem case, tedy pri kazde zmene, ukladat do pameti, ktera neprijde o data v pripade vypadku napajeni (pripadny export na SD kartu v nejakych cyklech).
Pripadne bych tam opravdu dal nejaky lithiovy clanek co se bude dojit z palubni site (nebo alespon nejaky slusny kapacitor).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
Skalda píše: LukynF.> to by se dalo ukladat i do flashky ridiciho MCU... lite verze by byla trivialni - MCU, LED display a ten senzor prutoku
Ktery displej myslis ?
Lozim po sparkfun.com a zaujal me tento, ktery je vlastne all-in-one - staci pridat ten senzor prutoku ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
Skalda píše: LukynF.> ja bych se asi na LCD vykaslal, minimalne v prvni verzi HW (drazsi, slozitejsi a za jizdy zbytecne podrobny) a pouzil bych x7segmentovku pro mereni jednoho parametru a LED maticovku pro polyfunkcni meridlo...
Kdyz by grafika na LCD byla dostatecne vyrazna ... Ale souhlas.
Takze 3x 7segment (ci 2x7sdmi segment a jednicka pred tim) pro zbyvajici benzin a matici treba 8x8 pro zobrazeni ceho bude treba ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
Skalda píše: LukynF.> zalezi, co vsechno by to melo merit/zobrazovat (a jak), ale takhle nejak by to asi mohlo bejt pouzitelny (a zaroven jeste strlizivy pro poloamaterskou konstrukci)
Stejne mi to neda a hledam na netu vhodny analogovy budik, protoze dost lidi (a ja taky) ma ostatni budiky prave analog a to mi prijde nejprehlednejsi.
Pocatecni funkce bude jednoducha - podrzis tlacitko nez zacne udaj blikat (10s) a pak mackanim nastavujes velikost nadrze od 5 litru do 30 litru (nebo spatne rozmezi). Dalsim zmacknutim hodnotu potvrdis (a zaroven se vynuluje pocitadlo). Pri natankovani plne podrzis tlacitko 5s a aktualne spocitane hodnoty se vyhodi a pocitame. V beznem rezimu kratkym mackanim tlacitka prepinas mezi aktualni spotrebou, dojezdem a zbyvajicim benalem.
Ale asi to udelam tak, ze tam budou dva udaje bud na matici ci na 7dmi segmentovce a to pro stale zobrazeny udaj zbyvajiciho benzinu a druhy bude prave prepinatelny pro ostatni udaje a treba i cas do budoucna

1 reakcí na tento příspěvek Nejen mereni spotreby v realnem case
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case



3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
assassin píše: to prutokovy cidlo bude mit jaky a kde? to by me zajimalo co dokaze s rozumnou presnosti merit takhle maly mnozsti a jeste to pujde poridit za prijatelny penize...
soudruzi tohle vymysleli už někdy před 30 lety..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
dva_hrnce píše: soudruzi tohle vymysleli už někdy před 30 lety..
znam, znamej to mel ve skodarne, meri to podtlak .. abys neotviral plyn vic nez je treba:)
LukynF. píše: dva_hrnce> Promin, ale to cos poslal je pekna chujovina prave Rozhodne to neumelo co moderni elektronika ...
mno me treba na motorce palivomer a ukazatel spotreby nikdy nechybel, vim ze najedu 130km, ze bych se chtel nakym budikem se spotrebou ridit? proste jedu jak se mi chce a spotreba uz z toho vychazi, s tim nic neudelam:)
jinak v aute mam analogovej ukazatel aktualni spotreby a taky to vicemene neni k nicemu:)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case

A nechci Horneta trapi do sucha - chudak, uz se mi to 2x povedlo a jednou asi kilak a podruhy asi 4km tlaceni (ten kilak byl navic do dost neprijemneho kopce)


(OMV, Shell ci Benzina nejsou vsude a nejaky "temer-benzinky" me netahnou ...)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejen mereni spotreby v realnem case
proč jis tu motorku netlačil po té louce, to by sis kurevsky zkrátil





Naposledy editováno 02.03.2011 16:21:42

Jinak stačí akorát okamžitá spotřeba/průměrná spotřeba/spotřebovaný objem/stav v nádrži/dojezd a přepínání/reset. Ovládání ideálně některým z čudlů na řidítku, cokoliv dotykového je v rukavicích zatrest. A cokoliv co vyžaduje jakékoliv soustředění je za jízdy nepoužitelné. Připojitelné do palubní sítě, bez dalších potřebných baterek a spousty ptákovinek kolem

dva_hrnce píše: soudruzi tohle vymysleli už někdy před 30 lety..
Nooo, tak to je slovo do pranice. Jel si někdy v Trabantu kterej to má? To je uplně k h**nu věc - v rámci snížení spotřeby tam nacpali soudruzi víc věcí. Ekonoměr a taky pružinu pod plynovej pedál, která zajistí, že plně otevřenej plyn neudržíš víc jak nějákých 10 minut, pak tě bolí noha jako prase,..

A to už vůbec nemluvím o palivoměru, který při jízdě po našich silnicích lítá ze strany na stranu. Proti tomu i ve Favoritu je ručička v klidu,..
Ale jinak Tráboš super stroj. Kdo se nesvez, o moc přišel,..


Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Maska Hornet S Honda CB 600S Hornet, Honda CBF 600S | Dino78 | 3 | 22.4.2025 v 18:14 pepe100 |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Honda cb600s Hornet problém se star... Honda CB 600S Hornet | dukon21 | 12 | 5.9.2024 v 10:21 ..Roko.. |
Honda hornet 2007 laděný výfuk Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | OndraWR10 | 1 | 10.3.2024 v 07:36 RTSbike |
cantrální stojan Honda CB 600S Hornet | milenka | 12 | 16.8.2023 v 08:48 gugo |