globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přední pružiny na SV 650 S (2003)
Zdravím všechny...
mám takový menší problém..zakoupil jsem před nedávnem Suzuki SV 650 S (r.v. 2003), všechno je v pohodě, jen mě trochu trápí "měkké" přední tlumiče. Vím, že je lze dotáhnout či povolit, jen by mě zajímalo, zda je možné jinak dosáhnout větší tvrdosti přední vidlice, např. koupí jiných přužin apod. Díky

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

Skvělá odpověď, děkuji! 27.2.2011 v 20:21 | Nahoru | #31
Stasa> nechat 10W, jestli dáš víc čekal bych že to bude tužší, ale jankovitý, takže nic moc. Ale přetím než dáš pružiny si můžeš zkusit pohrát s hladinou oleje, tím že ji zvýšíš trochu přidáš na tlumení, ale fakt musíš vědět kolik je přípustný maximum, jak se to měří a tak. Myslím že to bude těch 120 mm ale raději si to ještě ověř. Třeba sem ještě někdo napíše něco rozumnýho.
A čas od času se vidle můžou dostat na doraz, to už je pak otázka jestli u těch tvejch je to v normě nebo ne.

Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 20:31 | Nahoru | #32
nemyslím si, že je to nějak hrozný, ale bojím se, aby se něco časem nepotentovalo:) no a kde bych mohl zjistit, jak se měří hladina oleje ve vidlích a jaký je to maximum?

Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 20:36 | Nahoru | #33
Stasa> co psal Stev, tak v něčem má pravdu, v něčem ne. Pokud jsou plně stavitelný tlumiče, tak tam se už dává co je předepsáno, aby to šlo slušně nastavit, ale to SV nemá. Minimum, resp. předepsaný pro SV je 10W, pár lidí z fora máme vyzkoušeno ať už na silnici nebo na okruhu, že s 15W olejem nebyl problém. Má větší viskozitu a tím pádem se vidlice tak rychle neponoří, teoreticky s tím může být problém, že nemá tím pádem ani tolik rychlej zdvih, jak při sérii. Ale nikdy jsem s tím nezaznamenal sebemenší problém. Těch 20W už je na český silnice dost, protože při nerovnostech nebo dírách už to opravdu nemá tolik "tlumící" schopnosti a přenáší to tím pádem víc ran do ruk, ale zas na pěkný silnici je to lepší, takže co se týče toho výběru, já byl s 15W spokojenej i na českých silnicích.
Co se týče toho dorazu, tak bych opravdu vyzkoušel prvně vyměnit olej, může tam být starý. Někdy ty oleje z vidlic ani nevypadaj, že jsou to oleje a je z nich už skoro "smradlavá voda" do každý vidlice se myslím lije kolem 488-490ml nebo tak nějak, takže se tam rovnou ta litrovka vylije napůl a nic se nestane. Co se týče značky, tak jak tu někdo zmínil Castrol, Motul, Motorex. Já použil Motorex, protože nebyl tak přemrštěný cenou a je srovnatelný s ostatními.
Takže vyměnit olej, poštelovat předpětí, když ani to nepomůže, tak potom ty progresivní pružiny, který zvyšujou svůj účinek s tím, čím na ně víc tlačíš = díry, brždění, apod...

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 20:40 | Nahoru | #34
Stasa> cau, podobny problem sem ted resil, predni pruziny sou obecne u SV bidne a mekke, viskozita oleje musi byt odpovidajici tuhosti pruziny, tj. vetsi viskozitou nez 15w si zbytecne zatlumis originalni vidlici, bude moc tuha...originalni tuhost pruzin je 6,7N/mm .progresivni pruziny resi az oblast blizko dorazu, v rozsahu nejbeznejsi oblasti se chova stejne jako puvodni pruzina..sam jsem menil originalni za progresivni wilbers, a zmena nic moc-skoro zadna. Nejlepsi reseni je linearni pruzina spocitana na hmotnost jezdce v plne polni. na tyhle adrese jsem si spocital tuhost pruzin pro svoji hmotnost a nasledne objednal. na mych cca 85kg s kombinezou vychazi tuhost 9N/mm a olej 20w. pokud vazis min , tak tuhost mensi a viskozita 15w.koukni sem sonicsprings ,cena i s dopravou je cca 105 dolaru..kdyz to stihnes do 1.4.2011...a nech si to poslat pres neco jinyho jak usps..ceska posta je moc pomala

Naposledy editováno 27.02.2011 20:55:56

1 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:00 | Nahoru | #35
vyšlo mi 0,80 kg/mm :)

takže olej max. 15W a když to nepomůže, tak lineární pružiny?

Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:04 | Nahoru | #36
Stasa> viděl bych to tak, páč kdybys pořizoval ty nový pružiny, tak je dáš zas do toho nově vyměněného oleje

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:06 | Nahoru | #37
Stasa> pokud se dostavas pri bezne jizde na doraz vidlic, tak ti hustejsi olej 15w moc nepomuze a potrebujes tuzsi pruziny a k nim tuzsi olej,aby tu tuzsi pruzinu utlumil...pokud mas spis pocit ze se ti predek trochu houpe, tak zkus olej 15w a uvidis..pokud si to nebudes delat sam a budes to nekam davat do servisu, tak se skoro vyplati to udelat poradne i s pruzinama, aby nebyla dvojta prace servisu..prace byva nejdrazsi

1 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:15 | Nahoru | #38
běžně ne, je to hlavně když popojíždím pomalu po vymleté silnici a při vjezdu do výmolu to občas bouchne na dorazy, ale taky ne pořád...při rychlejší jízdě se mi to nestalo, ale to asi bude tím, že když jedu rychleji, tak ne po vymletých silnicích :)

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:27 | Nahoru | #39
Stasa> otazkou je, zda slysis doraz horni nebo dolni...to by ti rekla paska elektro, kdyz bys ji tam dal na teleskop a projel par hrbolu a pak se podival kam se ta paska posunula, zda neni az na druhy strane teleskopu..pak bys vedel, ze jdes na doraz

Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:30 | Nahoru | #40
já bych k jenom výše napsanýmu dodal že u těchle vidlic je to vždycky kompromis. Už z principu s tím olejem 10W nemůže vidlice fungovat nějak super, natož pak s 15 a 20. Vzhledem k tomu že se útlum a odskok nedá nastavit jinak než hladinou oleje a viskozitou je to cesta. Nicméně pořád to bude něco za něco.
Klidně bych zkusil i ty progresivní wilberse, pokud to zůstane podobný a řeší to chod na dorazy tak je to ideál protože tlumení vidlic je nastavený na měkký origo pružiny. Když dáš tužší lineární je lepší spíš měkčí protože pak se dá použít ta nižší viskozita oleje, je pravda že tlumení musí pracovat dohromady s pružinou. Zkus si to spočítat i na www.racetech.com pro orientaci.
Já mám raději měkčí a citlivější chování takže jsem doporučoval to co jsem psal, olej se pak dá změnit vždycky. U sebe jsem vidle vyřešil novým tlumením od racetechu s možností nastavení, úpravou odskoku, tužšíma pružinama zase racetech a používám 5W olej kterej mi byl i doporučenej (realizace assassin ). U SV bych se do toho teda nepouštěl, asi bych tu motorku neměl na tak dlouho aby se mi to vyplatilo.

1 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:38 | Nahoru | #41
no chtěl bych to vyřešit co nejlevněji a nejlépe bez složitého montování jiných dílů...zkusím nastavit pomocí šroubu nejvyšší tuhost na vidlicích..a když nepomůže, tak vyzkouším výměnu oleje, ponechám 10W..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:40 | Nahoru | #42
Stasa> to rozhodne nedelej! predpeti pruziny jeji tuhost nezvysi, a nebude reagovat na male nerovnosti

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:42 | Nahoru | #43

apropos píše: Stasa> to rozhodne nedelej! predpeti pruziny jeji tuhost nezvysi, a nebude reagovat na male nerovnosti



a k čemu je tedy ta možnost nastavení předpětí?

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:47 | Nahoru | #44
Stasa> pomoci toho si nastavis vysku ponoreni vidlice kdyz na ni sedis,, aby kdyz na ni jedes mohla reagovat jak nahoru tak dolu na nerovnosti, kdyz das predpeti na max, tak hodne zmensis oblast smerem nahoru, tedy pokud bys vjel do diry, tak vidlice se zarazi o vrchni doraz a neni schopna kopirovat hloubku ty diry..a guma je ve vzduchu v nejhorsim pripade, a ty si muzes nabit usta :) , tady vice : eagleracing

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 21:48 | Nahoru | #45
Stasa> musim zmizet, snad nekdo dalsi odpovi na otazky

Přední pružiny na SV 650 S (2003)

27.2.2011 v 22:30 | Nahoru | #46
Stasa kdys jedes s bagazi nebo ve dvou pritvrdis jinak jak pises vyhovujetito a kdys najedes pomalu do díry tak jde nadorazy ume taky ja jezdim myslim tri- tri a pul carky zasroubované.... kdys sem to mel vic tak mito nevyhovovalo....
ja treba menin na kole olej kazdy rok ajeto fakt poznat vidle se chova uplne jinak olej se taky ,,osoupe,,
tedka sem do SV hodil pres zimu Bitubo 9Kn linear/origo je kolem 7-8Kn nevim/ olej nevim dali to k tomu pixlu už nemam....

Naposledy editováno 27.02.2011 22:34:05

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 08:16 | Nahoru | #47

Stasa píše: a k čemu je tedy ta možnost nastavení předpětí?



předpětí udává na jaký dráze se tlumič pohybuje vzhledem k zatížení. Typicky když vezmeš spolujezdce měl bys přidat předpětí na zadku, protože jak si motorka vzadu víc sedne, při najetí na nerovnost se to bude víc houpat tím jak při propérování nahoru dolů je tam delší dráha.
To co vidlice pobere to taky trochu ovlivňuje, tím jak zkrátíš dráhu nebudou mít takovou setrvačnost při pohybu a možná utlumí malinko víc, ale spíš je to jen pocit tvrdosti co získáš. Nicméně zkusit to můžeš, třeba u vtr se dá předpětí naštelovat na max a nic moc se neděje.

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 08:56 | Nahoru | #48

Pjercak píše: Jirin ja nespecham unas je more sterku a der ale to nic noveho ale jask sik nemam ubor gate roztrhane bunada mala/12°zima/ Resim navrh kombi.
jeste mam shozene riditka//sruby na klemy/ a nemam furt zrcatka italove me uz serou, azadni kapotu polepit a něco do laku....

Tak držím palce ať objednané díly co nejdříve dorazí a motorku dáš taky dokupy . Já už se nemůžu dočkat první testovací jízdy .

2 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 08:57 | Nahoru | #49
Stev: poznamka- tou hladinou oleje se neovlivnuje utlum(ani tam ani zpet) zmensuje se vzduchova kapsa a tim padem se "zvetsuje" ucinek teto dodatecne "vzduchove pruziny" je to jako kdyby tam byly pruziny progresivni s tim ze cim mene vzduchu (vice oleje) tim progresivnejsi konec zdvihu.

ad viskozita oleje - u "lepsich" vidlic prinasi nastaveni utlumu viskozitou problemy - nastavim olejem low speed utlum, ale rozhodi se tim hi-speed okruh. SVcko nema cartridge ani zadny hi-speed valving takze tam to na zmeny viskozity oleje bude reagovat jinak nez vidlice s cartridgi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 09:04 | Nahoru | #50
assassin> je fakt že teoreticky to neobhájím, je to převzatá informace ke který mám důvěru, konkrétně člověk co mi dělal zadní tlumič doporučuje vyšší hladinu 115 - 120 s tím že se pomůže odskoku.

e: ale na druhou stranu jinej důvěryhodnej zas doporučuje 130 a úpravu jehly což jsem udělal, může se to různit

Naposledy editováno 28.02.2011 09:06:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 09:09 | Nahoru | #51

assassin píše: Stev: ad viskozita oleje - u "lepsich" vidlic prinasi nastaveni utlumu viskozitou problemy - nastavim olejem low speed utlum, ale rozhodi se tim hi-speed okruh. SVcko nema cartridge ani zadny hi-speed valving takze tam to na zmeny viskozity oleje bude reagovat jinak nez vidlice s cartridgi...



bude reagovat jinak, ale tím jak je nenastavitelná se stejně změní jak tlumení což je cílem, tak odskok a tam už to může bejt nepříjemný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 09:19 | Nahoru | #52

Stev píše: assassin> je fakt že teoreticky to neobhájím, je to převzatá informace ke který mám důvěru, konkrétně člověk co mi dělal zadní tlumič doporučuje vyšší hladinu 115 - 120 s tím že se pomůže odskoku.

e: ale na druhou stranu jinej důvěryhodnej zas doporučuje 130 a úpravu jehly což jsem udělal, může se to různit



jojo teoreticky ne, prakticky je tam spousta docela slozitejch deju, takze i tahle moznost tu je, ze si to s puvodni hladinou prisava vzduch nebo kdovico jineho.. ale zobecnit to na ostastni moto asi nepujde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 09:22 | Nahoru | #53

Stev píše: bude reagovat jinak, ale tím jak je nenastavitelná se stejně změní jak tlumení což je cílem, tak odskok a tam už to může bejt nepříjemný



souhlas, asi nej reseni by bylo hustejsi olej a zvetseni trysky pro odskok.
kazdopadne je ale lepsi reseni "presnejsi" vnitrnosti a ridsi olej nez hustej olej a velky "trysky" ten hustej olej s teplotou vyrazneji meni viskozitu. proto lepsi vidlice maji 5w ale i ridsi oleje a hodne presne vnitrky (v OEM ale drahe reseni)

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 09:31 | Nahoru | #54

assassin píše: jojo teoreticky ne, prakticky je tam spousta docela slozitejch deju, takze i tahle moznost tu je, ze si to s puvodni hladinou prisava vzduch nebo kdovico jineho.. ale zobecnit to na ostastni moto asi nepujde.



zobecnit to nejde, taky netvrdím že to bude stopro fungovat, ale za zkoušku to stojí Přeci jen než kupovat hned nový pružiny raději napíšu i levnější možnosti. Ale je pravda že tu motorku neznám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 16:20 | Nahoru | #55

assassin píše: proto lepsi vidlice maji 5w ale i ridsi oleje a hodne presne vnitrky (v OEM ale drahe reseni)


Budu trovhu zvědavej. Kolik by to tak mohlo řádově stát instalovat nové a kvalitnější vnitřnosti do sériové vidlice USD bez Big piston forku nebo jak se to v nových GSX-R jmenuje. Jen pro představu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 16:27 | Nahoru | #56

Poggy píše: Budu trovhu zvědavej. Kolik by to tak mohlo řádově stát instalovat nové a kvalitnější vnitřnosti do sériové vidlice USD bez Big piston forku nebo jak se to v nových GSX-R jmenuje. Jen pro představu.



ja to jen instaloval, vnitrnosti u racetechu si zakoupil Stev sam, tipuju ze to v materialu bude kolem 10tis. s pruzinama.

Naposledy editováno 28.02.2011 16:28:21

(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 16:36 | Nahoru | #57
assassin> pružiny 2 tis, racetech ventily útlumu 4, odskok bude stát podobně.

e: respektive 170 dolarů za ventily, ono záleží na dopravě, kurzu ...

Naposledy editováno 28.02.2011 16:44:01

2 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 17:44 | Nahoru | #58
takže zkrátka to občasné dojetí na dorazy prostě asi nevyřeším ničím :) zkusím vyměnit olej ve vidlích (dám tedy co se tam dávat má, tedy 10W) a uvidíme..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 18:49 | Nahoru | #59
Stasa> Ahoj ja jsem dal do vidli hustsi olej a na silnici to bohate staci.Odjel jsem s tim 1 sezonu hlavne ve 2 a max. spokojenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)

28.2.2011 v 19:14 | Nahoru | #60
desmoman> ahoj, můžeš hodit odkaz na ten olej? díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist