mám takový menší problém..zakoupil jsem před nedávnem Suzuki SV 650 S (r.v. 2003), všechno je v pohodě, jen mě trochu trápí "měkké" přední tlumiče. Vím, že je lze dotáhnout či povolit, jen by mě zajímalo, zda je možné jinak dosáhnout větší tvrdosti přední vidlice, např. koupí jiných přužin apod. Díky
(reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
A čas od času se vidle můžou dostat na doraz, to už je pak otázka jestli u těch tvejch je to v normě nebo ne.
Co se týče toho dorazu, tak bych opravdu vyzkoušel prvně vyměnit olej, může tam být starý. Někdy ty oleje z vidlic ani nevypadaj, že jsou to oleje a je z nich už skoro "smradlavá voda" do každý vidlice se myslím lije kolem 488-490ml nebo tak nějak, takže se tam rovnou ta litrovka vylije napůl a nic se nestane. Co se týče značky, tak jak tu někdo zmínil Castrol, Motul, Motorex. Já použil Motorex, protože nebyl tak přemrštěný cenou a je srovnatelný s ostatními.
Takže vyměnit olej, poštelovat předpětí, když ani to nepomůže, tak potom ty progresivní pružiny, který zvyšujou svůj účinek s tím, čím na ně víc tlačíš = díry, brždění, apod...
Naposledy editováno 27.02.2011 20:55:56
1 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)
takže olej max. 15W a když to nepomůže, tak lineární pružiny?
1 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)
Klidně bych zkusil i ty progresivní wilberse, pokud to zůstane podobný a řeší to chod na dorazy tak je to ideál protože tlumení vidlic je nastavený na měkký origo pružiny. Když dáš tužší lineární je lepší spíš měkčí protože pak se dá použít ta nižší viskozita oleje, je pravda že tlumení musí pracovat dohromady s pružinou. Zkus si to spočítat i na www.racetech.com pro orientaci.
Já mám raději měkčí a citlivější chování takže jsem doporučoval to co jsem psal, olej se pak dá změnit vždycky. U sebe jsem vidle vyřešil novým tlumením od racetechu s možností nastavení, úpravou odskoku, tužšíma pružinama zase racetech a používám 5W olej kterej mi byl i doporučenej (realizace assassin ). U SV bych se do toho teda nepouštěl, asi bych tu motorku neměl na tak dlouho aby se mi to vyplatilo.
1 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
apropos píše: Stasa> to rozhodne nedelej! predpeti pruziny jeji tuhost nezvysi, a nebude reagovat na male nerovnosti
a k čemu je tedy ta možnost nastavení předpětí?
ja treba menin na kole olej kazdy rok ajeto fakt poznat vidle se chova uplne jinak olej se taky ,,osoupe,,
tedka sem do SV hodil pres zimu Bitubo 9Kn linear/origo je kolem 7-8Kn nevim/ olej nevim dali to k tomu pixlu už nemam....
Naposledy editováno 27.02.2011 22:34:05
Stasa píše: a k čemu je tedy ta možnost nastavení předpětí?
předpětí udává na jaký dráze se tlumič pohybuje vzhledem k zatížení. Typicky když vezmeš spolujezdce měl bys přidat předpětí na zadku, protože jak si motorka vzadu víc sedne, při najetí na nerovnost se to bude víc houpat tím jak při propérování nahoru dolů je tam delší dráha.
To co vidlice pobere to taky trochu ovlivňuje, tím jak zkrátíš dráhu nebudou mít takovou setrvačnost při pohybu a možná utlumí malinko víc, ale spíš je to jen pocit tvrdosti co získáš. Nicméně zkusit to můžeš, třeba u vtr se dá předpětí naštelovat na max a nic moc se neděje.
Pjercak píše: Jirin ja nespecham unas je more sterku a der ale to nic noveho ale jask sik nemam ubor gate roztrhane bunada mala/12°zima/ Resim navrh kombi.
jeste mam shozene riditka//sruby na klemy/ a nemam furt zrcatka italove me uz serou, azadni kapotu polepit a něco do laku....
2 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)
ad viskozita oleje - u "lepsich" vidlic prinasi nastaveni utlumu viskozitou problemy - nastavim olejem low speed utlum, ale rozhodi se tim hi-speed okruh. SVcko nema cartridge ani zadny hi-speed valving takze tam to na zmeny viskozity oleje bude reagovat jinak nez vidlice s cartridgi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
e: ale na druhou stranu jinej důvěryhodnej zas doporučuje 130 a úpravu jehly což jsem udělal, může se to různit
Naposledy editováno 28.02.2011 09:06:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
assassin píše: Stev: ad viskozita oleje - u "lepsich" vidlic prinasi nastaveni utlumu viskozitou problemy - nastavim olejem low speed utlum, ale rozhodi se tim hi-speed okruh. SVcko nema cartridge ani zadny hi-speed valving takze tam to na zmeny viskozity oleje bude reagovat jinak nez vidlice s cartridgi...
bude reagovat jinak, ale tím jak je nenastavitelná se stejně změní jak tlumení což je cílem, tak odskok a tam už to může bejt nepříjemný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
Stev píše: assassin> je fakt že teoreticky to neobhájím, je to převzatá informace ke který mám důvěru, konkrétně člověk co mi dělal zadní tlumič doporučuje vyšší hladinu 115 - 120 s tím že se pomůže odskoku.
e: ale na druhou stranu jinej důvěryhodnej zas doporučuje 130 a úpravu jehly což jsem udělal, může se to různit
jojo teoreticky ne, prakticky je tam spousta docela slozitejch deju, takze i tahle moznost tu je, ze si to s puvodni hladinou prisava vzduch nebo kdovico jineho.. ale zobecnit to na ostastni moto asi nepujde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
Stev píše: bude reagovat jinak, ale tím jak je nenastavitelná se stejně změní jak tlumení což je cílem, tak odskok a tam už to může bejt nepříjemný
souhlas, asi nej reseni by bylo hustejsi olej a zvetseni trysky pro odskok.
kazdopadne je ale lepsi reseni "presnejsi" vnitrnosti a ridsi olej nez hustej olej a velky "trysky" ten hustej olej s teplotou vyrazneji meni viskozitu. proto lepsi vidlice maji 5w ale i ridsi oleje a hodne presne vnitrky (v OEM ale drahe reseni)
assassin píše: jojo teoreticky ne, prakticky je tam spousta docela slozitejch deju, takze i tahle moznost tu je, ze si to s puvodni hladinou prisava vzduch nebo kdovico jineho.. ale zobecnit to na ostastni moto asi nepujde.
zobecnit to nejde, taky netvrdím že to bude stopro fungovat, ale za zkoušku to stojí Přeci jen než kupovat hned nový pružiny raději napíšu i levnější možnosti. Ale je pravda že tu motorku neznám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
assassin píše: proto lepsi vidlice maji 5w ale i ridsi oleje a hodne presne vnitrky (v OEM ale drahe reseni)
Budu trovhu zvědavej. Kolik by to tak mohlo řádově stát instalovat nové a kvalitnější vnitřnosti do sériové vidlice USD bez Big piston forku nebo jak se to v nových GSX-R jmenuje. Jen pro představu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
Poggy píše: Budu trovhu zvědavej. Kolik by to tak mohlo řádově stát instalovat nové a kvalitnější vnitřnosti do sériové vidlice USD bez Big piston forku nebo jak se to v nových GSX-R jmenuje. Jen pro představu.
ja to jen instaloval, vnitrnosti u racetechu si zakoupil Stev sam, tipuju ze to v materialu bude kolem 10tis. s pruzinama.
Naposledy editováno 28.02.2011 16:28:21
2 reakcí na tento příspěvek Přední pružiny na SV 650 S (2003)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pružiny na SV 650 S (2003)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |