globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6
13.1.2011 v 22:07
Zdravím, zajímalo by mě, jak je to s tím olejem, témat je tady na to mnoho, ale těch různých a protichůdných informací taky . Jde mi hlavně o to, že kupuji R6, která byla pravidelně servisováná v Yamaze, má vyplněnou servisku, mám i doklady o používání oleje Yamalube. Někteří tu tvrdí, že Yamalube je motul, nevím, co je na tom pravdy, ani nechápu, proč by to tak bylo, ale možné je všechno. Před 4tis byla opět na kompletním servise v Yamaze, ale rok stála, takže asi olej vyměnit, že? Otázka je..používat zase yamalube? Někdo tady taky psal, že je lepší castrol 10W40, protože je to syntetika, kdežto yamalube 10W40 je jen minerál, to jsem nepochopil, protože označení 10W říká, že se jedná o polosyntetiku, ne? Někde na stránkách yamahy taky píšou, že je to plně syntetický olej, jinde v prodejně, že je to minerál, prostě zajímavé. Říkám si, když je na to motka zvyklá, tak že jí asi dopřeju yamalube, jestli je to ale úplně jedno a s použitím yamalube to bylo stejné jako by tam byl motul, castrol bo jiné drahé a levné oleje, tak nebudu zbytečně utrácet, stejně je to jen na pár tis a jde zase pryč. Tak co, kolik rozdílných nápadů?

(reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 13:19 | Nahoru | #31

Vasik-R6 píše: z-x-r> hehe, ono vyplývá z mého dotazu, že jstli to má význam, škudlit nebudu, jak sjem pochopil, význam to nemá, tak proč sypat peníze do kanálu. Nějakej nejlevnější no name samozřejmě nechci, to bych tam rovnou mohl nalít olej do friťáku. Když tomu za 190 za litr dám stejnou kvalitu jako za 300, tak nechápu, proč bych neměl škudlit, co myslíš?


Já ti to povím jinak- Prodávám Motul. 190kč/litr 5100 10w40,nebo 15W50. Berou ho odemne borci do R6,R1 ,a dalších yamah a nikdo si zatím nestěžoval,že by to špatně mazalo. Pokud chceš rozšířit jejich řady,tak si ho u mě objednej.
Jinak bylo řečeno snad vše.

1 reakcí na tento příspěvek Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 13:20 | Nahoru | #32
To stev: ano je to pravda co rikam tyto terminy by se nemely uz vubec pouzivat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 13:24 | Nahoru | #33
4star> to by ale chtělo nějakej argument a ne citovat do zblbnutí jeden článek ze kterýho tu chytračí 95% přisptěvatelů k olejům. To co jsem napsal je normálně dohledatelný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 13:29 | Nahoru | #34

Stev píše: 4star> to by ale chtělo nějakej argument a ne citovat do zblbnutí jeden článek ze kterýho tu chytračí 95% přisptěvatelů k olejům. To co jsem napsal je normálně dohledatelný.


Hele,tak já na tebe půjdu jinak.
Dejme tomu,že je tedy správné,používat termín polosyntetika a syntetika.
Jak zjistíš,který z nich je pro tvou motorku lepší?
99% lidí si myslí,že je automaticky syntetika je lepší,jak polosyntetika. Proč tedy ty oleje dělají? Kvůli ceně? Proč nedělají jen "plnou"?

Naposledy editováno 14.01.2011 13:33:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 13:44 | Nahoru | #35
prackarr> Zjistím to těžko, protože oleje se neliší jenom tímhle. Každopádně oleje skupiny IV jsou nejdražší na výrobu. Nejsem tribotechnik ale u syntetiky asi bude větší stálost vlastností a lepší mazací schopnosti. Nicméně už se na to hůř odpovídá, já sám jezdím polosyntetiku ester a myslím si že je to dobrej olej, ale nebojím se to nazvat polosyntetikou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 13:47 | Nahoru | #36

Stev píše: prackarr> Zjistím to těžko, protože oleje se neliší jenom tímhle. Každopádně oleje skupiny IV jsou nejdražší na výrobu. Nejsem tribotechnik ale u syntetiky asi bude větší stálost vlastností a lepší mazací schopnosti. Nicméně už se na to hůř odpovídá, já sám jezdím polosyntetiku ester a myslím si že je to dobrej olej, ale nebojím se to nazvat polosyntetikou

o.k.
P.S.- já na to jezdím taky.
Podle mě ale syntetika dříve degraduje,tudíž do závoďáku,kde se to honí a často mění,tak plnou ano,do konvenční silnice s intervalem i 12.000km je podle mě "polo"syntetika lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 13:49 | Nahoru | #37
prackarr> já mám pocit že degradace je víc spojená s rozsahem oleje, třeba že 10w60 degraduje víc než 10w40 i když je oboje plná, ale nebudu se pouštět do větších akcí

(reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 13:52 | Nahoru | #38

Stev píše: prackarr> já mám pocit že degradace je víc spojená s rozsahem oleje, třeba že 10w60 degraduje víc než 10w40 i když je oboje plná, ale nebudu se pouštět do větších akcí


To ani já ne,ale v tomto pravdu máš.

1 reakcí na tento příspěvek Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 14:54 | Nahoru | #39
Za me, jestli neni problem s cenou nebo dostupnosti, tak pokracuj s tim olejem co tam v Yamaze dali pred tim.

Pokud to na puvodni olej najelo 4tkm a pak rok stalo, tak jasne dej novej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 15:40 | Nahoru | #40
dobrý, tak olej vyřešen, přes kamaráda taky za pakatel(motul), ale díky za nabídku, ještě jedna maličkost, jaký zvolit filtr? Stačí normál hiflo HF303 za 120kč nebo má cenu vrážet do K&N za 290kč, podle mého hloupost u olejového filtru, ale jak říkám, supersport jsem niky neměl, tak se ptám jak hlupák , kdyby se náhodou motka cítila líp, tak jí to klidně dopřeju . Popřépadě poraďte jinou značku. Prosím nerozebírat různé další debaty, na jednodochou otázku jednoduchá odpověď . Díky

(reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 15:44 | Nahoru | #41

Vasik-R6 píše: dobrý, tak olej vyřešen, přes kamaráda taky za pakatel(motul), ale díky za nabídku, ještě jedna maličkost, jaký zvolit filtr? Stačí normál hiflo HF303 za 120kč nebo má cenu vrážet do K&N za 290kč, podle mého hloupost u olejového filtru, ale jak říkám, supersport jsem niky neměl, tak se ptám jak hlupák , kdyby se náhodou motka cítila líp, tak jí to klidně dopřeju . Popřépadě poraďte jinou značku. Prosím nerozebírat různé další debaty, na jednodochou otázku jednoduchá odpověď . Díky



nacpi tam klidne Hiflo, pouzival jsem to do vsech motorek a vetsina znamych taky.. a nikdy zadny problem

Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 16:19 | Nahoru | #42
To stev : Argument na co?

Naposledy editováno 14.01.2011 16:22:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

14.1.2011 v 23:11 | Nahoru | #43

prackarr píše: Hele,tak já na tebe půjdu jinak.
Dejme tomu,že je tedy správné,používat termín polosyntetika a syntetika.
Jak zjistíš,který z nich je pro tvou motorku lepší?
99% lidí si myslí,že je automaticky syntetika je lepší,jak polosyntetika...



Myslí si to překvapivě i výrobci olejů...

Není správný formát url.


[url=http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=2&category=25&subset=1019&modelyear=&vehicle=53336

Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

15.1.2011 v 03:59 | Nahoru | #44
Řeknu ti jedno, nejde koupit Mercedes za cenu Trabanta.

Extrémně drahé oleje, jsou většinou stejně kvalitní jako ty středně drahé a levné zase méně kvalitní i když mají stejnou specifikaci.

Protože máš vysoko-otáčkový motor, jde také o provozní teplotu do jaké je olej ještě provozu schopný.

Nezapomínej, že pokud nemáš Duknu, kde je suchá spojka a nepřemýšlíš nad tím aby si mazal i spojku tím samím olejem jako motor, používej kvalitní a vyzkoušený oleje, kde chráníš jak spojku tak i motor.

Mohu doporučit MOTUL 10W/40 polosyntetický, cena cca 200,- Kč s DPH za 1 L.
Běžná cena a nepříliš velká investice.

(reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

15.1.2011 v 09:50 | Nahoru | #45

Váňa píše: Myslí si to překvapivě i výrobci olejů...

Není správný formát url.


[url=http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=2&category=25&subset=1019&modelyear=&vehicle=53336


Co si myslí výrobci olejů? Nepochopiíl jsem,co myslíš.

Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

15.1.2011 v 18:25 | Nahoru | #46
Ja to take nepochopil... asi ze si mysli ze synt. je automaticky lespi nez "polo"

(reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

15.1.2011 v 19:35 | Nahoru | #47

Váňa píše: Myslí si to překvapivě i výrobci olejů...

Není správný formát url.


[url=http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=2&category=25&subset=1019&modelyear=&vehicle=53336



Vyrobci oleju si mysli, ze cim drazsi olej ti prodaji, tim vic vydelaji.

Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

15.1.2011 v 23:53 | Nahoru | #48
dodrž specifikaci akdyž to bude napsaný třeba na vegetolu tak ho tam nalej

2 reakcí na tento příspěvek Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

16.1.2011 v 01:44 | Nahoru | #49
Pamatuj si zaklad : Mineral a polosyntetika je z ropy, jen technologie jejich vyroby je odlisna , syntetika je z jinych latek nez ropy

To zas bude Prackarr prskat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

16.1.2011 v 10:47 | Nahoru | #50
Creck> ty mi rekni panacku radeji po kolika km menis u 10ky volej hmm?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

16.1.2011 v 11:03 | Nahoru | #51
z-x-r> ted jsem ji pred zimou koupil, tudiz v breznu ho vymenim No v planu mam menit to takhle kazdy rok

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

16.1.2011 v 20:59 | Nahoru | #52

Creck píše: z-x-r> ted jsem ji pred zimou koupil, tudiz v breznu ho vymenim No v planu mam menit to takhle kazdy rok

Lepší je olej měnit po sezóně - nemáš tam pak přes zimu olej, kterej má už poměrně dost vody - ta se do něj dostává hlavně provozem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

16.1.2011 v 21:12 | Nahoru | #53

Creck píše: Pamatuj si zaklad : Mineral a polosyntetika je z ropy, jen technologie jejich vyroby je odlisna , syntetika je z jinych latek nez ropy

To zas bude Prackarr prskat


Proč myslíš?
Hlavně by jsi nám mohl říct,z čehože je to dělané,když ne z ropy.

(reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

17.1.2011 v 12:51 | Nahoru | #54

Creck píše: z-x-r> ted jsem ji pred zimou koupil, tudiz v breznu ho vymenim No v planu mam menit to takhle kazdy rok



ptam se te na to proto ze u zx10ky se z nicweho nic posunula vymena az na 12tis ci rok a pak co z toho vylejvas je cerna hmota jak z ropaku hnus a prasecina.
Ja davam sezona 6tis a to tak i menim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

17.1.2011 v 21:38 | Nahoru | #55

--VinCenzo-- píše: Lepší je olej měnit po sezóně - nemáš tam pak přes zimu olej, kterej má už poměrně dost vody - ta se do něj dostává hlavně provozem.


A já si furt myslel že voda se z oleje dostává ven hlavně provozem když se olej a motor zahřeje a voda odpaří.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

17.1.2011 v 22:07 | Nahoru | #56
adosmoto> olej nemá tendenci moc žrát vzdušnou vlhkost, ta voda vzniká při spalovacích procesech a část jí v oleji zůstává...není to hlavně jen o vodě, prostě je lepší tam mít přes zimu čistej olej, protože ten olej se přes tu zimu nijak nezkurví, ALE je to celkem prkotina bez většího efektu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

17.1.2011 v 22:09 | Nahoru | #57

--VinCenzo-- píše: adosmoto> olej nemá tendenci moc žrát vzdušnou vlhkost, ta voda vzniká při spalovacích procesech a část jí v oleji zůstává...není to hlavně jen o vodě, prostě je lepší tam mít přes zimu čistej olej, protože ten olej se přes tu zimu nijak nezkurví, ALE je to celkem prkotina bez většího efektu


Olej degraduje hlavně spalinama,které do něho pronikají. Stává se vlastně "kyselejším" a snižují se jeho antikorozní vlastnosti. To je to hlavní,co vadí. Voda v oleji není ažtak problém,protože se odloučí a klesne ke dnu.
Voda do oleje hlavně zkondenzuje. Provozem,jak napsal adosmoto se spíše odpaří...

(reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

17.1.2011 v 22:11 | Nahoru | #58

prackarr píše: Proč myslíš?
Hlavně by jsi nám mohl říct,z čehože je to dělané,když ne z ropy.


**

Naposledy editováno 17.01.2011 22:14:39

(reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

17.1.2011 v 22:14 | Nahoru | #59
prackarr> trochu si protiřečíš, nicméně jsem psal že to není jen o vodě, pravda že u té záleží dost na provozním režimu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi po sté - jak je to s tím olejem do R6

17.1.2011 v 22:21 | Nahoru | #60

--VinCenzo-- píše: Lepší je olej měnit po sezóně - nemáš tam pak přes zimu olej, kterej má už poměrně dost vody - ta se do něj dostává hlavně provozem.



Ja s motorkou nespim, ani se spolu nelibame Tudiz tomu dam jednou za rok olej , to je asi tak vsechno co pro ni muzu udelat Ono s mym najezdem km cca 2-3 000 , to stejne budu menit asi co dva roky. Pokud to tahle motorka nevydrzi a je to nejaky choulostivy kram, tak at tahne do vecnych lovist, nezaslouzi si zit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 hanssik19 9 30.5.2024 v 12:06 Filipuč
KDE přídělat klíč NA yamaha R6 V Č.... Yamaha YZF-R6 ki 7 29.5.2024 v 16:44 zetor
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow


TOPlist