Otázka zní, jaké cestovní enduro by jste mi doporučili v ceně 60-90 tisíc Kč. Díky všem za rady
-----
ahoj, už delší dobu uvažuji o výměně motorky, o přechodu na cestovní enduro.
budu mít asi nějaké peníze v létě
co myslíte, že je lepší
a) prodat motorku v létě a koupit následně, třeba na podzim?
b) půjčit si peníze hned, koupit enduro hned a prodat mou na jaře
c) půjčit si peníze na podzim/v zimě, koupit enduro a mou motorku prodat až na jaře 2011?
možná že část pěněz bych si mohl půjčit bezúročně (v rodině)
Jinak prodat chci Hondu NT650V Deauville r.2001, koupil jsem ji v r.2005 za 110 tis. ale podle cen tipuji, že za 50 tis. by byl úspěch
(ale beztak to bude méně, možná o dost.... sice je technicky ve 100% stavu, pravidelně ji dávám do servisu a ještě ani jednou neměla žádnou poruchu, ale pěkně vypadá jen zprava viz foto 1 , zleva ty plasty vypadají jak po bitvě, holt jsem ji v r.2008 v Bulharsku v jedné zatáčce položil... viz foto 2, foto 3 ty zadní větší víka jsou z jíné motorky, koupil jsem je už bourané, originál zelené jsou ok)
a koupit chci nějaké cestovní enduro (jetě nevím, TA, 1100GS,..) a finančně asi za 70-90 tisíc
No a proč to dělám?
Pár výletů v zahraničí mě přesvědčilo, že cestovní enduro je na cestování tou nejlepší volbou, když chybí na cestě asfalt, abych se tam netrápil na jedničku přes spojku a kamarád na enduru byl už dávno někde fuč a taky i proto, že jsem narazil v zahraničí na pár míst, kde bych na enduru pokračoval dál (např. výjezd na nějaký kopec) a i jinak mě to tak nějak táhne mimo asfalt. A láká mě spíš východ, než západ...
Jo a taky chci, aby moje výlety byly ještě dobrodružnější
viz moje stránky: www.koprivnicti-motorkari.xf.cz
Prostě kdyby mě to netáhlo k enduru, tak bych moji milou Deauvillku nikdy neprodal a na truc všem, co říkají že je motorka po 50 tisících po smrti, bych na ni najel třeba i 200 tisíc km
edit: tipuji že tak polovinu km procestuji sám a polovinu s přítelkyní, nebo možná že s ní i většinu.
Naposledy editováno 28.03.2010 22:42:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Waltr>petr_t>Peťo to je fajn pro tebe, Roman rozhodně není samodomo- viz jeho otázky na oleje atd. A taky hlevně napiš jak ty ventily vypadaly- nevěřím že je na Suzuki třeba dělat před 40t km. A podle mě jsou prostě podložky co do funkce lepší, to štelování je podle mého názoru hlavní důvod ,,potřeby štelovat BMW" Prostě nejaké opotřebování vahadel, nebo sedání do sedla je historie. To byla Kouskova- jak to vypadalo?
Romane zkus taky poptat na ceny jinde- nevím co ti mechanik dělá, ale možná snížíš provozní náklady na polovinu aniž by jsi to tušil.
kouskova ,4 se museli zbrousit.Teď jsme dělali gufera na ventilech
2 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
TA mi příjde takový malinký, pro 2 rozhodně není.
Naposledy editováno 01.04.2010 02:34:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
BARTUS>Romane, já řešil obdobný problém, celou zimu jsem chtěl koupit 1150gs a sháněl jej, pak mi něco prdlo v pali a koupil jsem DL1000. Na rovinu ti řeknu, že DL650 jsem nechtěl protože přecházím z XJ600 a motorku měním hlavně k vůli výkonu, protože jezdím většinou ve 2. Momentálně mám v garáži i 650 od Taraba, dělám mu nosiče, rozměrově vypadají skoro stejně, takže co se týče pohodlí spolujezdec rozdíl zřejmě nepozná. Ale myslím si že bys měl jít taky raději do litra, pro tvé delší cesty hlavně ve 2 je 650 slabá. Objem ničím nenahradíš
TA mi příjde takový malinký, pro 2 rozhodně není.
o tom ani potom,aby tě neukamenovali majitelé 650 Já původně stroma taky chtěl,pak sem se svezl na 11 a bylo
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Lance>predevcirem sem potkal dva http://www.motorkar...c=1&rpl=3804041# na bavorech a nazivo je to snad jeste hezci nez na fotce, fakt kus motorky do terenu
že jo
[img]
petr_t>na to se hlavně zeptej protože jsem tak nějak od fochu máme BMW,zrovna jsem dodělal ventily na stromu. To je jedno ,jestli chceš brát v úvahu provozní náklady ,tak by ses měl zajímat o to co když ti něco klekne venku.tady se to vždycky nějak splácá.
takže když klekne venku 1100GS tak je větší pravděpodobnost že to opraví a když TA650 nebo DL650, tak se některé věci neopraví?
a co třeba karbec vs. stříkačka?
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
petr_t>o tom ani potom,aby tě neukamenovali majitelé 650 Já původně stroma taky chtěl,pak sem se svezl na 11 a bylo
To je ten problém Bartus se nesvez a přišel na mně s tvrzením že bmw má každý Stromy jen lesníciWaltr>petr_t>Peťo to je fajn pro tebe, Roman rozhodně není samodomo- viz jeho otázky na oleje atd. A taky hlevně napiš jak ty ventily vypadaly- nevěřím že je na Suzuki třeba dělat před 40t km. A podle mě jsou prostě podložky co do funkce lepší, to štelování je podle mého názoru hlavní důvod ,,potřeby štelovat BMW" Prostě nejaké opotřebování vahadel, nebo sedání do sedla je historie. To byla Kouskova- jak to vypadalo?
Romane zkus taky poptat na ceny jinde- nevím co ti mechanik dělá, ale možná snížíš provozní náklady na polovinu aniž by jsi to tušil.
Kousek měl se Stromem1000 nějaký problém?
Ten servis - zeptám se, kolik by u něj byly rozdíly v servisování jednotlivých motorek (i když např. u té DL650 když bych ji tam vezl jen jednou za 24 tis. a mezitím olej udělal sám, tak je jasné, že cena bude jinde). O jiném servisu jsem zatím neuvažoval, tam jsem spokojen, myslím že pracuej dobře, prostě po jeho servisech mě nikdy nikde motorka nenechala ve štychu a to je to hlavní
Honza-TA>přesně tak - osobně si myslím, že rozdíl v ceně servisu Stroma a Alpa bude minimální - všechna údržba bude cca stejná - chladicí kapalina, brzdovka, destičky, řetězovka, ventily bude na obou podobná jak materiálem tak prací
rozdíl by mohl být max. v oleji - měnit ho po 6ti nebo 12ti tkm
no podle toho co napsal Fidži, tak v tom rozdíl je...
(myslím tím, že kromě toho oleje podle toho to vychází lépe pro DL650, ventily, spotřeba,...)
ale ještě se na to poptám
Naposledy editováno 01.04.2010 09:06:59
mardock>romane na transalpu byla radost jezdit, ale na 1100GS je to ještě lepší.Alp šel do světa právě kvůli tomu že ve dvou lidech to byla pro mě otrava a nehledě na to že si pěkně sedne když jí i naložíš.Má docela měkký tlumiče.Servis je ale tuším po 10 tis km.Ale to je detail.
Navíc ve dvou se na tom docela máčká-ale dá se.Na 1100 Gs je místa habaděj a má o dost větší nosnost a ten krouťák je fakt super-moc neřadíš.Kardan je dobrá věc-řve to ale jak trakror .Prostě obě mašiny jsou super a už od začátku jako bys na nich jezdil pořad, ale bawec je ve většině vecí lepší.Jinak nevim jestli to tady někdo psal, ale u bmw jsou intervaly:olej po 10 tis., olej v kardanu a převodove po 20 tis,ventily po 20 tis.Jo a pneumatiky jsem tam dal mitasky-sice o cm užší takže musí být duše ale za předek a zadek dohromady 2200 kč.
no a ty o 1cm užší pláště nevadí?
jinak to beru jako info, že i na 1100 GS je o něco větší výběr gum
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
petr_t>kouskova ,4 se museli zbrousit.Teď jsme dělali gufera na ventilech
o co šlo?
BARTUS>Romane, já řešil obdobný problém, celou zimu jsem chtěl koupit 1150gs a sháněl jej, pak mi něco prdlo v pali a koupil jsem DL1000. Na rovinu ti řeknu, že DL650 jsem nechtěl protože přecházím z XJ600 a motorku měním hlavně k vůli výkonu, protože jezdím většinou ve 2. Momentálně mám v garáži i 650 od Taraba, dělám mu nosiče, rozměrově vypadají skoro stejně, takže co se týče pohodlí spolujezdec rozdíl zřejmě nepozná. Ale myslím si že bys měl jít taky raději do litra, pro tvé delší cesty hlavně ve 2 je 650 slabá. Objem ničím nenahradíš
TA mi příjde takový malinký, pro 2 rozhodně není.
jenže jak píšeš, motorku jsi měnil "hlavně kvůli výkonu".
A to není můj případ, kdyby Deauvillka byla aspoň poloviční enduro, jako že by měla vyšší zdvihy a lépe zvládala velké nerovnosti na asfaltu, díry a neasfaltové cesty, tak bych neměnil. A zvýšení výkonu bude pro mě na všech 3 motorkách, Strom650 má vyšší výkn a TA650 má sice stejný, ale při nižší váze je živější.
Jinak kdybych se rozhodl pro Stroma, tak rozíl mezi 650 a 1000 je pro mě jasný, ta možost, že se na DL650 dá jet i pod 4 litry (nebo za 3,5 ?) je pro mě mnohem více lákavá, než nějaký výkon na litru.
Ale i přesto mi pak napiš tu spotřebu, zajímá mě to.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>o co šlo?
Žere mu to lehce olej, ale já si myslím, že ty gufera měnil zbytečně, neboť je to u litra normální. I 650 žere olej, pokud jí človek dává kopr, tzn. jízda o 6000 vejš, což je třeba dálnice. Ale vycucne tak od výměny do výměny štampdli, v okýnku ubyde tak 2mm.Jinak si říkám, co ti tam tak prodražuje u TA/Deuvillky ten servis? Není to filtr a ventily? Koukal jsem, že na Alpa stojí druhovýrobovej dvojnásobek co na Stroma. Oleje to má stejně, svíčky se nemění. Když to tak rychle sčotnu, tak mě vychází do 24000km servis Alpa u mého servisáka:
2x540Kč olej + 180Kč filtr
1x1000Kč ventily
2x1200Kč vzduchový filtr
400Kč svíčky
2x165Kč chladící kapalina
+ práce za olej a filry
= 5405Kč
Strom:
4x540Kč olej+ 180Kč filtr
1000Kč ventily
600Kč filtr vzduchu
2x165Kč chladící kapalina
400 svíčky
= 5210Kč
Takže náklady docela srovnatelné.
Naposledy editováno 01.04.2010 16:08:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
motoblb> To je ten problém Bartus se nesvez a přišel na mně s tvrzením že bmw má každý
Bartus se nemusel svézt, Bartus "pochopil"... akorát to trochu nevhodně nazval "...pak mi něco prdlo v pali"...
Roman2bk> no a ty o 1cm užší pláště nevadí?
jinak to beru jako info, že i na 1100 GS je o něco větší výběr gum
Já mám na Stromku taky o 1cm užší pláště s duší (originál jsou bezdušové) - Mitas 07-čky = levné, vydrží dlouho, ideální gumy na cestu/necestu. Samo, že nejsou do nějakého bahna, ale na to není primárně stavěná ani jedna z zde zmíněných motorek, takže to určitě nevadí...
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Fidži.V-Strom>myslím, že největší rozdíl bude ve vzduchovém filtru, ten na TA650 stojí ranec a ještě se hůř mění..I podle tvé tabulky je rozdíl markantní jen ve vzducháči..Na TA600 byl luftfiltr asi za 400Kč a krásně přístupnej na boku motorky, nevím proč došlo k tak zásadní změně..
EDIT>ta Heidenauka má podobný vzorek jako E07, ale lepší chování za mokra..proto jsem ji tady zmínil..
Naposledy editováno 01.04.2010 16:00:15
2 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Já kdybych byl na Romanově místě, tak bych vybíral Strom vs. BMW.
TA vs. DL650
Na servis je to stejné 1:1, Strom má lepší motor 1:2, Strom má o dost lepší podvozek na silnici(kde se člověk stejně pohybuje nejvíce) 1:3, Strom má menší spotřebu, TA levnější gumy, ale rozdíl spotřeby při najetých to srovná 2:4. Strom má o 3l větší nádrž a 6ku 2:5.
Já jsem o Alpovi taky uvažoval, ale prostě mě neoslovil. Za stejné prachy je DL prostě novější motorka, na litrový motor nadimenzovaná. Možná se to někomu nebude líbít. ale toť můj názor.
Naposledy editováno 01.04.2010 16:24:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
je to individuýální, já jsem naopak uvažoval o Stromu 650 - logicky mi vycházel ve všem lepší (větší nádrž, 6tka, výkon, spotřeba), ale zase mě nejak nesednul a nevzal za srdce a proto jsme pořídil Alpa, ketrý mi sednul do ruky hned
ovšem nakonec jsem bahnil a blbnul v terénu tak, že jsem rád za Alpa tam by mi bylo Stroma líto v tomhle je Alp lepší
ad gumy e07 je hodně dobrá cestovní univerzálka s velkou výdrží, k60 je dost podobná a dá se sehnat i v rozměru na Stroma - pokud k tomu není nějaký důvod tak bych předepsané rozměry z TP dodržoval to za případný problém nestojí
2 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Fidži.V-Strom>Žere mu to lehce olej, ale já si myslím, že ty gufera měnil zbytečně, neboť je to u litra normální. I 650 žere olej, pokud jí človek dává kopr, tzn. jízda o 6000 vejš, což je třeba dálnice. Ale vycucne tak od výměny do výměny štampdli, v okýnku ubyde tak 2mm.
Jinak si říkám, co ti tam tak prodražuje u TA/Deuvillky ten servis? Není to filtr a ventily? Koukal jsem, že na Alpa stojí druhovýrobovej dvojnásobek co na Stroma. Oleje to má stejně, svíčky se nemění. Když to tak rychle sčotnu, tak mě vychází do 24000km servis Alpa u mého servisáka:
2x540Kč olej + 180Kč filtr
1x1000Kč ventily
2x1200Kč vzduchový filtr
400Kč svíčky
2x165Kč chladící kapalina
+ práce za olej a filry
= 5405Kč
Strom:
4x540Kč olej+ 180Kč filtr
1000Kč ventily
600Kč filtr vzduchu
2x165Kč chladící kapalina
400 svíčky
= 5210Kč
Takže náklady docela srovnatelné.
máš drahého servisáka
od mého mám olej filtr za 90kč, vzducháč 600, svíčky po 90kč, litr castrolu gps 10w40 140kč :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>ještě než odpovím (jako obvykle )
tak zatím jen krátké info, dnes jsem tu umístil inzerát
to nemáš šanci prodat.. zaprvé si tam dej normální km a zadruhé s tím, že napíšeš že to chceš prodat v srpnu.. ? to tě každý tak pošle do prdele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
naprcccs>máš drahého servisáka
od mého mám olej filtr za 90kč, vzducháč 600, svíčky po 90kč, litr castrolu gps 10w40 140kč :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Fidži.V-Strom>A není to jedno? Tam jde o poměr cen. Do Stroma si taky jde koupit svíčky Brisk za 90Kč. Jen tak pro zajímavost, co používáš za značky těch filtrů?
jo však jo, to jen tak na okraj ty brdo, ted ti to neřeknu.. už nevím co to bylo, ale je to známý, co mi servisuje fakt dlouho, baví ho to a dělá to pořádně takže nemám strach, že by mi dal něco špatného..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>tak zatím jen krátké info, dnes jsem tu umístil inzerát
Zajímali by mně reakce na Tvůj inzerát co Ti dojdou mailem páč volat Ti asi nebudou, když jsi neuvedl telefon (což celkem nechápu)... Jestli budeš mít nějaké "výživné", tak doufám, že se podělíš...
EDIT: nemám tam mít "zajímaly"? No to je jedno...
Naposledy editováno 01.04.2010 20:19:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
naprcccs>jo však jo, to jen tak na okraj ty brdo, ted ti to neřeknu.. už nevím co to bylo, ale je to známý, co mi servisuje fakt dlouho, baví ho to a dělá to pořádně takže nemám strach, že by mi dal něco špatného..
O to strach taky nemám,protože když kouknu do ceníku tak ten olejáč je nejspíš propláchnutý a vzducháč profouknutýta značka filtru by mně taky moc zajímala1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 105 | Včera v 15:26 Animals21 |
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS | michal-15 | 70 | 3.6.2024 v 14:18 jetam |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |