AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
hrnous píše: Na úpravy a vylepšení si projdi moje deníky, najdeš tam všechno včetně fotodokumentací tak, aby to každý pochopil
Nechci dělat advokáta....jenom moje zkušenost...
Na klasiku najeto 25000km, elektrika zatím drží...zatím....
Dráty zatím také dobrý...žadnej prasklej
jediný co to začíná dělat, že mě někdy motor chcípne i když je to zahřátý....na semaforech je to vopruz.....
tachťák zatím tachťákuje
otáčkoměr nemám
olej budu měnit tak po 6000km.........sem tak zviklej z HONDY VT 750
Naposledy editováno 18.07.2015 09:50:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ty regulátory jsem měl opravdu "jen " tři, což je na 50 tisíc kilometrů málo. Regulátor u 650 vydrží tak 10 až 12000 km, pak se musí koupit nový. To je moje zkušenost. Tachometr vydrží 3000 km , ale taky 30000 km ( to u mojí Stylky). Otáčkoměr VŽDY ukazuje nesmysly, vydrží tak 5000 km a nemá cenu kupovat jiný, protože bude opět ukazovat nesmysly. Když se rozjedeš, vyletí na 8000 ot. a během jízdy ručička lítá mezi 500 a 5000 otáčkami. Já měl otáčkoměry asi 4 nebo 5 kusů a tohle jsem potom už opravdu neřešil. Otáčkoměr u Stylek 650 je spíš proto, aby v palubce nebyla díra. Ještě pozor na rozpadající se reflektor u Stylek 650. Časem se rozpadne každý. Mně vydržel 25000 km, potom jsem koupil jiný, od Yamahy a byl klid. Tak, mám Jawu 660 , na Jawu 650 už můžu v klidu vzpomínat. Užil jsem si s ní svoje , ale vypiplal jsem jí k dokonalosti a kdo má vůli, chut' a dost financí k neustálému obnovování základních částí motocyklu, vypiplá si ji taky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mám trochu obavy z auta, to přiznávám. Někdy nečekaně vaří, nevím proč. Voda se neztrácí, dal jsem nový termostat, těsnění pod hlavu a auto jede a jede až najednou...vaří. V zimě i v létě. Trochu pomůže tomu puštěné topení. Tak, i když je 35 stupňů, musíme jet s topením. Dovolená není jen o radostech...jen aby mi nezačala vařit na dálnici u Mnichova, toho se bojím. Ale s pomocí Boží to věřím dopadne dobře. Až na tuto bolístku, kterou ovšem má auto už od koupě v roce 1980 jako nové, je v dobré kondici a těch necelých 1200 km, které máme v plánu, lehce překoná . Tak se tady mějte a užívejte si motocyklování.
Naposledy editováno 18.07.2015 10:25:37
Pak mě ještě tak napadlo třeba si teď s Milanem píšete po PMku a dobře se bavíte hele už se smaží kluk jeden.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 18.07.2015 10:50:15
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
roula píše: Skočím Vám tu do debaty o nových Jawách a oživím trochu starší ročníky. Před rokem jsem se rozhodl splnit si svůj sen a pořídit si motorku stejného stáří. Rozhodoval jsem se mezi Californií a 634kou. Nakonec volba padla na 634, protože rok 73 byl rokem, kdy Jawa se 634kou přišla. Podařilo se mi sehnat stroj s hodně nízkým výrobním číslem, ale vzhledově měla do původního stavu hodně daleko. Utekl rok a já včera vyrazil na technickou, s motorkou, která se od té původní zase už tolik neliší. Velký dík patří Dolinovi, kterej mi pomáhal se sháněním dílů. Proměna je patrná zde:
Konečně foto pěkný motorky.........
Holt jsi udělal z paskvila......první typ 634..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: roula> Vidím, přibylo dříví....
to už je šest rozdílů.........
řeší se to tak, že se vyvrtá dírka v tom ventilu, aby i při plném uzavření trošku propouštěl.
novější ventily z druhovýroby to už mají.
a mmch existují minimálně dva typy - letní otevírá už asi při 80° zimní později.
rancher píše: www.novinky.cz/bydleni/tipy-a-trendy/370622-pro-fandy-hippies-stany-a-doplnky-inspirovane-kultovnim-autem.html
¨
Naposledy editováno 19.07.2015 10:18:47
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ghrohe píše: Pánové,musím se přidat k rozsáhlému tématu k Jawě 650-nezatracovat a nepomlouvat-právě jsem dorazil z okružní jízdy Bosna-Chorvatsko-bezmála 2 800km,motorka-Já-moje polovička -naložený Páv-horko- spotřeba 5,1L olej vyměněn v květnu Castrol-(upozorňuji,měním po 10 000,což za rok najedu)dorazil jsem bez závad,pouze doléval benzín.Foto naložené motorky následně zveřejním. Takže není třeba jen hledat chyby
Tož vítej doma na rodné hroudě........pak že jsou Jawy .....krámy.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Ast-Štefan> Ano v lepším případě každé 3000/sezónu
výměna po 3000 km je u Rotaxu 650 zbytečnost. Pokud Jawa doporučovala po 6000 km tak se jen jistila. U BMW F650 které jsem měl a kde je ten samý motor jen se dvěma karburátory oproti jednomu u J650 byl v manuálu interval 10.000 km.1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pro Moravskou sekci jawabláznů-máte tam hezky,na 90% spokojenost,Macocha dobrá o kousek dál Balcarka o něco hezčí ďoura v zemi než Punkevky a Vesternové městečko Boskovice si sprominutím strčte do zadele,tomu říkám zlodějna a ne atrakce a ještě polorozpadlá.Jinak fakt čupr dovolená a muzeum traktoru byla paráda na stroji z foto jsem začínal karieru za volantem.
A teď se těším za řiditka snad to přiští tejden vyjde a něco pojezdím.
Naposledy editováno 18.07.2015 23:43:29
Verdom--fotečky
Ghrohe-slušně naložená souprava názorná ukázka,že každá Jawa má mít svého páva
e-jen doplním k Moravě,v baráku nebyla wifi a jako na potvoru špatnej signál Vodafounu,takže tejden bez netu skoro by se dalo říct očistnej tejden
Naposledy editováno 19.07.2015 14:28:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |