paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 09:40 | Nahoru | #45751
Kafi> Tak u Jetky pokud půjdeš bradou na asfalt, nemáš ji....
Je to lepší kokosák, ale v létě jí mam prostě raději a na ty mé staré vergly se tak nějak líp hodí.

(reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 09:42 | Nahoru | #45752

Kafi píše: Verdom> to má smysl... a jak vydíš tu bezpečnost u Jetek?

Kehaj> v Praglu taky

Jetka, pokud je kvalitiní a dobře zapnutá, tak ma ochranu vrchní části hlavy stejnou jako integrální. U Jetky není chráněn obličej,čelist, brada.

Jawablázni

13.1.2015 v 09:42 | Nahoru | #45753
Verdom> no to je fakt

Naposledy editováno 13.01.2015 10:09:25

(reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 10:30 | Nahoru | #45754
Verdom> Účelem je jezdit, né padat!
Mě krom uzavřenosti (při závodech) činil problém nevyváženost přilby - jak to nekde hníklo, tak sem neviděl.
Fajné je jet tů uzavřenů krosovů přilbů křovím...temu se nekdy nevyhneš .
A v uzavřené přilbě si taky nemožeš verbálně ulevit, lépe řečeno, nemá to ten správný efekt a když si chceš odplut...no a v časovkách, když se chceš najezt, musíš si kokos povolit či rozepnůt.
Já vím, že integrálka je bezpečnější, ale mě se v ní jezdí špatně. Připadám si jak držků v konzervě...

Naposledy editováno 13.01.2015 10:30:37

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.1.2015 v 10:34 | Nahoru | #45755
Vim, že asi ne valná značka ale.. chtěl bych se zeptat..některé mají kompozit jiné plast...všechny mají ECE homologaci tak v čem je ten cenový rozdíl a bezpečnost?Jaký je rozdíl kompozit a plast?

(reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 11:07 | Nahoru | #45756
Kafi> Už se to na motorkářích řešilo:
http://www.motorkari...?ft=88950&fid=22
Jukni na to.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.1.2015 v 11:17 | Nahoru | #45757
Verdom> no nic moc kloudného sem se tam nedozvěděl..rozdíl jo..ale pokud ty helmy sotjí +- stejně...tak snad jen že seikos upřednostňuje termoplast...nicméně jsme se dozvěděl, že pokud helma splňuje ECE normu tak je jedno kolik stojí, testama musela projít..pak už je to jen o komfortu

Naposledy editováno 13.01.2015 11:27:36

(reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 11:25 | Nahoru | #45758

Kafi píše: Verdom> no nic moc kloudného sem se tam nedozvěděl..rozdíl jo..ale pokud ty helmy sotjí +- stejně...tak snad jen že seikos upřednostňuje termoplast...nicméně jsme se dozvěděl, že pokud helma splňuje ECE normu tka je jedno kolik sotjí, testama musela projít..pak už je to jen o komfortu

kolik jsi ochoten za přilbu dát? Nyní mimo sezonu se dají sehnat značkové i za polovinu.

Jawablázni

13.1.2015 v 11:27 | Nahoru | #45759
elevator> nevím musí mě zaujmout, nicméně prostě nechci helmu za bůra...nepotřebuju značkové zboží, nevěřím tomu, že jakmile je to profláknutá značka=kvalita...přesvědčil jsem se v dosti výrobcích že mnohdy čínské nebo noname značky jsou lepší jak drahé značky :) jednoduše řečeno, značka pro mě nic neznamená

(reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 11:32 | Nahoru | #45760
Kafi> Také si myslím, že je to celkem jedno.
Čistě teoreticky je kompozit díky kombinaci dvou materiálů rozdílných vlastností lepší. Ale jak píše Zdenalbenal. Jezdi a nepadej, máš toho na sobě k rozbití daleko víc, než jen hlavu.
Já helmy po netu nerad, raději v krámě a na pocit. Ty levný plastový skořepiny na rychlou motorku ti nemusí pomoct tak jak nějaká dražší, ale pokud mají homologaci a nějaké kladné hodnocení, proč ne. Neznám tvůj styl a rychlost jízdy. Ale člověk na silnici není sám. Tak vybírej obezřetně a pozor na to, co je neznámé a podezřele levné. Projdi si i krámy. Neuspěchej to.

Jawablázni

13.1.2015 v 11:37 | Nahoru | #45761





KAFI>
nejlepší přilba na moto je TATO.
Prověřeno cestovní kanceláří Wermacht.
Tisíce děkovných dopisů od Tobruku a Stalingradu...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.1.2015 v 11:42 | Nahoru | #45762
Nedavno jsem resil novou prilbu na Jawu. Doted jsem jezdil s jetkou a vyhovovalo mi to. Zkousel jsem i integralku a vadi mi to, nevidim z toho, pocit z jizdy nikde. Ale precijen jsem mel trochu obavy o oblicej. Nakonec jsem zvolil Airoh Executive. Vyhled z plexi je velky, bradova cast se da odepnout a pricvaknout dozadu helmy. Ted v zime jsem jezdil s bradovou casti, vespodu je deflektor tak nefoukalo. V hicech to asi konvertuju na otevrenou. Nedelam si iluze, ze je to stejne bezpecne jak integralka, ale neco malo by to pri padu oproti jetce snad pomohlo. Jinak i jako jetka je to dobra prilba, plexi saha az pod bradu, slunecni clona je perfektni, vetrani funguje... Jak je to s hlukem neposoudim, jezdim se spuntama.

Jawablázni

13.1.2015 v 11:50 | Nahoru | #45763
Přilba chrání to nejcenější co máme, takže se jistě kvalitnější materiál vyplatí. Rada "nepadat" nevím nevím, nikdo nepadá dobrovolně, ale nečekaně a někdy i cizím zaviněním. Leta jsem jezdil helmou s Lidlu a nemůžu proti ní nic říct. Uplně stejný model prodávali i renomované značky.

Jawablázni

13.1.2015 v 11:51 | Nahoru | #45764
Verdom> Jezdím na všem stejně tj. 90-110...na dalnici 120-140...nebudu kupovat přes net, dojdu si do obchodu, ale ptám se právě...co sem četl na Worker, tak je to česká značka a prý se to prodává v Lidlu..v helmě z lídlu sme spadl 3x a vždy ok...co se týče Tornada, tak dřív prý nic moc...teď nevím, aktualní hodnocení sem nikde nenašel...já jezdím v Jetce, ale budu kupovat helmu pro spolujezdce tka chci vzít i sobě...přemýšlim tedy kterou...musím pro spolujezdce koupit i chrániče a kalhoty...tak to chci vzít najednou...jen prostě nechápu jaký je rozdíl mezi např. Tornadem nebo V(CAN), který je ze stejného materiálu, má tu samou ECE normu a stojí cca 1000,- , Workerem za 1500,- a nějaké značkové přilby za 2000-2500,-...vše stejny matroš, stejné normy...

mickaelb> já mám Jetku a nemužu si ji vynachvalit...je to super...ale mám strach o bradu no..nevím zda na to pomůže třeba neopren?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.1.2015 v 11:52 | Nahoru | #45765
elevator> to je to o čem mluvim..jake značky přesně myslíš? No jasně, ale všechny mají přeci stejný atest..

(reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 12:01 | Nahoru | #45766
mickaelb> Tuto helmi jsem viděl i "naživo", není špatná, ale pod 5 tyček jsem jí nenašel.
http://bikersplanet....tive-color-ex12.html

kafi: Pokud ty levné jsou ze stejného materiálu, který měly na testech, pak je to jedno. Ale bohužel kolikrát má atestaci věc, která by jí nikdy mít nemohla. Otestují něco jiného, než potom vyrábí. Ty lídlovky v té cenové relaci prý nejsou špatné, tak si počkej na ně nebo kup cokoli. Kolem 2-3 tis už by to mělo být dobré všechno. A jestli to máš pro batůžek, tak jí vezmi do krámu sebou. Uvidíš, že to vyhraje ta červená.

(reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 12:11 | Nahoru | #45767
mickaelb> výhled je důležitý, i při otočení přes rameno jsou velký rozdíly a člověk o dělá často. Ten Airoh vypadá zajímavě. Pokud jde o přilby levné než levnější, netvrdím, že jsou špatné a že když mají homologaci, že nevydrží, ale přece jenom si myslím, že tady se nevyplatí šetřit. Funkční tričko z lidlu je taky funkční, kup si značku a je to rozdíl, který vidíš i cítíš. Jinak při vážném poškozené levné i drahé přilby má v prdeli člověk spíš obratle, takže asi není problém udělat přilbu, co vydrží náraz a nespadne z hlavy. Většinou je prostě vyšší cena opodstatněná, nemluvím o top třídě, která má "systémy" na kde co. To už asi běžný uživatel nemusí mít. Ale stačí špatný zapínání a sere tě to pokaždé, hlučnost, vůle, nedostupný náhradní plexi atd. Měl jsem starou uvex. byla super, nešlo sehnat plexi. Pak Shark, super kromě výhledu přes rameno, pak další uvex, foukala zespod, celkem špatný. Prostě - jestli to je k čemu se pozná až na motorce. Na lidlovku jsem se díval víckrát, na skutr nebo tak, vždycky mě to přešlo už v obchodě.
Kafi - značka=kvalita, prostě obvykle to tak je, i když jedna značka má velké rozpětí třeba. cena = kvalita, prostě obvykle to tak je. Jen pitomec koupí nekvalitu za velkou cenu, takže by to nebyl kšeft. nízká cena = vyhoví, může to tak být.
Jinak 3/4 škopky na pohodu: Biltwell, neuvěřitelně pohodlná, stylovka, cena se dá.

Jawablázni

13.1.2015 v 12:14 | Nahoru | #45768
Verdom: ja ji kupoval tady: http://www.mototrav...executive-color.html nejlevnejsi cena co jsem kde nasel a shodou okolnosti to tam mam par kilometru, tak nebylo co resit...

Jawablázni

13.1.2015 v 12:16 | Nahoru | #45769
Lada:supr diky:) me ten lidl vyhovel dobre:)
Verdom: to je jasne

Jawablázni

13.1.2015 v 12:17 | Nahoru | #45770
Kafi-> v životě bych nejezdil s přilbou bez brady... a je jedno jestli jedeš 100 nebo 200
já kupoval výklopnou v lidlu, asi před rokem, jako druhá helma dostačující

Jawablázni

13.1.2015 v 12:21 | Nahoru | #45771
Kafi: worker atd prodává třeba insportline

Pokud jde o bradu, tak je lepší lidlovka jak neopren

(reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 12:21 | Nahoru | #45772

Kafi píše: elevator> to je to o čem mluvim..jake značky přesně myslíš? No jasně, ale všechny mají přeci stejný atest..

byla to levnější AGV. Zde ve vlákně je na první straně porovnání.

www.motorkari.cz/forum-detail/

Jawablázni

13.1.2015 v 12:33 | Nahoru | #45773
lada> jojo na Inline sem koukal..mam to kousek, stavim se tam..jen toho nemají moc v Praze ale uvidíme..nicmene tam maji levny celochranic + kevlarky pro zensky...takze asi budu nakupovat prave tam

akamu>no po tom co sem letos v kilu trefil važku chci prave už taky i integralku..

Jawablázni

13.1.2015 v 12:34 | Nahoru | #45774
elevator>

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.1.2015 v 13:11 | Nahoru | #45775
Přilbu, kde hrozí nepezpečí "použití", kupuju kvalitní a lehků. Nikdy termoplast.
Ta jetka je kevlarová, nemá kilo a byla za devět. Nic laciného. Na cestování nic moc.
Když je to pro sport, musí mět větrání a vyndavací tapecíruňk. Musí sedět naprosto přesně a dat se zapnůt a i sundat.
Právě plastovů sem měl tu čest vyzkoušet, přežil sem to, ale...
Jasně, na silnici, i když jedeš opatrně, tě může někdo sestřelit. I na cestě do šachového kroužku tě může přejet tramvaj.
Nepadat - vypadá to jak blbá rada, ale v podstatě je to o "vyjetí se" a schopnosti dokázat využít na motorce všecko, co na ní je.
Třeba umět intenzivně brzdit přední brzdů na každém povrchu...a nejezdit jak pičus.
Takže pro bezpečnost jízdy je asi tak tisíckrát lepší naučit se jakž takž jezdit, než spoléhat na poslední výstřiky techniky, že vás spasí. Nemusí to dopadnůt.
Je to efektnější,lacinší a máš z toho pak i radost.

(reakce na) Jawablázni

13.1.2015 v 14:14 | Nahoru | #45776
Dlouho, až do roku 2005 jsem jezdil s Cassidou. Jednou mi na Jawě 350 málem uletěla z hlavy - vytahané polstrování, špatná velikost...jenže v roce 81, když jsem jí kupoval, nebyl výběr, musel jsem vzít tu jedinou, co zrovna měli a neřešit barvu, velikost atd. Tehdy, tedy v roce 05 jsem si v různých motočasopisech četl poměrně dost recenzí, jaká přilba je dobrá, proč, co a jak... nejlépe mi vyšla Nolan- ka. Mám ji dodnes a nelituju. Sice už tehdy vyšší cena (cca 9 tisíc), ale komfort, dobré odvětrání, deflektor, možnost brýlí, spokojenost. Jinou než vyklápěcí už nechci. Po 10 letech , s novou motorkou uvažuju i o nové přilbě. Bud' zase Nolan, nebo špička - Schubert. Na srazu MotoRoute Schubertku má 80 % lidí a chválí ji 100 % z nich. Pokud budu jezdit 10 km, stačí mi i ta Cassida. Pokud tedy nehavaruju. Jinak nic bezejmenného , třeba z Lidlu, nechci. Když to mám na hlavě i 15 hodin denně, což na svých motocestách mám, koukám na všechno, co mi přilba dá. Cena je - ač nejsem milionář - vedlejší, pohodlí hlavní.
Shrnuto - každý si může vybrat podle svého vkusu a tato debata je dobrá v tom, že napíše své zkušenosti.

Jawablázni

13.1.2015 v 14:20 | Nahoru | #45777
Jezdím ve výklopce, protože brejle. S integrálkou kdysi dávno problémy při nasazování škopku, brejle musely dolů, pak někdy při zvednutým plexi stejně problém brejle nasadit kam patří. Proto jsem zvolil před pár lety vyklápěčku tak nějak uprostřed cenového pole a jsem spokojený. Do integrálky mi spodem nemálo fučelo, výklopka je oproti tomu nebe a dudy.

Jawablázni

13.1.2015 v 14:29 | Nahoru | #45778
Zdenalbenal-souhlas jak jsem si do otevřené krosovky pořídil maskota hned jsem si do něj odpliv,proto jsem teď na ježdění scháněl vyklápěčku odklopíš odplivneš a huž umim i smrkat.

Naposledy editováno 13.01.2015 15:09:32

Jawablázni

13.1.2015 v 14:30 | Nahoru | #45779
S tou otevřenou přilbou to není tak strašné jak se tvrdí ale moderní integrálka je samo někde jinde.
Otestoval jsem pro vás casidu cross na boční náraz do kedlubny po ustřelení předního kola na kostkách. Pravda test je staršího data ale to že tady píšu je důkazem funkčnosti přilby.
Druhou přilbu UVEX kupovanou v r.95 jsem testoval v dubnu 96 bekflipem přes peugeot 405.
Test byl poněkud tvrdšího charakteru a náraz šel na obličej zadní část hlavy o hranu patníku pak ještě asi z boku a všude možně ale to už si moc nepamatuju.
Test byl poměrně časově náročný kvůli pobytu v nemocnici v UH. Hradišti-nedoporučuju.
Pán z 405ky se ale u soudu hájil že je zdatný řidič a dokonce byl jednou autem i v Praze.
Uvex asi nejlepší značka co jsem kdy měl a to i díky pleštisklu supravision které skoro nešlo zamlžit. Mám od nich ještě deštˇovku (už druhou protože první jsem půjčil Koalovi a toho v ní sundal pick up ministerstva vnitra když se otáčel na dálnici) je taky super -deštˇovka.

Jawablázni

13.1.2015 v 15:14 | Nahoru | #45780
tak mi konečně přišla kyvky v novym komaxitu, krásná práce
taky mi přišel čep kyvky a to už tak krásný nejni, krom toho že z fabriky poslali špatnej rozměr o-kroužku co tam patří, tak mi přijde že futra mají na čepu vůli, když sou nasunutý a zahejbu s nima v ose, tak prostě na čepu cvakaj je to normální? ....

edit: a taky sem stihnul sundat ty futra než sem se na ně pořádně podíval, na jedný straně sou víc zkosený a nevim kterou stranou patří k sobě:(

Naposledy editováno 13.01.2015 15:19:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist