Otázka zní, jaké cestovní enduro by jste mi doporučili v ceně 60-90 tisíc Kč. Díky všem za rady
-----
ahoj, už delší dobu uvažuji o výměně motorky, o přechodu na cestovní enduro.
budu mít asi nějaké peníze v létě
co myslíte, že je lepší
a) prodat motorku v létě a koupit následně, třeba na podzim?
b) půjčit si peníze hned, koupit enduro hned a prodat mou na jaře
c) půjčit si peníze na podzim/v zimě, koupit enduro a mou motorku prodat až na jaře 2011?
možná že část pěněz bych si mohl půjčit bezúročně (v rodině)
Jinak prodat chci Hondu NT650V Deauville r.2001, koupil jsem ji v r.2005 za 110 tis. ale podle cen tipuji, že za 50 tis. by byl úspěch
(ale beztak to bude méně, možná o dost.... sice je technicky ve 100% stavu, pravidelně ji dávám do servisu a ještě ani jednou neměla žádnou poruchu, ale pěkně vypadá jen zprava viz foto 1 , zleva ty plasty vypadají jak po bitvě, holt jsem ji v r.2008 v Bulharsku v jedné zatáčce položil... viz foto 2, foto 3 ty zadní větší víka jsou z jíné motorky, koupil jsem je už bourané, originál zelené jsou ok)
a koupit chci nějaké cestovní enduro (jetě nevím, TA, 1100GS,..) a finančně asi za 70-90 tisíc
No a proč to dělám?
Pár výletů v zahraničí mě přesvědčilo, že cestovní enduro je na cestování tou nejlepší volbou, když chybí na cestě asfalt, abych se tam netrápil na jedničku přes spojku a kamarád na enduru byl už dávno někde fuč a taky i proto, že jsem narazil v zahraničí na pár míst, kde bych na enduru pokračoval dál (např. výjezd na nějaký kopec) a i jinak mě to tak nějak táhne mimo asfalt. A láká mě spíš východ, než západ...
Jo a taky chci, aby moje výlety byly ještě dobrodružnější
viz moje stránky: www.koprivnicti-motorkari.xf.cz
Prostě kdyby mě to netáhlo k enduru, tak bych moji milou Deauvillku nikdy neprodal a na truc všem, co říkají že je motorka po 50 tisících po smrti, bych na ni najel třeba i 200 tisíc km
edit: tipuji že tak polovinu km procestuji sám a polovinu s přítelkyní, nebo možná že s ní i většinu.
Naposledy editováno 28.03.2010 22:42:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
3X>Když se na nich svezeš, tak co konkrétně bude rozhodovat při tvém výběru?
Z mého pohledu to jsou 3 úplně rozdílné motorky, co do jízdních vlastností, tak i nákladů.
no to mě zajímá, v jekém pořadí by jsi je seřadil, ohledně těch nákladů?
myslím konkrétně ty ročníky, co jsem napsal (tj. TA a DL650 ročníky 01-04 a 1100GS r.97-98)
Jinak co bude rozhodovat to uvidím, pak ti to řeknu, až se projedu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
kaspar>Jízdu bez spojky zvládá kdekdo, takže asi nenapíšu nic nového. Nahoru to jde celkem samo, bafnes za plyn, na chvilku povolíš a v ten moment to tam padne. Dolů jsem lehce tlačil na řadičku a hrál si s plynem, až to tam padlo taky. Prostě to nesmí být v tahu. Zuby jsem neslyšel ani jednou. Jenom nesmíš zastavit. Nebo jsem nepřišel na zbůsob,jak se rozjet. Snažil jsem se dojet k Hornbachu na Č.M., což je místo, kam se dalo dostat bez zastavení a kde bych něco vymyslel, jak s dostat přes Prahu. Dorazil jsem 1/2 hod. před zavřením, koupil nějaké lanko, el. čokoládu, chvíli bastlil a povedlo se,dojel domů a pak koupil nové(BTW orig. díl lanko+bowden cca 800,-). Ale psal jsem to spíš proto, že jsem se prostě nebál, že to ta převodovka nevydrží. Je to fakt kovařina.
ad2: různé krycí plechy apod. jdou udělat doma a pokud do toho nebudeš počítat svůj čas,tak to pořídíš levněji, ale na funkčních věcech bych nešetřil.Tím nechci říct, že máš letět do Touratechu,jsou i jiný dodavatelé, ale T. to mají fakt vychytaný.
ad padáky: nevím jaku jiných značek, ale u GS fandů je to nekonečná diskuze,který jsou dobrý a který ne. Asi nejzajímavější je polemika, jestli se má padák při pádu ohnout a ztlumit náraz(některý jsou chycený i na motor, což je u GS vlastně rám),nebo vydržet a riskovat, že se síly přenesou do rámu a něco pokurvit.
Telever je kapitola sama o sobě. Mně to přišlo naprosto přirozený. Po nějaké době jsem sednul na normální vidle a málem jsem si rozbil tlamu. Ale asi to je o zvyku.
díky za info
jinak co by se stalo, kdyby jsi tam nechal to neoriginál lanko? mělo nějaké blbé ukončení, že by to vydrželo jen chvíli?
Naposledy editováno 28.03.2010 22:08:33
fockewulf>dotaz na ty co mají BMW - v případě, že by jste jeli sami do terénu a GSo spadne v prudkém kopci na kamenité cestě - jak si poradíte? Já v takových podmínkách zvedal motorku vážící 180kg a málem sem vyplivl duši....GSa mají kolem 250+ kg...
tohle mě taky zajímá
uvidím, jestli budou majitelé ochotni své miláčky položit na trávu.....
Akai>Myslím že každá motorka je natolik specifická, že se vybírá spíš srdcem. Ani u jedné z nich nešlápneš vedle. Sám mám malého V-Stroma a jsem spokojený, protože se mi líbí vzhledově i jízdně. Ale nemyslím si že je to ideální motorka pro každého. Prostě se koukni / projeď na každé z nich a uvidíš ...
souhlasím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Selver>Rozhodně neber BMW. Je těžká jako kráva, vůbec to nejede, má divný ovládání blinkrů. Navíc je to nesmírně složitá a pochopitelně šíleně drahá motorka, ani díly na to pomalu neseženeš, když už jo, tak než to sem z německa dojde, to je věčnost. A tak je to v celý evropě !! Existuje sice pár bláznů kteří na ni objeli svět, ale to byla jistě hrozná náhoda... (Možná před svými cestami nemohli sehnat Transalpa)
Stejně u tohohle stoje jednou skončíš tak nevymýšlej a ušetři si tulhe mezifázi s nějakým japoncem. Možná se ti teď může zdát že něco ušetříš, ale není tomu tak...
jo, pěkně jsi to shrnul
k poslední větě - jo, souhlas, ale zatím to vidím tak, že ušetřím daleko více natrefením na dobrý kus, než tím, kterou z těchto 3 motorek si vyberu.... ale to porovnávání beru jako kdybych porovnával takové nějaké průměrně dobré kusy v těch ročnících.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
tobig>Půlka fóra (a všichni odborní znalci ) vybírají typickou motorku pro Romana...
takový luxus nemá každý, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>díky za info
jinak co by se stalo, kdyby jsi tam nechal to neoriginál lanko? mělo nějaké blbé ukončení, že by to vydrželo jen chvíli?
To bylo lanko kupované na metry, tzn že ukončení jsem dělal z těch čokolád(nic jinýho neměli). Dole to jde, tam je vidlička pro váleček, tam stačí třeba uzel(pak se to ale blbě šteluje , ale u páčky to byla pakárna. Je to na krátké dojetí, protože se to v páčce kroutí, tzn že to moc nevydrží(váleček v páčce mažu grafitem). Ale není problém koupit opravnou sadu na lanka a vzít sebou(cca 200,-), nebo to udělat po vzoru I.Brezovara, který má natažený paralelně celé druhé vedení a v případě potřeby to jenom přehodí a jede dál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>no to mě zajímá, v jekém pořadí by jsi je seřadil, ohledně těch nákladů?
myslím konkrétně ty ročníky, co jsem napsal (tj. TA a DL650 ročníky 01-04 a 1100GS r.97-98)
Jinak co bude rozhodovat to uvidím, pak ti to řeknu, až se projedu
z mého pohledu nejde o ročníky, ale o celkový stav motorky, jaký měly servis a jak se s nimi zacházelo. Bohužel, to ti popravdě málokdo řekne, obzvláště pokud motorku jezdilo více majitelů. Jinak čistou servisní knížku koupíš za 150Kč na cokoliv.
A co se mne týká, náklady na moto neřeším, protože kdybych se nad tím zamyslel čistě pragmaticky, tak si motorku nikdy nekoupím. A jestli si mám z těchto tří značek vybrat, koupil bych si BMW, ale to neznamená, že ti ji doporučuji. Nic není dokonalé.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Která nákladová položka je pro tebe nejdůležitěší?
Edit: Když mi sestavíš tvůj žebříček nákladů, přiřadím ti k němu ty tři motorky
Naposledy editováno 29.03.2010 00:11:51
3X>Roman2bk> ještě doplním svou odpověď...
Která nákladová položka je pro tebe nejdůležitěší?
Edit: Když mi sestavíš tvůj žebříček nákladů, přiřadím ti k němu ty tři motorky
ale měli by mít telelévr a paralévr,bez toho to je oničem.Nedej bože aspoň ABS které zejména u naložené motorky a na mokru má své velké +.Vyhřívané hefty, a když ji obuješ na špunty neměli by se měnit jízní vlastnosti.Dostupnost základních n.d. + jejich cena.Vliv množství najetých km.Takže když s tohodle vyškrtám některé zbytečnosti,zůstane mi s toho nějaké caporo pro baby Proto máme GS Dnes už nás do jiné značky nikdo neukecá.Po těch pár kilometrech co jsme na tom najezdily vím co vím.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>...myslím konkrétně ty ročníky, co jsem napsal (tj. TA a DL650 ročníky 01-04 a 1100GS r.97-98)
Jestli seženeš DL650 ročník 01-03, tak Ti ho ihned vyměním za svoji 07-čku...
Naposledy editováno 29.03.2010 08:02:06
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Tarabys>Jestli seženeš DL650 ročník 01-03, tak Ti ho ihned vyměním za svoji 07-čku...
to se tak vezme SVcko, prehodi par plastu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>takový luxus nemá každý, ne?
Nemá, to víš že nemá..!
Je opravdu velmi zajímavé sledovat názory zúčastněných...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Tarabys>Jestli seženeš DL650 ročník 01-03, tak Ti ho ihned vyměním za svoji 07-čku...
Proč ? Mám DL-650 - 04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Peacemaker>to se tak vezme SVcko, prehodi par plastu...
a tak dělaji v Suzuki ENDURA
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Bubak z Nemecka>fockewulf> ...jde to. Nejvetsi pakarna je otocit to setrne pres padak /valec kolama z kopce. Samotne zvednuti je castecne o figlu - mam 175 cm / 75 kg - normalni beloch. Helmuta zvednu v klidu - pokud jsem navic napruzenej, tak i jednim plynulym baletnim pohybem.
já netvrdím, že to nejde jen si to nedokážu představit(v jednom) na kamenité cestě, kde na šutrech bruslíš jak Juščenko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
naprcccs>fockewulf> myslím si, že když se nasereš, tak zvedneš vše a všude.. vím jak jsem dvě hodiny tahal alpa z bahnitého pole - viz. můj profil. taky jsem si sáhnul na dno, ale prostě to šlo.. vždycky to nějak jde
hmmm, nebo to může být i tak, že se nas.... a zvedneš jako já, ale tak razantně, že ho přehodíš na druhou stranu. a pak už jsem ho nezvedla. půlhodinový smích mi vzal všechny síly
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
refi>hmmm, nebo to může být i tak, že se nas.... a zvedneš jako já, ale tak razantně, že ho přehodíš na druhou stranu. a pak už jsem ho nezvedla. půlhodinový smích mi vzal všechny síly
no, stalo se mi jednou, že jsem ho už nezvedl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
tobig>no, stalo se mi jednou, že jsem ho už nezvedl...
To víš, nejsme nejmladší ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
refi>hmmm, nebo to může být i tak, že se nas.... a zvedneš jako já, ale tak razantně, že ho přehodíš na druhou stranu. a pak už jsem ho nezvedla. půlhodinový smích mi vzal všechny síly
cos dělala pak? Čekala na náhdoného turistu nebo čerpala síly odpočinkem?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 104 | Dnes v 06:34 Koudy01 |
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS | michal-15 | 70 | 3.6.2024 v 14:18 jetam |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |