Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

Horské kolo

16.10.2017 v 08:40 | Nahoru | #421
Ty plastový krytky jsou na ... párkrát to zavakneš a pak už to nedrží. Lepší koupit oboustrané. Jednak pak můžeš na kolo kdykoliv naskočit i třeba v těch pantoflích nebo když se přiblížíš k nějakému místu, kde si nejsi úplně jistý, tak vycvakneš, otočíš šlapku (lze i rychle za jízdy, chce to jen cvik) a poté zase jedeš v spd dál...
No nevím, já měl u všech pedálů při povolení problém v tom, že mi při zvedání nohy v záběru cvakaly, né že by to bylo nějak omezující funkci, ale sr*lo mě to. Každopádně jako skoro každý jsem si nabyl tlamu při dobržďování Paradoxně né na začátku, to jsem si dával sakra bacha, ale ve chvíli, kdy jsem měl pocit, že už to mám zažité.

No plná zastávka lidí a trafikantka se docela bavili

Horské kolo

16.10.2017 v 09:49 | Nahoru | #422
Jo, už je tady flamewar ohledně volných / pevných pedálů :))

Před pár lety jsem byl za troubu a socku, že nechci jezdit na kole (od asfaltu přes traily) v SPD, když mi stačí nejobyčejnější plastové platformy s malými piny a běžnými botami. Jak šel čas, tak ti samí zastánci SPD potichu mění pedály, kupodivu za platformy bez SPD

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.10.2017 v 10:14 | Nahoru | #423
Vilemx: tak ono se i s technikou kol meni teren kde se jezdi, dnes je velka moda vselijakych singltreku a tam spd nemaji moc smysl, v terenu to navic kazi styl - bunnyhop kdy to tahas pres pedaly je takova prasarna skrz kterou si na vetsim skoku pak rozbijes hubu
Ja mam plastovy HT na vsech kolech, levny, lehky a drzi... alu pedaly s touhle hmotnosti to je 6tis nebo spis vic...

Jinak jsem poprve po upgradu (konverze na 1x11) vazil kolo co mu rikam "tezitko" a dostal jsem se na prekvapivych 15,3kg na to ze je to je hlinik, staveny aby vydrzelo prasarny, ne zadna gramarina a 180/180mm zdvihy bych rekl docela slusny ...

Naposledy editováno 16.10.2017 10:17:07

(reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 12:46 | Nahoru | #424

osiris píše: ...tak to znamená, že jsi "maličká" , abych upgradoval bicykl paní, musel by být rám min. o 2", spíš o 3" větší



Ani ne, 171 cm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 12:50 | Nahoru | #425

kerut píše: Racing.angel> .. ze prej fakt pekny, ale to vyuziti by bylo nejspis jako u Tebe nebo jeste min
BTW ze se zeptam, na kolik takova celoodpruzena sranda orientacene prijde ?



Loni jsme jezdili docela dost, ale jak jsem psala, letos dostala přednost motorka, byli jsme akorát snad 3x na singletrailech v Jedovnici Myslím, že celopérko nějaký slušný koupíš za 30 tisíc. Přítel má třeba za 80 a nepoznala bych moc mezi mým a jeho rozdíl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 12:51 | Nahoru | #426

osiris píše: ...tak to znamená, že jsi "maličká" , abych upgradoval bicykl paní, musel by být rám min. o 2", spíš o 3" větší



ona je to delka sedlove trubky a tu maji tyhle trail/enduro kola kratsi .. a celkove je to jina geo nez na co je clovek zvyklej ze starsich pevnaku.

16,5 palce je treba u kola co mam ja velikost "M" o tri palce vetsi tzn 19,5 je uz XL ktery mam ja a to je doporuceny od cca 190cm :)

(reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 12:53 | Nahoru | #427
assassin> Přesně, předtím jsem měla HT a to jsem měla 18" tuším

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.10.2017 v 12:57 | Nahoru | #428
Já mám Scott Trail BOA - líbil se mi ten systém upínání, s přípravou na SPD, ale tu mám zatím stále schovanou pod podrážkou a stačí mi klasický pedály s piny. Je fakt, že se děsím dne, kdy bych měla spadnout a sjet nohou o ten pedál ... párkrát jsem jen lehce zavadila a hned tekla krev

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 13:01 | Nahoru | #429

Racing.angel píše: Loni jsme jezdili docela dost, ale jak jsem psala, letos dostala přednost motorka, byli jsme akorát snad 3x na singletrailech v Jedovnici Myslím, že celopérko nějaký slušný koupíš za 30 tisíc. Přítel má třeba za 80 a nepoznala bych moc mezi mým a jeho rozdíl


Slušný celopéro začíná na těch 50tis, v katalogových cenách, pokud to má být něco, na čem si chce člověk trochu terén užít , za 30tis je slušný (sportovní) HT.
A rozdíl mezi celopérem za 80t a 30t by měl být hodně znát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 13:04 | Nahoru | #430

Racing.angel píše: Já mám Scott Trail BOA - líbil se mi ten systém upínání, s přípravou na SPD, ale tu mám zatím stále schovanou pod podrážkou a stačí mi klasický pedály s piny. Je fakt, že se děsím dne, kdy bych měla spadnout a sjet nohou o ten pedál ... párkrát jsem jen lehce zavadila a hned tekla krev

Co jsem zatím spadnul, tak jsem vždycky to kolo opustil tak rychle (i přes nášlapy), že jediný kontakt s kolem byl s řidítkama...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 13:05 | Nahoru | #431
Alojs01> Tak záleží, co s tím chce kdo jezdit ... "normálnímu" člověku si myslím, že za těch 30 stačí, nevím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 13:08 | Nahoru | #432

Alojs01 píše: Co jsem zatím spadnul, tak jsem vždycky to kolo opustil tak rychle (i přes nášlapy), že jediný kontakt s kolem byl s řidítkama...



Co jsem viděla pády, kde měli lidi rozseknutý nohy až na kost od pinů, tak to bylo hodně hnusný

(reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 13:13 | Nahoru | #433

Racing.angel píše: Co jsem viděla pády, kde měli lidi rozseknutý nohy až na kost od pinů, tak to bylo hodně hnusný

No radši nekoukat...
Já jsem na sebe dost opatrnej a padám tak max jednou za rok (ťuk, ťuk), takže naštěstí jen nějaký pohmožděniny, odřeniny...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 13:17 | Nahoru | #434

Racing.angel píše: Alojs01> Tak záleží, co s tím chce kdo jezdit ... "normálnímu" člověku si myslím, že za těch 30 stačí, nevím

Tak normálnímu asi jo. Byl jsem na pár testovačkách kol a tam jsem si ten rozdíl vyzkoušel a stačí si vzít kolo za 30, pak za 70, pak zpátky za 30 a opět to dražší a už to 30 chtít člověk nebude (samozřejmě taky záleží na finanční možnostech) .

(reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 13:32 | Nahoru | #435
Alojs01> Jako můžu ti říct, že na tom přítelovým se mi jelo pěkně blbě ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 13:46 | Nahoru | #436

Alojs01 píše: Tak normálnímu asi jo. Byl jsem na pár testovačkách kol a tam jsem si ten rozdíl vyzkoušel a stačí si vzít kolo za 30, pak za 70, pak zpátky za 30 a opět to dražší a už to 30 chtít člověk nebude (samozřejmě taky záleží na finanční možnostech) .



Ja bych rekl, ze tam bude dost znat rozdil v systemech odpruzeni, geometrii...

V ramci jedne znacky by ten rozdil nemusel byt tak drastickej a mohl by byt ciste jen v hmotnosti (lepsi odpruzeni pozna spis az zkusenejsi pilot)

Osobne souhlasim s tim, ze celopera pod 50 jsou spis na rekreacni jezdeni, mysleno podle katalogove ceny - semtam clovek koupi treba rok, dva starej model za 30 co byl puvodne za 50+ a to uz je zas jina.
Ono je kolo za 80 a kolo za 80 :D tzn treba nejakej "horsi" ram nasypanej top komponentama tzn top stroj v dane rade, nebo lepsi ram s obyc komponentama - tzn zaklad v dane rade. Dle meho, je lepsi mit dobrej ram. Blby je, ze to maj vyrobci sikovne poskladany, vyssi model v dane rade kterej je o 20drazsi uz ma komponenty ktery kdyz by clovek chtel menit tak je to 40...takze prihodis a tak porad dokola :) ale ja jsem teda skoncil na predposlednim modelu, ten nejvyssi uz ma ty komponenty z rady kde kazdej gram stoji vic jak v koksu :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 14:01 | Nahoru | #437
Racing.angel> Ještě horší než piny jsou "klícky", ty tu holeň vyloženě rozervou. Piny tam většinou vydlábnou takový žlábek : ) (viz. foto)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 14:10 | Nahoru | #438
assassin> Já jsem se právě snažil jezdit "stejný" modely kol, která se lišila jen ve výbavě. Zase abych byl upřímnej, tak pokud by ten časovej rozdíl mezi jednotlivýma jízdama byl třeba týden, tak bych to asi tak necítil a možná některý rozdíly bych ani nezpozoroval, ale měnit to párkrát hned po sobě je pak opravdu hodně znát.

Mě hodně překvapuje ten rozdíl mezi katalogovou cenou na začátku sezóny a "výprodejem" na konci sezóny, to je třeba u značek jako CUBE, HAIBIKE, CANYON, FOCUS 30-50% a to je opravu dost... (pro zákazníka ale dobře!)

Bohužel i málokdy narazíš u dražších kol, že mají dobrá zapletená kola, bývá to to první, do čeho člověk investuje hned. Já bych zkousnul i o trochu horší komponenty, pokud bych do základu dostal slušný záplety, ale jak píšeš, výrobci to mají dobře vymyšlený...

Horské kolo

16.10.2017 v 14:19 | Nahoru | #439
On ten rozdíl v kolech je opravdu znát, přestože na první, druhý ani třetí pohled není vidět podstatnější rozdíl. Přestože jsem strávil dětství dá se říct na kole v lese, tak s příchodem motorek jsem tuhle vazbu skoro utnul. Když se po spoustě let narodil prcek a chtěl jsem pořešit nejakou cyklosedačku, tak jsem zjistil, že na tu mojí tříčtvrtku z děství nepůjde namontovat. Kouknul jsem na web. Tam snad kromě Lidlu nebylo kolo pod deset a něco použitelného začínalo u dvacky. Úplně náhodou na mě v barazu vykouknul jediný celopevňák v inzerci za směšného bůra a nejednalo se o čórku. Projel jsem ho a byl můj. Vůbec se to nedalo srovnat s čimkoliv, na čem jsem do té doby jezdil. Když jsem potom projížděl web, tak se z toho kola vyklubalo bývalé "závodní" XC-čko osazané v té době špičkovými komponenty. Ačkoliv bylo na pokraji životnosti fyzické a dávno za zenitem životnosti morální, jezdí se mi na něm perfektně. Naprosto lehce se na něm šlape. Do teď nevím, čím to je. Nízkou váhou? Vyfuním na něm kopec s jedním dítětem v sedačce a s druhým na tažné tyči, kdy celková hmotnost jídní soupravy je malinko nad 160 kg. Takže nízkou hmotností samotného kola to není. Geometrií? Tu jsem výrazně změnil montáží prodloužené pevné vidlice, zvýšením sloupku řízení o 15 cm, jiným představcem a 80 cm řídítky. Převody? Vyhodil jsem trojtác a jezdím na 1x9 v rozsahu 38x11-32. Úplně stejný pocit z toho kola má i manželka, která na něm začala jezdit raději než na svém - teprve až po nákupu druhého o trochu lépe vybaveného kola pro ni mi jej přestala brát, ale i tak občas remcá, že to není ono. Rád si nechám od profíka prozradit, kde je ten zakopaný pes. Podle mě to dělá poloha šlapacího středu vůči nějakému těžišti nebo jiné ose??? Je to možné?

Naposledy editováno 16.10.2017 14:22:22

(reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 14:21 | Nahoru | #440

Alojs01 píše: assassin> Já jsem se právě snažil jezdit "stejný" modely kol, která se lišila jen ve výbavě. Zase abych byl upřímnej, tak pokud by ten časovej rozdíl mezi jednotlivýma jízdama byl třeba týden, tak bych to asi tak necítil a možná některý rozdíly bych ani nezpozoroval, ale měnit to párkrát hned po sobě je pak opravdu hodně znát.

Mě hodně překvapuje ten rozdíl mezi katalogovou cenou na začátku sezóny a "výprodejem" na konci sezóny, to je třeba u značek jako CUBE, HAIBIKE, CANYON, FOCUS 30-50% a to je opravu dost... (pro zákazníka ale dobře!)

Bohužel i málokdy narazíš u dražších kol, že mají dobrá zapletená kola, bývá to to první, do čeho člověk investuje hned. Já bych zkousnul i o trochu horší komponenty, pokud bych do základu dostal slušný záplety, ale jak píšeš, výrobci to mají dobře vymyšlený...



Aha, tak to jo, je fakt, ze ja uz to ted ani nezkousim, ja si koupil svuj dreambike a uz na to kaslu, to bych mohl menit kazdy dva roky. A kdyz uz si neco pujcim, tak je to z kategorie nad 100 - ty kola tam porad muzou bejt hodne rozdilny, ale neda se rict ze lepsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 14:24 | Nahoru | #441

assassin píše: ona je to delka sedlove trubky a tu maji tyhle trail/enduro kola kratsi .. a celkove je to jina geo nez na co je clovek zvyklej ze starsich pevnaku.

16,5 palce je treba u kola co mam ja velikost "M" o tri palce vetsi tzn 19,5 je uz XL ktery mam ja a to je doporuceny od cca 190cm :)


...netuším co máš ty, třeba to má tvá značka jinak než ostatní, ale od začátku diskutuju o celopéru z fotky a to teda promiň, ale psala, že má 16", což pro mou paní je malej rám, na 180cm vejšky potřebuje min. 18,5" spíš 19", což je pouhý eLko, ne XL, to bych mluvil o jednadvacítce a + 5. nebo 6. palcích

Horské kolo

16.10.2017 v 14:29 | Nahoru | #442
Vilemx: Tvoje nohy bych chtel mit :) ja jezdim 32/10-42 a plne mi to vyhovuje, nez jsem zacal trenovat snesl bych i lehci prevod :) z popisu co jsi provedl s geo by lidi od kol chytala zavrat :) takze fakt tezko rict, hlavne ze ti to sedi. Docela by me zajimalo jak by ses tvaril kdyby sis sedl na moje - vsichni co jezdili stary pevnaky tak jim prijdou celopera strasne maly a navic dost casto jezdi hrozne silove - nejtezsi prevod a rvou to az se cely kolo krouti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 14:44 | Nahoru | #443

osiris píše: ...netuším co máš ty, třeba to má tvá značka jinak než ostatní, ale od začátku diskutuju o celopéru z fotky a to teda promiň, ale psala, že má 16", což pro mou paní je malej rám, na 180cm vejšky potřebuje min. 18,5" spíš 19", což je pouhý eLko, ne XL, to bych mluvil o jednadvacítce a + 5. nebo 6. palcích



Mas pravdu, ona to jeste moc "enduro" geometrie neni, takze jeste stara vysoka "koza" - Mko co jsem nasel je 19palcu, tech cca 17,5 na foto je S (jestli jsem spravne rozlustil model tak 16palcu neni) . Jsem myslel ze je to novejsi, ta mala velikost tak "kozovite" z fotky nepusobi...
U tohodle modelu je L 20ti palcovy a XL dokonce 22palcu :)

Dneska uz se spis nez vyska sedlove trubky resi tzv "reach"

Naposledy editováno 16.10.2017 14:46:55

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.10.2017 v 15:14 | Nahoru | #444
...konkrétně dneska (teda tady a teď) se řeší (snad tě neurazí, když to napíšu česky) "vosa na bonbónu"

(reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 15:35 | Nahoru | #445

osiris píše: ...konkrétně dneska (teda tady a teď) se řeší (snad tě neurazí, když to napíšu česky) "vosa na bonbónu"



to je vlastne to same

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 16:12 | Nahoru | #446
assassin> Tak to si luštil špatně, i na rámu mám 16" , sakra snad vím, co mám za velikost

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.10.2017 v 16:21 | Nahoru | #447
Ono těch 38/11-32 je na 26" kolech, takže na moderních 27,5" nebo dokonce 29" by to vypadalo hrozivě. Jenže jsem empiricky zjistil, že těžší dlouhodobě neušlápnu kvůli odporu vzduchu a lehčí nepotřebuji, protože to už je takový krpál, že raději sesednu a tlačím Dá se říct, že síla by byla, fyzička ne Na moderních celopérech v cenovce kolem kila jsem párkrát jel. Ale je to pro mě takový nezvyk, kdy chybí zpětná vazba od okol, pouhým přesouváním váhy se mění těžiště i geometrie,energii odrazu mi žere propružení, atd., takže stále zůstávám u celopevňáku. Ono mi stačí, když občas sednu na manželky kolo, která má odpružený předek fouknutý na poloviční hmotnost. Pravidelně na to zapomenu, při zastavení se automaticky opřu do řídítek a pak mám co dělat, abych nehodil šipku, když mi řídítka kamsi zmizí

Je fakt, že díky nezvyklým proporcím přední části kola vzbuzuji rozruch. Mezi pláštěm a spojem vidlice pod sloupkem řízení je dobrých 7 cm, mezi horním ložiskem a představcem vyskládaných dalších cca 15 cm podložek, k tomu 6 cm / 35 stupňů představec a 5 cm prohnutá řídítka - přece se na stará kolena nebudu na kole hrbit, ne?

Naposledy editováno 16.10.2017 16:30:16

(reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 16:31 | Nahoru | #448
vilemx> taky jsem mel na 26 kolech 38/11-32, a po prechodu na 32 placku jsem kupodivu nezaznamenal vyraznej rozdil, ono se s tema vetsima tacama jezdi lip, jestli je tam nejakej princip paky kterej pomaha ci co nevim. Po praze s tim vyjedu vsechno, ale delsi vyslapy do kopcu v terenu co jezdim na druhym kole bych s tim nedal.

E: ono to souvisi i s tim celoperem, to vyjizdis i veci na ktery by ses s pevnakem davno vykaslal.

Naposledy editováno 16.10.2017 16:33:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.10.2017 v 16:46 | Nahoru | #449

Racing.angel píše: assassin> Tak to si luštil špatně, i na rámu mám 16" , sakra snad vím, co mám za velikost


Sakra dneska mi to jde :) ono neco najit v tech neaktualnich modelech je peklo.

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.10.2017 v 16:55 | Nahoru | #450
Stev> Celo/bez péro s tím nemá vůbec nic společného. Mně prostě přijde neefektivní šlapat na místě (frekvenční jízda krokem na hodně lehký převod) do dlouhého krpálu. Pokud ten krpál není krátký (řádově třeba do 10 metrů), aby se mi nevyplatilo slézat, tak to dám i na 38/32. Při delším, kdy mi v kopci dojde fyzička a už na tom vlaju, už ale slezu, protože pěšky jsem nahoře rychleji a navíc s menší námahou. A je mi opravdu jedno, jestli si tím srážím ego

Naposledy editováno 16.10.2017 16:56:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist