Téma: Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
3.3.2022 v 18:03
Taková malá tipovačka

(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )

Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest


Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
Anketa: Kde se zastaví cena PHM?
35-40
4%
5
40-45
13%
16
45-50
35%
44
50-55
19%
24
55-60
7%
9
60-65
3%
4
65-70
6%
8
70+
9%
11
putler požere ukrajinu a cena klesne pod 30 Kč
5%
6

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

10.2.2023 v 06:52 | Nahoru | #4261
Kde to jsme, když je tu půl stránka zatapetována dohady, která z opic má více opičí rodokmen...
Opice prosím ať se jdou zpátky věnovat vybírání si vší z prdelí, jak bývá obecně jejich zábavou a zbytek se vrátí k tématu

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

10.2.2023 v 10:31 | Nahoru | #4262
Já sem teda pár let byl i mezi rodilejma Blavákama a nikdo z nich o sobě jako o Bratislavčanech nemluvil...

2 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 12:29 | Nahoru | #4263
Zasraná vláda!
Nebo Pávek? Člověk si zvykne na drahotu a oni to zase zlevní kurvy

https://www.novinky....azne-zlevni-40422773

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 13:37 | Nahoru | #4264

PetrL3 píše: Zasraná vláda!
Nebo Pávek? Člověk si zvykne na drahotu a oni to zase zlevní kurvy

https://www.novinky....zne-zlevni-40422773.

Nastesti se k teto populisticke politice CEZ nepripojil, takze ja jsem v klidu.

Naposledy editováno 14.02.2023 13:38:00

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 14:05 | Nahoru | #4265
Medved>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 18:46 | Nahoru | #4266

PetrL3 píše: Zasraná vláda!
Nebo Pávek? Člověk si zvykne na drahotu a oni to zase zlevní kurvy

https://www.novinky....vni-40422773 [/quote]

No já nevím. Snížil jsem spotřebu o 25%, mám přeplatek jako kráva, a stejně mi zase zvedli zálohy o cca 25%. Asi mi princip toho zlevňování nějak uniká.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 18:48 | Nahoru | #4267
FiZzeR> No, jo, tohle je prasárna. Oni tím "chrání" negramoty před nedoplatkama, ale v podstatě si zdarma půjčují.

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 18:58 | Nahoru | #4268
Jenom energetická krize? Eurovlezdoprdelové a tleskači , radujte se:

https://www.novinky....d-roku-2035-40422918

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 19:02 | Nahoru | #4269
Codo> hlavně že máme hentu sovobodu. Zvláště svobodu volby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 20:17 | Nahoru | #4270
P_B> můžeš si dnes koupit auto na dřevoplyn? Nejsou, co? A nikdo neřve.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 20:27 | Nahoru | #4271

PetrL3 píše: P_B> můžeš si dnes koupit auto na dřevoplyn? Nejsou, co? A nikdo neřve.



A že je zakázali že

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 20:32 | Nahoru | #4272
P_B> Tak je to nějakej přirozenej vývoj. My dřív znali hlavně spalováky na benzín, pak se stala populární v osobácích nafta, tak nám to přijde divný, ale z dlouhodobého hlediska bylo jasný, že se to bude měnit. Tohle nejde do nekonečna.

Naposledy editováno 14.02.2023 20:32:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 20:53 | Nahoru | #4273

PetrL3 píše: P_B> Tak je to nějakejpřirozenej vývoj . My dřív znali hlavně spalováky na benzín, pak se stala populární v osobácích nafta, tak nám to přijde divný, ale z dlouhodobého hlediska bylo jasný, že se to bude měnit. Tohle nejde do nekonečna.



nařízením

2 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 20:59 | Nahoru | #4274
Je to samozřejmě špatně.
Koně a koňské povozy nikdo nezakázal. Lidé je postupně přestali používat, protože motorky a auta začaly být po všech stránkách lepší a provozně spolehlivější.
Pární stroj nikdo nezakázal, diesel byl prostě lepší.
Trabanty a Wartburgy nikdo nezakázal, ač se po tom jeden čas volalo, nikdo už tím jezdit nechtěl.
Benzíňáky ani naftu nikdo zakazovat také nemusí. Až, pokud někdy, budou elektroauta lepší, lidé jim budou dávat přednost. Ostatně dnešní spalováky v osobních autech provozně moc dobré nejsou, díky přímovstřiku a hromadě dalších provozně problematických ekosystémů.

Klimatu to nijak nepomůže. Celý proces výroby energie od plynové nebo uhelné elektrárny přes distribuci po ztráty nabíjením/vybíjením baterie elektromobilu má zhruba poloviční účinnost než spalování plynu přímo ve 4T motoru auta. Tedy dvojnásobnou produkci CO2. A to nijak nepočítáme zátěž vyrobou a likvidací. Naopak, více CO2 by se ušetřilo zákazem nabíjení (tedy reálně provozu) elektroaut v době, kdy musí běžet nějaká fosilní elektrárna - což je zatím nepřetržitě.

Ikdyž omezíme spotřebu ropy a plynu, těžba se nesníží, jen se to bude nadšeně spotřebovávat mimo EU k radosti obyvatel zbytku světa. Produkce CO2 se vůbec nijak neomezí, jen vzroste životní úroveň jinde. Nikdo si z nás příklad nevezme, budeme zbytku světu pro smích asi jako Amishové v USA.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 21:05 | Nahoru | #4275
Deadman> jak jako, že s tím nikdo jezdit nechtěl?
Já s tím jezdím doteď voe

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 23:16 | Nahoru | #4276

P_B píše: nařízením



To ale většina věcí. Je přirozené, že kdekdo něco prosadí, i když si někdo jinej myslí, že je to blbost.

Je to dáno nastavením společnosti.

Kouřit budeš smět jen doma, nebudeš si moct legálně zatopit v krbu atd... Vývoj.

Těm po nás to přijde v pohodě.
My jezdili jako děti autama a nebylo z toho skandál ve zprávách. Dnes nemyslitelné, sociálka atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

14.2.2023 v 23:23 | Nahoru | #4277

Deadman píše: Je to samozřejmě špatně.
Koně a koňské povozy nikdo nezakázal....

Trabanty a Wartburgy nikdo nezakázal, ač se po tom jeden čas volalo, nikdo už tím jezdit nechtěl.



Ale auta na benzín přeci taky nikdo nezakazuje.
Jen to nikdo nedokáže vyrobit bezemisní.

A nebylo to s dvoutaktama náhodou stejně?
Opravdu by se v autech montovaly, kdyby to lidí chtěli? Vždyť je to pořád stejný.

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 11:40 | Nahoru | #4278
Tak jak to teda nakonec bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 11:54 | Nahoru | #4279

zmulin píše: Tak jak to teda nakonec bude



Tam zakazují prodej elektromobilů do roku 2035.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 12:00 | Nahoru | #4280
FILODENDRON> Tam se hlavně snažej zamyslet nad infrastukturou a zdrojem energie.Mě je jinak elektro fuk a kdyby to nebylo tak drahý,tak ho jako druhý auto do města naopak rád koupim

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 12:04 | Nahoru | #4281

zmulin píše: FILODENDRON> Tam se hlavně snažej zamyslet nad infrastukturou a zdrojem energie.Mě je jinak elektro fuk a kdyby to nebylo tak drahý,tak ho jako druhý auto do města naopak rád koupim



Souhlas.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 12:10 | Nahoru | #4282

zmulin píše: FILODENDRON> Tam se hlavně snažej zamyslet nad infrastukturou a zdrojem energie.Mě je jinak elektro fuk a kdyby to nebylo tak drahý,tak ho jako druhý auto do města naopak rád koupim



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 13:43 | Nahoru | #4283

PetrL3 píše: A nebylo to s dvoutaktama náhodou stejně?
Opravdu by se v autech montovaly, kdyby to lidí chtěli?

No prvá euro norma na výfukové plyny prišla v r. 1992, nie som si istý, či ju dokázali dvojtakty plniť.

Technicky je pravda, že Trabant aj Wartburg sa už niekoľko rokov predtým snažili o výrobu štvortaktov, takže by teoreticky mohli pokračovať so štvortaktmi, ale myslím, že Deadman myslel dvojtaktné modely, ktoré naozaj "zakázané" sú. (Píšem v uvodzovkách, nie sú zakázané explicitne, ale nedajú sa vyrobiť také, čo by spĺňali normy.)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 13:46 | Nahoru | #4284
Metric> když se ještě měřily emise u dvoutaktů, tak ty hodnoty vycházely o hodně lépe než třeba u Škodné 120.
Jen to hulí a smrdí, páč pálí olej, ale hodnoty CO byly lepší než u 4T > mi kdysi tvrdil na STK ..

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 13:51 | Nahoru | #4285
dva_hrnce> Tomu bych věřil. Protože já před 10 lety slyšel, že hodnoty CO byly lepší i u nafťáků oproti benziňákům.

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 13:55 | Nahoru | #4286
No tak kam se to posunulo motory složitý jak prase a serou se samej výměník, eger a podobný kokotiny.

Naposledy editováno 15.02.2023 13:55:29

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 13:55 | Nahoru | #4287
Dva_hrnce, tak zmeraj na zweitakte HC, tie sú škodlivé. Sa z tých hodnôť posereš A ani NOx zweitakt nedá

Naposledy editováno 15.02.2023 13:55:56

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 14:10 | Nahoru | #4288

P_B píše: No tak kam se to posunulo motory složitý jak prase a serou se samej výměník, eger a podobný kokotiny.



Máš pravdu, že je to složitější a sere se to, ale na druhou stranu, lepší se vrtat v autu půl dne kvůli vyčištění EGR, než řešit raka plic apod.
Já teda souhlasím s tím, že ty auta mají víc slabých míst, ale nekterej výrobce posere EGR, jinýmu odchází dvouhmota, prostě ječ tu nějaký tržní prostředí a vyrobce musí tlačit dolů náklady a výsledek je tohle.

Mně by se líbilo, kdyby bylo na trhu pro osobáky všeho všudy jen 50 schválených motorů a ty by byly všechny vychytaný. Jenže to je samozřejmě utopie. To by šlo zorganizovat asi jen někde v komunistický velký zemi a tam by to komouši stejně dojebali.

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 14:29 | Nahoru | #4289
PetrL3, keby sa stala taká neslušná zvrhlosť, tak by zanikli ľudia schopní vyvíjať motory. Priamy krok k budúcnosti podľa filmu Absurdistan.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 14:34 | Nahoru | #4290
jean192> nejsem chemik, nevím co je HC, znám jen THC..
Hele je mi to fuk, tady řešíme u osobních aut Euro 18, ale je to kapka v moři když si člověk uvědomí celosvětovou produkci sraček ať už z výfuků, komínů, požárů, války atd. atd.

Neříkám srát na to úplně, ale i kdyby teď hned přestaly jezdit všechny osobáky, tak si toho planeta ani nevšimne..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist