
Co vy?Názory, postřehy..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
maco píše: assassin> E10 tu je pokud vím teprve od ledna ne? Já musím mít ve skůtrech od loňska ješte E5, tankoval jsem naposledy v listopadu. Pokud E10 hned vyjedeš a načepuješ nový tak nebude problém, to nikdo nezpochybňuje. No ale pokud stáje F1 hlásí problém s benzinem, tak v tom asi problém bude
Formule 1 měly dosud benzín s 5,75% biosložky a ted' čepujou 10%, takže problémy jim dělá těch +4,25% navíc a to takové, že to musí řešit vědci
PS: Jestli jsi v závodnickém prostředí a tankujete stejný benzín od pump jako ostatní, tak tam není 10% ale prej tak 7,5...
https://vpracingfuels.com/
Spousta upravenych aut jezdi na E85 - tzn mnohem vetsi mnozstvi lihu nez nez v E10 - protoze na tohle palivo jde z preplnovanych motoru dostat vetsi vykon.
U te F1 - neni to info z autoforum.cz ze ne?
Naposledy editováno 29.03.2024 08:41:43
1 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Ono není tak těžké to najít., když už se na to někdo odvolává.
Chudáci závodníci, miliony eur za výzkum nových filtrů v háji. Fyjalo octup!
WildOne píše: assassin> Shodneme se, že kdo bude tankovat do motorek pouze prémiová paliva, nemůže nic zkazit?
Na rozdavani takovych garanci nejsem ten spravnej clovek. Viz co formule jedna a tak…

Ja leju do auta a do motorek normalni 95ku a hodlam v tom pokracovat.
U starych aut muze byt problem nejaky gumovx prvek v palivovem systemu, ale vymenit okrouzek je korunova polozka… takze ty seznamy starych aut ktere nemuzou jezdit na E10 jsou podle me kravina. (Opravdove veterany, tzn auta s karburatorem muzou mit problemy vetsi, ale kolik z nas jezdi autem s karburatorem? )
Co je spatny je skladovatelnost toho benzinu, hlavne v nekterem prostredi - auta a motorky co dlouhe mesice stoji s palivem v nadrzi treba venku problemy mivaji…
Naposledy editováno 29.03.2024 08:55:49
PetrXX píše: Tak já bych asi jen dodal, že onen Fraunhofer institut upozorňoval na možnost předčasného zničení filtrů výpary z e10, a doporučuje jejich častější kontrolu.
Ono není tak těžké to najít., když už se na to někdo odvolává.
Chudáci závodníci, miliony eur za výzkum nových filtrů v háji. Fyjalo octup!
Jeste teda doplnim ze jde o filtry v odvetrani nadrze, tzn jen hrozi, ze do ovzdusi pujdou stejne vypary jako u starych vozidel co tuhle nadobku s aktivnim uhlim vubec nemely a vypary z nadrze sly rovnou do okoli…
2 reakcí na tento příspěvek benzín E10


To je verze takumi, ne?
Nevím, kde jsou teda ty spojlery, ale já osobně bych všechny ty chromový serepetičky nechal polepit do černé lesklé. Všude...a dal černá kola a odstranil označení modelu vzadu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
2 reakcí na tento příspěvek benzín E10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
WildOne píše: assassin> Docela by mě tedy zajímalo, vzít dvoutaktní krosku s nominálně stejným výkonem, projet na obou motorkách stejnou trať, a srovnat časy...
Tech srovnani je na netu spousta… my jsme tohle srovnani delali pro prosincovy Motocykl… jen teda se srovnavalo s 250 4t yamahou, mala soukroma supercrossova trat a pilot jehoz byla ta 250 na ni byl o neco rychlejsi…
Tak jak si to predstavujes to udelat nejde, protoze na trhu neni dvoutaktni kroska ktera ma vykon 80koni

Naposledy editováno 29.03.2024 13:07:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
assassin píše: Tankuju E0
E0 je nějaký nový kód pro hnědé uhlí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
assassin píše: https://vpracingfuels.com/
Spousta upravenych aut jezdi na E85 - tzn mnohem vetsi mnozstvi lihu nez nez v E10 - protoze na tohle palivo jde z preplnovanych motoru dostat vetsi vykon.
U te F1 - neni to info z autoforum.cz ze ne?
Z motoguru ale ty motoservery si to mezi sebou různě opisujou tak to může být i jinde ale od roku 2026 má být další změna...
formule-1-bude-od-roku-2026-jezdit-na-odpadky-synteticke-palivo-ma-snizit-jeji-uhlikovou-stopu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10

A jeste jsem se teda podival na tu tabulku a treba u VW je tam prvni generace primovstrikovych motoru u kterych si tak matne pamatuju, ze se maji provozovat na 98 a vice oktanovy benzin, coz u nas znamena prevazne premiove benziny, ktere lih neobsahuji…
Coz teda by se do takoveho clanku asi moc nehodilo… a nebo spis ten co ten clanek vyslintal o motorech dohromady nic nevi

Jinak teda synteticky paliva v F1, to je velka tragedie


Naposledy editováno 30.03.2024 18:51:40
RomanSS píše: maco> Fakt hezký auto. Po nový mazdě3 nejhezčí mazda
To je verze takumi, ne?
Nevím, kde jsou teda ty spojlery, ale já osobně bych všechny ty chromový serepetičky nechal polepit do černé lesklé. Všude...a dal černá kola a odstranil označení modelu vzadu.
Tak já tomu říkím spojlery když to je dole bocích a nárazníkách

Já s tím jezdím jenom v zimě a ještě většinou ve tmě anebo když chčije, a co tam ještě budu řešit s kolama nebo čím a ani to nepřezouvám, mám tam furt letní gumy a hned mi cpali při prodeji zimní gumy s jinýma diskama za 30 litrů, tak jsem jim poděkoval, já to až zas tak nežeru

Takumi verze začaly na cx30 letos nebo vloni poprvé, to co mám já je prakticky Takumi plus všecko co se do toho vleze, maximální výbava se všema doplňkama a ještě mám i střešní nosič a koš ale to jsem tam ještě nenamontoval, ten kufr vzadu není až tak velký a nechci vozit krabice nebo materiál na těch kožených sedadlech vzadu, to bych tam dojebal a podřel asi hned.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
assassin píše: maco> podle motorguru je ten benzin povinny od 2020 tzn uz pres 4 roky, to uz stejne vsechny ty motory kterym tak strasne vadi zakukaly … takze vlastne zbytecna diskuze
A jeste jsem se teda podival na tu tabulku a treba u VW je tam prvni generace primovstrikovych motoru u kterych si tak matne pamatuju, ze se maji provozovat na 98 a vice oktanovy benzin, coz u nas znamena prevazne premiove benziny, ktere lih neobsahuji…
Coz teda by se do takoveho clanku asi moc nehodilo… a nebo spis ten co ten clanek vyslintal o motorech dohromady nic nevi
Jinak teda synteticky paliva v F1, to je velka tragedie skoda, ze pisalci nezjistili, ze na drevny lih (ktery je mnohem vetsi svinstvo nez ethanol) jezdi plochodrazni specialy nebo dragstery - to by se dalo na prikladu explodujicich motoru top-fuelu ukazat jaka strasliva vec to je…
E10 je u Formule povinný od roku 2022, takže dvě sezony teprve...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
https://www.formula1...oNDRlUajwImP6CnNpNvE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
assassin píše: maco> to jsem si tam precetl take, ale motory formule1 se nas moc netykaji ne? A vedci z institutu sice hlasi velke problemy, ale F1 jezdi vesele dal…
Tak motory ne ale ani ten benzin, F1 nejezdí na B95...
https://cs.avtotachki.com/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
maco píše: Tak motory ne ale ani ten benzin, F1 nejezdí na B95...
https://cs.avtotachki.com/
Abych pochopil tuhle souvislost musel bych byt zrejme inteligentnejsi…. Protoze mi tak nejak prijde, ze jsi sem nalepil dalsi blabol, tentokrat hodne mizerny strojový preklad, ktery vlastne vyvraci to co jsi tvrdil na zacatku … coz asi musi byt moje nepochopeni, protoze nedava moc smysl popirat sam sebe…
Naposledy editováno 30.03.2024 19:15:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Ale jak rikam, je to cele kravina, protoze to porovnavali na formuli z ery pred zavedenim bioslozky ktera mela atmosfericky motor ktery na ethanol reaguje jinak nez preplnovany motor ktery maji formule z roku 2022… tim spis, ze tam lili shell v-power ktery neobsahuje lih, ale etbe. Ty formulove benziny predpokladam take neobsahuji ethanol, ale etbe stejne jako je v premiovych palivech - takze opet se vracim na zacatek, je to cele blabol, protoze to s "problematickym" lihem obsazenym v beznych 95 oktanovych benzinech nema moc spolecneho…
Naposledy editováno 30.03.2024 19:46:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Jinak když napíšeš do Orlenu, tak by ti asi měli napsat jaký benzín tam ted' lejou včetně všech biosraček...
orlen.cz/pro-media/formula-one-again-in-the-czech-republic-the-alfa-romeo-f1-team-
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10

Jen jsem ti chtel ukázat, ze čerpat technicke info z tehle článku moc nejde, protoze ti co je pisi málokdy o technice alespoň neco tuší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10

Dneska taky technické informace málokoho zajímají, většinou lidi zajímají design auta a cena, tuhle si soused koupil novou Kiu a když jsem se ho zeptal kolik má válců, tak říkal že neví a musí se jít podívat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
A keď to má 4 válce tak to toho drbnú aspoň dve turbá a jedno je integrované do katalizátoru. teraz to je taká móda.
>>>
Motor e-Skyactiv X se spoléhá na jedinečnou technologii kompresního zapalování řízeného svíčkou (SPCCI), kterou si společnost Mazda nechala patentovat. Mimořádně chudá směs paliva a vzduchu je stlačena na mimořádně vysoký tlak. Jiskra následně zapálí velmi malé, husté množství paliva, které zvýší teplotu a tlak ve válci, a tím se pod tlakem zapálí i zbývající palivo (jako u vznětového motoru). Palivo se spálí rychleji a důkladněji, takže následný výkon je vyšší a emise nižší než u tradičního motoru.
Normální zážehový motor míchá vzduch a benzín v poměru 14,7:1, ale motor e-Skyactiv využívá v režimu SPCCI neuvěřitelně chudou směs o poměru až 40:1. Více vzduchu, méně paliva odpovídá lepší úspornosti a vyššímu výkonu.
....obsahuje malý kompresor, který v režimu SPCCI pomáhá s tlakováním vzduchu v motoru. Neexistence přeplňování znamená, že nedochází k prodlevě, jen k intuitivnímu nárůstu výkonu až po červenou linku.
Já jsem měl před tím půjčené i jiné auta, Focusy i Pumy od Fordu s různým výkonem ale to právě byly všecko tříhrnky turbo objem 1,0 ,asi o půl roku jsem prošvihnul dobu kdy se ještě prodávaly čtyřválce objem 1,5 , ale už se to nedalo ani objednat a zadat do výroby a turbo jsem moc nechtěl a navíc mě sraly i ty velké dotykové displeje připlácnuté na palubovce, to tam Mazda nemá, já jsem tam chtěl střešní okno a bylo v tom prémiové audio od Bose se 12 reprákama a na monitoru si můžeš přehrávat videa, klipy nebo filmy které si stáhnu z Youtube, tak jsem to nakonec vzal. První a zároveň poslední nové auto, další v tomto životě už neplánuju

1 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Jinak teda klobouk dolu, mazda nachytala vsechny odpurce kurvitek na atmosferickej motor, kterej je ve skutecnosti nasobne komplikovanejsi nez vsechny turbomotory dohromady a plny choulostivych technologii…

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Olejový filtr-co toje Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 2 | 9.4.2025 v 19:03 MAJK_TORTELINA |
Kontrolka motoru-odpojení přístrojo... Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 5 | 2.4.2025 v 09:59 MAJK_TORTELINA |
Gufera vidle [1, 2] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 35 | 30.1.2025 v 20:33 MAJK_TORTELINA |
Vtipné názvy vesniček [1, 2, 3, 4] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 95 | 2.9.2024 v 20:39 svava |
Kolik za sezónu [1, 2, 3, 4] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 97 | 13.10.2023 v 03:39 mildanek72 |