To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.
Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Ja bych skoro rekl ze to dopadne stejne. JInak na SS bych to moc nezkousel, ty pady jsou moc drahy.
Chce to stroj u kterýho nebude případný pád až tak bolet, ideálně něco takového.
Pak nějaký rozumný místo, kde se nechá vytvořit louže, ideálně "potok" vody s konstantní hladinou.
Pak jezdit přes louži kruhy o konstantním průměru a zvyšovat rychlost.
Toto projet na stejném stroji se stejným pilotem s různým obutím.
Porovnání rychlosti, kdy to na konkrétní gumě ustřelí, je dostatečný paramatr k určení závěru, zda jsou tam ty drážky pro vodu nebo pro policii.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
gugo píše: dewwil> A ty myslis ze kdyz to napalis v plny kalbe s TL1000R do 10cm louze s novym vzorkem pod plnym ceresem ze to bude lepsi ?
Ja bych skoro rekl ze to dopadne stejne. JInak na SS bych to moc nezkousel, ty pady jsou moc drahy.
Lepší to s novým vzorkem v hluboký kaluži 10cm nebude, ale dejme tomu, že ta louže bude mít na dýlku 1-2m, na těch dvou metrech mě to rozhodí a pak bude pouze mokrý asfalt, takže budu mít na něm s novým/hlubším vzorkem větší šanci to rozhození ustát než s gumou bez vzorku, ten vzorek mi trochu v tý rychlosti odhází vodu co ta guma hrne před sebou a budu mít chvilku k dobru na korekci... Jinak v plný palbě 10cm hlubokou louži neustojí ani auto, taky ho to rozhodí, ale jde o to tím vzorkem co nejrychlejš dostat vodu zespod/zpřed pneumatiky...
e: jinak stačí jakákoliv motorka s nejrozšířenějším rozměrem pneu jako 120/70ZR17 a 180/55ZR17... Užovky by měly jasnou převahu
Naposledy editováno 13.02.2014 12:31:28
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
3 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
gugo píše: Aneb utube nabizi. Me kua reknete kde na to berou ty koule, ja bych si striknul do textilu.
jj, to jsou větší střelci než v MotoGP, ale viděl jsi na jakých gumách letěj na tý vodě? Kdyby to bylo jak tvrdíš, že na vodě s gumou bez vzorku není rozdíl, myslíš že by si to tihle střelci dali na slickách bez vzorku i kdyby to byla stejná směs jako ty mokrý??? To by nebyly závody ale jatka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
PetrL3 píše: dewwil> U motorky je taky zásadní, že přední to rozhrne (odhodí, nazvěte si to jak chcete) a zadek už jede po suchu. Takže mezi pneu 160 a 200 by ve finále na mokru nebude takovej rozdíl v tom smyslu, že by užší zadek měl výhodu. Ale jen dedukuju.
Jasný, ale takhle to funguje jen po rovince, jinak v zatáčkách ti zadek nekopíruje stopu přední pneu... V zatáčkách maj výhodu pneu tzv. "užovky", menší styčná plocha, která se líp "zařízne" do vody...
Trochu odbočím od vody ke sněhu, když koukneš na zimní rallye, proč maj ohřebovaný užovky a ne salámy jako, když jedou na suchu? Přece by měli větší trakci, ne...? Jenže by ty široký gumy fungovaly jako lyže a auto by bylo neřiditelný jak by se gumy v hlubším sněhu do něj nezařízly a jen po něm klouzaly...
dewwil píše: Jasný, ale takhle to funguje jen po rovince, jinak v zatáčkách ti zadek nekopíruje stopu přední pneu... V zatáčkách maj výhodu pneu tzv. "užovky", menší styčná plocha, která se líp "zařízne" do vody...
Trochu odbočím od vody ke sněhu, když koukneš na zimní rallye, proč maj ohřebovaný užovky a ne salámy jako, když jedou na suchu? Přece by měli větší trakci, ne...? Jenže by ty široký gumy fungovaly jako lyže a auto by bylo neřiditelný jak by se gumy v hlubším sněhu do něj nezařízly a jen po něm klouzaly...
Jasný, to jo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Gumy pro toto urceni jsou pro me fakt mimo bavil jsem se o obecnym pouziti u obecnym jezdeni, vono ten pomer plocha , hloubka vody a rychlost bude hrat velkou roli.
Myslim i tech tvejch 150 na kochacku do vody je trochu moc.
JInak to testovani ja jsem to nemyslel jako hec, spis by me fakt zajimalo jak to dopadne a jsem ochotnej do toho za nejakych rozumnych podminek jit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
gugo píše: PepanS> Jezdis 180 majli na mokry silnici >?
Touto rychlostí sem se vracel vloni domů po starkonický na novejch gumách a motorka hezky držela. Byl sem už mokrej a chtěl sem bejt už doma, provoz žádnej, tak to celkem šlo. Na sterejch gumách když sem chytil déšť, tak motorka začala bejtz dost nervózní. Já myslim, že ty drážky význam mají, ale je to jen subjektivní pocit, nemůžu vyloučit placebo efekt.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
dewwil> Fakt mozna moje chyba , ze jsem neuvedl kdyz jsem mluvil o tech slickach na mokru ze se bavim o rychlostech ve kterych se bezne pohybuju ja tzn do 150 khm, ktomu kdyz je mokro tak ja fakt nepojedu vic jak 140.
Nekde na letisti ti do louze klidne ve 100-120 vjedu, ale ve vice fakt ne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
gugo píše: PetrL3> 280 kmh po strakonicky ? Hmm tak stuntera mame
dewwil> Fakt mozna moje chyba , ze jsem neuvedl kdyz jsem mluvil o tech slickach na mokru ze se bavim o rychlostech ve kterych se bezne pohybuju ja tzn do 150 khm, ktomu kdyz je mokro tak ja fakt nepojedu vic jak 140.
Nekde na letisti ti do louze klidne ve 100-120 vjedu, ale ve vice fakt ne.
Jj, jednou jsme jeli s bratrem na rychlej oběd z Prahy do Berouna a chytli jsme na D5 chcavec, tak aby jsme zmokli co nejmíň, že tomu ujedem a v kilu co jsme se domluvili jsme za to oba vzali a začal nás předbíhat zadek, bratr obuto na RSV 180/55R17 Pirelli Dragon Corsa III a já na TLR Avon Storm 190/50R17 takže mít tam holiny tak se asi válíme oba, jinak já mám v dešti rekord 230km/h po dálnici (rovina) a motorka toho odpoledne byla hodně neklidná i v přímém směru na gumách co měly cca 600km od novejch, ideál je po okreskách do 120km/h na dálnici tak 160km/h, při těhle rychlostech stejká líp voda z plexi na helmě a já aspoň něco vidím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
výkon dynama Suzuki GSX 650 F | radunahk | 19 | 25.11.2021 v 13:44 odgin |
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F | Lisus | 0 | 21.4.2021 v 14:16 Lisus |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |
omezení Suzi na 35kw z 63kw Suzuki GSX 650 F | Lisus | 15 | 17.8.2020 v 20:36 Lisus |