globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.


Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 10:50 | Nahoru | #391
dewwil> A ty myslis ze kdyz to napalis v plny kalbe s TL1000R do 10cm louze s novym vzorkem pod plnym ceresem ze to bude lepsi ?
Ja bych skoro rekl ze to dopadne stejne. JInak na SS bych to moc nezkousel, ty pady jsou moc drahy.

Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 11:30 | Nahoru | #392
No supersport to bejt určitě nemusí.
Chce to stroj u kterýho nebude případný pád až tak bolet, ideálně něco takového.
Pak nějaký rozumný místo, kde se nechá vytvořit louže, ideálně "potok" vody s konstantní hladinou.
Pak jezdit přes louži kruhy o konstantním průměru a zvyšovat rychlost.
Toto projet na stejném stroji se stejným pilotem s různým obutím.
Porovnání rychlosti, kdy to na konkrétní gumě ustřelí, je dostatečný paramatr k určení závěru, zda jsou tam ty drážky pro vodu nebo pro policii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 12:28 | Nahoru | #393

gugo píše: dewwil> A ty myslis ze kdyz to napalis v plny kalbe s TL1000R do 10cm louze s novym vzorkem pod plnym ceresem ze to bude lepsi ?
Ja bych skoro rekl ze to dopadne stejne. JInak na SS bych to moc nezkousel, ty pady jsou moc drahy.



Lepší to s novým vzorkem v hluboký kaluži 10cm nebude, ale dejme tomu, že ta louže bude mít na dýlku 1-2m, na těch dvou metrech mě to rozhodí a pak bude pouze mokrý asfalt, takže budu mít na něm s novým/hlubším vzorkem větší šanci to rozhození ustát než s gumou bez vzorku, ten vzorek mi trochu v tý rychlosti odhází vodu co ta guma hrne před sebou a budu mít chvilku k dobru na korekci... Jinak v plný palbě 10cm hlubokou louži neustojí ani auto, taky ho to rozhodí, ale jde o to tím vzorkem co nejrychlejš dostat vodu zespod/zpřed pneumatiky...

e: jinak stačí jakákoliv motorka s nejrozšířenějším rozměrem pneu jako 120/70ZR17 a 180/55ZR17... Užovky by měly jasnou převahu

Naposledy editováno 13.02.2014 12:31:28

1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 12:34 | Nahoru | #394
dewwil> U motorky je taky zásadní, že přední to rozhrne (odhodí, nazvěte si to jak chcete) a zadek už jede po suchu. Takže mezi pneu 160 a 200 by ve finále na mokru nebude takovej rozdíl v tom smyslu, že by užší zadek měl výhodu. Ale jen dedukuju.

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 12:45 | Nahoru | #395
dewwil> Hele ja proste nevim, kdyz vemes tu malou plochu tak ono tam moc prostoru pro odvod vody neni.

Tady z jineho soudku, docela dobry

Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 12:49 | Nahoru | #396



Naposledy editováno 13.02.2014 12:49:55

3 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 12:58 | Nahoru | #397
Aneb utube nabizi. Me kua reknete kde na to berou ty koule, ja bych si striknul do textilu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:00 | Nahoru | #398
gugo> čas 0:27 na co to tam asi mají?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:04 | Nahoru | #399

gugo píše: Aneb utube nabizi. Me kua reknete kde na to berou ty koule, ja bych si striknul do textilu.



jj, to jsou větší střelci než v MotoGP, ale viděl jsi na jakých gumách letěj na tý vodě? Kdyby to bylo jak tvrdíš, že na vodě s gumou bez vzorku není rozdíl, myslíš že by si to tihle střelci dali na slickách bez vzorku i kdyby to byla stejná směs jako ty mokrý??? To by nebyly závody ale jatka

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:13 | Nahoru | #400
gugo> kdykoliv se podívám na záběry z Isle of Man, tak mám pocit, že to musí být z trikový kamery , to jsou hrozný šílenci, ale na druhou stranu ty to můžou jezdit nejen bez vzorku (byť ho tam mají) tak i beh helmy a v trenkách, protože tam to položit tak je hotovo. V některém z těch videí říkali, že za ten týden kdy se TT jede, je 7 obětí na životě, tedy včetně fanoušků.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:16 | Nahoru | #401

PetrL3 píše: dewwil> U motorky je taky zásadní, že přední to rozhrne (odhodí, nazvěte si to jak chcete) a zadek už jede po suchu. Takže mezi pneu 160 a 200 by ve finále na mokru nebude takovej rozdíl v tom smyslu, že by užší zadek měl výhodu. Ale jen dedukuju.



Jasný, ale takhle to funguje jen po rovince, jinak v zatáčkách ti zadek nekopíruje stopu přední pneu... V zatáčkách maj výhodu pneu tzv. "užovky", menší styčná plocha, která se líp "zařízne" do vody...

Trochu odbočím od vody ke sněhu, když koukneš na zimní rallye, proč maj ohřebovaný užovky a ne salámy jako, když jedou na suchu? Přece by měli větší trakci, ne...? Jenže by ty široký gumy fungovaly jako lyže a auto by bylo neřiditelný jak by se gumy v hlubším sněhu do něj nezařízly a jen po něm klouzaly...

Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:16 | Nahoru | #402
Hm, sice jsou to hrozný střelci, ale taky jich spousta zařve. Těžce vykoupenej obdiv. Musejí mít trošku víc posunutý vnímání nebzpečí.

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:17 | Nahoru | #403

dewwil píše: Jasný, ale takhle to funguje jen po rovince, jinak v zatáčkách ti zadek nekopíruje stopu přední pneu... V zatáčkách maj výhodu pneu tzv. "užovky", menší styčná plocha, která se líp "zařízne" do vody...

Trochu odbočím od vody ke sněhu, když koukneš na zimní rallye, proč maj ohřebovaný užovky a ne salámy jako, když jedou na suchu? Přece by měli větší trakci, ne...? Jenže by ty široký gumy fungovaly jako lyže a auto by bylo neřiditelný jak by se gumy v hlubším sněhu do něj nezařízly a jen po něm klouzaly...



Jasný, to jo.

Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:19 | Nahoru | #404
Jinak ty vodní gumy mají ještě jinej význam těch drážek, než odvod vody. Je tam mnohem vyšší pružnost tý gumy, než kdyby to bylo místo hustejch drážek plný. To má určitě taky vliv na přilnavost.

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:25 | Nahoru | #405
dewwil> ono totiž u tření až tolik nezáleží na velikosti styčné plochy, ale pouze na koeficinetu tření tíze, která to zatěžuje. Takže u zimní rally stačí hřebíky na užovku. Ty tlustý pneumatiky jsou halvně proto aby se rozložilo zatížení, odvedlo teplo a snížila se deformovatelná část pneumatiky nízkým profilem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:30 | Nahoru | #406
dewwil> Jo videl jsem je, cekal jsem kdy me to nekdo omlati vo hlavu .

Gumy pro toto urceni jsou pro me fakt mimo bavil jsem se o obecnym pouziti u obecnym jezdeni, vono ten pomer plocha , hloubka vody a rychlost bude hrat velkou roli.

Myslim i tech tvejch 150 na kochacku do vody je trochu moc.

JInak to testovani ja jsem to nemyslel jako hec, spis by me fakt zajimalo jak to dopadne a jsem ochotnej do toho za nejakych rozumnych podminek jit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:31 | Nahoru | #407
PepanS> Jezdis 180 majli na mokry silnici >?

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:37 | Nahoru | #408
gugo> jj, chtělo by to oslovit nějaký stuntery co to maj opadákovaný a uměj padat, letiště Milovice je ideál, je tam jak asfalt tak beton a jako sponzory by jsme vzali České kanalizace a vodovody, kdyby nepršelo. Nebo to domluvit v Mostě na zkušebním polygonu, tam maj i sprchy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:38 | Nahoru | #409

gugo píše: PepanS> Jezdis 180 majli na mokry silnici >?



Touto rychlostí sem se vracel vloni domů po starkonický na novejch gumách a motorka hezky držela. Byl sem už mokrej a chtěl sem bejt už doma, provoz žádnej, tak to celkem šlo. Na sterejch gumách když sem chytil déšť, tak motorka začala bejtz dost nervózní. Já myslim, že ty drážky význam mají, ale je to jen subjektivní pocit, nemůžu vyloučit placebo efekt.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:46 | Nahoru | #410
PetrL3> 280 kmh po strakonicky ? Hmm tak stuntera mame

dewwil> Fakt mozna moje chyba , ze jsem neuvedl kdyz jsem mluvil o tech slickach na mokru ze se bavim o rychlostech ve kterych se bezne pohybuju ja tzn do 150 khm, ktomu kdyz je mokro tak ja fakt nepojedu vic jak 140.

Nekde na letisti ti do louze klidne ve 100-120 vjedu, ale ve vice fakt ne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:48 | Nahoru | #411
PetrL3> nejdůležitější je vyloučit plác s sebou efekt

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:53 | Nahoru | #412
homat>

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 14:58 | Nahoru | #413
gugo> v mailech nejzdím, jen v km a na mokru (nemyslím vlhkou silnici) tak do 100.

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 15:04 | Nahoru | #414

gugo píše: PetrL3> 280 kmh po strakonicky ? Hmm tak stuntera mame



Nééé 280, ale 180 km/h. Já to asi blbě čet.

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 15:05 | Nahoru | #415

homat píše: PetrL3> nejdůležitější je vyloučit plác s sebou efekt


moje řeč.

2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 15:31 | Nahoru | #416
mam tady velice cenne zbozi pro mistni upravce pneu zajiste by sla jeste zabrousit ci treba proriznout....nebo dokonce nalepit nejaky vzorek... dam tyto pneu zcela ZDARMA je to predni 120/70 zadek 180/55 DUNLOP








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 15:35 | Nahoru | #417

gugo píše: PetrL3> 280 kmh po strakonicky ? Hmm tak stuntera mame

dewwil> Fakt mozna moje chyba , ze jsem neuvedl kdyz jsem mluvil o tech slickach na mokru ze se bavim o rychlostech ve kterych se bezne pohybuju ja tzn do 150 khm, ktomu kdyz je mokro tak ja fakt nepojedu vic jak 140.

Nekde na letisti ti do louze klidne ve 100-120 vjedu, ale ve vice fakt ne.



Jj, jednou jsme jeli s bratrem na rychlej oběd z Prahy do Berouna a chytli jsme na D5 chcavec, tak aby jsme zmokli co nejmíň, že tomu ujedem a v kilu co jsme se domluvili jsme za to oba vzali a začal nás předbíhat zadek, bratr obuto na RSV 180/55R17 Pirelli Dragon Corsa III a já na TLR Avon Storm 190/50R17 takže mít tam holiny tak se asi válíme oba, jinak já mám v dešti rekord 230km/h po dálnici (rovina) a motorka toho odpoledne byla hodně neklidná i v přímém směru na gumách co měly cca 600km od novejch, ideál je po okreskách do 120km/h na dálnici tak 160km/h, při těhle rychlostech stejká líp voda z plexi na helmě a já aspoň něco vidím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 15:36 | Nahoru | #418

GeorgePanek píše: mam tady velice cenne zbozi pro mistni upravce pneu zajiste by sla jeste zabrousit ci treba proriznout....nebo dokonce nalepit nejaky vzorek... dam tyto pneu zcela ZDARMA je to predni 120/70 zadek 180/55 DUNLOP










Co blázníš, neplejtvej, vem rašpli a hobluj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 16:17 | Nahoru | #419
dewwil> ja hlava dubova uplne zapomel na rašpl tuning

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

13.2.2014 v 16:35 | Nahoru | #420
GeorgePanek> Ty gumy beru
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
výkon dynama Suzuki GSX 650 F radunahk 19 25.11.2021 v 13:44 odgin
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F Lisus 0 21.4.2021 v 14:16 Lisus
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... CZmarty 7 16.1.2021 v 20:17 TomARC
omezení Suzi na 35kw z 63kw Suzuki GSX 650 F Lisus 15 17.8.2020 v 20:36 Lisus


TOPlist