*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022
10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/
Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek
Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.
*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE
Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …
Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.
Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.
Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.
Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.
Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************
Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30
Vlasťák1973 píše: Do nové sezony s novým strojem,loni jsem po podobnej pokukoval a váhal tak dlouho až byla pryč,tak když se letos objevila na bazosi už jsem nezaváhal,plus je to hlavně dárek k padesátce čímž žena hooodně překvapila, protože to bylo vždy vzdyť motorku máš na co jinou.
s těmi doplňky jako blinkry, zadní světlo, boky na nádrži se to ještě více přiblížilo originálu Ať bezproblémově slouží!elevator píše: A prý se to dělá tak, že se ten nový díl hodí na nějaký čas do hnoje a chytne to pak tu správnou patinu působením těch organických látek
Jako asi by hnůj fungoval taky, ale kdo by se v tom hrabal.
Ale tak jak se dělají přípravky proti korozi,
tak jsou i ty, co jí rozjedou, jako třeba Owatrol rust spirit .
Pokud se to zároveň i zavře do igelitovýho pytle a ob den přikrmí,
máš za pár dní lišku jak pod okapem za rok.
Vlasťáku tak hodně kilometrů v sedle se šťastným návratem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Kafi píše: Krása, gratulace Jak to jezdí?
Tak to zatím pořádně nevím včera jsem dal 50 km na evidenčku,no zátah na 1-3 to má porádnej jak na to není člověk zvyklej tak mne to docela zaskočilo,na 4/5 už to jde a pohoda,jen ta malá radicka s minimálníma krokama je kurva nezvyk,já furt hledal nohou ten masivní kyj ,takže jsem přeřadil až už to zas mělo malé otáčky atd,ale to se zvládne
2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Sema píše: Kafi> Klasika, středové ložisko na klice.
v kolika km?
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Plus mínus tisíc kilometrů.
Mohu potvrdit, páč moje Jawa 634/7/02 to najela taky. Úplně přesně.
Takže tvých čtyřicet je "přes normu".
Na druhé straně kamarád najel na sluřební třindě 120.000, akorát teda měl model s mazničků a kucí z NDR s tím jezdí (raději) do dneška.
A taky se ví, že v tehdejším CCCP (servis v Kyjevě) nebyl problém najet kolem 70.000 v tamních podmínkách, s jejich omastkem a údržbou...
Tož tak...
2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
U "čtyřky" sem poněkud upravil "lapač" oleje uprostřed kliky a u hliněného motóru taky nejaký fígl existovat bude.
Sem měl na svém silostroji ČZ 180 též ložiskový mor, poprvé kvůli tomu, že se mechanik netrefil ďůrků na mazací otvor meziložiskového rozpěrného kůsku hliníku, ve kterém je gufero a pak podruhé v krátké době po opravě velekvalitní ložisko, keré se normálně prodává coby ND - to vydrželo neco přes tisíc km (u zapalka).
To sem se doopravdy nasral.
Sehnal se pravokořenné nefalšované SKF s plastovou klecí (páč ta nýtovaná se rozsypala) a po nastartování sem se normálně lekl - Zetor neřinčel a nerachotil, ale svištěl jak Emzeta!
A tak je tomu dosud, po asi třiceti tisících km...
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Zdenalbenal píše: Nepropadej panice...nekdo určitě ví, jak si s tím poradit.
U "čtyřky" sem poněkud upravil "lapač" oleje uprostřed kliky a u hliněného motóru taky nejaký fígl existovat bude.
Sem měl na svém silostroji ČZ 180 též ložiskový mor, poprvé kvůli tomu, že se mechanik netrefil ďůrků na mazací otvor meziložiskového rozpěrného kůsku hliníku, ve kterém je gufero a pak podruhé v krátké době po opravě velekvalitní ložisko, keré se normálně prodává coby ND - to vydrželo neco přes tisíc km (u zapalka).
To sem se doopravdy nasral.
Sehnal se pravokořenné nefalšované SKF s plastovou klecí (páč ta nýtovaná se rozsypala) a po nastartování sem se normálně lekl - Zetor neřinčel a nerachotil, ale svištěl jak Emzeta!
A tak je tomu dosud, po asi třiceti tisících km...
NTN ložiska, zvětšená mazací díra místo 6ky je tam 7ka....a po 48000km žádný problém a aní známky většího opotřebení. Mazivo M2T, 10W40 apod...ale poměr 1:33 a při velké zátěži 1:25
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Kire640 píše: elevator> Nemohu si pomoci, ale vidím v této motorce Himalayana od RE
Podobnost nebude čistě náhodná. Hlavní trh je Indie a cílem je konkurovat právě RE Himalayanu.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
elevator píše: Podobnost nebude čistě náhodná. Hlavní trh je Indie a cílem je konkurovat právě RE Himalayanu.
Inspirace je jasná. A čekám, že se to tu bude solidně prodávat.2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Naposledy editováno 30.03.2023 16:26:42
Páč většinu života sem provrčel v otevřených přilbách...tam když chceš, abys neměl v brýlách průvan, tak ho mět nemusíš. Akorát teda sem průvan radši měl, dělali sme to dírama nebo udehnutím zorníku, páč když se při jízdě třošku hýbeš, tak při zastavení velice rychle vidíš prd.
V tech moderních přilbách, co majů krytů bradu, tak nejezdím, páč si nemožu odplut. A vůbec mě to zavazá. V jetkách jezdím furt, akorát na silnicu mám škopek s pleštištítem. A s kšiltem, ten je na cestovní motorce celkem fajn. Třebas když potkáš náklaďák s pískem, zasvítí ti slunko přes horizont...potřebuješ neco rychle vyřešit a ono to ináč ani nejde...
Sem kdysi kůpil kevlarovů jetku na trial - nemá ani kilo - a možu říct, že sem to za tech pár hodin v terénu poznal.
Štuple do uší sem používal normální - ale je potřeba pamatovat na to, že je dobré ja taky dostat ven .
To sme dělali proto, že aj kravál ti bere nejaků silu...kerů možeš nekde potřebovat a zrovna tam može chybět aj ten pověstný prd...
Jo, aj tá jetka má festovní luftování (je dobré taky myslet na to, aby to nebylo na škodu odolnosti), ale aj tak když jedeš trap, tak se ti z hlavy kůří jak z hrnca vařených erteplí...
Naposledy editováno 30.03.2023 16:53:04