Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

(reakce na) Horské kolo

4.10.2017 v 16:54 | Nahoru | #361

vilemx píše: Zkušenost mám právě jen s obyčejnými e-koly v ceně kolem třiceti. V téhle cenovce jsem se domníval, že jejich udávaný výkon 250 W je +- reálný. Proto jsem se ptal, jestli to video je na kole s omezením nebo bez. Člověk ve špičkovém výkonu dává něco nad 1 kW, čemuž by odpovídal i výjezd těch krátkých skalek zarputilou silou šlapání a pohybem těla bez VÝRAZNÉ pomoci motoru. Protože jsem kdysi na kolech hopsal po podobných šutrech, tak vím, jaká síla/práce/výkon je na těch pár vteřin slávy pro to potřeba. Vůbec se to nedá srovnat s během, protože čas na překonání převýšení pár metrů je násobně kratší = výkon násobně vyšší.



Tak 250w motor lze taky pretizit, kazdopadne si nemyslim, ze ten vyjezd je praci cloveka bez pomoci motoru - tocit klikama musis aby motor bezel a technicky to proste jinak jet nejde, jakoze treba sedet na prdeli - jestli jsi neco takovyho jezdil tak mozna na trialu...tohle proste na kole bez motoru beznej smrtelnik neda.

Stejne ty W jsou tam vicemene jen pro rezim bez omezeni, aby to dalo treba 50kmh na tlacitko, bez slapani... V technickym terenu jako je na videu jde o kroutici moment a jeho davkovani a tam znatelne lepe funguji tyhle znackove pohony nez cina 900w a vice. Doma mame oboji.

Naposledy editováno 04.10.2017 16:57:26

(reakce na) Horské kolo

4.10.2017 v 17:24 | Nahoru | #362

vilemx píše: Zkušenost mám právě jen s obyčejnými e-koly v ceně kolem třiceti. V téhle cenovce jsem se domníval, že jejich udávaný výkon 250 W je +- reálný. Proto jsem se ptal, jestli to video je na kole s omezením nebo bez. Člověk ve špičkovém výkonu dává něco nad 1 kW, čemuž by odpovídal i výjezd těch krátkých skalek zarputilou silou šlapání a pohybem těla bez VÝRAZNÉ pomoci motoru. Protože jsem kdysi na kolech hopsal po podobných šutrech, tak vím, jaká síla/práce/výkon je na těch pár vteřin slávy pro to potřeba. Vůbec se to nedá srovnat s během, protože potřebný čas pro vyšvihnutí se s kolem na pár metrů vysoký sráz je násobně kratší (= výkon násobně vyšší) než překonat to samé převýšení během.



no jo, ale ten 1kW da trenovanej clovek 20-30s, neznam osobne profiky silnicare takze uplne presnou hodnotu Ti nereknu, ale kdyz se jede v profibaliku tech 300W (jako uvnitr baliku, ne tech par chudaku co jim taha spici) tak je to uz pry docela solidni sejto,..

co se tyka srovnani behu a kola, bylo by to komplikovanejsi - v zasade jde o to kde jeste muzes vyuzit vyhodu rychlosti kterou promenis ve vysku, a kde uz musis zabrat abys vyjel... (hezky to doklada moje hystorka ze sarky, 50m nalet 40kou, a nasledne zjisteni ze ten hupik za zatackou nekonci ale vede dal, a dal, a dal.. ) nebo asi takhle, mam vyzkouseny na usecich kde trenuju, ze od cca 10% si v terenu (hrubsi sterk, blato) fakt "neujedu" ani na blbejch 200m, natoz na delsi vzdalenosti,.. pro ilustraci tren. kopecek tady kousek 380m +35m beh 1:31 - pevny start, kolo 1:47 i s letmym startem z rychlosti, a min ani kdybych si vytrhal nohy z kycli...

obecne je beh do kopce jednodussi protoze pracujes celym telem cimz snaze prekonavas prekazky, a hlavne netahnes s sebou mrtvou vahu kola - u kola je Ti naopak od urciteho sklonu setrvacnost kola a odvalovani uplne k nicemu.. kdyz odhlédnu od nejakych oboustrannych extremu (tj. na jedne strane alberto contador na vuelte letici do 10% pres 25km/h, nebo na druhou stranu zase predstava chudaka tahnouciho bike na zadech treba na rysy) tak bikum v prudsich terenich pasazich celkem bezne utikame, s tim ze "vybehnout" se da i treba cerna na medvedin nebo podobny lahudky, coz sem na kole nikoho nikdy jet nevidel

..pokud nekdo neveri, muzem to prubnout v sobotu na Smrku

no kazdopadne tohle pretahovani je trosku irelevantni, dulezity je ze 250W na kole proste fakt malo neni otazka je pak spis, jestli ta levna kola o kterych pises skutecne katalogovy vykon 250W umi podat, zde bude rekl bych ten zakopany pes..

Horské kolo

4.10.2017 v 17:39 | Nahoru | #363
Kerut: v tehle technickejch pasazich a v rychlostech kolem nuly je celkem fuk jestli to ma 250W nebo 3kW .. Zalezi uplne na necem jinem. Proto se taky chova jinak haibike za 180tis s 250W yamahou a treba nas author s 1000W cinskym kitem za cca 25tis (kterej uz mimochodem 2x shorel - ale ten zas jede pres 40kmh a pedalem ani neotocis)

Naposledy editováno 04.10.2017 17:40:47

Horské kolo

4.10.2017 v 17:49 | Nahoru | #364
jasne, v tomhle bezkompromisu souhlasim, ja reagoval na tech euro homo 250W,..

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

4.10.2017 v 18:00 | Nahoru | #365
Co vím, tak legislativa stanoví max 250 W bez ohledu na rychlost otáčení klik nebo kol. Takže klidně můžu mít v kole 5 kW e-motůrek, který při rychlosti chůze bude svítit červeně, ale se stoupajícími otáčkami rotoru to pro něj už bude pohoda, kdy drtivou většinu času bude de fakto 20 x předimenzovaný (závislost Nm a kW na ot/min.).

Jde o to, že na stará, líná a obtloustlá kolena pokukuji po e-kole, které by mělo právě schopnost vydat se sebe maximum při jízdě krokem, ale přesto vyhovělo EU. Něco jako taková ta podomácku zbastlená pekla na MTB kolečkách, co mají v obou nábojích několik kW motory o velikosti poctivého bochníku chleba:))
http://www.hybrid.cz...okolo-zvladne-80-kmh

Naposledy editováno 04.10.2017 18:01:44

Horské kolo

4.10.2017 v 18:32 | Nahoru | #366
ted Ti uplne nerozumim, zprevodovani se dela konstrukci(poctem polu,atd) a samozrejme ze je potreba mit adekvatni motor ke konkretni aplikaci takovej modelarskej motorek s 250W a 30.000 ot/min bude na kole "naprosto k hovnu" protoze i kdyz ho zprevodujes, tak vetsinutoho vykonu sezerou ztraty v prevodovce... ale pokud je to spravne navrzeny e-motor ktery je schopny podat 250W v tech patricnych otackach a s prislusnym kroutakem, tak na kolo 250W fakt bohate staci, na rovine urcite na 30km/h, a na rozumne vyjeti prudsiho kopce se slapanim treba 10-15km/h taky.. na rychlost "krokem" staci vykonu mozna i desetina (proto taky duchodci na venkove a pod. kteri pomalu nemuzou na nohy, jezdi ciperne na kolech, ..protoze belhavou chuzi by se nadreli vic )

ohledne legislativy nevim jak se to zjistuje ci meri, jestli to skutecne daji na brzdu nebo se jen priklada/doklada dokumentace motoru.. tezko rict..

E: jinak 80km/h pro 9kW neni zadna hitparada, ruzny takovy ty bzucaky typu RS 50 maji polovicni vykony a ke kilu snad pry i jedou...

Naposledy editováno 04.10.2017 18:37:37

(reakce na) Horské kolo

4.10.2017 v 18:40 | Nahoru | #367

vilemx píše: Co vím, tak legislativa stanoví max 250 W bez ohledu na rychlost otáčení klik nebo kol. Takže klidně můžu mít v kole 5 kW e-motůrek, který při rychlosti chůze bude svítit červeně, ale se stoupajícími otáčkami rotoru to pro něj už bude pohoda, kdy drtivou většinu času bude de fakto 20 x předimenzovaný (závislost Nm a kW na ot/min.).

Jde o to, že na stará, líná a obtloustlá kolena pokukuji po e-kole, které by mělo právě schopnost vydat se sebe maximum při jízdě krokem, ale přesto vyhovělo EU. Něco jako taková ta podomácku zbastlená pekla na MTB kolečkách, co mají v obou nábojích několik kW motory o velikosti poctivého bochníku chleba:))
http://www.hybrid.cz...ladne-80-kmh [/quote]

Nejak mi unika smysl takoveho stroje. A vubec tu tvou touho po kW - nejezdis tusim na TA? Ikdyz to nasypes a pojede to 80kmh - porad je to malo na to abys s tim jezdil po silnici mezi auty a v terenu je to uplne k nicemu...

Kerut: u motoru v kolech jsi omezenej konstrukci motoru a napetim, tam toho s maximalkou moc nevymyslis...

Naposledy editováno 04.10.2017 18:42:31

Horské kolo

4.10.2017 v 19:33 | Nahoru | #368
..vsak prave, a maximalku praveze predpokladam na kole netreba, dulezita je spis ta (pomocna) sila

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

4.10.2017 v 22:58 | Nahoru | #369
Napisu to jinak. Nejde mi o max rychlost e-kola, ale aby dokázalo dát přikrý výjezd. Například vyjet sráz úvozové cesty zahloubené 2 metry, nějakou zajímavou skalku, atd. A na to je podle mě 250 W žalostně málo. S tímto výkonem to pojede (bude stoupat) tak pomalu, že nebude fungovať gyro efekt ani adheze a na kole se nepůjde udržet.

Horské kolo

4.10.2017 v 23:41 | Nahoru | #370
ted uz to chapu, no ale v takovym pripade to bude porad stejny na e-kole jako na normalnim kole, tam si taky musis si pomoct sikovnosti (rychlosti + telem) tj. jak psal assassin, mit fyzicku a umet.. vic W by se asi hodilo ale kdyz se slozi dohromady techtreba 200 clovecich a 250 kola, zas tak malo to neni... kdyz se slozi 200 clovecich a 1000 kola tak je to pak na normalnim kole nevyjetelny pomalu ani pro profika...

vono akce ve stylu (jako mi kdysi predvadel kamarad s EXC300) vopru predni kolo o mez a udelam huuu, huuuuu to s kolem proste nebude nikdy, nenadarmo maji ty tereni masiny docela silny motory..

(reakce na) Horské kolo

4.10.2017 v 23:48 | Nahoru | #371
vilemx> no jo ale to hledas trialovou motku a ne kolo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

4.10.2017 v 23:50 | Nahoru | #372

vilemx píše: Napisu to jinak. Nejde mi o max rychlost e-kola, ale aby dokázalo dát přikrý výjezd. Například vyjet sráz úvozové cesty zahloubené 2 metry, nějakou zajímavou skalku, atd. A na to je podle mě 250 W žalostně málo. S tímto výkonem to pojede (bude stoupat) tak pomalu, že nebude fungovať gyro efekt ani adheze a na kole se nepůjde udržet.



jel si na nekterem z tech kol? nebo proste varis z vody podle cisla "250" ?
ja ti tu pisu uz asi po seste, ze jsem mel doma kolo s timhle znackovym pohonem 250W a cinu 900W a ze to 250W jede lip.
obavam se ze to kolo vyjede vic, nez na cem jsi schopen se udrzet...

Kerut: to kolo se normalne v prudsim vyjezdu vzpina na zadni, vetsi vykon nevim k cemu by tam byl. ten motor ma asi 80Nm .. uz takhle je to na hrane toho co zvladna retez a prehazka...

Naposledy editováno 04.10.2017 23:56:26

(reakce na) Horské kolo

5.10.2017 v 00:04 | Nahoru | #373
assassin> no prave, zejo ! ja tomu naproasto verim.. vzdyt me se moje kolo na 42/34 v prudsim vyjezdu a v sede taky obcas "vzepne" (tak ono na takovej "prevod" asi kazdymu, to jen ja plasan se pokazdy strasne leknu co se to deje, ono to mezitim prohrabne a jede zas po dvou.. ) a jak pisu v lidskejch nohach zadny "kiloWaty" fakt nejsou

jako docela verim ze 250W mozna nebude stacit na vyjeti prudky meze (30° a vic) uplne z nuly, ale to zas neda ani clovek/profik/kulhavej/sagan.. vlastnima nohama, ten kroutak kterej je potreba na takovejhle rozjezd je proste obrovskej - viz primer k tereni moto.. ale kdyz je trosku rozjetej a "zhoupne se" telem tak musi trenovany nohy, prip netrenovany + 250W bohate stacit

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

5.10.2017 v 00:30 | Nahoru | #374
Kerut: uz na to prdim, at si kazdej jezdi na cem chce ... kdyz si nekdo mysli ze kolo za 200k ktery je vlastne elektrifikovanym top enduro bikem nevyjede pangejt u cesty a nakou peknou skalku, protoze ma ve specifikaci napsanej malej vykon, nebudu mu to uz rozmlouvat...

ja mam spis zkusenost, ze 90procent lidi limituji jejich schopnosti a ne tahle technika a plati to teda prekvapive i u motorkaru, i enduristu, ze jsou na kole docela marny...

(reakce na) Horské kolo

5.10.2017 v 00:49 | Nahoru | #375
assassin> vsak klid, vzdyt ja Ti to nerozporuju a nerikam ze to rozhodne nevyjede, ..ja to myslel zkratka tak ze verim tomu ze tam kde bude mit problem trenovanej borec, tam muze mit problem i e-kolo, protoze to proste uz ze samotnyho principu neni nahrazka motorky s desitkama kW, ale kolo ktery ma umoznit pekny/zabavny svezeni i cloveku s trochu horsi fyzickou.. tak asi tak

ad technika, nj, kdybys videl kolik lidi tam melo ten minulej ctvrtek jen predni kolo (ZIPP atd.) drazsi nez ja celej stroj vcetne hadru a bot na sobe

E: no uznavam, ze s tema botama jsem to prstrelil,.. ale co, na slapani prece stacej i deravy..

..na silnici to letos nebylo zly, ale napresrok zkusim tu MTB trat

Naposledy editováno 05.10.2017 01:25:06

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

5.10.2017 v 07:56 | Nahoru | #376
Ne, na vrcholných modelech e-kol jsem nejel, pouze na těch obyčejných s motorem v zadním náboji. Při běžné jízdě fajn, hezky pomáhá. Ale jakmile jsem s tím zamířil někam, kde je potřeba odraz, švih, pár rychlých silových šlápnutí, vystřelil z místa a na metru nabrat rychlost pro překonání překážky, tak jakoby motor přestal fungovat a v tu ránu jsem jel na obyčejném kole. Vysvětluji si to tím, že sílu motoru sežrala váha e-kola. Ano, jak psal Londoner, aby to šlo použít na takový spíš jezdivější e-biketrial, co je na tom propagačním videu.

(reakce na) Horské kolo

5.10.2017 v 08:09 | Nahoru | #377

vilemx píše: Ne, na vrcholných modelech e-kol jsem nejel, pouze na těch obyčejných s motorem v zadním náboji. Při běžné jízdě fajn, hezky pomáhá. Ale jakmile jsem s tím zamířil někam, kde je potřeba odraz, švih, pár rychlých silových šlápnutí, vystřelil z místa a na metru nabrat rychlost pro překonání překážky, tak jakoby motor přestal fungovat a v tu ránu jsem jel na obyčejném kole. Vysvětluji si to tím, že sílu motoru sežrala váha e-kola. Ano, jak psal Londoner, aby to šlo použít na takový spíš jezdivější e-biketrial, co je na tom propagačním videu.



tohle se nedá srovnávat.
když máš motor u klik-máš možnost si měnit převodový poměr,takže si nastavíš pomalejší a má to sílu jako prase.....,navíc ta velká neodpružená hmotnost zadního kola jde hodně znát.

kolo je prostě kolo,pořád to jede jak kolo ať to má 250W,nebo 1000W.zázraky nečekej.
ale vozit se po kopcích a lesích,kochat se a nemuset u toho dřít,je fajn.

Naposledy editováno 05.10.2017 08:10:14

(reakce na) Horské kolo

5.10.2017 v 08:33 | Nahoru | #378

vilemx píše: Podle toh, jak chudák musí do kopců šlapat, bych řřekl, že se jedná o euro homo verzi s 250 W.


Jenomže ono těch 250W sotva ušlape i euronormovaný homosapiens, takže to je jako by šlapali 2. Ve výsledku když na tom jedeš a připomáhá to na plno, tak kopec, kde jedeš sám funíš nějakých 8-12km/h vyjedeš bez problémů skoro maximální (kdy přípomoc vypíná) rychlostí 20-25km/h...

Horské kolo

5.10.2017 v 08:43 | Nahoru | #379
Kerut: to taky nebylo na tebe ;) zippy ma bracha na silnicce, ja na ni nesmim jezdit, prej nejsou na 100kg pilota stavěny :)

Vilemx: motor v náboji se s timhle neda srovnat, to kolo dokaže to co je na videu, je to normalni testovacka s normálníma bajkerama, Guido Tschugg za ne jezdi, na jeho videa se koukni kde jsou limity toho stroje.

Horské kolo

5.10.2017 v 08:57 | Nahoru | #380
Hurá, konečně odpověď, co jsem potřeboval. Tedy že motor u klik není regulován ani jinak omezován v závislosti na zvoleném převodu zadní přehazky (vyjma max rychlosti a nutnosti šlapat). Že do něj při rozjezdu elektronika pošle úplně stejné V i Amp., ať už mám přehozeno 38/11z nebo 38/32z. Pak je jasné, že to je schopné při 38/32 i hrabat.

Horské kolo

5.10.2017 v 09:12 | Nahoru | #381
Koukám že jste tady rozjeli zajímavou debatu Mě třeba elektrokola trošku serou Když člověk jede někde v kopci naplno a předjíždí ho tam na tom děcka, kterým rodiče koupily tu levnou variantu s motorem v náboji, ani u toho nešlapou a ještě se člověku smějou, tak to je docela demotivující.

Každopádně ty co za člověka "nešlapou", ale jen pomáhají šlapat jsou super věc. Určitě to není nic pro sportovce, ale ideální pro partnerku toho sportovce, aby si mohli vyjet spolu a ani jeden u toho netrpěl dřinou či nudou. Šef si tak povzdychl, že od doby co to koupil ženě se změnila situace, kdo na koho čeká na vrcholu kopce

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

5.10.2017 v 10:21 | Nahoru | #382
Assassin: aha, v poho no myslim ze by se bracha divil co takovy karbonovy rafky vydrzej za skotaceni

i kdyz kerut subjektivne bojim bojim, objektivne proste davaj nemozny veci ( zipp to zrovna nejsou ale stejne..)

Kuba: me takhle pred par lety visel v haku nejaky deda, a ze jsem dupal fakt fest.. kdyz jsem pak ve stoje na prechodu koukl bliz, videl jsem ze tam ma nejaky krabicky navic a docela velkej zadni naboj tak kolo je jeste v pohode, aspon ma sef motivaci ..spis aby ho pak nevymenila za elektrickyho pomocnika i v jinejch "sportovnich odvetvich" vid

Naposledy editováno 05.10.2017 10:26:36

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

5.10.2017 v 11:16 | Nahoru | #383
když už tady řešíte parametry a hodnoty...šel jsem to vyfotit...jen porovnání...YAMAHA x BOSCH


Horské kolo

5.10.2017 v 11:19 | Nahoru | #384

(reakce na) Horské kolo

5.10.2017 v 11:36 | Nahoru | #385
[quote=assassin]LEKO: je to tak, kdo nema fyzicku, tak si na tehle strojich zajezdi az az... ten sjezdak na 26 se bude prodavat blbe, to spadlo posledni dobou strasne moc, malokdo si koupi sjezdaka a ti co jezdi budou chtit neco "aktualniho" :-

DH jezdí i méně kluků..tedy co vidím u nás...je to dřina a riziko...a moc a moc trénování...a i peněz....o víkendě jsem se "namotal" na trať,a nemám tam už co dělat...jsem pohyblivý retarder a ostatním nebezpečný ...takže si zůstanu u toho elektrokola a bude se jen tak "kochat"!

a ještě k věci: přesně napsáno... to kolo se normalne v prudsim vyjezdu vzpina na zadni, vetsi vykon nevim k cemu by tam byl. ten motor ma asi 80Nm .. uz takhle je to na hrane toho co zvladna retez a prehazka...

a když je vlhko, tak to kolo "hrabe" v prudkém výjezdu..takže silnější motor je už zbytečný...a to nejsem nějaký silový superman.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

5.10.2017 v 11:37 | Nahoru | #386
2LEKO> v tom popisu to nikde nevidim ale hadam ze ten Bosch ma mezi osou a pastorkem uvnitr asi planetovku ze ? zajimavy reseni, lehci nez prevodnik i kdyz zas z hlediska namahani retezu primarnim pastorkem s malym prumerem mozna malinko nesikovny... nicmene zajimavy pocteni

E: ad DH, ono hlavne je to riziko je praveze v primym rozporu s tim treninkem, zjednodusene receno kdyz se rozsekas drels takrikajic zbytecne.. me prijde v tomhle smeru i normalni silnicni cyklistika "dost nebezpecna", natoz extrem jako DH.. myslim ze proto to jezdi jen uzka skupinka borcu

Naposledy editováno 05.10.2017 11:42:02

(reakce na) Horské kolo

5.10.2017 v 12:09 | Nahoru | #387
kerut> ... v tom popisu to nikde nevidim ale hadam ze ten Bosch ma mezi osou a pastorkem uvnitr asi planetovku ze ....

popis

porovnání

Naposledy editováno 05.10.2017 12:12:50

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

5.10.2017 v 13:58 | Nahoru | #388
uz ctu, dik ..podle toho co vyplivl google to planeta neni, ale i tak zajimavy reseni
https://electricbike...bosch-e-bike-cometh/
https://i.pinimg.com...7ba47589bd56f91c.jpg

..no, uprime, technologie slusna.. jeste ze se nevyrabej i "e-nohy", to bych mohl s behanim do vrchu rovnou skoncit

Naposledy editováno 05.10.2017 13:59:36

(reakce na) Horské kolo

5.10.2017 v 14:03 | Nahoru | #389

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

5.10.2017 v 18:31 | Nahoru | #390
kerut> Jeste otazka k tomu behani do kopcu, fakt se tim nekdo uzivi?

Jeden ze souperu z drahy si jen tak odskocil na kopce a bez jakekoliv zkusenosti mel hned placku z MS - takze ta uroven byla dost tristni v porovnani s drahou nebo I se silnici/crossem, ale profici v behani byli jen ti v Dukle (je fakt teda ze mluvim o 90tejch letech).

sorry za off ...

Naposledy editováno 05.10.2017 18:31:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist