globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Okruhová sezóna 2024
Ahoj. Rád bych se tu domlouval s lidma co už jsem na okruhu poznal (nebo třeba poznal nové) kdo kdy a kam pojede, abych věděl s kým se dá, zvlášť v případě zahraničních okruhů utvořit kempovací uskupení, a pokecat v mateřském jazyce.

Takže se tu pokusím držet plán svých akcí, ale pište sem prosím i ostatní kdo kdy kam jedete, zajímavé akce a ceny, nabídky spoludopravy atd. Prostě vše co patří k okruhové sezóně a chcete vyřešit přes net. Vypadl Vám parťák a máte volno v dodávce, potřebujete prodat jízdy protože mašina stávkuje, atd. atd. všechno sem !

TABULKA CASŮ - ZNOVU ZPROVOZNĚNO !
Pokud zapomenete heslo, dá se snadno zresetovat přes webové rozhraní. Pokud zadáte špatně nějaký čas, není problém mi poslat PM, a já Vám to odmáznu z databáze. Pokud potřebujete přidat nějakou trať, taky není problém. Zapisujte, je to potom skvělá reference za pár let. Nad svýma časama z roku 2010 se fakt bavím. A zároveň je fajn si vzpomenout že to tenkrát byla stejná palba jako dnes.

Kdo by neznal, německý server na plánování co kdy kde Gaskrank.tv nebo Racing4Fun .
Kalendar okruhovych dni ve Francii a okoli

Návod jak na zelené peklo aka Nurburgring najdete tady.

Doporučené tlaky v gumách (je třeba vybrat příslušnou gumu/rozměr/směs a pak se dole na stránce ukážou parametry včetně doporučeného tlaku http://www.gp503.de/

Oboard videa co máte, klidně už na Youtube linkujte pres onboard-video.com. Umožníte tím ostatním jednoduše najít a vyhledat video ze závodu který s Vámi třeba jeli, a třeba na Vašich záběreh i jsou.

Krátkodobé cestovní pojišttění na rizikové sporty či úrazové pojištění lze snadno sjednat a zaplatit online.

Odkazy na nastaveni podvozku:
Stev, Ohlins, Racetech

Nějaké čtení anebo zápisky z akcí které se obvzláště vyvedli, nebo naopak
LE-Most 2013 - osmihodinová endurance (c) Ozzy
Misano velikonoční výlet (c) Kamikaze-Ace

užitečné odkazy
Slovenská dálniční známka - nákup online
Maďarská dálniční známka - online nákup. Je potřeba registrace.
Rakouska dalnicni znamka a tunely online.

Termíny kdy někdo někam jede, pokud se chce někdo přidat tak ať ví:
===========================================

Květen 2024

1.5.2024 Most Motoriders
Účast: Aleš + bracha, LukynO17, Ozzy

8.5 Slovakiaring Okruhari.sk
Účast: Hanácké Véprask (Kubik19&spol)

8.5.-9.5.2024 Most Dafit
Účast: vahy777, Psena

17.-19.05. Most Actionbike
Účast: Ace, Toncek?

20.-21.5. Most Bikes4life
Účast: Aleš, vahy777?, fireblader_puvodni, Ozzy, Boda, Skolnik, Ace, Kubik19, LukynO17, Roumen, SWENSON83

31.5-2.6 Rijeka Actionbike
Účast: Ozzy?

Červen 2024

5.-.6.6. - Most Raceczech
Účast: Animals21

6.6. - Most Bikes4life
Účast: Bóďa?

15.6 Brno Okruhari
Účast: vahy777?

19.-20.6 Most Motoriders
Účast: Bóďa

26.-27.6. SlovakiaRing Bikes4life
Účast: Veverčák, Aleš, vahy777, Ozzy, Alobalista?, Kubik19, Roumen

Červenec 2024

10.-11.7. Most Bikes4life
Účast: Veverčák, Aleš, vahy777, Ozzy, Alobalista?, Kubik19, LukynO17, Roumen, Andy66, Animals21

22.-23.7 Brno CR Moto
Účast: Toncek

29-30.7. Most Motoriders
Účast: Aleš, pitland.cz (12 kusů)

Srpen 2024

12.-13.8. Brno Bikes4life
Účast: Veverčák, Aleš, vahy777, Ozzy, Alobalista?, Kubik19, LukynO17

30.-31.8.2024 Sosnová Bikes4life
Účast: vahy777

Září 2024

9.-10.9. Balaton CR Moto
Účast: Toncek

27-28.9. Sosnová RoadLeague
Účast: vahy777


Naposledy editováno 25.05.2024 09:31:11
Anketa: Dojede ve dvaceti ctyr hodinovem endurance BolDOr Ducati do cile ?
Jasne
69%
11
Nema sanci, cervena picovina to neda :-)
31%
5

1 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 13:06 | Nahoru | #3691
jel by nekdoi v cervnu na pannonku? 16.-17., dohromady za 120E, cesta ve dvou by vysla na rozumne penize a okruh je nadherny

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 13:13 | Nahoru | #3692

Miloš666 píše: Ozzy_> Uvidíme...asi vyzkouším pirelli jsou levnější než dunlopky



Prevodni tabulka:

Superbike PRO = Metzeler Racetec CompK (endurance smes)

--- vydrzi moc, ale jeste se spoustou masa zacne zadek klouzat, davat na to bacha ---

Superbike SC2 = Racetec K2 (stredne tvrda)
Superbike SC1 = Racetec K1 (stredni)
Superbike SC0 = Racetec K0 (mekka smes)

--- nic nevydrzi, ale drzi do nekonecna ---



i diagramy pouziti podle hrubosti asfaltu a teplot jsou u pirelli a Metzeleru stejne:

Metzeler
Pirelli

Naposledy editováno 15.04.2014 13:13:28

Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 13:20 | Nahoru | #3693
Panonka je uzasna A vedle termaly se vstupem za pbku od setsi od vecera

1 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 13:27 | Nahoru | #3694
Jinak ja kupuju gumy na www.megalevnepneu.cz a aktualne tam mas (120/70 + 180/55 R17) sady za:

Metzeler CompK sada za 6300
Pirelli Superbike Pro sada za 6600
Metzeler Racetec K2 sada za 7800
Pirelli Superbike SC2 sada za 8700



Naposledy editováno 15.04.2014 13:29:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 13:39 | Nahoru | #3695

Ozzy_ píše: Jinak ja kupuju gumy na www.megalevnepneu.cz a aktualne tam mas (120/70 + 180/55 R17) sady za:

Metzeler CompK sada za 6300
Pirelli Superbike Pro sada za 6600
Metzeler Racetec K2 sada za 7800
Pirelli Superbike SC2 sada za 8700


Díky za info že prej mám dávat na šestku dozadu 190/55 r17.Tak teď fakt nevim..

Naposledy editováno 15.04.2014 13:40:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 13:46 | Nahoru | #3696

Veverčák píše: jel by nekdoi v cervnu na pannonku? 16.-17., dohromady za 120E, cesta ve dvou by vysla na rozumne penize a okruh je nadherny


Super cena Já bych jel

A kdo to pořádá?

Naposledy editováno 15.04.2014 13:57:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 13:54 | Nahoru | #3697

Miloš666 píše: Díky za info že prej mám dávat na šestku dozadu 190/55 r17.Tak teď fakt nevim..



Já dávám 190/60 R17

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 13:56 | Nahoru | #3698

James_71 píše: Já dávám 190/60 R17


Tak to už je úplnej zmatek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 14:06 | Nahoru | #3699

Miloš666 píše: Díky za info že prej mám dávat na šestku dozadu 190/55 r17.Tak teď fakt nevim..



Davam normalne 180/55, nekde sem videl i doporuceni co je na jakej rafek ... na 6` a na 5,5' (to mame na sestce ) Nektery muzes mit na obou ... at si kazdej odzkousi co mu vyhovuje. Nekdo zas treba dela 180/60 ... ve finale kazda ta guma stejnyho vyrobce ma krapet jiny rozmery, uz jsem videl uzsi 190ku nez 180ku jinyho vyrobce ...

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 14:33 | Nahoru | #3700

Miloš666 píše: Super cena Já bych jel

A kdo to pořádá?



Stardesign racing .. rakusaci, uz jsem tam s nima jednou byl

1 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 16:18 | Nahoru | #3701
Nevíte kam na tyhle udělátka?










1 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 16:27 | Nahoru | #3702
Něco málo k tomu podvozku, někdo to tady řešil. Okopírováný článek pro zvědavce..))

Nastavování útlumu má totiž jeden zásadní háček: abyste si správně dokázali nastavit útlumy, potřebujete jednu důležitou věc: potřebujete velmi vnímavou a velmi citlivou "prdel".
Potřebujete mít schopnost, ne - dar rozeznat rozdíl v chování motorky při změně tlumení v rozsahu 2 - 3 kliknutí. A to je, poudám, pěkný kus umění. Vím to, sám s tím těžce bojuji. Chtělo by se tedy říct: vyhovuje-li vám vaše stávající nastavení, nešťourejte se v něm. Anebo šťourejte, ale pak si na nás nestěžujte. Ale na druhou stranu od toho to nastavování na motorce je a hlavně: my jsme přece ti talentovanější. Cílem článku je seznámit vás pouze se základy nastavování útlumů, protože poctivé rozebrání tohoto tématu a diskuse k němu by vyšlo tak na deset stran, a to bohužel není v našich silách. Nastavení pérování je čistě individuální záležitost, takže i názory se mohou různit. Berte článek jako jedno z vodítek a jednotlivé informace si ověřujte na trati. Mějte na paměti, že pérování záleží nejen na vaší hmotnosti, trati a technickém stavu pérování, ale zejména na vašem způsobu jízdy.
TEORIE
Úkolem tlumičů pérování je zabránit stálému skákání kola nahoru a dolů. Při tlumení se mechanická energie mění protlačením oleje přes malé otvory v pístku tlumiče na teplo. Proto hraje důležitou roli viskozita oleje. Změnou viskozity se dají měnit vlastnosti tlumiče. Tím se ale nebudeme zabývat a omezíme se na doporučený olej pro vaší motorku. Také je důležité množství oleje, resp. jeho výška ve vidlici - před nastavováním se přesvědčte, že olej je ve správné výši a že není ve vidlicích už stopadesát let. Na tlumení má vliv i tlak pneumatik, protože ty zachytávají drobné nerovnosti. Obecně se gumy pro okruh hustí méně než pro silnici, protože na okruhu se daleko více zahřívají. Občas vidíte kolegy, jak cvičí s předkem nebo zadkem motorky a pozorují, jak pérování pracuje. Když se zeptáte, dozvíte se že pérování by se mělo do jedné vteřiny vrátit zpět do původní polohy ale ne dál, ani že se motorka nesmí zhoupnout zpět dolů. A také že předek a zadek musí chodit stejně rychle, když motorku stlačíte v těžišti (vzadu na nádrži - viz. obr. 1).
Tomuto věřit můžete, to je pravda. Přední i zadní pérování by se skutečně mělo vracet stejně rychle. Ale to je tak jediné co rukama zjistíte, protože za á: při brzdění a v zatáčce je pérování stlačené podstatně víc, než jak se podaří v depu, za bé pracuje tak rychle, jak to rukama nedokážete napodobit, za cé při jízdě na motocyklu ještě sedíte vy a zejména za dé každý máme jiný styl jízdy. Proto je správné nastavení pérování ryze individuální záležitost. Málokdo ví, že pérování se dá (a má) ovládat plynem. Čím plynuleji s plynem pracujete, tím menší nároky na pérování kladete. Nebo se dá plynem ovládat i reakce zadního pérování: čím rychleji přidáte, tím méně reaguje zadní pérování poklesnutím zádě při akceleraci. Více o tom později, ale funguje to jako u burnoutů. Přitom jde přece zadek motorky taky nahoru, všimli jste si? Ale to je už vyšší škola závodnických kouzel a čar a taky ti, kdo mi to při přípravě tohoto materiálu prozradili by nebyli rádi, kdybych to dal do Ymota…:o)
Zpět. Při nastavování minimalizujte změny. Držte se směru, kterým se právě ubíráte. Zaměřte se na jeden útlum, teprve potom přejděte na další. Změňte jej, ověřte si to na okruhu, udělejte si poznámky o chování motocyklu, proveďte další změnu, otestujte ji a tak dál, dokud se motocykl nezačne chovat hůř. Pak vracejte nastavení pomalu zpět. Nejdříve seřizujte předek, teprve pak zadní pérování. Začínat byste měli útlumy roztahování. Při každém nastavování začněte úplným zašroubováním šroubku útlumu (nesmí se dotahovat silou a ani přes hranice jeho rozsahu). Pak jej povolujte proti směru hodinových ručiček a počítejte kliknutí. První poloha (zcela zašroubovaný šroubek) se za první kliknutí nepočítá. A ještě něco. Útlumy ovlivňují dvě oblasti: ovladatelnost a trakci (neboli přilnavost čili to, jak guma drží). Proto se vám může stát, že nastavení s dobrou trakcí bude mít vliv na horší ovladatelnost. To jsou pak problémy…
ÚTLUM ROZTAHOVÁNÍ OBECNĚ
Když se kolo dostane na hrbol, stlačí se pérování. To se následně musí zpět roztáhnout, aby se kolo přitlačilo zpátky na trať. No, a útlum roztahování určuje, jak rychle se to kolo vrátí zpět. Možná jste už zjistili, že když je útlum roztahování malý, není motocykl citlivý na pokyny - je "tupý". Zvětšením tohoto útlumu se pocit kontroly zlepší - přitužením sebou přestane podvozek tolik hýbat, cítíte že je poslušnější a lépe ovladatelný. Ovladatelnost ale strádá i při příliš velkém útlumu roztahování. Kolo se nestíhá vracet na trať, nestačí dost rychle reagovat a tak každá další nerovnost stlačí pérování víc a víc. Tím se motocykl noří stále níž, snižuje se světlá výška a zmenšuje možný náklon v zatáčce. Při velkém útlumu roztahování strádá ale také trakce, protože kolo ztrácí kontakt s povrchem. Nejlepší nastavení bývá někde mezi těmito dvěma extrémy - to platí obecně. Tady je ale někdy ten problém - nastavení pro nejlepší trakci nemusí být stejné, jako nastavení pro nejlepší ovladatelnost.
ÚTLUM STLAČOVÁNÍ OBECNĚ
Útlum stlačování (komprese) působí proti pohybu kola vzhůru. Pozor! Tento útlum nijak nepřispívá ke zvětšení předpětí pružiny a nelze jej takto nahrazovat! Pokud byste nastavili tak velký útlum, že by pérování chodilo přes tlumič a ne přes pružinu, jednak se nikdy nedostanete k rozumnému výsledku a jednak se bude tlumič přehřívat. Přehřátý olej řídne a ztrácí tlumicí schopnost. Při zvětšování útlumu stlačování se zvětšuje síla působící proti stlačování a zmenšuje se pocit, že motocykl "plave". Také trakce se zlepšuje. Podívejme, jak ji tento útlum ovlivňuje: Představte si, že najedete na hrbol. Je-li útlum stlačování příliš malý, nebude proti pohybu kola vzhůru působit dostatečný odpor a kolo půjde setrvačností ještě výš, než je nutné pro přejetí dané nerovnosti. Kolo ztratí kontakt s tratí (vida, došlo i na verše!), odskočí a ztratí trakci. Zvýšením útlumu se tento jev a tím i trakce zlepšuje. Je-li ale útlum stlačování příliš velký, působí proti zdvihu kola příliš velký odpor, pérování se jakoby zablokuje a kopanec od nerovnosti se přenese do rámu. Stroj tak dostane impuls k pohybu vzhůru a setrvačností vezme s sebou i kolo. To způsobuje nejen tvrdou jízdu, ale i tendenci k odlehčení kola a následně ztrátu trakce. V extrému se kolo odlehčí tak, že bude nerovnosti přeskakovat. Je to jedna z příčin, proč při průjezdu zatáčkou máte problém držet zvolenou stopu - motocykl má tendenci táhnout ven ze zatáčky.
Útlum roztahování - ZADNÍ PÉROVÁNÍ
Tento útlum je důležitý při výjezdech ze zatáček. V tu chvíli chcete, aby útlum roztahování držel vaše zadní kolo v dostatečném kontaktu s tratí a poskytoval maximální trakci. Při příliš měkkém nastavení se zadní pérování roztahuje tak rychle, že to způsobuje nervozitu stroje a malou trakci. Při brzdění se odlehčený zadek stroje příliš ochotně zvedá nahoru a zadní kolo může odskakovat. Když je naopak zadní útlum roztahování příliš velký, nebude se pérování vracet dostatečně rychle zpět. Záď motorky se bude snižovat, předek jde čoprácky nahoru a tím se odlehčí. To vás táhne na výjezdu ven ze zatáčky. Další vliv: při dobržďování se může rozskákat zadní kolo.
Útlum stlačování - ZADNÍ PÉROVÁNÍ
Ale i zadní útlum stlačování (komprese) rozhoduje o výjezdu ze zatáček. Potřebujete, aby se zadní pérování trochu stlačilo a tím pružina vyvinula dodatečnou sílu na kolo. Tak zadní kolo získá přítlak k ještě větší trakci a je schopné přenést na trať víc výkonu. Je to právě tento útlum, který při nesprávném nastavení působí největší problémy při akceleraci ve výjezdu ze zatáčky. Při příliš tuhém nastavení se pérování nestihne stlačit dostatečně. Nedostatečně zatížené zadní kolo má větší tendenci k protáčení (a ujíždění do strany) nebo k nečekanému nakopnutí. Jistě jste již slyšeli termín highsider. Při jízdě na rovinkách bude navíc jízda nepříjemná, protože zadní kolo bude na hrbolech odskakovat. Naopak při příliš malém útlumu stlačování si bude zadek stroje při akceleraci ze zatáčky hodně přidřepávat. Tím se zvedá a odlehčuje předek. To způsobí, že vás to na výjezdu vynáší ven. (Není to však stejný případ, jako příliš velký útlum stlačování vpředu. Ten naopak způsobuje, že stroj jde neochotně do zatáčky - nedotáčivost).
Útlum roztahování - PŘEDNÍ PÉROVÁNÍ
Tento útlum ovládá rychlost, jakou se předek motocyklu zvedá zpět poté, co se vidlice brzděním stlačila. Je-li příliš malý, vrátí se předek nahoru tak rychle, že se vidlice opět zhoupne dolů. Výsledkem je ztráta trakce a houpavost. Když jde předek nahoru příliš rychle, prodlužuje se tím rozvor, což může způsobit pocit vynášení ven. Na druhou stranu, když máte útlum roztahování příliš velký, pustíte brzdu a chcete akcelerovat, útlum nepustí předek tak rychle zpět nahoru a vy jedete delší dobu s kratším rozvorem. To může způsobovat "dřevěný" pocit a příliš rychlé zatáčení - pocit že se řídítka zavírají. V extrémních případech, když se pérování nestíhá vracet zpět, bude se víc a víc stlačovat, až k dorazu, a to je při nájezdu do zatáčky nebezpečné, nehledě na ztrátu trakce.
Útlum stlačování - PŘEDNÍ PÉROVÁNÍ
Útlum stlačování potřebujete při brzdění a pro jízdu přes hrboly. Když brzdíte, potřebujete aby se přední vidlice stlačovala, a to kontrolovaně. Tím se na přední kolo přenáší víc hmotnosti a to pomáhá k masivnějšímu brzdění. Dalším důležitým vlivem útlumu stlačování přední vidlice je vliv na změnu rozvoru a délku stopy (hnusným slovem závleku) při brzdění. Jak se při brzdění délka vidlice zkracuje, zkracuje se i rozvor a stopa. To ale pomáhá "zrychlit" řízení a zatočit rychleji. Při malém útlumu stlačování se při brzdění předek ponoří příliš rychle. Jenže když jde dolů moc lehce, může jít pérování až na doraz a motocykl se bude chovat nevypočitatelně. Kromě toho se zadní kolo odlehčí a má tendenci jít při brzdění do strany. Další vliv malého útlumu stlačování pocítíte když najíždíte do zatáčky - řízení má tendenci se zavírat. Motocykl padá do zatáčky a vám nezbyde, než to korigovat řídítky. Když je útlum stlačování příliš velký, pérování nestíhá dostatečně rychle vracet kolo zpět a kolo začne odskakovat. Jízda je nepohodlná a míra brzdění omezená, zvláště na mokru. Stroj jde neochotně do zatáček (je nedotáčivý), protože při příliš velkém útlumu stlačování se předek nestlačí na potřebnou míru pro rychlé zatočení.
Situace při průjezdu zatáčkou: 3 - Stlačování zadního pérování
Na výjezdu ze zatáčky potřebujete, aby se zadek stlačil trochu dolů a tím přitlačil kolo k asfaltu.

2 - Roztahování přední vidlice
V této fázi již nebrzdíte. Útlumem roztahování vidlic regulujete rychlost vracení předku motocyklu nahoru tak, aby stroj dokázal držet zvolenou stopu.

1 - Stlačování přední vidlice
V této části zatáčky, při brzdění, řídí útlum stlačování vidlic míru pokleknutí motocyklu a tím jeho ochotu zatáčet



DALŠÍ TYPY:
PŘEDNÍ VIDLICE - příznaky a jejich příčiny

Příznak: Vidlice nevyužívá celý rozsah, jízda je tvrdá, v zatáčkách špatná trakce
Příčina: Tvrdé nebo tvrdě nastavené pružiny nebo velký útlum stlačování, příliš nahuštěné pneumatiky

Příznak: Přílišné ponořování, měkké pérování
Příčina:Měkké, nebo měkce nastavené pružiny, malý útlum stlačování

Příznak: Tvrdá jízda přes malé nerovnosti, ale je využit celý rozsah zdvihu
Příčina: Velký útlum stlačování

Příznak: Dobré pohlcení první nerovnosti, ale následující s problémy, špatná trakce v hrbolatých zatáčkách
Příčina: Velký útlum roztahování

Příznak: Vidlice se příliš rychle vrací do výchozí polohy, špatná trakce v hrbolatých zatáčkách
Příčina: Malý útlum roztahování


ZADNÍ PÉROVÁNÍ - příznaky a jejich příčiny

Příznak: Pérování nevyužívá celý rozsah zdvihu, tvrdá jízda, špatná trakce na nerovném výjezdu
Příčina: Příliš tuhá pružina nebo příliš velké předpětí, velký útlum stlačování

Příznak: Při brzdění se zadní kolo rozskáče, na nerovném výjezdu ze zatáček nedostatečná trakce
Příčina: Velké předpětí (možná kvůli příliš měkké pružině), velký útlum stlačování

Příznak: Kolo odskakuje na ostrých krátkých hrbolech, dlouhé vlny ale sleduje dobře
Příčina: Velký útlum stlačování

Příznak: Kolo odskakuje při přejezdu několika nerovností za sebou i přes ostré hrboly
Příčina: Malý útlum roztahování

Příznak: Dobré pohlcení první nerovnosti, ale na dalších již odskakování. Špatná trakce při výjezdu z hrbolatých zatáček.
Příčina: Velký útlum roztahování



Obr. 2
Špatný způsob jízdy nebo špatně
nastavené pérování? Řekněme špatně nastavené pérování pro konkrétní způsob jízdy. Výsledek půldne trénování. Ráno koupíš, v poledne vyhodíš.
Obr. 3
Takhle má vypadat pneumatika při správně nastaveném pérování. Žádná potrhaná vlákna, žádné vyrvané žlábky, jen jemné zvrásnění, vzniklé když Most dáváte běžně za 1:34 (starý Most s retardérem).

Tak co, už tomu rozumíte? Nic moc? Já vám říkal že je to o zkušenostech, o velkých zkušenostech. Tlumení se ale jinak přesně nastavit nedá. Zatímco pružiny jdou nastavit laboratorně v klidu garáže, na nastavení tlumení potřebujete setsakramentskou zkušenost. A nakonec, když už máte tlumení nastavené tak, že vám jízdně vyhovuje, tak vám to vaše bombastické nastavení může sežrat pneumatiky za několik jízd (obr. 2). No jak říkám, ten dnešní díl byl úplně na nic. Tím pádem vlastně i ten minulý. Takže zlatý návod k obsluze a jeho standardní nastavení?

Ale i tak se nashledanou příště s vámi těší
L. Záruba

Příliš velký útlum způsobuje Příliš malý útlum způsobuje
PŘEDEK
Roztahování vidlice
Přetáčivost.
Zhoršená přilnavost (špatný "grip") přední pneumatiky.
Pocit, že se řízení zavírá.

Nedotáčivost.
Předek se jeví nestabilní
Přední vidlice se vrací příliš rychle. Špatná trakce v hrbolatých zatáčkách.

PŘEDEK
Stlačování vidlice
Při brzdění jsou vidlice tvrdé, nevyužití celého rozsahu zdvihu.
Stroj nechce zatočit při nájezdu do zatáčky.
Tvrdá jízda přes hrboly.

Silné ponořování předku, dorážení vidlice.
Přední vidlice pracuje v oblasti hydraulického olejového dorazu.
Při nájezdu pocit zavírání řídítek.

ZADEK
Roztahování tlumiče
Zadní kolo odskakuje, nesleduje povrch. Špatná trakce ve výjezdu z hrbolatých zatáček.
Při brzdění se zadní kolo rozskáče. Tlumič se nestíhá vracet, drží záď stroje dole, prodlouží se stopa -> vynáší na výjezdu.
Přehřívání tlumiče a vadnutí útlumu.

Při brzdění se zadek příliš ochotně zvedá. Motocykl se zdá být nestabilní.
Potom zadní kolo odskakuje.


ZADEK
Stlačování tlumiče
Při akceleraci, pod plynem, zadní kolo ujíždí do strany. Větší tendence k highsiderům.
Odskakování kola na ostrých krátkých hrbolech, dlouhé vlny ale může sledovat dobře.
Tvrdá jízda přes hrboly.

Zadek stroje se při akceleraci stlačí dolů, předek se odlehčí, stroj táhne ven na výjezdu ze zatáčky.
Ztráta adheze předního kola.


Zdroj: http://www.eagleracing.cz/ pod záložkou info, nastavení tlumení..

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 17:19 | Nahoru | #3703
nikod> možná stačilo dát odkaz na eagleracing..

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 18:25 | Nahoru | #3704
Ozzy_> na ty Brněnské volné se taky koukám. Jestli chceš můžem se domluvit a mohl bys nechat komplet cajky u mě v Brně, abys nemusel vozit zase všecko zpátky a pak si to vyzvednout. Se případně smluvíme ale.je to možnost.

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 18:27 | Nahoru | #3705
nikod> jako to červené prodloužení kyvky? By někdo mohl nechat udělat na cnc a gyšlo by to nejlevněji? Akorat budeš muset vrtat samořezkama do kyvky ne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:11 | Nahoru | #3706
Ozzy_> Cau sefe, napis me prosim na nastenku na Slovakiaring 26.-27.4.s Damaro.at.

Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:14 | Nahoru | #3707
samozrejme budu rad kdyz tam bude nekdo cesky/slovensky mluvici coz tady nikoho nevidim a maji skoro vyprodano, ale je to jediny termin v nejblizsi dobe co muzu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:27 | Nahoru | #3708

merick píše: Ozzy_> Cau sefe, napis me prosim na nastenku na Slovakiaring 26.-27.4.s Damaro.at.



Ses napsanej :) Zustat nam jeste na Fialu Jsme tam hned po tobe. A Damarto u me skoncilo po lonskym moste :(

1 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:33 | Nahoru | #3709
V racetracku musí sedět jasnovidec...
Dneska mi přišly špunty do uší. Jako kdyby tušili, že se mladý chystám oznámit, že z jejího plánu na nový obývák nic nebude.

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:36 | Nahoru | #3710
Ozzy_> to bych rad, ale uz budu muset do roboty

1 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:43 | Nahoru | #3711
Letos to bude pro mě s okruhy bída.Investice do nemovitosti, takže 8.května Brno s Racetrackem bude moje jediná akce 2014.A ani nepočítám, že bych to stáhl na 2:15...

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:45 | Nahoru | #3712

Krawatasakin píše: V racetracku musí sedět jasnovidec...
Dneska mi přišly špunty do uší. Jako kdyby tušili, že se mladý chystám oznámit, že z jejího plánu na nový obývák nic nebude.



tak to má smysl..to bude hukot..

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:45 | Nahoru | #3713

Nori píše: Letos to bude pro mě s okruhy bída.Investice do nemovitosti, takže 8.května Brno s Racetrackem bude moje jediná akce 2014.A ani nepočítám, že bych to stáhl na 2:15...



Hele, ja bych taky potreboval "leccos" ale doplatit barak uz tedle rok je silna motivace abych leccos omezil. Kazdopadne uprimnou soustrast, a zavidim ti i tech 2:16 nebo kolik to mas zajeto .... podle me pod 2:20 uz se oddelujou chlapi a chlapci .... Takze jsem porad jeste za dite

2 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:58 | Nahoru | #3714
Ono je těžké určit prioritu.V červnu jedeme grupa na BMW GS 1200 projet hory v Albánii a v srpnu pro změnu na ostrých endurech zdolat hřebeny Transylvánie. Když to miluješ....

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 20:59 | Nahoru | #3715

Nori píše: Ono je těžké určit prioritu.V červnu jedeme grupa na BMW GS 1200 projet hory v Albánii a v srpnu pro změnu na ostrých endurech zdolat hřebeny Transylvánie. Když to miluješ....



... HAJZLE ! ...

*ZAWIST JE STRASNA WLASTNOST*

1 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 21:59 | Nahoru | #3716
Tak sem důkladným googlením zjistil, že ideální kup by bylo tohle CBRko
CBR600RR
Podle výsledků, který jsem našel, tak jsme spolu jezdili loni C skupinu s Racetrackem a já byl občas rychlejší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 22:01 | Nahoru | #3717

Krawatasakin píše: Tak sem důkladným googlením zjistil, že ideální kup by bylo tohle CBRko
CBR600RR
Podle výsledků, který jsem našel, tak jsme spolu jezdili loni C skupinu s Racetrackem a já byl občas rychlejší



to ale je jen o ridici . Na tomhle CBR si troufnu rict, ze te v klidu pojedu behem druhe dvacky

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 22:03 | Nahoru | #3718

Veverčák píše: to ale je jen o ridici . Na tomhle CBR si troufnu rict, ze te v klidu pojedu behem druhe dvacky


No, já bych se na tomhle CBRku pojel taky
Já jen, že nebude nějka extra odhoněná

1 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 22:06 | Nahoru | #3719
Psal tu nekdo 5 stranek pred tebou ze uz si ho koupil ...

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

15.4.2014 v 22:12 | Nahoru | #3720

Ozzy_ píše: Psal tu nekdo 5 stranek pred tebou ze uz si ho koupil ...


Jj,už je pryč a prodávající nesmazal inzerát
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete


TOPlist