VW Passat B5, 1.9 TDi (nejlépe 96 kW)
Ford Mondeo, 2.0 TDDi nebo 2.0 TDCi (96 kW)
Verze kombi, do +- 150.000 kč. Vzhledově se mě líbí spíše Mondeo, ale co se týká spolehlivosti a "nesmrtelnosti" tak to hraje do karet spíše Prassátku
Popřípadě něco jiného v fkombíku a fdýzlu za ty peníze?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>steve4ever> No tak je a není. Ta nafta je samozřejmě uzpůsobeno k okrádání tak jako všechno v ČR Kvalita jako na západě, je pro nás asi jen sen
Není žádným tajemstvím, že okrádaj i čerpačky Shell. Mám osobní zkušenost
Proto se to snažím eliminovat přidávání aditiva Vif do nafty, jak v létě, tak v zimě. Zvětšuje mizernou mazivost a eliminuje vyskoý obsah síry v české naftě.
edit: Asas-> ano je pár konkrétních typů s řetězem. Ale které to jsou to už ti neřeknu.
A teď si vyber auto. Já měl z toho taky hlavu v pejru neboj se
O tý montáži to není. Stavá se to i klidně po 20 tis. Prostě řemen je jedna ze slabostí VW. Někde tomu dáš a je to Nebo tomu dáváš pořád a nic ...
no stryc dieselove motory opravuje a potkanejch z duvodu prasknuti remenu par samo je, ale vetsinou to bylo jak rikam... nemenenej remen nebo spatna montaz- presponovanej, ruzne kladivem zdeformovany remenice, napinak apod...
moje financni situace dovoluje vybirat jen ve starejch autech a nevim jestli je to tim, ale i se mi vic libi a lip se mi ridi....
ad ten olej, to bych radsi daval obyc(5w40) a menil ve zkracenejch intervalech.. ty longlife oleje podle me nejsou nic moc....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>To je zase téma tohle, nejvíc se mi líbí jak jsou nejchytřejší ti kteří s žádným, jedním, nebo druhý nikdy nejeli
Taky jsem mezi nima vybíral, přesně tuhle volbu jsem měl jak je v tématu.
Jenže říct ano, tohle si vem, tohle je lepší, je úplná blbost. Každému se líbí něco jiného, kupuje to pro jiné účely.
A nejvíc raděj takový ty vesnický mechanici s obouchanýma favoritama, protože to natuty slyšeli
No ja ted taky budu vsude rikat, ze na foru nekdo psal, ze je Mondeo lepsi z nekolika duvodu, a rikals to ty a ja ti holt verim.
Jinak co rikate na Mondeo v benzinu? Tam by se dalo vyhnout tem problemum s blbou naftou ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
assassin>no stryc dieselove motory opravuje a potkanejch z duvodu prasknuti remenu par samo je, ale vetsinou to bylo jak rikam... nemenenej remen nebo spatna montaz- presponovanej, ruzne kladivem zdeformovany remenice, napinak apod...
ad ten olej, to bych radsi daval obyc(5w40) a menil ve zkracenejch intervalech.. ty longlife oleje podle me nejsou nic moc....
Souhlasím s tebou, koukáš na řemeny z pohledu jak je to v čr zaběhlé a normální. Prostě ho neměním, nechám stočit kilometry. Na koncern to dělá kde jaký moula v garáži, no další ho taky nemění ' protože byl natuty vyměněný' a průser je na světě. Ale v DE to z 95% není tento problém.
Říkali, že olej je klidně na výměnu i po 30 tis. ale na to já nedám, měním po 15.
Bubrák: já psal svoje důvody woe a neser Je to věc každého co si vybere. VW není zdaleka jednoznačné jak si něktěří neznalí zde myslí.
Naposledy editováno 12.01.2010 15:33:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Naposledy editováno 12.01.2010 15:34:20
Macek NX>Souhlasím s tebou, koukáš na řemeny z pohledu jak je to v čr zaběhlé a normální. Prostě ho neměním, nechám stočit kilometry. Na koncern to dělá kde jaký moula v garáži, no další ho taky nemění ' protože byl natuty vyměněný' a průser je na světě. Ale v DE to z 95% není tento problém.
Říkali, že olej je klidně na výměnu i po 30 tis. ale na to já nedám, měním po 15.
jj to je vono.. v inzeratu je "po vymene rozvodu" a tak to dalsich 80tis frci na puvodni.. a ceka se na koho prijde ten cernej petr... je fakt ze retez je v tomhle lepsi, ze se to nepodela ani kdyz na to majitel kasle... s tim nemeckem je to jasny.. ale nazory servismenu jsou casto dost zkresleny.. ja svyho casu delal v servisu mobilu siemens tak si o nazorech jakejchkoliv servismanu myslim svoje:)
to s tim olejem chapu.. ale pokud si smirenej s tim ze budes menit casteji tak je asi lepsi nelonglife olej.. zkus se poptat nakyho odbornika/tribologa... myslim ze to tak je...
A jak si budeš teď jistý při koupi ojeté nebo nové? Je to z té série, nebo není? Budu dolejvat, nebo budu mít štěstí?
Každopádně obě dvě byly model 08.
asas-> dávám ho tam pořád, mám dobré ceny, olej mi to nepapá, takže mu vyhovuje, tak ho tam budu dávat stále
Naposledy editováno 12.01.2010 15:41:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
steve4ever>Macek NX> se mi nejak nezda. Meli pech, ale obecne VW dodava vyborny motory...az na ty 1.4, ty opravdu papaj. Ja dolejvam jenom sam sebe
hele ja myslim ze zmenis nazor az poridis nakou bramboru:) ja si taky myslel ze oktavka je fajn auto a TDi je super motor.. ted jezdim s bmw o pet let starsim(rokem vyroby, jinak je deli generace) nez jakou sem jezdil oktavkou a je to proste vsechno uplne jinde... a to ty VW jsou sice kvalitnejsi a hezci.. ale furt tak nejak je za tim pozlatkem ta oktavka... to R32 se mi teda libi.. ze je v nem hodne veci jinak nez v beznem glfu, ze se na nem nesetrilo.. bezne GTI si sice s tou R32 asi vytre.. ale ten zvuk toho V6 kdyz se to tam sazi padlama pod volantem je mazec...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>
Bubrák: já psal svoje důvody woe a neser Je to věc každého co si vybere. VW není zdaleka jednoznačné jak si něktěří neznalí zde myslí.
Ja to nemyslel ironicky , taky sem uz nekde cetl, ze je Mondeo lepsi od Passata, sam mam starsi 98 (a sem hrozne spokojenej) a pak bych rad za par let 04+ tdci, jen nevim jestli nebude lepsi benzin (jak se omila ta blba ceska nafta).
Proste je ale podle me normalni, ze kdyz si nekdo nekde precte takovouhle zasvecene vypadajici recenzi (od tebe), tak ji preda dal. Navic neni prvni, tak to nabira na duveryhodnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Bubrak ZX10R>Ja to nemyslel ironicky , taky sem uz nekde cetl, ze je Mondeo lepsi od Passata, sam mam starsi 98 (a sem hrozne spokojenej) a pak bych rad za par let 04+ tdci, jen nevim jestli nebude lepsi benzin (jak se omila ta blba ceska nafta).
Proste je ale podle me normalni, ze kdyz si nekdo nekde precte takovouhle zasvecene vypadajici recenzi (od tebe), tak ji preda dal. Navic neni prvni, tak to nabira na duveryhodnosti.
me se libi ST220 .. nebo to novejsi taky se sestivalcem... proste charakter a zvuk velkeho sestivalce je neprekonatelnej (nez se ti zacne libit V8 ale to znas:) )
a pkud najezdis spousty km tak velkej benzin +LPG... ted uz budou jezdit i do garazi a nadrz mist rezervy.. neni co resit.. a bude to jezdit za min nez ropak...
ja treba ted jezdim 8,5-9 litru na sto ... kdyby to v LPG bylo o litr vic... tak s polovicni cenou proti benalu je to ekvivalent 4,5-5,5 benzinu a to sem se svym jizdnim stylem v zadnem ropaku nedal...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Synovcovi jsem ho sehnal taky, už má 180 tis. km r.v. 05, 85kw, druhý majitel, přímo od známého z fordu z de. Ten neměnil ještě ani to ložisko Jen jezdí, a nahání čičiny
A brácha? Když vidí, že se s fordem jenom jezdí a jezdí a jezdí, tak jde do něj letos
Ani jsme ho nepřesvědčovali, zlomil se pro to sám Občas se sveze a jde do toho
Naposledy editováno 12.01.2010 15:50:40
Macek NX>Bubrak ZX10R> Jak říkám, píšu svoje názory, důvody a svoje skušenosti. Mám na něm přes 190. Tak to by se už asi projevila poruchovost ne?
Synovcovi jsem ho sehnal taky, už má 180 tis. km r.v. 05, 85kw, druhý majitel, přímo od známého z fordu z de. Ten neměnil ještě ani to ložisko Jen jezdí, a nahání čičiny
A brácha? Když vidí, že se s fordem jenom jezdí a jezdí a jezdí, tak jde do něj letos
Ani jsme ho nepřesvědčovali, zlomil se pro to sám Občas se sveze a jde do toho
no dyk
a co ten benal ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
assassin>me se libi ST220 .. nebo to novejsi taky se sestivalcem... proste charakter a zvuk velkeho sestivalce je neprekonatelnej (nez se ti zacne libit V8 ale to znas:) )
a pkud najezdis spousty km tak velkej benzin +LPG... ted uz budou jezdit i do garazi a nadrz mist rezervy.. neni co resit.. a bude to jezdit za min nez ropak...
ja treba ted jezdim 8,5-9 litru na sto ... kdyby to v LPG bylo o litr vic... tak s polovicni cenou proti benalu je to ekvivalent 4,5-5,5 benzinu a to sem se svym jizdnim stylem v zadnem ropaku nedal...
jo, jasny, s tim V8 uz sem se chtel ozvat pred chvili ale mondeo mam na 'provoz' ne na pozitek z jizdy
kamos ma Range Rovera, tusim 2000, 4.6 V8, dal do toho LPG a jezdi levnejc nez ja v Mondeu 1.8 a svezeni je neskutecny , hlavne diky tem mechum ale
Edit: už ho má asi 5 let a nedá na něj dopustit, něco tam už měnila, co to bylo nevím. Ale byla to brkotina za pár stovek co si vzpomínám.
A ještě k tomu všemu bych dodal, že jsem pohodový jezdec. Takže by mi natuty sloužil i nějaký pasátek. Kdyby nežral olej, což bych neovlivnil. Nebo by mi ho šišlavý chmatáci z východu nebo severu nechtěli poponést...
Naposledy editováno 12.01.2010 16:19:27
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
2 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Naposledy editováno 12.01.2010 16:25:19
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
staci ti ten motor??? bracha ma to stejne, jede se s tim dobre, ale silnejsi by to byt mohlo, ale fakt je,ze zavodnik nejsem, to auto bych bral okamzite, pasat je hnusnej, nelibi se mi vnitrek. A u toho mondea fakt neresis co s sebou na hory nebo kdekoli beres, proste to nahazes a parada.
chlapi co rikate jinak na focusy???
jeste fakt je ten, ze ted bych nejradsi nejakou 4x4 ale clovek nevi kterou, ideal A6 nebo A4, ale je to drahe, opravu bych nezvlad, krade se to, proste strach bych mel,ale jede to suprove, jo a jsem benzinak :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Azi.>Lance> Fordy se nedělají 4x4, možná Kuga (ta se mi nelíbí, tak ji ignoruju a možná nějaky ranger). Záleží jaký ročník focuse, motor atd ptej se. Když se zeptáš celkově na Focuse tak tu bude dalších 12stránek
to vim, ze se nedelaji ctyrkolky krom kugy, ale na tu fakt nemam i kdyz se mi libi strasne moc, uz sem to tu psal nekde, yetti a kuga - nadherne auta,ale mimo me.
focuse myslim obecne, zejmena benzin, jako vim,ze z praktickeho hlediska je nejlepsi kombi,ale furt se nejak priklanim k hatchi nebo snad i sedanu, proste se mi to zacina libit vic....
focus ma retez nebo remen??
Naposledy editováno 12.01.2010 20:01:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Mk.II o 100kg pohotovostní hmotnsot vyšší 1,4 nebrat 1,6 74kW vystačí klidnýmu řidiči 1,6 vti 85kW už lepší zkrácený kvalty pro lepší dynamiku (u Mk.I má 1,6 a 1,8 docela dlouhý 1-50, 2-90, 3-150, 4-180 a pětku do omezovače nedostaneš, při 130 a 5 točíš zhruba 3100), víc lidí co znám z föra o focusu tak má s 1,6 vti i 9litrů. 1,8 FFV nevím jak to bylo, ale dovážela se k nám ofiko jenom v určitých letech, víc jich je v raichu a hlavně skandunávie, protože může jezdit na E85. 2,0 u nás pomálu hodně vyvážený výkon/spotřeba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Azi.>Lance> A jaký rok? Jsopu tam docela rozdíly. Pokud Mk.I tak 1.6 popřípadě 1.8 ten rozdíl ve spotřebě nemáš tak velký, jak se všude ukazuje, pokud jezdíš víc měso tak 1,6. 1,4 zbytečně slabá a 2,0 točit nejede tolik co si vezme.
Mk.II o 100kg pohotovostní hmotnsot vyšší 1,4 nebrat 1,6 74kW vystačí klidnýmu řidiči 1,6 vti 85kW už lepší zkrácený kvalty pro lepší dynamiku (u Mk.I má 1,6 a 1,8 docela dlouhý 1-50, 2-90, 3-150, 4-180 a pětku do omezovače nedostaneš, při 130 a 5 točíš zhruba 3100), víc lidí co znám z föra o focusu tak má s 1,6 vti i 9litrů. 1,8 FFV nevím jak to bylo, ale dovážela se k nám ofiko jenom v určitých letech, víc jich je v raichu a hlavně skandunávie, protože může jezdit na E85. 2,0 u nás pomálu hodně vyvážený výkon/spotřeba.
tu druhou generaci, nevim jak to ted je,ale to co predstavili v detroitu,tak beru jako ctvrtou generaci