paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

(reakce na) Jawablázni

4.1.2012 v 21:13 | Nahoru | #3451
shaman.fan> ono mi stačí jed za Filipem a jsem potom slušně přiotrávenej

Jawablázni

4.1.2012 v 21:27 | Nahoru | #3452
Bimbam Bavíme se o motorkách myslim 350 když sem cpu auto tak píšu rapid jasně

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2012 v 22:31 | Nahoru | #3453
Símtě, Fando, vždyť ti ta tvoje třinda skoro vůbec nekouří, jel jsem za tebou z Týnce... co mám říkat já se svým nákladním štokrem. Sotva nastartuju je modro do polovičky ulice a když vyjedu ze dvora a jdu zavřít vrata, tak je hledám v modrý mlze. Fakt ale je, když se ohřeje, tak už tak strašlivě nečadí. I když na fichtla to nemá, ten hulí furt ať teplý nebo studený - dnes jsem jel na Mustafovi k vysílači a zpátky testovací jízdu seřizování předstihu a modrý mlhy na blatech.... jen jsem čekal odkud se z těch modrejch oblak vynoří pes baskervilskej. Zajímavá věc to byla, ta jízda - do kopečka mazal padesát - hurááá ale z kopečka sotva čtyřicet foukal jakýsi silný vítr od Práglu. Pokračování štelování snad zejtra, pokud se bude Filipovi chtít..

(reakce na) Jawablázni

4.1.2012 v 22:50 | Nahoru | #3454
Bimbam> Z tynce jsme jeli pomalu. Jinak mě hulý taky jen za studena. A pak když tomu dám plný plyn fakt když jedu těch 120-130 km/h tak za mnou je nehorazný dým 1:40 mažu podstivě TSF.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.1.2012 v 00:02 | Nahoru | #3455
Shaman: A co já? Mažu poctivě TSF 1:30 a když ujede ruka, někdy i 1:25

(reakce na) Jawablázni

5.1.2012 v 07:30 | Nahoru | #3456
skodovak> a co na to říkají svíčky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.1.2012 v 09:59 | Nahoru | #3457
Svíčkám je to celkem fuk. Když je dobře nastavená bohatost směsi, tak svíčky prostě nepoznají jestli je na nádrž bnzínu o deci oleje víc nebo míň. Tedy aspoň ne ty naše obyčejný Brisky nebo starý Palky, který jsou vhodný do všech dvoutaktů ať už se maže 1:30 nebo 1:40. Bohatá směs ti udělá černou svíčku a následně škvarek na elektrodách i když bys mazal extrémně málo 1:50.

(reakce na) Jawablázni

5.1.2012 v 10:10 | Nahoru | #3458
Bimbam> 1:50 není extrém! Je to standardní mazací poměr moderních olejů. Řeči, že na to není stavěná, jsou nesmysl, parametry v manuálech jsou z doby před mnoha a mnoha lety a dneska jsou ty oleje úplně někde jinde. Oilmaster maže v průměru 1:70 a znám člověka, který bez oilmastera maže 1:100 Castrolem TTS a odjel s tím kromě jiného i celé Alpy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.1.2012 v 10:18 | Nahoru | #3459
a doceho ten typek takhle maze

(reakce na) Jawablázni

5.1.2012 v 10:21 | Nahoru | #3460
shaman.fan> Do čtyřky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.1.2012 v 10:34 | Nahoru | #3461
Endy, oilmaster ti ale maže relativně přesně podle otáček motoru, takovýho přesnýho mazání u klasického míchání olej do nádrže nedosáhneš, proto já osobně raději víc oleje než doporučují dnešní výrobci olejů. Dnešní oleje jsou sic jinde než kdysi, když bylo jen M2T nebo M6A, ale jsou taky určený do lépe zpracovaných a vyrobených motorů než mají naše motyky.Jawí motor přece jen je poněkud prastaré konstrukce se všemi jejími výhodami i nedostatky, nedostatky jsou hlavně všelijaké vůle, nerovnoměrné chody a podobně - na tohle zase moderní oleje nejsou - nedokážou pro jawy udržet dostatečně vysoký olejový film při nízkém mísícím poměru. Tohle je názor motorářů, kteří ty naše motory opravují. Já nejsu motorář ale těm lidem věřím že ví co dělají i co říkají. Většinou tvrdí - mazej podle toho co doporučuje výrobce motoru a ne podle toho co plácá výrobce oleje. Oleje který jsou dneska tady, byly nebo alespoň jim dost podobný, co do vlastností, za hranicema už i před 30 roky. Ukazoval mi starej motorář pan Švarc kdysi takovou převodní tabulku různých olejů a mísících poměrů a moc se to nelišilo. Řádově o deset.

Jawablázni

5.1.2012 v 10:41 | Nahoru | #3462
Shaman: Pro obrázek, moje ČZ neměla nikdy míň oleje než 1:30, spíš víc, a teď je to přes 1000km co mám najeto na tu samou svíčku za pár Kč (Brisk N15C) a svíce je jak nová. Před 1000km jsem ji neměnil proto že by nefungovala, ale proto že jsem měnil motor a vždy při podobných příležitostech měním svíčku. Jezdí jako ďábel, modrý oblak ti udělám klidně i za teplého motoru když trochu podráždim rukojeť nad 80-90km/h. Je pravda že jezdím jak prase, hlavně se simsonem, a ten dostává 1:50 jen proto že to má na nádrži vysloveně napsaný. Moderním věcem nevěřím a radši vyměním svíčku která mě stojí pár Kč než bych brečel nad zadřeným motorem. Ekologii mám někde u zadních partii takže ta trocha kouře mě jen těší, když totiž vidím kulatou Jawu nebo ČZ nebo nedej bože pincka kterej nekouří, to je tak nepřirozený!!! Správná motorka musí být vidět, slyšet, a cítit ještě 5 minut po průjezdu!!! nezávidím lidem co zamnou jezdí, ne jednou se mi povedlo zakouřit silnici na viditelnost 5m. Jednou jsem stál před hospodou vedle ČZ a nějaký chlápek se mě začal vyptávat na oleje které používám a doporučoval mi Castrolácký oleje (byl to jejich zaměstnanec tak se nedivim) a že prej bych mohl mazat 1:80 i méně, a strašně se divil když jsem mu říkal, že castol dělá oleje do vysokootáčkových motorů, a ty odmítám dávat do mojí holčičky, pak že v takovém poměru nemůže můj stroj kouřit, a to je špatně. Ten čuměl jak vyvoranej

Jinak i pro Bimbam: Kdoví kolik to bude trvat a budu doma bez proudu, před chvílí jsem slyšel z venku rány a blejskání a obávám se o moje oblíbené dráty na ulici

(reakce na) Jawablázni

5.1.2012 v 10:41 | Nahoru | #3463
Bimbam> S tímhle já nesouhlasím. S oilmasterem ano, tam jde olej podle toho jak kroutíš plynem, ale tvrdit, že se vývoj olejů zastavil před třiceti roky - to snad ne!

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.1.2012 v 11:01 | Nahoru | #3464
Endy: To jo, ale dnes jsou všechny 2T oleje krom výjimek stavěny pro vysokotočivé motory. Vývoj oleje pro pomalutočivé 2T se zastavil dle mě před 30 lety, jo, protože dnes už nikdo nevyrábí pomaluotáčkové 2T

Jo, a dokud budu mít v návodě na ČZ napsáno 1:30, budu to tam tak lejt. Proč si přidělávat problémy se zadřenými motory. Když někdy budu mít Trabanta, taky to do něj budu prát jak to má v návodu, ať už to bude 1:20 nebo 1:25.

Naposledy editováno 05.01.2012 11:25:20

Jawablázni

5.1.2012 v 11:21 | Nahoru | #3465
Zdar pánové když sem odvážel motorku od Ružičky tak mi radil at míchám 1:50 udajně to stačí.Nebude se mi motka tolik zasírat a hlavně tolik kouřit.Tak vám nevím ale co sem ruzně četl tak každej má na to jinej názor.

(reakce na) Jawablázni

5.1.2012 v 11:24 | Nahoru | #3466
skodovak> Aha, tak jestli tomu dobře rozumím, tak olej který zvládá mazání motoru ve vysokých otáčkách v těch nízkých nemaže?? Kluci, necháme toho, pokud jste přesvědčení o tom, že modrý oblak za motorkou je kromě Vašeho potěšení taky přínosem pro motor, já Vám tu radost brát nebudu.

Jawablázni

5.1.2012 v 11:31 | Nahoru | #3467
Endy: Jo, probíral jsem to se závodníkem na 2T motorkách, říkal že čím vyšší otáčky, tím ředší olej. Kdybych já nalil jeho závodní olej do nádrže čízy, proteče mi ven z nádrže jak je řídkej jak voda. Říkal že tyhle voleje kdybych nalil do ČZ tak můžu jít s válcem na výbrus. TSF jo, ten je dobrej, je hustej, ale nemám v návodu napsaný "M2T - 1:30, TSF - 1:50" a tudíž mažu 1:30.

Ast: Každý má svůj názor, já radši vyčistím jednou za čas vejfuk a kouknu na svíčku (která si zatím nikdy na olej nestěžovala) a jezdím dál.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.1.2012 v 12:30 | Nahoru | #3468
Endy, vývoj olejů se nezastavil, to ne, ale zastavil se vývoj těch našich motorů. Ty jsou konstrukčně starý snad šedesát let ne-li víc a byly konstruovaný na to co bylo. Jawky patří víceméně mezi nízkotočivý motory starý školy. Typickej příklad používání moderních olejů u našich starých dýzlů na drážce - jsou to nafťáky, nafta sama o sobě taky trošku maže, ale když se dal na příkaz olejoprodejce do těch starejch herek konstrukčně odpovídajících našim jawám a čízám moderní kvalitní vysoce mazivý olej blablabla, během sezóny jsme generálkovali tři motory, který byly předtím po nasazení do mašin generálkovaný. Starej motorář pan Kubát jenom kroutil hlavou jak je to možný - dva těsně před zadřením a jeden zadřenej. Vychozený, vyběhaný vložky, kroužky v prčicích. Motor jsme vyndali z mašiny a zároveň s ním rozdělávali, do tejdne musela mašina zase na trať, chytal se za hlavu a říkal že to snad není možný, rozebrali jsme co se dalo i nedalo, prolezli celý mazání protože to vypadalo že je nedostatečně mazanej. Pak hrábnul do olejový vany, zkusil viskozitu postaru mezi prstama a na skleněný tyčce a na olejoměrce a už byl doma. Moderní vysokootáčkový a vysokozátěžový oleje tyhle nízkoběžný motory stavěný na silnej olejovej film prostě neumažou. Jsou řídký a stečou. Mají jinou viskozitu než měly ty starý a ta viskozita je u těch starších motorů dost důležitý činitel. Takže všechny oleje vypustit, nahradist starým obyčejným mionerálním, udělat generálky a mašiny si zase vesele chrochtaj. Když jsem se pak starýho Kubáta ptal jak je to třeba u motorek - řekl mi víceméně to, co jsem napsal vejš. Principielně je mazání motoru ať už u benziňáku nebo dýzlu hodně podobný. Jasně, do motorový pily nebo sekačky dávat monerální olej je vražda toho motoru, obdobně tak dávat moderní syntetiky do kolik desetiletí konstrukčně starejch motorů mi přijde poněkud zbytečný a možná i nebezpečný... viz smolíkomotor.

Jawablázni

5.1.2012 v 14:15 | Nahoru | #3469
Bimbam a Škodovák si udělejte knížku vaše slohy odmítám číst

Jawablázni

5.1.2012 v 14:50 | Nahoru | #3470
Shaman: To víš, stará škola, když jsi si pro jednu zprávu musel koupit známku poštovní za 5Kč, nenapsal jsi jeden až dva řádky. Hold dnešní uspěchaná doba, vůbec ji nemám rád. Vono jednou možná pochopíš, že když chceš uspět, nemůžeš říct třeba na maturitě jednu větu. No dobře, ani dvě by asi nestačili. Když chceš předložit i nějaký argumenty a zkušenosti, nemůžeš to nacpat do jedný věty. Ty jsi už zvyklej na interfernet, na "chatovací" [četvací] způsob komunikace. Když se ale chceš něco dovědět, musíš si přečíst knížku, nebo článek, který je sice litánie, ale prostě podložený fakta nedokážeš nacpát do jedný věty. Kdybych zásadně nečet litánie, asi bych byl ještě hloupější, než jsem, a to už by fakt bylo na knihu rekordů. Já třeba zas nerad čtu jednovětný příspěvky ve kterých se někdo snaží něco dokázat. Hold doba Faceboků a podobných věcí značně kazí lidi.

Jawablázni

5.1.2012 v 15:05 | Nahoru | #3471
Poslední 640 měly údajně v návodu pro záběh 1:50, po záběhu 1:60, tuším, že to bylo pro mogul TS. Já mažu většinou TSF něco mezi 1:50 až 60.

Jawablázni

5.1.2012 v 15:41 | Nahoru | #3472
Kire640: Pokud to napsal výrobce, co je psáno, to je dáno. Ovšem mezi 640 a třeba mojí ČZ je velikej rozdíl. Běhá v dost jiných otáčkách, válec je u mě litinovej komplet, takže motor běhá na dost jiný teploty, chlazení je na tom jinak. Jako jak píšu, radši budu měsíčně z výfuku hrabat kilo sazí a voleje (bezva na zátop do kotle, doporučuji) než brečet nad zadřeným motorem.

Jawablázni

5.1.2012 v 15:54 | Nahoru | #3473
Ahoj,mažu své Jawy olejem Repsol-1:40.Kouří méně jak na M2T.Svíčka má v pracovní prostoru správnou cihlovou barvu ale okolo?Tato svíčka už odmítla pracovat viz.foto

Jawablázni

5.1.2012 v 15:56 | Nahoru | #3474

Jawablázni

5.1.2012 v 17:09 | Nahoru | #3475
Hmm, nase*u se a vyfotím svíčku z ČZ???

(reakce na) Jawablázni

5.1.2012 v 17:48 | Nahoru | #3476
Bimbam> možná jen ten lepší olej rozpustil nějaký usazeniny v těch starejch motorech ucpal mazání a hned je problém na světě.

Jawablázni

5.1.2012 v 18:02 | Nahoru | #3477
skodovak: Jasne, ja svoji cize taky davam o neco vice

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.1.2012 v 18:24 | Nahoru | #3478
Ast - Pišto, mazací čerpadlo, olejovej štěrbinovej čistič, novej filtr , olejový kanály a trubky , vše se vždy při generálce čistí, motory bejvaj rozdělaný fakt na prvočinitele, měníme i ložiska na klice, šálách, gufera, prostě generálka se dělá poctivě. Nic tam zanesený ani ucpaný nebylo, olejový čerpadlo dávalo 3 atmosféry při zhruba 800 otáčkách, při volnoběhu O,7 atmosféry. Což je dle manuálu pro ty starý 2 - 3S110 motory.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.1.2012 v 19:27 | Nahoru | #3479
Tak takhle vypadá svíčka po cca 1000km v mojí ČZ. Svíčka je naprosto funkční. Jde o klasickou Brisku N15C.

Na prosbu Bimbama sem házím dodatečně i fotky z poslední loňské vyjížďky s Fichtlriderem.
Zde Fichtlrider se "šukafonem"

Tady společná večerní fotka, poněkud tmavá díky světlušce Bimbamovi von Černobyl

Tady po eliminaci imperialistického narušitele.


A tady pozdrav pro Endyho a Končíta od vrchního motomechanika štěkacího Maxe

(reakce na) Jawablázni

5.1.2012 v 19:31 | Nahoru | #3480
Bimbam> tak sem to špatně přečetl ono se to stalo až po GO ale zase když použiješ olej
se spravnou viskozni třídou tj předepsanej tak přece nezaleží na značce akorát to pocejtí peněženka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist