Téma: VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
 
2.9.2010 v 18:39
Tak produkce české motorky dostala zelenou.A první prodejce pro moravu a slezko je již také na světě.Viz opis článku:VM MOTO

S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.

O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5

Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.

Pavel Fárek


Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 15:46 | Nahoru | #301
zajímavé cannondale to zkoušelo už před 10ti lety měli to v al. rámu měli k dispozici velký americký trh a přesto to celé zbankrotovalo, motor má na můj vkus dosti vysokou stavbu, rám v komaxitu se spoustou né zrovna precizně posvařovaných trubiček což nechápu když tiga má už dneska každej v garáži, kyvka okopírovaná ossa nebo aprilia. Trošku mi chybí data, zejména hmotnost ta nám řekne jestli má celé to nákladné cnc frézování nějaký smysl jinak je to celkem pozoruhodná konstrukce uvidíme jak bude fungovat nebo jestli zůstane jen u prototypu jako fgr s kterého akorát na provinčních výstavách smutně odkapává olej

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 15:52 | Nahoru | #302
sxs: treba na to uzrala doba... takovejch veci uz bylo vic, ze napad kterej zkrachoval po deseti letech zaznamenava astronomicky uspechy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 16:08 | Nahoru | #303
assassin> na astronomický úspěchy to nevidím yamaha má tento koncept dobře vyřešen a honda je v tomto oboru velmi konzervativní dokonce si vystačí i s jednou vačkou,za kopcem máme KTM která by bez peněz s Indie Japoncům také nestačila tento projekt vidím jen jako další český exponát typu hele co jsme sešroubovali úplně sami ale nejde to sériově vyrábět protože to nemá špetku ekonomického smyslu řada lidí si to na výstavě se zájmem prohlédne ale nikdo to nekoupí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 16:14 | Nahoru | #304

sxs525 píše: assassin> na astronomický úspěchy to nevidím yamaha má tento koncept dobře vyřešen a honda je v tomto oboru velmi konzervativní dokonce si vystačí i s jednou vačkou,za kopcem máme KTM která by bez peněz s Indie Japoncům také nestačila tento projekt vidím jen jako další český exponát typu hele co jsme sešroubovali úplně sami ale nejde to sériově vyrábět protože to nemá špetku ekonomického smyslu řada lidí si to na výstavě se zájmem prohlédne ale nikdo to nekoupí



jo s tim souhlasim, ono dneska neni legrace na trhu s motorkama prorazit ... novy znacce navic nejspis se strojem kterej spis sazi na exkluzivitu provedeni nez na funkcnost (nechci rict ze to nebude fungovat, ale dost mozna nektery konzervativni stroje budou makat lip, jak pises)
bimota mela prototyp na pohled hezkyho endura, TMka, vertematti atd... a nejezdi z toho nic...

nakou karbonem a cnc dilama navesenou silnicni moto si koupi kdejakej pozer, malokdo kdo kupuje enduro ale bude resit zrovna tohle...

uspech tomu taky nevestim, ale jestli si nekdo za vydelany prachy vyviji motorku tak mu fandim, lepsi nez kdyby vymyslel kde koho okrade... teda doufam ze se v tom taky netoci naka dotace

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 16:29 | Nahoru | #305
Sukin> pro menší serii je to asi výhodnější: stačí mašina s maníkem, programátor, materiál.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 16:50 | Nahoru | #306
assassin> přesně tak podle mě je to postavený zase kvůli nějakému grantu z EU myslím že v tomto segmentu motocyklové výroby se může prosadit jedině naprosto dokonale funkční špičková technika a tu dnes můžou za přijatelnou cenu nabídnout pouze Japonci

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 17:09 | Nahoru | #307
sxs: tolik do pozadi vm moto nevidim... ale dokazu si predstavit ze strojirenska firma ktery uz to "funguje" a majitel je nadsenec tak postavi neco takovyho za svy ikdyz to treba neprinese zisk... otec taky naky takovy projekty dela, treba ted naky elektrokolo.. ikdyz ebikum ruznejch zavedenejch firem uz se konkurovat neda...

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.9.2012 v 20:38 | Nahoru | #308
assassin> nevím jestli by někdo s dlouhé chvíle vyvíjel komplet motor do jednoho prototypu
ale už jsme to tu zažili, až se dovíme kolik to váží a jestli se na tom dá jezdit hodiny v kuse bez toho aby chytlo sedlo a uvařil se centrál budem moudřejší já typuji že né a že to má 120kg

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

16.9.2012 v 12:06 | Nahoru | #309
http://www.vmmotor.c...ality/aktuality.html

jediný co tam mají aktuální je kdo má dnes svátek ...

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

16.9.2012 v 15:30 | Nahoru | #310
Viděl jsem jí na veletrhu v Brně... lejskala se pěkně holčina..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

17.9.2012 v 11:47 | Nahoru | #311
Tomaster> Letos v Brně byla tahle nová 450?

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

17.9.2012 v 11:56 | Nahoru | #312

Navrc.WR-F píše: Tomaster> Letos v Brně byla tahle nová 450?



jo na stanku heidenu...

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 19:22 | Nahoru | #313
VM MX 450 2013



















Naposledy editováno 21.09.2012 19:24:40

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 19:24 | Nahoru | #314

Uvalak píše: VM MX 450 2013




















Pokud by byla cena podobna jako za 610, tak to vypada jako hodne zajimavej pocin

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 19:40 | Nahoru | #315
myslím že jen ta hydraulika ohlins bude stát víc než 130 litrů

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 21:06 | Nahoru | #316
sxs525> nebuď pořád tak zapšklej, motorka bude stát rozhodně víc jak 130. A byla postavena bez jakékoliv dotace. Příští rok bych na ní chtěl startovat opět ve flat tracku...

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 21:18 | Nahoru | #317

teamwhd píše: sxs525> nebuď pořád tak zapšklej, motorka bude stát rozhodně víc jak 130. A byla postavena bez jakékoliv dotace. Příští rok bych na ní chtěl startovat opět ve flat tracku...


Tak to je dobrá zpráva, bude vyrobený aspoň jeden funkční kousek .
Mně se moc líbí , ale při ceně, která se bude třeba blížit GG a jiným, bych se asi rozmyslel. Každopádně držím palce .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 21:19 | Nahoru | #318
teamwhd> Ja jenom doufam, ze to bude zvladnuty lip nez situace kolem 610. Docela vazne jsem uvazoval, ze ji poridim (nekdy 3 roky zpatky), prej, ze bude moznost otestovat, tohle tamto, at dam mail, ze mi daj echo a nakonec z toho nic nebylo a jediny info o tomhle stroji jsem dostaval z kuloaru. Staci se podivat na jejich oficialni stranky a kazdyho potencionalniho zajemce to spolehlive odradi Prece by nebyl takovej problem tam jednou za cas dat nejakou aktualitu a trosku tam ty motorky zpropagovat, v tyhle situaci clovek neobeznameny podle webu rekl, ze ty motorky ani nedelaj... Mno na jare budu kupovat novej stroj (nebo lehce jetej, proste neco tak za 130 - 150), tak doufam, ze tenhle bezesporu zajimavej projekt neusne a bude moznost motorku zkusit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 21:26 | Nahoru | #319
Uvalak> Pokud se situace vyvine tak jak bych si přál tak: připravím web speciálně na tuhle motorku s eshopem na všechny díly, servisníma příručkama v pdf a kdokoliv se bude moct stavit u mě doma se na motorku podívat. Mám spoustu nápadů jak podpořit zákazníky....teď je nejdůležitější aby se motorka pořádně otestovala a vychytaly mouchy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 21:38 | Nahoru | #320
teamwhd> Můžeš nějak pravdivě říct, kolik těch kusů se testuje? Obávám se, že pokud třeba 2 - 3, tak o vychytání much nemůže být žádná řeč

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 21:44 | Nahoru | #321
Janek> obáváš se správně ale možná zbytečně. Rozhodně to není testování ala KTM. Na druhou stranu jsem u současný motorky dvě sezony do motoru nesáhl, i když ve flat tracku to třeba tak napít nedostane. Ale rozhodně se se můžu zaručit za to že továrna nevychytanou motorku nevypustí....i když stát se může cokoliv viz kartery suzuki rmz 450

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 21:53 | Nahoru | #322
teamwhd> Tak vam preju, at to vyjde a doufam, ze do vystav bude pripravena

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 22:14 | Nahoru | #323
VM už tu straší s těma ultrahigh-tech prototypama 15 let vždycky něco vytáhnou napíšou jak to je super a realita je jiná tak to zas na 3 roky schovaj a ukážou něco jinýho stejně zastaralého jako věc před tím domnívám se že tohle bude stejný hezký jsou na tom ty fedrunky
ty by cenu každé crf nebo rmz nepochybně pozvedli ale na tomto stroji pravděpodobně nebudou nic platné ale na flatrackuto asi bude dobrý i bez ohlinsů a kdejaké xtéčko bude pokořeno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 22:20 | Nahoru | #324
sxs525> chlape ty musíš mít nějakej hodně velkej problém.....co tě tak sere? že někdo něco dělá za svoje peníze? I kdyby to nevyšlo podesátý tak se pořád bojuje....a na flat tracku jezděj xtéčka v kategotii ft classic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 22:37 | Nahoru | #325
teamwhd> vůbec nic jen píšu názor nic víc nic méně nepochybně ať si každý za své dělá co chce a pokud hovoříš o rmz tak tu v suzuki vyvinul Pan Smets a funguje zatraceně dobře
to že měli v jednom ročníku výrobní vadu to se prostě v té rychlosti jakou tlačej vývoj dopředu může stát a všem zákazníkům se bezplatně měnili celé motory

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 22:59 | Nahoru | #326
sxs525> no vidiš tak koukej šetřit páč do konce tvýho života možná už víc smysluplnejch českejch motorek nevyjede....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 23:17 | Nahoru | #327
teamwhd> v kostelci za hlubokýho komunismu dvá Pánové co dělali v kolbence za rok postavili
po práci doma v plechový garáži dvouválcovou 125ku celou včetně rámu kapot bubnů a zjara s tím jeli na závody to byli smysluplné motorky tohle žádnej pro mě zřetelnej smysl nemá a už vůbec né ten že bych na to šetřil na flatrak si něco sešroubuju a na motocross si koupim něco co bude fungovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

21.9.2012 v 23:33 | Nahoru | #328
sxs525> tak jo...škoda že seš tak bojácnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 00:05 | Nahoru | #329
teamwhd> jo to asi sem zato vy se nebojíte ničeho ale asi to máte už za těch 10 let vývoje vychytaný já bych do toho byznysu se svejma prachama nešel už jen proto že se nad vývojem sešel automobilovej rajdr, silničář a konstruktér staršího ročníku což pokud chceme motocross bajk
nebude optimální ale na dlouhé večery to může bejt docela zábava a koneckonců na plochý zas takový nároky nejsou škoda že si pánové sebou nevzali nějakou fotku opravdický cross mašiny

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 00:13 | Nahoru | #330
sxs525> no myslim že to je zatim nejlepší mx bike co byl v česku vyrobenej protože to co tu bylo za komunistů bylo akorát k pláči - Třeba v roce 85 jsme měli Hondu CR 500 a sorry ale vedle ní se nemohla postavit žádná česká motorka.....a to že na tom někdo zajel byla převážně zásluha jezdce než stroje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist