už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
2 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
Naposledy editováno 29.08.2014 13:55:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
coffman píše: Tak celkem ti i věřím že tu karoserii dokážeš z toho laminátu postavit,tak aby to mělo i patřičné vlastnosti. Nerozumím ale proč jsi začal od prostřed? To je jako stavět dům bez plánů a povolení a čekat co z toho bude. Přece je nesmysl zkonstruovat karoserii a do ní pak bastlit nějak pomocí držáků držáku např. řízení, motor atd. Musíš napřed vědět kde co bude, na co a kam, bude působit jaká síla už pro návrh konstrukce, upevňovacích míst atd. ne?
Pod to bych se podepsal... Taky mi u toho chybi jasnej koncept...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
No motor tatry 603 neni zas o tolik jinej nez motor predchudce - tatry 87 - sel zamenit, deda mel tatru 87 a dal tam motor prave ze sestsettrojky.... Tzn predpokladam ze pri vyvoji pocitali minimalne s tim starsim motorem...
No pokud pocitas s motorem z motorky nebo i s motorem z auta - tak predpokladam nemas navrzenou napravu a vse okolo... Nebo mas predstavu kde a jak budes motor montovat, jakym zpusobem to dotahnes na kola, jaky budou napravy, diferak, odpruzeni ? Treba to mas rozvrzene - ja videl jen ten render a pochopil z diskuze ze nafocenou mas vyrobu kastle...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
Když si spočítáš kola vzadu, tak by Ti mělo být jasné jak to bude s diferenciálem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: assassin> V první fázy, kdy počítám z motorem z motorky, tak počítám i z kyvkou z té motorky. A neboj než jsem začal začal dělat na šasi, tak jsem si oběhl mašinu z metrem. A pro jistotu i auto, aby toho místa nebylo málo.
Když si spočítáš kola vzadu, tak by Ti mělo být jasné jak to bude s diferenciálem
Jo jasny mel sem na mysli celkove "driveline" ono pri alternativnim pouziti automobiloveho motoru uz nastava docela komplikovanej konstrukcni problem - pokud pocitas s kyvkou z moto...
Abys to soatne nepochopil, nechci schazovat tvuj projekt - jen mi prijde ze je dost ambiciozni na to co jsem z nej zatim videl, spatne skoncily i podstatne dotazenejsi projekty. Ale jak rikam soudim z toho co jsem se dozvedel z tohodle vlakna - coz muze byt jen zlomek z toho co mas pripravene. Jen delam ve vyvoji v automotive a to v podstate jen konstrukce interierovych dilu a je to az neuveritelne kolik toho ta konstrukce musi splnovat a to navic delam pro "zavedenou znacku" ktera si dokaze pravidla pro homologace atd lehce "ohybat" podle sveho ... Nedokazu si predstavit ze to same by zvladl "normalni smrtelnik". Jak zde bylo receno, dostat na papiry jeden kus, jako prototyp je neco jineho nez nechat schvalit nejakou malou serii - treba uz jen ten tvuj samonosny skelet - ty rikas ze se tak delaj letadla tak ze to musi stacit i na auto, tohle ale pro schvalovani neni ten spravny argument - podporit to nejakym vypoctem pevnosti asi nebude snadne, v pripade prihradoveho ramu je to relativne snadno resitelna uloha, u kompozitoveho monokoku v podstate nemas jinou sanci nez 3d model a prohnat to fem vypocty. Nechci te od toho odrazovat, ale videl bych to spis jako prototyp krerej si zlegalizujes ty a pripadnym zajemcum poskytnes plany, knowhow, pripravky a oni si zlegalizuji svuj prototyp ... Na seriovou vyrobu se obavam nemas moznosti, jak co se tyka projektu tak financi...
Ale samo nemam patent na rozum, je to jen muj pohled ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: hrnous> A kolik by asi stálo to přímé vstřikování?
Hele vyvoj u odbornika nemas sanci zaplatit. Nejak to funguje u skutru u aprilie - u vetsi motorky to zkousela treba bimota ale byly s tim docela problemy a spousta bimot vdue nakonec prosla konverzi na karburator. Nerikam ze dvoutakt je slepa ulicka ale ten vyvoj aby to splnovalo soucasne normy bude nakladnej a vysledne konstrukcni reseni nejspis bude i vyrobne narocne - pro tebe urcite nevhodny smer.