globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 09:36 | Nahoru | #301
jean192> Vzadu by měl být malý pomocný rám, pro kyvku a motor, není tam rozhodně kvůli pevnosti, ale spíš kvůli tomu, aby se do šasi jednoho typu dali naistalovat různé motory. Z toho se budou odvíjet i detaily elektroinstalace. Přední náprava je klasická lichoběžníková, odpružená vinutými pružinami.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 10:09 | Nahoru | #302
Bafse, šak som písal presne to isté

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 10:11 | Nahoru | #303
Nějak to rozjedem :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 10:54 | Nahoru | #304
hrnous> Ještě bych měl dotaz.Když není problém vstřikování na čtyřtakt.Tak co dvoutakt?

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 10:55 | Nahoru | #305
jean192> A už sis našel na Googlu toho Midase?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 11:07 | Nahoru | #306
Hej, ale technické údaje okrem použitého motora a prevodovky som nenašiel.

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 11:47 | Nahoru | #307
jean192> A přečetl jsis z čeho byla karoserie a jak dopadla bariérová zkouška? Myslíš, že by ses měl v plastovém autě bát víc, než v kovovém? Schválně, napiš sem k čemu si dospěl.Zajímá mě to.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 12:04 | Nahoru | #308
bafse> Jde to taky ale už to není taková sranda..navíc je tou dvoutaktu relativně zbytečné, tam má reálný přínos akorát přímé vstřikování a to je mimo hru u této cenové kategorie..

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 13:22 | Nahoru | #309
Bafse a nepleteš si ma s niekým? Kedy som ti písal niečo o bezpečnosti? Ja som ti písal, že navrhnúť celolaminátovú kasňu je oveľa ťažšie ako odsimulovať trubkový rám v catii, alebo v niečom takom.

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 13:24 | Nahoru | #310
hrnous> Sice to s Tříkolákem zas tak nesouvisí, ale dvoutakty mě vždycky tak trochu fascinovali. Spousta lidí asi ohrne nos. Na druhou stranu vím, že třeba v Anglii se vyráběli motocykly Scott a nepočetná skupina fanoušků na ně nedá dopustit. A určitě se nejednalo o ořezávátka pro babičky.Scott se dokázal ve své době prosadit i na Tourist Trophy.

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 13:30 | Nahoru | #311
jean192> Nepletu.Jenom si myslím, že by bylo dobré, kdyby tady mé poznatky interpretoval i někdo jiný. A spousta lidí si zatím myslí, že něco z laminátu automaticky znamená tuhost jak guma od trenýrek.

2 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 13:36 | Nahoru | #312
Tak celkem ti i věřím že tu karoserii dokážeš z toho laminátu postavit,tak aby to mělo i patřičné vlastnosti. Nerozumím ale proč jsi začal od prostřed? To je jako stavět dům bez plánů a povolení a čekat co z toho bude. Přece je nesmysl zkonstruovat karoserii a do ní pak bastlit nějak pomocí držáků držáku např. řízení, motor atd. Musíš napřed vědět kde co bude, na co a kam, bude působit jaká síla už pro návrh konstrukce, upevňovacích míst atd. ne?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 13:54 | Nahoru | #313
Bafse, ja si predsa nemyslím, že karoserie z laminátu nemá tuhosť. Ja už tretí raz píšem, že správny návrh je veľmi ťažký, oveľa ťažší ako trubkový rám s deklama. Ak to vyriešiš, tak fajn, pre malú sériu je čisto laminát lepší ako zvárať rám. A to som tu už tiež písal. A tiež som ti sem písal, že som laminoval samonosnú sedačku na motorku ...

Naposledy editováno 29.08.2014 13:55:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 20:07 | Nahoru | #314
jean192> A fotku sedačky máš, pro inspiraci?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 20:11 | Nahoru | #315
bafse> sedačka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 20:23 | Nahoru | #316

coffman píše: Tak celkem ti i věřím že tu karoserii dokážeš z toho laminátu postavit,tak aby to mělo i patřičné vlastnosti. Nerozumím ale proč jsi začal od prostřed? To je jako stavět dům bez plánů a povolení a čekat co z toho bude. Přece je nesmysl zkonstruovat karoserii a do ní pak bastlit nějak pomocí držáků držáku např. řízení, motor atd. Musíš napřed vědět kde co bude, na co a kam, bude působit jaká síla už pro návrh konstrukce, upevňovacích míst atd. ne?



Pod to bych se podepsal... Taky mi u toho chybi jasnej koncept...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 20:24 | Nahoru | #317
coffman> myslíš si, že pro kvalitní konstrukci jsou potřeba brilantně zvládnuté plány a stoh výpočtů Nebo si myslíš, že když jsem se přiznal k jisté variabilitě konstrukce, tak to ukazuje na mou demenci? Víš, že Tatra 603 vznikala načerno? A jediný sériově stavěný vrtulník HC2 Heli Baby vznikal bez dokumentace? Prostě si konstruktéři v čele s Jaroslavem Šlechtou domluvili s dělníky, jak má která součástka vypadat a bylo

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 20:28 | Nahoru | #318
Bafse: to ti nikdo nevyvraci, ale je otazka jestli vrtulnik a tatra vznikly tak ze byla kastle a pak se do ni nekdo snazil nacpat vnitrnosti....

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 20:30 | Nahoru | #319
rancher> Díky za tip, ale tady už mám celkem jasno.Tady budu asi dost silě kopírovat Morgana, nebo jakékoli sportovní auto z cca 30.let. Mělo by to vypadat asi jako na renderu, jenom prošívání už jsem už byl líný v počítači dělat Popsal bych to jako sadu polštářů do kterých zapadneš jako do dobré tenisky. Takže je tady příležitost pro šikovného čalouníka.

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 20:32 | Nahoru | #320
assassin> Mohl bys mi vysvětlit, co si představuješ pod pojmem jasný koncept. A ještě jsi mi nenapsal, kdo Ti dělal letadlo.

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 20:39 | Nahoru | #321
assassin> U Tatry motor nebyl, ten se teprve tesoval v monopostu. Kdyžto já jsem tady jmenoval už několik dárců motocyklových motorů. Myslíš si, že motory z Bandita a Horneta se tak diametrálně liší, že je vzájemě zaměnit je totální průser. A myslíš si, že když jsem alternativně počítal z využitím automobilového motoru a nechal jsem si v motorovém prostoru dost místa, tak je to výsledkem nekončepnosti?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 21:04 | Nahoru | #322
Bafse: letadlo mame od p. Jahody, stavel ho jeho otec, ale netusim jestli mel stejne prijmeni. Delal ve vyzkumnem ustavu motorovych vozidel tusim....

No motor tatry 603 neni zas o tolik jinej nez motor predchudce - tatry 87 - sel zamenit, deda mel tatru 87 a dal tam motor prave ze sestsettrojky.... Tzn predpokladam ze pri vyvoji pocitali minimalne s tim starsim motorem...

No pokud pocitas s motorem z motorky nebo i s motorem z auta - tak predpokladam nemas navrzenou napravu a vse okolo... Nebo mas predstavu kde a jak budes motor montovat, jakym zpusobem to dotahnes na kola, jaky budou napravy, diferak, odpruzeni ? Treba to mas rozvrzene - ja videl jen ten render a pochopil z diskuze ze nafocenou mas vyrobu kastle...

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 21:30 | Nahoru | #323
2stroke> Zásadní kompozitové díly mám. Takže mě čeká jejich vypékání a tím pádem stavba vypékací pece, tak aby se mi tam vešlo celé kompozitové šasi. Má rozměry 1800x1200x450mm a je potřeba minimálně 3 hodiny temperovat při 70C.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 21:40 | Nahoru | #324
assassin> V první fázy, kdy počítám z motorem z motorky, tak počítám i z kyvkou z té motorky. A neboj než jsem začal začal dělat na šasi, tak jsem si oběhl mašinu z metrem. A pro jistotu i auto, aby toho místa nebylo málo.
Když si spočítáš kola vzadu, tak by Ti mělo být jasné jak to bude s diferenciálem

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 21:54 | Nahoru | #325
COMATIK> Už jsi byl u Pepina?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 21:55 | Nahoru | #326
hrnous> A kolik by asi stálo to přímé vstřikování?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 22:01 | Nahoru | #327

bafse píše: assassin> V první fázy, kdy počítám z motorem z motorky, tak počítám i z kyvkou z té motorky. A neboj než jsem začal začal dělat na šasi, tak jsem si oběhl mašinu z metrem. A pro jistotu i auto, aby toho místa nebylo málo.
Když si spočítáš kola vzadu, tak by Ti mělo být jasné jak to bude s diferenciálem



Jo jasny mel sem na mysli celkove "driveline" ono pri alternativnim pouziti automobiloveho motoru uz nastava docela komplikovanej konstrukcni problem - pokud pocitas s kyvkou z moto...

Abys to soatne nepochopil, nechci schazovat tvuj projekt - jen mi prijde ze je dost ambiciozni na to co jsem z nej zatim videl, spatne skoncily i podstatne dotazenejsi projekty. Ale jak rikam soudim z toho co jsem se dozvedel z tohodle vlakna - coz muze byt jen zlomek z toho co mas pripravene. Jen delam ve vyvoji v automotive a to v podstate jen konstrukce interierovych dilu a je to az neuveritelne kolik toho ta konstrukce musi splnovat a to navic delam pro "zavedenou znacku" ktera si dokaze pravidla pro homologace atd lehce "ohybat" podle sveho ... Nedokazu si predstavit ze to same by zvladl "normalni smrtelnik". Jak zde bylo receno, dostat na papiry jeden kus, jako prototyp je neco jineho nez nechat schvalit nejakou malou serii - treba uz jen ten tvuj samonosny skelet - ty rikas ze se tak delaj letadla tak ze to musi stacit i na auto, tohle ale pro schvalovani neni ten spravny argument - podporit to nejakym vypoctem pevnosti asi nebude snadne, v pripade prihradoveho ramu je to relativne snadno resitelna uloha, u kompozitoveho monokoku v podstate nemas jinou sanci nez 3d model a prohnat to fem vypocty. Nechci te od toho odrazovat, ale videl bych to spis jako prototyp krerej si zlegalizujes ty a pripadnym zajemcum poskytnes plany, knowhow, pripravky a oni si zlegalizuji svuj prototyp ... Na seriovou vyrobu se obavam nemas moznosti, jak co se tyka projektu tak financi...

Ale samo nemam patent na rozum, je to jen muj pohled ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 22:04 | Nahoru | #328

bafse píše: hrnous> A kolik by asi stálo to přímé vstřikování?



Hele vyvoj u odbornika nemas sanci zaplatit. Nejak to funguje u skutru u aprilie - u vetsi motorky to zkousela treba bimota ale byly s tim docela problemy a spousta bimot vdue nakonec prosla konverzi na karburator. Nerikam ze dvoutakt je slepa ulicka ale ten vyvoj aby to splnovalo soucasne normy bude nakladnej a vysledne konstrukcni reseni nejspis bude i vyrobne narocne - pro tebe urcite nevhodny smer.

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 22:14 | Nahoru | #329
assassin> Já to neberu od Tebe jako odrazování.Spíš z Tvých příspěvků čerpám podněty k zamyšlení. Také nemá patent na rozum. Ambiciozni si moc nepřijdu. Jak si představuji "seriovku" si popsal asi lépe než já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 22:23 | Nahoru | #330
assassin> O té Bimotě jsem kdysi četl v Motocyklu. Nevím jak mohla fungovat s karburátorem, protože pointa motoru byla, že se palivo do válce vstřikovalo po uzavření výfukového kanálu. Vstřikování prý Bimotě pomáhalo vyvíjet i Ferrari. Jedním z problémů prý byly vysoké otáčky a vstřikování nestíhalo, protože vstřiků je u dvoutaktu dvakrát více proti čtyřtaktu. Nedávno jsem někde četl, že kvůli vdue Bimota zkrachovala. Nezabývám se tím tady, protože bych to chtěl použít(alspoň ne teď), ale zajímají mě alternativní konstrukční postupy a myslím si, že je škoda, že se občas některé nepoužívají.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist