Téma: SM nadšenci
 
10.12.2010 v 16:38
Hned na úvod možná některé z vás zklamu - v tomto vlákně totiž nejde o žádné sexuální praktiky, ale o "pokec" o té nejkouzelnější a nejatraktivnější ( ) motoristické disciplíně - supermotu...

Co si budeme nalhávat, těch, co si jako svou "životní" cestu zvolili právě supermoto, u nás moc nenajdeme a málokdy se tak člověk setká s podobně "postiženými" jedinci...

a proto mě napadlo založit toto vlákno..doufám, že se tu pár motardistů sejde a konečně se tu na fóru objeví vlákno, které bude stát za to číst ...
pro začátek sem můžete vkládat fotky svých lehkonohých "kladiv", spolu s nějakým popisem apod...je to na vás, hlavně aby se tu vůbec něco objevilo ..přes zimu bude na tlachání na fóru času až až ...






Naposledy editováno 29.07.2011 08:43:23

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

26.1.2011 v 17:23 | Nahoru | #271
rozhled v té rychlosti nikdo neřeší, si myslím....podle mě je to v takovém náklonu prostě přirozená poloha...pokud bys chtěl v takovém náklonu zůstat tělem v ose motorky, tak za a) nebudeš mít kam strčit tu nohu a celkově by ses tam "nevešel" a za b) tvoje tělo už by bylo natolik bokem od motorky, že by to byla tak velká "páka", že už by to gumy prostě neudržely..musíš přenést váhu co nejvíc "nad motorku"...nevím, jak to jinak popsat ...a za c) ono je to prostě fakt přirozenější ...

samo záleží na poloměru zatáčky apod...ta zatáčka z obrázku je podle mě docela ostrá..v rychlejší zatáčce tolik "vysedat" potřeba asi nebude...
ale možná je to jinak, v takovém náklonu jsem fakt ještě nejel, ale přijde mně to logické ...

Naposledy editováno 26.01.2011 17:29:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

26.1.2011 v 17:29 | Nahoru | #272

Miši píše: rozhled v té rychlosti nikdo neřeší, si myslím....podle mě je to v takovém náklonu prostě přirozená poloha...pokud bys chtěl v takovém náklonu zůstat tělem v ose motorky, tak za a) nebudeš mít kam strčit tu nohu a celkově by ses tam "nevešel" a za b) tvoje tělo už by bylo natolik bokem od motorky, že by to byla tak velká "páka", že už by to gumy prostě neudržely..musíš přenést váhu co nejvíc "nad motorku"...nevím, jak to jinak popsat ...a za c) ono je to prostě fakt přirozenější ...



ja ti nevim, pro mne je vazne prirozenejsi hodit prdel bokem a vystrcit ven koleno ani ne protoze bych s nim chtel strejchat o zem, ale kvuli vaze - lip se mi tak motorka naklani, a nemusis mit az takovy naklon jako kdyz sedis na motorce rovne)... ale asi jsem vazne jenom zvykly z CBRka

SM nadšenci

26.1.2011 v 17:30 | Nahoru | #273
jo a taky existují tací, kteří to mají takříkajíc v p.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

26.1.2011 v 17:32 | Nahoru | #274

Cosmogagy píše: ja ti nevim, pro mne je vazne prirozenejsi hodit prdel bokem a vystrcit ven koleno ani ne protoze bych s nim chtel strejchat o zem, ale kvuli vaze - lip se mi tak motorka naklani, a nemusis mit az takovy naklon jako kdyz sedis na motorce rovne)... ale asi jsem vazne jenom zvykly z CBRka



přirozenější asi jo, ale pokud tam budeš cpát koleno, tak nebudeš moct tu motorku tak moc naklonit > tzn. zatáčku budeš muset projet menší rychlostí (viz. ti dva, borec vpravo má náklon o kus větší a bude rychlejší)....kromě toho jsou tam další věci, jako je přilnavost předního kola, která je při jízdě "na koleno" horší - proto se strká noha k přednímu kolu, aby se kolo víc zatížilo a přilnavost byla větší...

EDIT: sakra teď se mně to trochu popletlo a s tou "přirozeností" jsem si nějak protiřečil ...v takovém náklonu už mně to koleno přirozenější nepřijde, to už tam nacpat vlastně ani nejde....přirozenější je to možná v obyčejné jízdě, protože se ti kvůli tomu ta motorka líp ovládá...ale na okruhu je to - aspoň pro mě - nepraktický styl...

Naposledy editováno 26.01.2011 17:36:31

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

26.1.2011 v 17:43 | Nahoru | #275
Dík za vysvětlení hoši, sem se nad tim zamyslel, a je to vlastně logický . Chtěl sem prvně napsat, že by váha měla jít dolu, ale pak mi došlo, že by to ty gumy vlastně neudržely, přesně jak psal Miši. Takže při tomto opačném vysednutí se víc zatíží gumy směrem dolu, a ne směrem (odstředivím) ze zatáčky. Snad to řikám dobře

(reakce na) SM nadšenci

26.1.2011 v 17:48 | Nahoru | #276

Miši píše: přirozenější asi jo, ale pokud tam budeš cpát koleno, tak nebudeš moct tu motorku tak moc naklonit > tzn. zatáčku budeš muset projet menší rychlostí (viz. ti dva, borec vpravo má náklon o kus větší a bude rychlejší)....kromě toho jsou tam další věci, jako je přilnavost předního kola, která je při jízdě "na koleno" horší - proto se strká noha k přednímu kolu, aby se kolo víc zatížilo a přilnavost byla větší...

EDIT: sakra teď se mně to trochu popletlo a s tou "přirozeností" jsem si nějak protiřečil ...v takovém náklonu už mně to koleno přirozenější nepřijde, to už tam nacpat vlastně ani nejde....přirozenější je to možná v obyčejné jízdě, protože se ti kvůli tomu ta motorka líp ovládá...ale na okruhu je to - aspoň pro mě - nepraktický styl...



prave ze kdyz jsi vysedly ven z motorky a jeste hodis koleno ven, tak pro stejnou rychlost prujezdu nepotrebujes takovy naklon jako kdyz sedis nad motorkou.. protoze tim svym telem posunes teziste soustavy "do zatacky" a motorka nemusi jit az do tak velkeho naklonu...

na druhou stranu je pravda jak rikas ze s nohou vepredu ma predek lepsi prilnavost...

ale je fakt ze na silnici je to asi uplne putna

SM nadšenci

26.1.2011 v 18:13 | Nahoru | #277
Cosmogagy> no jo, ale to koleno ti v tu chvíli ten náklon podstatně omezí...a když ho tam nepichneš, tak můžeš klopit vesele dál, náklon bude o kus větší a výhoda vyšší rychlosti se rázem přesouvá na ten normální motardový styl...

ale to už jsou asi až zbytečně spekulace...jak jsem řekl, podle mě je to kvůli té přirozenosti (ty ze supersporta to asi vidíš jinak, ale mně to přijde "normální ), v nižších rychlostech kvůli té fyzice a taky kvůli té lepší přilnavosti....o rychlosti se hádat nebudu, tam se bude těžko posuzovat kdo a za jakých okolností bude rychlejší...

(reakce na) SM nadšenci

26.1.2011 v 20:36 | Nahoru | #278
Frantas> Tomu stylu se říká odtlačování,že strkáš do zatáčky jakoby motku a ne sebe.Zatlačíš na vnitřní řídítko.Znám borca,co tak jezdí na ss a jezdí mu to hodně rychle.Taky se tak jezdí když zatáčiš ve stupačkách.V sedě to neumím,ale budu to muset letos trénovat,i kvůli motokrosu.Padám spíš do zatáček celá,mám tělo v ose motorky,jak psal Miši.A tu nohu mám všude jinde než u předního kola Taky je to tím,že sedím moc vzadu,snad se to tím novým sedlem zlepší.
Jo,ten člověk,jak to má v p... - to je teda masakr

Naposledy editováno 26.01.2011 20:39:18

SM nadšenci

26.1.2011 v 20:36 | Nahoru | #279


Naposledy editováno 26.01.2011 20:40:51

SM nadšenci

26.1.2011 v 20:53 | Nahoru | #280

SM nadšenci

26.1.2011 v 20:55 | Nahoru | #281
v4o> ty jo, ono to má i takový akademický název? ...kdysi tu koloval obrázek různých stylů, použ. na ss a tuším, že právě při tomto stylu se i na ss dosahuje největších náklonů...jenom to vypadá trochu nepatřičně, na motardu je to atraktivnější ...na ss vypadá nejlíp elbowz styl Bena Spiese a to mně nikdo nevymluví ...

Doufám, že se letos třeba v tom Mýtě potkáme

SM nadšenci

26.1.2011 v 22:17 | Nahoru | #282
v4o - on se kontr do riditek (to zatlaceni do vnitrniho riditka jak rikas) pouziva snad vsude, je to nejjednodussi zpusob jak dostat motorku do naklonu, at uz mas styl prujezdu zatackou jakykoliv, at uz sedis "nad motorkou" a nebo z ni vysedas s kolenem ven

SM nadšenci

26.1.2011 v 22:18 | Nahoru | #283
a na ss vzdycky vypadal nejlip Gary McCoy, a zadny Špíz

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

26.1.2011 v 22:34 | Nahoru | #284
Cosmo> nevím, jestli v4o myslela ten kontr...spíš bych tipl, že to myslela tak, že vnitřní řidítko tlačíš v náklonu jakoby směrem dolů...protože aspoň já to tak dělám, že v levé zatáčce držím většinu levou rukou a cpu ji dolu a pravou mám jenom trochu krkolomně "opřenou" o pravé řidítko...a naopak v pravých zatáčkách....
Ale možná se zase pletu ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

26.1.2011 v 23:25 | Nahoru | #285
Miši> Jo, když točíš doleva, jednak se o to levou opřeš a taky natočíš kolo směrem doprava aby to s tebou lehlo a pak se o to i zapíráš ... neviděl bych na tom nic divného :). Zatáčím takhle na kole a i na moto ... jen si říkám, jestli jsem se neměl naučit naklánět se pořádně v ose, než to kolo či moto opírat o sebe, jak už se zmiňovalo - pak je tam zbytečně velký náklon, který by jinak nebyl třeba ...

(reakce na) SM nadšenci

27.1.2011 v 06:50 | Nahoru | #286
Breakpain> no jasně, já neříkám, že je na tom něco divného, jen že si myslím, že o ten kontr teď nešlo...to už je nájezd do zatáčky a to se bude řešit příště ...

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

27.1.2011 v 09:31 | Nahoru | #287
Jj,přesně tak jsem to myslela,že tlačíš vnitřní říditko směrem dolů.Taky u toho pomáha zvedat venkovní loket.Kontra je-podle mne-když před zatáčkou lehce vytočíš říditka na opačnou stranu,jakoby si do ní nadjedeš.Ale to si jen myslím,taky nemusím mít pravdu A na většinu toho stejně nestíháme myslet,jsme rádi když se do té zatáčky nějak nalámeme a ve zdraví z ní vyjedeme,že

(reakce na) SM nadšenci

27.1.2011 v 09:51 | Nahoru | #288
v4o> Jo, na tom něco bude - tohle jsem si uvědomil, až jsem si přečetl nějaký ten textík a shlédl instruktážní videa . Ani jsem si neuvědomoval, že něco takového dělám ... prostě automatika, nemyslím nato. Tak jsem jezdil pomaleji a snažil se si uvědomit, co teda dělám a bylo to o hubu :D skoro, ale ověřil jsem si, že opravdu dělám věci, o kterých ani nevím

SM nadšenci

27.1.2011 v 10:43 | Nahoru | #289
jo tak to sem spatne pochopil nejake tlaceni dolu za vnitrni riditko neznam to sem nikdy neprovozoval ale je to zajimave, musim vyzkouset
a prujezd uz jsme resili dost, pojdme resit najezd

kontr (jakozto teda najezd do zatacky a zahajeni naklonu - pootoceni riditek na druhou stranu nez chci zatacet) mam tak zazity ze nad tim ani nepremyslim, a delam to automaticky... asi sem to tak delal vzdycky a ani jsem si to neuvedomoval.. jednou jsem ale zkousel ruzne prujezdy a najezdy do zatacek, ruzne zahajeni naklonu, snazil jsem se delat veci i uplne jinak nez delam, vsechno naprosto vedome, i kdyz to treba bylo spatne.. a z celeho odpoledne pokusu mi vyslo ze ten kontr je stejne pri najezdu do zatacky nejlepsi

(a taky teda to ze pri prujezdu je nejlepsi vysednout a vyhodit koleno, ale to fakt bylo jenom tim ze sem jezdil na SS )

(reakce na) SM nadšenci

27.1.2011 v 11:28 | Nahoru | #290

Android.wr píše: Nevíte borci jestli se SM ještě jezdí ve Valmezu?



JJ jezdily se tam závody SM okolo a přes stadion .. je to ale tak 5 roků zpátky tak-že asi nic- ale jestli tu jsou pamětníci a mají fotky ...

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

27.1.2011 v 11:46 | Nahoru | #291
... no je to teda déle 2001 starej kalendář

(reakce na) SM nadšenci

27.1.2011 v 11:51 | Nahoru | #292

Android.wr píše: ... no je to teda déle 2001 starej kalendář



heh, tehdy tady nekteri (Misi, Pripadovak, Frantas a ja skoro taky) skoro jeste tahali kacera, natoz aby sledovali Supermoto

Naposledy editováno 27.01.2011 11:51:48

SM nadšenci

27.1.2011 v 12:02 | Nahoru | #293
.. NJ byla to paráda, snad v té době SM u nás v ČR začínalo fičet ...

SM nadšenci

27.1.2011 v 12:23 | Nahoru | #294
ty jo, tak v té době pro mě byl č. 1 Vale Rossi...poprvé na GP jsem byl v roce 1998 a Vale si tam tehdá tuším zajistil titul ve 125 ...

Supermoto hltám nějaké tři roky, od 15-ti...okrajově jsem o něm věděl o rok dřív ...

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

27.1.2011 v 16:06 | Nahoru | #295
jinak ideální nájezd do zatáčky je myslím jasný

(reakce na) SM nadšenci

27.1.2011 v 16:27 | Nahoru | #296
Miši> eště kdyby tomu člověk rozuměl ..Akorád mi nejde na rozum, proč tam poukazuje na tu spojkovou páčku? To ten 4T to urvě jenom motorem, a spojkou člověk určujě rychlost protáčení kola? Přecijenom mám 2T, a tam věřim že by to mohlo chodit trochu jinak (nakopu kvalty dolu, pustim spojku, a lehkým přišlápnutím brzdy docílím aby se motor neroztočil úměrně kvaltu a dané rychlosti, ale zárověň se kolo točilo pomalejc.

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

27.1.2011 v 16:55 | Nahoru | #297
Frantas> já bych v tom videu nehledal nějaké složitosti...je to krátké video, tak to asi nejde popsat moc podrobně...první je potřeba začít brzdit přední brzdou, aby se váha přesunula víc na předek, přitom podřazuješ a potom pouštíš spojku a zároveň citlivým brzděním zadkem dostaneš tu motorku do požadovaného smyku...
teorie je v pohodě, ale teď už jen ta léta praktického cvičení ...

(reakce na) SM nadšenci

27.1.2011 v 17:14 | Nahoru | #298
Miši> No je vidět že máme jinej styl Já na přední brzdu skoro nešahám, když chci jed takhle bokem. Věčinou prostě nakopu kolik kvaltů potřebuju dolu, dostanu to do požadovanýho smyku, a když potřebuju brzdit víc, tak začnu teprv přední. Teda vlastně tou přední brzdim tak ňák konstantně málo, v případě potřeby přitvrdím, ale moc jí u toho nepoužívám. Přecejenom mám pocit že je na jízdu bokem potřeba slušná rychlost, a s tom mojí dvackou než to zase rozjedu, navíc mám pocit, že brzdit předkem do toho, tak bych jel jenom kousíček Ale moje jízdy bokem sou zatím spíš na evekt, než na nahánění vteřinek.

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

27.1.2011 v 17:36 | Nahoru | #299
Frantas> na Suze jsem si na to zatím netroufl a na DT-čku jsem tak taky nejezdil, takže z vlastních zkušeností nemám moc co radit, jen jsem psal, jak by se na to podle "příruček" mělo jít ...

na frajeřiny je to zbytečně "o hubu", když to člověk moc neumí a prostě mně to přijde v provozu na prd...neříkám, že jsem nezkoušel motorku dostat do "driftu", ale rychle jsem se vyléčil ..ještě je čas, začnu to pilovat až ve chvíli, kdy to bude mít nějaký důvod...

Naposledy editováno 27.01.2011 17:37:06

SM nadšenci

27.1.2011 v 17:51 | Nahoru | #300
super vlákno , parádní videa
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist