globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přední pneu
17.7.2010 v 21:18
Hojte ...
Měl bych jeden teoretickej dotaz nejlépe na lidi kteří s tím mají přímou zkušenost.

Když na předním kole u supersportu který nemá ještě tlumič řízení bude mít ojetou gumu "nazvěmež to s plošku" (viz obrázek) bude to mít vliv pro jezdce na chování se motocyklu v zatáčkách ? Osobě jsem s tím nikdy neměl zkušenost a tak netuším co všechno to může a nemusí dělat na chování moto. (ojetí je na středu na dno vzorku)

Co by se dle vás dalo pozorovat při náklonech?
- Vůbec nic
- nepůjde klopit - bude se mít snahu rovnat
- při klopení budou řidítka mít snahu zatočit do středu poloměru zatáčení
- moto se bude vlnět
- kombinace možnosti :) nebo něco jiného.

Má někdo osobní zkušenost ?



Přední pneu

17.7.2010 v 21:30 | Nahoru | #1
něco podobnýho mám teď na svém RS akorát v horší variantě a v zatáčkách se moto docela vlní a mám nepříjemný pocit z toho...
ta hrana když přecházíš z tý plošky do náklonu je nestabilní a tam to je docela o hubu

1 reakcí na tento příspěvek Přední pneu

17.7.2010 v 21:31 | Nahoru | #2
...na tý hraně se ti to v náklonu jakoby propadne... hodně hnusnej pocit

3 reakcí na tento příspěvek Přední pneu

17.7.2010 v 21:35 | Nahoru | #3
... a proto nejezděte jen rovně, jinak já měl předek vždy sjetej spíš do trojúhelníku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

17.7.2010 v 21:41 | Nahoru | #4
FiZzeR> propadne jako, že moto se najednou víc nakloní a nebo ,že se ti zalomí řidítka ?

(reakce na) Přední pneu

17.7.2010 v 21:42 | Nahoru | #5

_BoB_>FiZzeR> propadne jako, že moto se najednou víc nakloní a nebo ,že se ti zalomí řidítka ?


víc nakloní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

17.7.2010 v 21:43 | Nahoru | #6

_BoB_>FiZzeR> propadne jako, že moto se najednou víc nakloní a nebo ,že se ti zalomí řidítka ?



mě to přišlo jako když podklouzne přední kolo.

(reakce na) Přední pneu

17.7.2010 v 21:46 | Nahoru | #7

FiZzeR>mě to přišlo jako když podklouzne přední kolo.



nebo něco takovýho no... přecházíš z hrany kde to ještě jakž takž drží na další plošku, takže se zvýší náklon a vlastně má moto tendenci jen rovně ne?

já to nejspíš kvůli takovýhlemu "propadu" vloni poslal do škarpy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

17.7.2010 v 21:48 | Nahoru | #8

dewwil>... a proto nejezděte jen rovně, jinak já měl předek vždy sjetej spíš do trojúhelníku



Dnes sem se díval na předek jestli je třeba změna a tež mum trojůhelník

1 reakcí na tento příspěvek Přední pneu

17.7.2010 v 21:48 | Nahoru | #9
jojo, každopádně se ti na tom pojede pěkně blbě, v zatáčkách to bude přepadat. Ale nenapsal si proš se ptáš? chceš takovou pneu koupit, nebo moto s tohle pneu?

1 reakcí na tento příspěvek Přední pneu

17.7.2010 v 21:48 | Nahoru | #10
Pokud ta hrana nebude hodně extrémní, tak nic moc nezpozoruješ, bo se to bude "kurvit" postupně a pozvolna a nebudeš si to uvědomovat..pokud nebudeš jezdit nějakou extra palbu na hraně (což při sjetí placky na přední pneu na středu spíš tipuju že ne), tak nejspíš pociťovat nějaký zhoršení vlastností nebudeš, jen jak pak obuješ novou pneu, bude motorka jak vyměněná..

..ale zkušenostma tento konkrétní případ podloženej nemám, já vždycky zhulákám na předku kraje (pneu do "áčka") a na středu je masa ještě dost..

Naposledy editováno 17.07.2010 21:50:42

(reakce na) Přední pneu

17.7.2010 v 21:49 | Nahoru | #11

aifel202>Dnes sem se díval na předek jestli je třeba změna a tež mum trojůhelník



já mám přední taky do střechy. to zas způsobuje "lehký řízení" a to že řidítka mají větší tendenci se natáčet do zatáčky.

(reakce na) Přední pneu

17.7.2010 v 21:51 | Nahoru | #12

Rod>Pokud ta hrana nebude hodně extrémní, tak nic moc nezpozoruješ, bo se to bude "kurvit" postupně a pozvolna a nebudeš si to uvědomovat..pokud nebudeš jezdit nějakou extra palbu na hraně (což při sjetí placky na přední pneu na středu spíš tipuju že ne), tak nejspíš pociťovat nějaký zhoršení vlastností nebudeš, jen jak pak obuješ novou pneu, bude motorka jak vyměněná..

..ale zkušenostma tento konkrétní případ podloženej nemám, já vždycky zhulákám na předku kraje a na středu je masa ještě dost..



tak v podstatě to je to samý, taky sem měl sjetý kraje a moto se nechová nejlíp, po nazutí nových pneu sem ani nechtěl věřit, že to je moje moto

Přední pneu

17.7.2010 v 21:56 | Nahoru | #13
já teď čekám na novou gumu tak uvidíme ale čekám velkou změnu k lepšímu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

17.7.2010 v 21:56 | Nahoru | #14
PetrSV> nenapsal jsem to umysleně abych nenapověděl a někdo si něco nespojoval s něčím dopředu. :) Takž teď to už propálím.
Jel jsem dnes na moto která měla gumu v takovém stavu jaký popisuji. (kamrád si tu moto chtěl koupit) moto byla podle mě mrdlá na přede (vařené plasty, divně spojované el v masce a no tak znáte to ) jel jsem ji projet a v každé zatáčce ostřejší (i v min rychlosti) jsem doslova přestrkával řidítka aby se mi nestočila jako když zatáčíte na místě.
Po 3km jsem přijel úplně vysílenej :( Majitel tvrdil, že to je tou gumou ale to se mi nezdálo, tak mě zajímal názor ostatních.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

17.7.2010 v 22:01 | Nahoru | #15

_BoB_>PetrSV> nenapsal jsem to umysleně abych nenapověděl a někdo si něco nespojoval s něčím dopředu. :) Takž teď to už propálím.
Jel jsem dnes na moto která měla gumu v takovém stavu jaký popisuji. (kamrád si tu moto chtěl koupit) moto byla podle mě mrdlá na přede (vařené plasty, divně spojované el v masce a no tak znáte to ) jel jsem ji projet a v každé zatáčce ostřejší (i v min rychlosti) jsem doslova přestrkával řidítka aby se mi nestočila jako když zatáčíte na místě.
Po 3km jsem přijel úplně vysílenej :( Majitel tvrdil, že to je tou gumou ale to se mi nezdálo, tak mě zajímal názor ostatních.



No měli sme uplně stejnej problém když sme přítelkyni kupovali ZXRo tak sem to projížděl a stejný efekt jako popisuješ a majitel tvrdil to samý kromě nové pneu byli v prdeli i ložiska řízení, ale jelikož ZXRa nebyli moc k sehnání vzali sme ji i tak a doma pak nechali opravit a slouží dodnes

takže to je tak trochu loterie... může být i hnutý rám...

Přední pneu

17.7.2010 v 22:03 | Nahoru | #16
nakonec je vidět jak se majitel k motorce choval pokud to není extra nesehnatelnej model tak nebrat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

18.7.2010 v 11:23 | Nahoru | #17

dewwil>... a proto nejezděte jen rovně, jinak já měl předek vždy sjetej spíš do trojúhelníku


Dobrá,předchozí majitel jezdil asi rovně(plochá guma),já dal novou (stejnou M-Laser) a jde do trojůhelníku ,sjíždí se jinak dobře(zatím 13000 a ještě tak 3-4 dá).Rada, proč to tak je?Podvozek je stejnej, bez změny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

18.7.2010 v 12:38 | Nahoru | #18

dewwil>... a proto nejezděte jen rovně, jinak já měl předek vždy sjetej spíš do trojúhelníku

asi trochu OT, ale přední gumu mám sjetou do trojúhelníku a po výměně ložisek v krku se mi moto začala v rychlostech nad 160km v náklonu vlnit před výměnou to nedělalo (krk je dotaženej dle manuálu) teď budu dávat ještě novou přední pneu, tak jsem zvědavej, jestli to přestane.....

(reakce na) Přední pneu

18.7.2010 v 12:46 | Nahoru | #19
sajosa> řekl bych, že stylem jízdy, třeba já se nebojím vzít trochu při nájezdu do eine kurve za přední brzdu i v náklonu, tím pádem jde váha víc na předek a guma se víc obrušuje na bocích než na středu, roli také bude hrát váha jezdce, motocyklu a jeho posez, tak i nastavení tlumičů a použitá guma(ne v tvém případě), jako i to jak kdo využívá brzdnou sílu motoru a nebrzdí jen předkem na krev a geometrií podvozku, je to hodně faktorů, které mohou toto ovlivnit a určitě jsem na něco zapoměl....

e: zapoměl, na vyvážení gumy

Naposledy editováno 18.07.2010 12:52:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

18.7.2010 v 12:51 | Nahoru | #20

GreenRF>asi trochu OT, ale přední gumu mám sjetou do trojúhelníku a po výměně ložisek v krku se mi moto začala v rychlostech nad 160km v náklonu vlnit před výměnou to nedělalo (krk je dotaženej dle manuálu) teď budu dávat ještě novou přední pneu, tak jsem zvědavej, jestli to přestane.....



zkusil jsi to po pár kilácích ještě dotáhnout na předepsanej moment? Někdy se stane, že si ložiska sednou až po pár km a pak je to v krku volný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

18.7.2010 v 12:55 | Nahoru | #21

dewwil>zkusil jsi to po pár kilácích ještě dotáhnout na předepsanej moment? Někdy se stane, že si ložiska sednou až po pár km a pak je to v krku volný...

jj, dotahoval, ale zkusím to ještě, nicméně se mi zdá, že motorka má to řízení mnohem lehčí a citlivější než bylo před tou výměnou.....

(reakce na) Přední pneu

18.7.2010 v 13:01 | Nahoru | #22
GreenRF> jj, pak už jen ta guma...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

18.7.2010 v 16:51 | Nahoru | #23

PetrSV>No měli sme uplně stejnej problém když sme přítelkyni kupovali ZXRo tak sem to projížděl a stejný efekt jako popisuješ a majitel tvrdil to samý kromě nové pneu byli v prdeli i ložiska řízení, ale jelikož ZXRa nebyli moc k sehnání vzali sme ji i tak a doma pak nechali opravit a slouží dodnes

takže to je tak trochu loterie... může být i hnutý rám...



Díky za názor ... jsem rád, že jsem si to nemyslel sám. Gumy můžou asi udělat hodně, ale,že by až tohle to se mi zdálo moc. Je to už pěkná chvíle co jsem nejel na moto která neměla tlumič řízení... ale ,že bych se sní do zatáček vysloveně přestrkával a tlačil řidítka zpět do pozice rovně ...to jsem ještě nikdy nezažil.

Pokud si to ale budete chtít sami vyzkoušet, zkuste tenhle Inzerát na místě vás bude čekat uplně jiná motorka která se mi i za 25 zdála drahá.
Přední el. celá poslepovaná izolačkou, parkovačky v světlometech mají úplnou absenci,konzole co drží budíky je vařená, boční plas tak upravdu není, spoustu trubiček drží zatahovací plastové spony, sytič nefunguje, a lauf má povolené nýty na koncovkce která tam už vrklá. Zadní kotouč je probroušen našlupku, v nádobce proto asi ani není kapalina. Při pootočení řidítek na koncové úvratí úplně vlevo mezi řidítkem a rámem bylo místa na pěst a úplně vpravo ,že by tam člověk sotva prostrčil prsty.

Ale abych nehanil úplně všechno, motor se zdál být bez problémů (nebouchal, necinkal ,dobře reagoval) na to ,že měl 66tis šel velmi příjemně. Rychlosti tam šli, nevypadávaly, řetěz a přední kotouče vypadaly jako nové, hlavní světla svítila.

(reakce na) Přední pneu

18.7.2010 v 17:55 | Nahoru | #24

_BoB_>Díky za názor ... jsem rád, že jsem si to nemyslel sám. Gumy můžou asi udělat hodně, ale,že by až tohle to se mi zdálo moc. Je to už pěkná chvíle co jsem nejel na moto která neměla tlumič řízení... ale ,že bych se sní do zatáček vysloveně přestrkával a tlačil řidítka zpět do pozice rovně ...to jsem ještě nikdy nezažil.

Pokud si to ale budete chtít sami vyzkoušet, zkuste tenhle Inzerát na místě vás bude čekat uplně jiná motorka která se mi i za 25 zdála drahá.
Přední el. celá poslepovaná izolačkou, parkovačky v světlometech mají úplnou absenci,konzole co drží budíky je vařená, boční plas tak upravdu není, spoustu trubiček drží zatahovací plastové spony, sytič nefunguje, a lauf má povolené nýty na koncovkce která tam už vrklá. Zadní kotouč je probroušen našlupku, v nádobce proto asi ani není kapalina. Při pootočení řidítek na koncové úvratí úplně vlevo mezi řidítkem a rámem bylo místa na pěst a úplně vpravo ,že by tam člověk sotva prostrčil prsty.

Ale abych nehanil úplně všechno, motor se zdál být bez problémů (nebouchal, necinkal ,dobře reagoval) na to ,že měl 66tis šel velmi příjemně. Rychlosti tam šli, nevypadávaly, řetěz a přední kotouče vypadaly jako nové, hlavní světla svítila.



tak pokud to bylo tady nepřihlášené a v takovým tech. stavu jak popisuješ tak od toho ruce ppryč. Motoricky tyhle stroje vydržej, ale pokud je zadní kotouč KO bude mít moto o 100tis vvíc a přední už asi byly meněné, každopádně by byli problémy na STK a stálo by to dost peněz aby to zas vše drželo pohromadě To aby se na tom člověk bál kilo jet

2 reakcí na tento příspěvek Přední pneu

19.7.2010 v 15:52 | Nahoru | #25
tak jako co bys chtěl taky za 25000?!! cena odpovídá roku a provedení.....blbě sjetá přední guma podle nákresu by to mohla zpusobovat,nicmeně ta hrana by se postupem času mohlo obrousit a pneu by mohlo být ok....ASI JSI TAHAL MÁLO ZA PLYN PŘI VÝJEZDECH ZE ZATÁČKY NE? je to hodně těžká motorka a blběji se rovná, má určitě 240 kg......

(reakce na) Přední pneu

19.7.2010 v 16:14 | Nahoru | #26
carlos.matador> pokud je pnue sjetá v prostředku, těžko dorovnáš boky aby se zase chovala dobře... 25 tis za takovej šroj a ještě bez českej papírů... za 20 to je drahý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

20.7.2010 v 07:06 | Nahoru | #27
carlos.matador> Jak to jen říci aby jsi se neurazil ... myslím, že ty jsi asi moc velkej husto-krutej borec
Zkusme si to celé shrnout ještě jednou extra pro tebe v klidu projít:
Začnu citací jedné věty přímo z inzerátu :
"vse v poradku jen ulomeni jeden plast a ojete predni pneu jinak plne funkcni je to super stroj"

- elektrika na < - > pospojovaná. Neumím defakto ani pájkou spojit dva drátky, ale jsem si skoro jistej ,že kdyby přišlo co k čemu tak bych to rozhodně vymyslel líp než udělat motouzy izolačkou.
- chyběl plast,(to bylo inzerované) ale spousta jich byla popraskaných. některé dokonce držely ty zatahovací plastové svině.
- zadní kotouč byl papírovej a a nádobce ani nebyla kapalina./Jestli tam jsou aspoň destičky jsem se raději už ani nekoukal./
- Sytič tomu nefungoval , startoval to přes přidání si volnoběžných otáček + plyn
- koncovka na laufu se klepala jako strašítko na ptáky.
- parkovačky včetně jejich elektrod-instalce úplně chyběly
- při plném levém jsi mezi rám a řidítko narval pěst, při plném pravém jsi tam nedal skoro ani prsty.
- IT doklady nebyly přihlášené - u toho by mohl později "třeba" být taky problém /ikdyž třeba taky ne/

( Přední gumu jsem úmyslně neuvedl protože to beru jako naprosto běžný spotřební materiál )

já bych tohle vše rozhodně označil slovem "super stroj" ?

Připadá ti tohle vše jako argumenty k tomu aby jsi to "prostě zkusil" a vzal ji? My tam jely 270km a 270km zpět. Leisneš si to? co když to tou gumou nebylo tak to máš dalších 2x270km. "A abych kamarádoj řekl, no hele mohlo by to ASI být tou gumou" Tak proti 25tis + cestu to rozhodně nepostavím nehledě na to ,že by se na tom taky mohl zabít.
Nikdy jsem nejel na přední gumě která by měla gumu v takovémhle profilu. Ale skoro bych si vsadil, že jen guma tohle rozhodně nedělá. Jak to tu padlo tak by se podle mě moto najednou spíš propadala v náklonu při přechodu z plošky. Ale ne, že by se ti hned při náklonu zalamovala.

Podle mého ta motorka měla cenu tak možná toho motoru který bych otypoval s 66tis a tím nefunkčním sytičem na max10tis + něco sedla,nádrž,přední kotouče .. no tak 15-20max na ND bych za ni dal. Za 30-35tis seženeš "opravdu krásné" udržované babičky na papírech. A co je to rozdíl 10tis. Aby jsi tohle všechno opravil a dal na papíry tak by ti 10 nestačilo ani omylem. Páč v takovém stavu by tě na STK při prohlídce do státu akorát vyfuckovali. Tady na východě jsou schopni bazírovat na tom, že kamarád má u CBRka originální boční odrazku která je červená. Je to tam od výrobce a je to takovej hroznej problém, že ho málem nenechali projít. myslím, že tahle holka měla hodnotu možná pro nějakého vysloveného nadšence přímo jen pro tenhle model.

Koukám , sám prodáváš taky jednu babičku, je snad v takovém stavu? taky se sní do každé zatáčky přetlačuješ ? Málo tahal za plyn ? no bodejď bych méně netahal za plyn když jen jsem ji trochu naklonil tak se ti řidítka silou začala zalamovat směrem k rámu . Po 4km jsem byl úplně vyšťavenej. Měl jsem před K5tkou SRAD a ten měl 190 suché váhy. Nikdy jsem na té holce ani jednou nepozoroval ,že by tohle dělala. V zatáčce jsis klidně mohl hladit asfalt a druhou rukou si vést ikdyž neměla tlumič řízení.

Edit: A to ani nemluvím o tom, že si dokonce myslím, že to co tam před náma stálo není ani zdaleka ta motorka co je na inzerátu.
Já chápu, že 78% motorek na CZ trhu je padlých. To se prostě stává, že člověk spadne. Ale tak to kurně poku to chci prodat dám aspoň po funkční stránce pořádně do-kupy ne ? Plasty vem ďas. Některým lidem stále ještě nedochází ,že by se taky na tom mohl docela normálně někdo taky zabít.

Naposledy editováno 20.07.2010 07:20:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

20.7.2010 v 11:36 | Nahoru | #28
_BoB_> tak že je tam problem s papírama jsem přehlíd, za to sorráč....to mění cenu zas...jen jsem chtěl říct, že nemůžeš za 25 000,- čekat plně funkční naleštěný zázrak; zadní kotouč seženeš použitý za 1000,-, páčka sytiče taky nebude žádná tragedie....doladit si koncovku aby se neklepala a předělat izolace bych neviděl jako problém...
-jinak když jsi měl motorku 190 kg, tak ta je lehká....900ky okolo roku 1994 mají 240 kg...to máš 50 kg navíc a to je dost poznat v zatáčce...vím o čem mluvím trvalo mi docela dlouho než jsem tu svojí s 240 kg dostal na koleno v zatáčce
-Jinak bych se soustředil spíše na motor, převodovku a rám při koupi, dobrý motor za 10 000,- neseženeš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední pneu

20.7.2010 v 12:51 | Nahoru | #29
carlos.matador> No takhle, že by tam čekala nějaká voňavka to jsem tak úplně nečekal. S tím s tebou souhlas Přeci jen se to používá - po tolika letech provozu atd. Ale super stav beru tak ,že teda sem tam bude něco odřené, sem tam třeba důlek nebo destičky na dorazu. Ale ,že bude krom motoru vlastně skoro všechno v nějakém pochybném stavu! když říká ,že jinak super motorka?
Když se tak koukám na tu tvou ninju tak tu podle fotek co tam máš bych otypoval na pohled na super motorku. Všechno vypadá jak má (aspoň vzhledově)
Stačilo kdyby do inzerátu napsal stav odpovídá stáří, nutno vyřešit elektro-instalaci, vyměnit zadní kotouč, posvářet plasty a opravit sytič. Tohle kdyby napsal do inzerátu hnedka by to jinak vypadalo a znamenalo by to, že bych to na místě aspoň čekal když už bych teda se zbláznil a jel ... takhle jsme se plahočily 270km o ničem.
Čekal jsem na místě spíš moto které bude potřeba dát ten jeden novej plast, celo novej lak, nejspíše destičky, olej, náplně a kontrolovat třeba tlaky nebo svíce. Možná jsem citlivka ale tohle bylo podle mého o dost jiné než slovo "super motorka"

(reakce na) Přední pneu

23.7.2010 v 13:39 | Nahoru | #30
_BoB_> no uvést to tam měl nebo aspon po telefonu to měl sdělit to jo.....
Já to znám z druhého pohledu, někteří kupci se chovají fakt šíleně...už jenom domluvit si s nima schuzku a sejít se...jeden si zadřel auto,pak zlomil ruku, další je furt služebně mimo.....Pak se snaží najít pseudozávady, aby mohli cenu srazit na neunosnou mez...Už jsme se i bál,když mi přijelo auto a z něho vyskákalo 5 lidí to okouknout
Najdi si nějakou jinou no, jen si myslím, že když bude vše Ok tak cena nebude pod 40 000,- u velké motorky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist