Pokud jí chceš prodávat,tak to nech jak to je. Pokud se chceš vozit po tankodromu a motku si nechat pro radost a starost jako jiní dříve narození pincka,pak jdi do kitu.Kolik to bude mít koní?,je jen na tom,kolik kitových přísad na ten motůrek dělají.Obecně uvádějí na 70kit,že má koní 12,ale to je právě daný tím,do jakých výšin se dá Minarelli vyšroubovat,jen tím co na to koupíš,nebo se dá koupit.Je to ital,a ti jsou předurčení pro tuning,ale počítej s tím že 6ti kvalt už v základu točí a tím že ho osadíš 70,tak to bude sice mazec,ale také může motor časteji umírat.Pokud chceš ale lak,a hrabat se v motoru věz,že to něco stojí.Aby to opravdu fungovalo,tak jak slibujou prodejci kitových dílů,musíš utrácet za víc než jen válec,hlavu a pístní sadu 70cm.Já mám skůtra Derbi a už mě stál dalších 60tis.Taky si ho ale nechám,neboť jeho prodejní cena je dneska s bídou 15tis.,ale ve skutečnosti mne vyšel v r.2001na 52tis.a dalších 60jsem už vrazil do kitů.Na 50cm se najezdilo 11tis.a na ostatní válce už jen pár set km.Jenže Já sním nejezdím na vejlety,jen ho leštím a občas předvedu toho pincka přátelům,aby viděli jak technika pokročila.Mám k němu ale i vše nové original 50cm a to dokonce 2x.Takovou věc si ale nikdo nekoupí,neboť z toho pro závody nevyšroubuje tolik.Na Španěla se toho moc neďelá neboť byl temperamentní už v základu.Má jednu velikou slabinu a tou je ojniční oko pístu a jeho jehlové ložisko.Je totiž malé tak akorát pro tu padinu. I když dáš větší trysku aby se to víc mazalo,stejně ten rozdíl hmotností v pístech stačí na to aby to dlouho nevydrželo.Yamahy a Aprílie mají ta oka a jehly v nich větší a tak to nejaké to navýšení komprese a hmotnosti snese.Takovéhle věci si musíš pořádně zjistit,nebo se v tom budeš furt hrabat a utrácet.Mně třeba vylítala gufera na klice,neboť otáčky motoru zůstaly,ale pod kliku se nahrne do stejně malého prostoru víc tlaku,tím větším pístem.U skůtra je motor legrace,ale šestikvalt když bude potřeba půlit.To už se Ti v neznalosti na ponk vysype kua koleček a jejich pičičand.Slušnej dodavatel kit dílů Ti na rovinu řekne,co je třeba.Mě prodal pán celou sadu ve které je i jiná jehla a že prý tryska se nemusí,neboť má stačit.Jenže Já měl poslední model Španěl motoru,než to začali osazovat italem,kterej měl už jinej karbec a stím kit nepočítal.Jelo to krásně.Bohužel jen na tu chudší směs té piďi trysky se kterou byl osazen karbec pro nikasillovou padinu a plochý šoupě.Kit počítal s karbecem který byl ještě na starší model.Ten měl trysku větší a šoupě kulaté.I ta jehla byla myšlena pro tento karbec.Než jsem si toho všiml v bazaru na jiném skůtru,tak sem to zadřel na ojnici.To samo zničí úplně všechno,tak na to bacha.Pokud to necháš osadit profi tuničema,tak by to měli znát,ale nikdo nezná všechny motory.Většinou to dopadá tak,že to piloti nakitují a když se jim začnou sypat ostatní díly v motoru,tak by to nejraději prodali.No a on to nikdo nechce a nebo si to koupí trouba,nabije si na tom hubu tak,že se dostane motka třeba expertům a Ti zjistí že bylo zasaženo do motoru a maník vlastní jen papíry na babetu a neměl na tom co dělat i když v tp je vyznačena konstrukční rychlost do 45km.Mě dali pokutu když sem jel na třicítce 90.(zas takový hovado nejsem,ale bylo to kvůli pracem na silnici a o víkendu se tam nefachalo)Toho pohotově využijou pomahači a místo aby značky zakryly si z toho jedou udělat zlatý důl.Taky mám v papírech že to vlastně nejede,ale hádej se když víš že mají pravdu.Na takovéhle věci se neptej tady na fóru.Chceš aby to lítalo,tak tomu dopřej a jezdi dokud to vydrží.Takovou úpravu je lépe brát s pohledu finančních možností a kde bydlíš a jaká tam panuje svoboda a né že Ti někdo kdo cestuje tisíce km napíše že máš jít do jiný motorky.To přece můžeš,a tudle si nech na kravení a tunění a né na dojíždění do vzdálených oblastí.Pak si s motorem pohraješ s daleko větší láskou a trpělivostí,když vedle stojí ještě mrtvola jezdící na krouťák ale bude spolehlivá.Pak i ta divočina vydrží déle,když nemá potřebu letět do sousedního města na přetočenou 6tku a po cestě se rafnout,když to za ní může udělat jiná motka větší rychlostí a v klídku.Ono to nese s sebou ještě jeden efekt.Zvuk se zlepší a kvalty tam budeš najednou muset sázet jak Vietnamka rejži do močálu.Pak je jen otázkou času kdy to tam křusneš blbě a opět se půlí,neboť se ohne řadící vidlička a začnou vypadávat kvalty.Takto nějak vypadá dilema a to je jen na Tobě a né lidech s fóra.Každej máme jinou povahu a jiné priority,tak se řiď tím co si můžeš lajsout a né tím co Ti kdo nakecá.