globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlastní výroba výfuku
 
6.2.2007 v 22:18
zdarec. poradí tady někdo ?? možná si ťuknete na čelo .... mám zkušenosti a možnosti - práce s karbonem - kevlarem, možnosti výroby z nerezu ..... - kombinovat tyto činnosti a práce. chci si zkusit vyrobit na zkoušku výfuk. nebude to podle mého nic složitého - jde jen přijí ta no, jak to má být uvnitř poskládané a )neříkejte abych nějaký rozdělal - to není rada :puke: ) co tam vlastně má všechno být ... vím že je to blbá otázka a hlavně co vlastně dělá výfuk a navíc laděný výfuk výfukem ... nemá někdo odkaz nebo schéma takového nějakého kousku - nebo radu co by uvnitř mělo být a jak je to zkrátka poskládané ?.. možné to skončí v propadlišti dějin ... ale co kdyby .. :P pak dám vědět .. díky pokud někdo něco poradí. hojas. : jinak mám na mysli samozřejmě 4takt.
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Vlastní výroba výfuku

6.2.2007 v 22:35 | Nahoru | #1
Lari>no v podstate mas obal-rouru v ni je dalsi roura maliho prumeru ktera je derovana a prostor mezi derovanou rourou a obalem je vyplnenej vatou do vyfuku nic jinyho tam neni

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní výroba výfuku

6.2.2007 v 22:49 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 02:33 | Nahoru | #3
Jo a říká se tomu <strong>tlumič</strong> ;) ne laděný výfuk ;) to bys musel mít spočítaný a vyrobený i svody s tlumičem a odladěný na brzdě ;)

Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 07:19 | Nahoru | #4
to dingo: jo díky za upozornění - TLUMIČ - já vím, jsem to nějak zazdil ... sorry. jinak díky za odpovědi a rady. no právě teď ještě jde o to vymyslet a udělat to tak, aby to vlastně nakonec neskočilo ztrátou výkonu .... takže to bude laborování a nekonečné ladění vnitřní trubky. no a co teda k tomu vnitřku .. co kdo poradíte .. plášť a koncovky tlumiče není problém - to je vlastně stejné a možná kromě průměru konce laufu to nemá na nic moc vliv .... takže teď jde o to vychytat vnitřek -.. :puke:

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 08:17 | Nahoru | #5
Lari>povím to asi takto. Tenax vyrábí své výfuky tak, že z perforovaného plechu zkruží rouru o průměru cca 30-50mm (čím větší průměr, tím je koncovka hlučnější a průchodnější - tím pádem lze výkon očekávat výše), svaří předěl (asi bodově..), udělají se koncové příruby z nerezu, na střed svaří tu rouru, omotají to vatou (neověřené informace praví o tom, že za dílnou se jim válí balíky skelné vaty..) a zabalí to do nerezového nebo karbonového obalu.
zní to jednoduše:))))

(reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 08:19 | Nahoru | #6
torm> *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 08:20 | Nahoru | #7
Dingo>tahle diskuse už tu kdysi byla :D měsíc se hádali co je a není laděný výfuk a nakonec navrhovatel rezignoval odpůrci a byl z toho zase původní "laďák" :D

Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 09:49 | Nahoru | #8
držím palce *yes* *yes*

Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 10:04 | Nahoru | #9
já sem si láďáček vyráběl minulý rok na SV650.2dny práce a výsledek naprostá bomba! při výrobě si dávej bacha aby uvnitř výfuku nebyly žádný hrany,nerovnosti,ostrý přechody a tak. nebo jinak se tam údajně vytváří turbulence a ty zhoršují průchodnost a až tam budeš cpát vatu tak jí tam narvy co nejvíc! tak držim palce *yes*

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 11:40 | Nahoru | #10
díky všem za rady - klidně ale pokračujte .. :thmubup: čím víc toho člověk ví tím lépe. Já myslím že stále platí Zlaté české ruce a jsme schopni víc než si kdo jiný myslí :thmubup: :thmubup:

(reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 11:47 | Nahoru | #11
RUTAN>no aspoň to budu teda brát tak, že laďák se to jmenuje od toho, že to má jinak naladěnej zvuk :lol: *yes*

(reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 12:00 | Nahoru | #12
Lari> Ještě mě napadla jedna věc co se ti možná bude hodit - možná ty spoje ve výfuku budeš potřebovat něčím utěsnit - je na to spešl pasta kteoru má třeba Louis.
Já jsem zkoušel kamnářskej tmel, ten vydrží hodně velý teploty ale má nevýhodu že je křehkej - pokud ty díly mezi sebou jen nepatrně vibrujou a jsou namáhaný tak se vydrolí.
Dobrej je prej klasickej silikon na motory, ten je do 350°C což na výfuku myslím ani není, max. u vstupu, ale tam nic tmelit nebudeš

Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 12:19 | Nahoru | #13
Lari>Toš co jsem slyšel já,tak aby jsi neztratil výkon,tak by se prý mělo zachovat jednak délka originál tlumiče a taky vnitřní průměr svodu,když ho uděláš užší,posílí to spodek,ale ubere to ve vrchu,no a když širší,tak spodek bude chudý a posílí se vrch,ale pokud to zachováš,ta by to mělo být nejoptimálnější.Každopádně s trochu ochuzeným spodkem počítat musíš,děláš otevřenou koncovku,ale ve vrchu by ti nějaký koník přibýt měl.
Jo a dovnitř seženeš i několik druhů výfukové vaty,prý je děrovaná nebo prošívaná a bůh ví jaká ještě,každá má asi jiné tlumící vlastnosti,tak se můžeš poinformovat a uvidíš,každopádně,pořádně nacpat,jak tu už bylo zmíněno,ta zdar asílu :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 12:36 | Nahoru | #14
Lari> Já už těch vejfuků viděl rozebraných hodně a ještě jsem si všiml, že některý maj uvnitř ještě před tou děravou trubkou, rozšířené místo ... ale jaký to tam má přesně účel nevim. Viděl jsem to na Laseru a na Remusu. To byli ale dražší výfuky. Jinak třeba IXIL má tu rouru od začátku až do konce. A taky jsem viděl na nějakém prospektu, že ta trubka uvnitř má ty díry jako jsou díry na struhátku a bylo tam namalované, jak se tam ten vzduch vytváří takové turbolence..... Asi to je kvůli zvuku... Jo a taky jsem jednou četl článek ... myslim, že to bylo v motocyklu a tam psali, jak vypočítal průměr té vnitřní trubky. Má to vliv na výkon a krouťák. Jestli si dobře pamatuju, tak tam psali, že když je výfuk laděný na krouťák, tak se ta trubka směrem ven zužuje a nebo je celkově ta trubka slabší než ten vstupní svod.... atd.... bla bla :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 12:42 | Nahoru | #15
RUTAN>a měly by celkový rozměry být v nějakým vztahu k objemu motoru, otáčkám atd? někde jsem zaslechl, že krátkej tlumič pomůže ve vyšších otáčkách a delší zas v nižších...no a na VTR-f jsou občas k vidění takový tenoučký dlouhý píšťaly...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 12:43 | Nahoru | #16
*nuclearB*> Jasný, ale tohle všechno taky záleží na tom co to je za motor - jestli nízkootáčkovej jednoválec nebo čtyřválcová pila co točí 16000.
Obecně si myslím že když ta trubka bude stejně silná jako přívodní svod tak se tím nic nezkazí.
Pro nejlepší efekt je pak dobrý mírně obohatit směs bo s otevřeným výfukem je ve válci větší "průvan"

(reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 12:59 | Nahoru | #17
karf>záleží jak je motor časovanej vačkama atp. Vysokootáčkový motory aby jely vespod tak musí mít dokonce přívěru

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 14:34 | Nahoru | #18
Vespa>souhlasim s tebou.
Já taky řešim výfuk na GSXR ....někdo tvrdí "kup cokoliv , co tam pasuje a neřeš to" a někdo "...na tuhle mašinu musíš koupit něco pořádnýho." jenže prachy už nějak došly a já na drahej nemám. Ale mám pocit, že když to letí 300 se zavřenym vejfuckem, tak to s otevřenym určitě nepojede hůř. Navíc je to stříkačka a tam stejně moc nic nepošteluješ. Na TLko jsem dal výfuky a filtr KN a zajel na brzdu a tam řekli, že je to v pohodě, že to maká, tak jak má a že na tom nemá cenu nic řešit.
Jiná věc je u karbeců. Když dal tady maník na srada KN filtr a otevřený vejfuk, tak to mělo díru jako do pekla a po seřízení sice nahnal vršek , ale krouťák mu naměřili proti papírový sérii skoro o 7Nm menčí.... Já měl tentýž problém tenkrát na GSXF750.... ale, tam jsem to vychytal zvednutím jehly o zoubek. Asi nakonec stejně koupím nějaký IXIL, nebo Viper. Ty jsou za slušný prachy a když píšou , že je to přímo na GSXR 1000, tak to asi budou mít odskoušené.
Taky jsem psal do té firmy, co vyrábí Tenaxy. Je to skoro dva týdny a nikdo nereague... , no asi klasická česká firma.. :|

Jinak ještě k té vatě do výfuku... Jelikož v tom TLku vydržela tak maximálně sezonu, tak jsem tam pořád něco kupoval. To ale dost lezlo do peněz, tak jsem tam cpal takovou vatu do vysokých pecí. Taky je to někdy jako těsnění u kotlů. Ale musel jsem tam ještě dát kolem té trubky jemnou antikorovou síťku a takovou slabou deku , co se používá do výfuku asi na krosky. A pak kolem toho tu vatu. V téhle úpravě to vydrželo nejdýl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 14:43 | Nahoru | #19
*nuclearB*> Jakou "deku" myslíš? To mě zajímá, co to je kde se to dá sehnat?

(reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 15:29 | Nahoru | #20
Vespa>Já to koupil tady http://www.hamouz-et.cz/. Ten obchod je tady na Kladně. Řekl jsem že chci něco do výfuku na čtyřtakt a prodali mi tu věc.... Kamarád to dal do RSV a taky v pohodě. Já to ale použil jen jako jednu vrstvu. On tím vyplnil ten výfuk celý.

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 20:54 | Nahoru | #21
ani jsem nečekal takovýohlas a tolik rad. díky všem za vše. určo se do toho pustím - jde opravdu vychytat ty vnitřní průměry a děrování .... ještě teď vymyslet nějaký dobrý název - jak tlumíč pojmenovat - a hurá do velkovývýroby :lol: :lol: :lol: :lol: (nene - mám svoji jiné práce zatím dost)

(reakce na) Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 21:11 | Nahoru | #22
Lari>...tak proč jsme se tu tak snažili...... :rolleyes:


............. :lol:

Vlastní výroba výfuku

7.2.2007 v 21:49 | Nahoru | #23
Čau na papíře mám nakreslený dva laďáky a u obou je výstupní průměr o 15% menší než vstupní. Snad ti to vyjde já se na to vrhám taky příští týden :)

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní výroba výfuku

8.2.2007 v 09:02 | Nahoru | #24
to nuclearB: já neříkal že se do toho nepustím. snažili jste se pěkně - díky.

to Míra GSX : jak to máš spočítané - jak to vlastně funguje ?? ?? jaký má menší výstupní tlak vliv (větší tlak asi uvnitř - jasně - ale co ? jaký to má vliv ?? jak jsi to spočítal ? tady je ta diskuse která mě teď začíná zajímat ... je to ve velikosti(průměru) a počtu děrování vnitřní trubky ?? :rolleyes:

(reakce na) Vlastní výroba výfuku

8.2.2007 v 09:32 | Nahoru | #25
Lari> obecně platí že čím větší tlak v tlumiči tím větší utlumení hluku.
Když dáš na konec toho výfuku zůžené místo tak to bude tišší a naopak.

Na výkon má podle mě vliv v první řadě koordinace směsi a odporu výfuku. Pak platí čím menší odpor výfuku tím větší výkon ale i větší kravál (ale nemá smysl to dělat tlustší než svod, protože tím už nic nenaženeš. Pokud bys to chtěl tišší a chtěl tam dáít třeba jednu přepážku tak by měla být co nejvíc vzadu, ale je to docela sázka do loterie


Velikost děr ve vnitřní trubce bude mít maximálně vliv na sílu tlumení hluku..

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní výroba výfuku

8.2.2007 v 13:04 | Nahoru | #26
No on je taky i rozdíl ve vnitřním průměru svodů. U jedný motorky sem viděl dva typy průměru svodů a ta s užžšíma jezdila líp.

Mám pocit, že malý průměr svodu=větší rychlost plynů
a velků průměr svodů=malá rychlost plynů z čehož asi plyne to, že větší průměr svodů, že se na něm bude hluk tlumit lépe.
opravte mě jestli se pletu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní výroba výfuku

8.2.2007 v 13:22 | Nahoru | #27
Dingo>
malý průměr -> větší rychlost, větší tlak
větší průměr -> menší rychlost, menší tlak
mělo by to vycházet z bernoullliho rovnice...
p / Q + h * g + w^2 / 2 = konstanta

Q je hustota
p tlak
h rozdíl výšek uvažovaných bodů - ve výfuku je asi možný brát 0
w rychlost proudění
ale jestli vám tyhle sračky připadají zbytečný tak sorry - učím se na mechaniku tekutin :( :puke: :shy:

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní výroba výfuku

8.2.2007 v 15:21 | Nahoru | #28
Lari> Mno mám doma někde na papíře rozměry 2 laděných výfuků takže jsem to z toho vypočítal. Jinak zbytek ti napsal Vespa ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní výroba výfuku

8.2.2007 v 15:31 | Nahoru | #29
MíraGSX> a nebo by šlo někde nenápadně změřit nějaký laďák a prostě to obšlehnout :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní výroba výfuku

8.2.2007 v 16:26 | Nahoru | #30
Taky se pridam do diskuze bo jsem minuly tyden prebaloval (jen vatu ve vnitr) ten muj.Mam jeden z nejlevnejsich.SLK se jmenuje a jsem spokojenej jen z neho (mysim si z te vaty) po delsim provozu neco teklo.No odnýtoval jsem to a je to proste jak uz tady psali jedna trubka derovana a jedna na vrchu jako plast a mezi je nacpana vata (ted jsem tam daval vatu do kotlu 600stpnu trvala zatez a 1000 kratkodobá tak uvidím.On tam mel skelnou prosivanou).Hlavní co asi je a taky uz jste se k tomu dostali je ze ta derovana ma u svodu vetsi prumer nez na konci (Tech 15% by asi tak sedelo) a je to vydet i na tech obrazkach na zacatku diskuze u toho Lea nebo co to je za ladak.Myslim si ze zkratka je to kvuli hluku a prubehu motoru (vykon kroutak).Jinak nic slozityho. A naokraj kdyz jsem se ptal v servisu tak mi rekli ze kdyz tam dam nejaky levný ladak nebo si ho udelam tak by to motoru nemelo nic udelat jen se treba stane ze se ti nezvedne vykon a treba se ti muze i snizit.Proste ze jde hlavne o zvuk.Pokud chces vykon musis investovat napr do Lea, Akrapa apod....Tot asi ode mne :thmubup:
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist