Téma: pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
 
15.5.2010 v 13:24
Čau,
potřebuji nějak (a vím že to jde), zapojit tento třífázový motor na 220V ale s přepínáním tak aby se daly přepínat otačky na oba směry. V elektru mi prodali žaluziový přepínač, ale nemyslim že to je ono, protože mám k dispozici pouze 1 fázi a jsou to vlastně jen dva spojene spínače.
Takže pokud mi někdo můžete napsat jak to pozapojovat budu rád. (klidně namalovat do fotky ) Dík

VYŘEŠENO, DĚKUJI

Uzavřeno 02.06.2010 v 15:16 uživatelem Mega-CZ

Naposledy editováno 15.05.2010 16:13:05
Předchozí
1 2
Následující

pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 13:48 | Nahoru | #1
řekl bych, že budeš spínat jednu nebo druhou fázi. motor tak pojede vždy na jednu fázi a měl by tak zároveň měnit otáčky - pravá/levá. samoržejmě bude mít daleko menší výkon, když pojede na 230V.

1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 14:10 | Nahoru | #2
kde ti poradí určitě : www.elektrika.cz

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 14:12 | Nahoru | #3
Diamonds_T.> dik netušil jsem že existuje takové forum..

1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 14:19 | Nahoru | #4
Pokud se nepletu, tak spoj vinuti jako do hvezdy. Na stred dej Nulak, konce dvou civek propoj tim kondrem na posun faze a fazi pripoj bud na jednu, nebo na druhou civku - smer. Jedna civka bude hlucha. To by fungovat melo ne?
Jestli melu kraviny tak sorry, uz dlouho jsem nic v tomhle smeru nedelal.

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 14:41 | Nahoru | #5
Dawe02> na tvé nazory dám a půjdu je i zkusit. z celeho přispěvku jsem pochopil ale jen to že nulák dám na sřed... a seženu si ještě jednu cívku (rozběhový kondenzátor)už hledam hodinu schema na netu ale jsem na to prostě tupej... Kdybych měl přívod 380 tak je to jednoduše řešitelníé reverzním přepínačem ale takhle v tom mam hokej

Ykus mi to zakreslit do toho obrazku.. (jestli se ti chce)

Naposledy editováno 15.05.2010 14:43:58

1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 14:43 | Nahoru | #6
Ja bych to nekde overil. Jisty si muzes byt timhle:

Potom ale potrebujes prepinac, ktery ti bude prehazovat faze mezi sebou:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 14:46 | Nahoru | #7
Dawe02> jo obrazek ma logiku... motor se stále točí na jeden směr a po zmáčknutí PB se bude točit obraceně...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 14:50 | Nahoru | #8
Mega-CZ> ne ne, ten tam je jen na start. Chvili podrzis, pustis a toci se. Smer bude prepolovanim civek.

edit: zkus tu moji puvodni ideu a dej vedet. Spalit bys to nemel.

edit2: tak jsem si to nakreslil a to moje puvodni musi fungovat. V obou pripadech (pripojeni faze na F1 nebo F2) bude jedna civka proti Nulaku naprimo, tj bez posunu a jedna v serii s kondenzatorem,cili posunuta...Zapoj to do hvezdy a kdyz to nepobezi, zapoj naopak jednu z pouzitych civek.

Naposledy editováno 15.05.2010 15:03:23

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:09 | Nahoru | #9
Základ je vědět,že v naší síti již léta neexistuje napětí 220 - 380 V
Najdi někde blízko ve svém okolí elektrikáře. jde o to jestli je opravdu ten motor
navinutej na 3x400V a nebo na 230V

pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:28 | Nahoru | #10
soudě dle štítku ano. zaleží na zapojení

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:29 | Nahoru | #11
Dawe02> musí to jít i bez cívek. akorat nusím vymyslet jak jednoduše přehazovat i ten pol toho kondenzátoru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:32 | Nahoru | #12
Mega-CZ> uz jsi to zkusil? Proste vem dve civky, spoj-pripoj nulak. Druhe konce propoj tim kondrem a pak prepinac, ktery bude pripojivat fazi bud na jeden nebo druhy konec.

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:36 | Nahoru | #13
Dawe02> nemam dvě cívky..
ale mam to vymyšleno takto..

[img]

1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:40 | Nahoru | #14
teda pokud nemyslíš vinutí motoru..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:41 | Nahoru | #15
Mega-CZ> jo, myslim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:49 | Nahoru | #16
Dawe02> no tak to pak mluvíme o tom samém... takto to bude fungovat. mezitím jsem našel přepínač 6+6 tak to zkusím vymyslet přes něj

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:52 | Nahoru | #17
Mega-CZ> jo, akorat ten kondr nemusi byt na nulak, proste ho pevne mrskni mezi konce civek (na tvem obr. zrejme jak ti vede ta cervena sipka)

pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:55 | Nahoru | #18
no to by ale byl pak připojen vždy k fazi a tim bych si vyřešil už jen přehození v pravo nebo v levo na cívku... to jsem nevěděl že můžu

[img]

pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 15:56 | Nahoru | #19
pak je to jednoduché a jdu to zkusit.. jestli nenapíšu do hodiny pošlete sanitku

1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 16:12 | Nahoru | #20
Trapné Dawe, ale zase jsi měl pravdu... funguje to. Problém je vyřešen.

Já měl stále tendenci křížit i ten kondenzátor...

1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 16:17 | Nahoru | #21
že nezavoláš vole. O motorech cosik vím.
Ale zase fórum je fórum.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 16:17 | Nahoru | #22
Mega-CZ> no vidis. Dokonce jsi me rady prezil

Ale neves hlavu, za chvili urcite prijde nekdo s tim, ze ma lepsi reseni

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 16:21 | Nahoru | #23
Dawe02> to těžko. Jednoduché je to samo o sobě. Na L1 fázi.
Na L2 a L3 condík. A nulu připojit bud na jeden či druhý pól condíku,resp. L2 a L3. Tím se změní směr otáčení.

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 16:26 | Nahoru | #24
prackarr> Takže ty by jsi přepínal 0 ?

pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 16:27 | Nahoru | #25
Fakt je že je to asi bezpečnější...

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 16:28 | Nahoru | #26

prackarr>že nezavoláš vole. O motorech cosik vím.
Ale zase fórum je fórum.


jednak mě to nenapadlo a jednak... forum je forum

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 16:42 | Nahoru | #27
prackarr> to bylo mysleno ironicky
Ale fakt bych radeji prepinal/vypinal fazi.

2 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 19:26 | Nahoru | #28
Je uplně jedno,co přepínáš. Ale samozřejmě by šla prohodit fáze s nulou,to není nic proti ničemu.
Co se týče "bezpečnosti,je to jedno,protože když přepínáč nulu,stejně ti tam jde z druhé strany fáze a když přepínáš fázi,tak ji tam máš tak jako tak. Největší napětí je v tom tvém vehiklu na condíku, a sice cca 400V.
Já bych se nejvíce bál toho condíku,a to ne kvůli tomu napětí,ale kvůli tomu,jak vypadá.
Ten pamatuje Hitlerovu bábu.
Napiš mě,kolik má kapacitu a budu-li takový mít,věnuji ti ho,ty malej elektromontére.

Naposledy editováno 15.05.2010 19:32:14

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 19:58 | Nahoru | #29
prackarr> DĚKUJI ZA NABÍDKU
ale páč motor a s ním ten kondík jak správně soudíš, tahal vlajku na stožár při vznilu DDR, pak už od mého dětství co pamatuju motal na rožni seletem a to už je tak 30let, není na něm k přečtení žádná hodnota Leda by jsi to nějak poznal na tom štítku co je už vyfocen nahoře...

čeče ale oloupal jsem jej a mám čísla..
35uF +- 5% MP
400v 50hz
WK 70918

a je to TESLA takže už někdo montoval předemnou...

Naposledy editováno 15.05.2010 20:05:14

(reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru

15.5.2010 v 21:18 | Nahoru | #30
prackarr> myslel jsem to z hlediska vypinani, protoze ma dvojitej ten prepinac, muze tu fazi hned prohnat tim druhym a ma i vypinac no ne?
Jinak ten kondr souhlas, to by asi chtelo vymenit nebo davat bacha
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto

TOPlist