paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nevíte o této 350 více?
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 15:33 | Nahoru | #1

Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 15:43 | Nahoru | #2
Pokud si vzpomínám tak tenhle dudáckej prototyp jezdil Zemen v testech někdy v roce 78. Myslím ale že byly jen dva kusy. Někde možná ještě budou.

Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 17:40 | Nahoru | #3
Tyjo,...to jsem v životě neviděl,...a netušil, že nějaké takové prototypy byly.

Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 18:13 | Nahoru | #4

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 18:14 | Nahoru | #5
Hm a kolik se toho zabilo už jen na prkně o tom asi nebudeme chtít vědět nikdo

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 18:28 | Nahoru | #6

praporčík>Hm a kolik se toho zabilo už jen na prkně o tom asi nebudeme chtít vědět nikdo



Jo a diky komu? Diky KSCM a super RUSKU - sssr

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 18:59 | Nahoru | #7
„...O nutnosti zavedení čtyřdobého motoru se však ve Strakonicích nepřestalo uvažovat. V roce 1975 byl vypsán úkol vyvinout prodejní enduro poháněné čtyřdobým motorem o objemu 175ccm, jehož základem by byla osvědčená terénní stopětadvacítka typu 511. Ing. Pudil navrhl čtyřdobý motor využívající maxima dílů shodných s původním dvoutaktem pohánějícím motokrosovou pětsetjedenáctku. Jenže výroba prototypu se ještě nestačila ani pořádně rozjet a už někdo v roce 1976 šlápnul na brzdu. Tedy někdo. Ve vedení tehdejšího generálního ředitelství ČAZ se rozhodli, že naši dva největší výrobci motocyklů vyvinou nezávisle na sobě nový motocykl splňující nejpřísnější požadavky světového trhu. U Jawy vznikl dobře známý ležatý příčně uložený dvouválec a ve Strakonicích to zkusili s dvouválcovou třistapadesátkou s vyvažovacím třetím pístem.
Čtyřdobý dvouválec s rozvodem 2 x OHC a pohonem vačkových hřídelí ozubeným řemenem na pravé straně motoru měl opět hliníkové válce s litinovou vložkou, i když se už uvažovalo i o nikasilu, a slisovanou klikovou hřídelí uloženou na valivých ložiskách, ale největší zajímavostí je třetí ojnice uprostřed s vyvažujícím pístem směřujícím dolů.
Bohužel, tento způsob řešení odstranění vibrací se pro sériovou výrobu příliš nehodil. Stejně jako předchozí dvoustovka měla i třistapadesátka vertikálně dělenou motorovou skříň, dva karburátory, pouze zapalování bylo tentokrát kontaktní se dvěma přerušovači a převodovka měla pět stupňů. Součástí výbavy byl i elektrický spouštěč, věc dosud známá pouze ze strojů zahraniční provenience.
Při stavě podvozku se tentokrát nevycházelo z konstrukce populární "stopětasedmy". Na počátku vývoje bylo jednou z podmínek použití unifikovaného podvozku se stroji Jawa, ale z tohoto požadavku nakonec sešlo a strakonická třistapadesátka dostala uzavřený rám ne nepodobný rámům motokrosových speciálů. Osmnáctipalcová kola se ještě pořád musela spokojit s bubnovými brzdami.
Motocykl s motorem o objemu 347.4ccm měl k dispozici výkon 23,5kW (31,7k) při 8000 ot/min, vážil 164 kg a při spotřebě 3,5l/100 km dosahoval největší rychlosti 140 km/hod.
Prototyp procházel zkouškami během roku 1978 a bylo mu vytýkáno přesně to , co se dalo čekat. totiž v porovnání se světovou produkcí nezvyklý způsob pohonu vaček ventilového rozvodu a způsob, jakým byly eliminovány vibrace motoru. Nicméně všechny požadavky včetně hygienických norem splnil a zdálo se, že ze Strakonic poprvé vyjede sériový cestovní čtyřtakt. bohužel, nestalo se tak, v roce 1979 byl vývoj zastaven a motocykl zůstal v jediném prototypu, který později odkoupil jeho konstruktér - František Pudil. Na srazu motocyklistů v Kupařovicích u Brna v roce 1984 byl tvůrce i jeho stroj obléhaný snad ještě víc než v té době ještě čerstvá šestiválcová Hodna CBX...1 "

--------------------------------------------------------------------------------------------
1 PAVLŮSEK, Alois, PAVLŮSEK, Ondřej. ČZ . 1. vyd. Brno: Vydavatelství a nakladatelství Computer Press, a. s., 2007. 174 s. ISBN 978-80-251-1576-3.

Naposledy editováno 10.12.2009 19:00:36

2 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 19:01 | Nahoru | #8
Koukám pánové (praporcik, z.x.r) že bojovat s lidskou blbostí je marný boj!
Víte o tom kulový a melete hovadiny jak ČT1.

Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 19:03 | Nahoru | #9


[img]

Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 20:11 | Nahoru | #10
[URL= až neuvěřitelný co snese papír (popř. monitor) za neuvěřitelný hovadiny.
Rok od roku se dočítám větší a větší nesmysly od "odborníků" kterým v době vzniku těchto prototypů a funkčních vzorků bylo 10 let a míň.Co je ale pro tyto "odborníky" společné je tvrzení, jak to všechno pohřbili komunisti.
Blbost lidská je skutečně bez hranic!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 20:31 | Nahoru | #11
babajezi> Co to melš za kraviny kdo asi tuhle republiku držel na uzdě? rusáci a rvhp a plánovaný hospodářství-ten bude vyrábět to a ten zase ono kolik ti je že se tady do někoho navážíš?

Naposledy editováno 10.12.2009 20:34:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 20:55 | Nahoru | #12
babajezi> když už teda řekneš, že někdo napsal blbost, tak aspoň řekni v čem - navíc to co tady je citace z nějakýho zdroje. jestli víš, jak to bylo, pak nás určitě poučíš..

mimochodem když jsi tak znalej, tak Ti asi nemá smysl vysvětlovat proč vznikla hnusota UŘ Bizon a proč se desítky let tlačil stejnej typ motorek a proč škodovka ani jawa neměly těma vykopávkama bez vývoje šanci konkurovat. jestli Ti něco říká centrálně plánovaná ekonomika, tak jistě uznáš, že jawu a další průmysl k jeho stavu odsoudily rozhodnutí vlády/strany - a kdože nám to pod čí taktovkou vládnul ? že by komunisti pod taktovkou sovětu.. ?

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 21:02 | Nahoru | #13
Němec> Líp jsi to napsat nemohl možná to pochopí,že vývojářům,technikům inženýrům se házely klacky pod nohy ...a všechno se řídilo centrálně Maskvááá

Naposledy editováno 10.12.2009 21:03:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 21:16 | Nahoru | #14

praporčík>babajezi> Co to melš za kraviny kdo asi tuhle republiku držel na uzdě? rusáci a rvhp a plánovaný hospodářství-ten bude vyrábět to a ten zase ono kolik ti je že se tady do někoho navážíš?



No dyk o tom právě píšu. Ty jsi taky jeden z těch odborníků co mu v době kdy tyhle prototypy vznikly bylo s bídou 10 let
Nevíš o tom ani prd!

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 21:18 | Nahoru | #15
Němec> tobě snad ani nemá smysl odpovída.Znáš to prostě líp než lidi co u toho byli.

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 21:27 | Nahoru | #16
babajezi no já patřím k těm co je tato doba skoro minula,ale z vyprávění(pár blízkých v nedaleké Jawě dělalo vím něco z vyprávění,ale rád si rozšířím obzor,tak prosím přestaň psát v heslech a ser slova,jak to podle tebe bylo zatím tady každého zpochybňuješ,ale svojí "teorii" si ještě nezdělil-zapomeň na náš věk a rozpovídej se nám konečně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 21:29 | Nahoru | #17
babajezi>Jo jo a tys inženýr z Jawy Ferda mravenc práce všeho druhu.
A nebo jsi zarytej bolševik

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 21:36 | Nahoru | #18

praporčík>babajezi>Jo jo a tys inženýr z Jawy Ferda mravenc práce všeho druhu.
A nebo jsi zarytej bolševik


no skoro jsi se trefil

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 21:38 | Nahoru | #19
LukyCat> Já už jsem to tady rozebíral tolikrát, že už na to skutečně nemám sil. Stejně vždycky přijde někdo kdo prohlásí že Jawu zkurvili komunisti a mě do nich vynadá.

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 21:41 | Nahoru | #20
babajezi ale oni jí vážně zkurvili-dle mne dostupného infa,ale rád si rozšířím obzor a proto udělej prosím vyjímku a napiš svůj názor

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 22:21 | Nahoru | #21
LukyCat> Ale já už ho tady psal mnohokrát a je to pořád dokola. Jawu komunisti nezkurvili ale udělali z ní jednu z nejúspěšnějších motocyklových továren. Ta továrna vyráběla řadu let nejlepší soutěžní motorky na světě a............. To nemá cenu, zase se ozve znalec kterej tu bude psát že dělala motorky na hovno a ti kluci co řadu let po sobě ukazovali světu jak má vypadat soutěžní motorka že vlastně nebyli sportovci ale vojáci a komunisti....
a ---prostě už na to nemám náladu. Třeba se někde potkáme a já se Ti to pokusím trošku povyprávět. Znaš to, starý dědci vyprávějí o svém mládí strašně rádi

Nevíte o této 350 více?

10.12.2009 v 23:55 | Nahoru | #22
No kdyz to tak vezmem, tak na jawe vyrostla tretina sveta, ale vsechno hezke jednou skonci

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 04:30 | Nahoru | #23
tak jsem to smazal

Naposledy editováno 12.12.2009 03:55:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 07:46 | Nahoru | #24
babajezi> a teď tu o perníkový chaloupce!!!! chceš nám tady snad tvrdit, že jawa byla konkurenceschopná s výrobkama tvrdýho kapitalismu? nemusíš to tady psát znova, stačí hodit link na vlákno, kde jsi celou a jedinou pravdu vyjevil, bychom se my, cucáci, přiučili.
nakonec z toho vyleze, že vlastně jen díky komunistům na tom jawa byla tak dobře, že desítky let tlačila vlastně pořád tu samou motorku, co?
a furt nechápu, kde bereš ten patent na pravdu - u všeho jsi byl všechno víš, co víme my je všechno špatně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 07:56 | Nahoru | #25
Němec> odpověd do PM a musím odejít od compu. dpovím odpoledne.

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 08:17 | Nahoru | #26
babajezi - já jen pořád nerozumím, na základě čeho usuzuješ, že jawa "jela" a prosperovala - vezmi modely jawy 50., 60., atd až. 90. let - vidíš nějakou změnu? já moc ne..pořád ta samá 350. soudíš na základě prodejnosti? ta ale byla dána centrálním plánováním a zajištěným odbytem. nic lepšího prostě nebylo, to se pak těžko vybírá mezi jawou a ničím...

a ještě mi vysvětli, když jawa měla tak skvělý soutěžáky, proč neměla i skvělý silniční motorky pro plebs? kde se courala jawa, že za ty desítky let, když dle tvýho na tom byla skvěle, nepřišla s velkým motocyklem a zakysla na 2T 350.. ? proč nepřišla se 4T, když na tom byla tak skvěle? tohle je ten "vývoj" a "prosperita" nezávislá na centrálním plánování?

Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 08:22 | Nahoru | #27
Jawa žila z velkej serií do států RVHP a spřátelených států.No a jestliže prodávali tisíce kusů vývoj trošku zaostával protože se si říkali pročpak něco novýho...bych řekl já No jo ale já jsem cucek mladej co ví prd
No a když se něco vymyslelo,tak vedení popřípadě strana nebo tlak z ruska ...stop....no a myslím že i prachy na to nedali bylo jim možná líto cpát peníze do vývoje když měli prodeje a zakázky ....jenže ono to donekonečna podle mě nešlo cesta byla 4 taktní motorka a ne jen 2takt....jenže druhopu otízkou je kupní síla obyvatelstva čr v tej době...ale zase jen můj názor.
Rád se přiučím jen piště názory

1 reakcí na tento příspěvek Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 09:22 | Nahoru | #28
Jak se jmenoval ten generální tajemník UVKSČ, co prohlásil "Přece nevjedeme do toho komunismu na motocyklu."?
Jawě bylo určeno dělat vraky pro přepravu zaměstnanců JZD na pole.
Prioritou byla armáda, těžký průmysl a podpora sovětského svazu. Lidi si měli nasrat, jejich potřeby a přání byli nepodstatné a ignorované.

To jen krajní levičák "babajezi" se snaží najít něco dobrého na době, kdy formálně vládla jeho ideologie.

2-válcovou 4T ČZ 350 se před pár lety povedlo koupit někomu z Jawamánie. Nevím jestli to je konkrétně tato, nebo jiný prototyp.

Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 11:49 | Nahoru | #29
To,že spousta protoypů se nedostala do seriové výroby a spousta výkresů ani do fáze prototypu je pravda.
ČZ jsem nikdy moc nesledoval,ale čtyřtakty u Jawy nebyla žádná vzácnost.Stačí se podívat,na čem jezdíval jako tovární jezdec František Šťastný.Že šli ohromné serie pořád stejných Jaw (bez viditelneho vývoje) do SSSR je taky pravda.A že je po rozpadu SSSR nikde jinde nechtěli,protože jim prostě ujel vlak,je pochopitelné.
Od Jawy se učil celý svět,stačí se podívat,jak vypadají staré Hondy,Yamahy...
Když Jawa zářila na autosalonech,tak Honda po válce kupoval motůrky od armády a montoval je na kola!!!
Takže jsme měli naprosto špičkové motorky,našlápnuto do budoucna dokonce s náskokem před ostatními a...nic.Samo od sebe?
Kdo tedy vysvětlí,proč u nás byly tak ůžasné nápady a nikdy se nedostaly do výroby?Kotoučové brzdy,pokusy o el.vstřikování,ABS a další a další...
Legenda Škoda Felicia bylo auto vyrobené vlastně načerno.Tatra 603 to samé (dneska se dělá objev století z natáčení světel podle volantu.Hehe,v Tatře o tom přemýšleli už u jedničkové řady).A nákladní Tatra našla kupce a udržela se jen díky své úžasné kostrukci podvozku.Liazka je víme kde...
Pokud bude někdo chtít nějaké linky jako důkazy (už se to tu totiž objevilo),tak žádné nemám.Chce to zajít do knihoven,do archivů a pátrat a pátrat.I po knížkách,které se vyprodají okamžitě po vydání,atd..)

(reakce na) Nevíte o této 350 více?

11.12.2009 v 16:15 | Nahoru | #30

Deadman>Jak se jmenoval ten generální tajemník UVKSČ, co prohlásil "Přece nevjedeme do toho komunismu na motocyklu."?
Jawě bylo určeno dělat vraky pro přepravu zaměstnanců JZD na pole.
Prioritou byla armáda, těžký průmysl a podpora sovětského svazu. Lidi si měli nasrat, jejich potřeby a přání byli nepodstatné a ignorované.

To jen krajní levičák "babajezi" se snaží najít něco dobrého na době, kdy formálně vládla jeho ideologie.

2-válcovou 4T ČZ 350 se před pár lety povedlo koupit někomu z Jawamánie. Nevím jestli to je konkrétně tato, nebo jiný prototyp.



podle těch pitomostí co jsi napsal bych fakt soudil že je ti těch 9 let!!

Tu hlášku o tom že do socialismu nepojedem na motocyklech řekl někdy začátkem padesátejch let Zápotocký.Nějakej antikomunistickej demamgog to někde před řadou let vyšťoural a teď to kdejakej smrkáč kterej vůbec není v obraze co se v tý fabrice dělo doblba papouškuje.

Jinak máš pravdu. Já jsem tak krajní levičák, že mě komouši za protistátní demonstrace dvakrát zavřeli.
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
druzeta ČZ Ostatní Marťani 20 5.5.2024 v 11:05 Drobeki
CZ 125/150 c kompletace,renovace [1, 2] ČZ Ostatní bisop 44 27.1.2021 v 10:30 bisop
Neznáte motor Walter? ČZ Ostatní Pajuska 12 28.10.2018 v 16:59 kratkej01
Renovace - ČZ Orthopedia ČZ Ostatní G800 6 25.12.2017 v 00:06 Jen
ČZ MX 300 Vyrábí toto opravdu Čz St... ČZ Ostatní yannick 9 28.2.2017 v 15:36 pech.


TOPlist