Ahoj,
vím, že je to trošku mimo, ale ocenil bych nějakou radu neb nevím co by s tím mohlo být a nejenom já, ale ani páni v servisu.
Studeny motor, vlhke pocasi (dest, mlha, silna jinovatka apod), nízké teploty (podzimni). Po bezproblemovem nastartovani a rozjezdu, reaguje auto na plyn mene nez by se dalo cekat. motor se musi vic vytocit a drzet se pres spojku. Po cca 200 -300 metrech jizdy zacina motor na neutral trhat (nekdy az ke zhasnuti a opetovnemu samovolnemu chytnuti), volnobezne otáčky skácou mezi 400 - 1200, auto sebou citelne trha. Pokud dojde k poruse za jizdy, auto velmi výrazne ztráci výkon a rychlost na jakýkoli prevodovy stupen (auto intenzivne spomaluje). Pri plnem seslapnuti plynu se zarazenou rychlosti auto stale nejede a prudce zpomaluje, po cca 5-10 sec. prudce zrychli, po uvolneni plynu se opet dusi a nejede. Jizda je velmi trhava. Po vyrazeni na neutral motor trha, nepomaha vytoceni ani stani v klidu. Po vypnuti a opetovnem zapnuti motoru se problem vetsinou neopakuje.
V aute byla menena lambda sonda (140t km), skrtici klapka (80t km), palivove cerpadlo (70t km), palivovy filtr (130t km) a nekolikrat nahran novy SW ridicí jednotky
Edit: Je to benzín
Naposledy editováno 20.12.2009 21:16:51
1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
...no to je OT...
blby je ze vsechno co bych tipoval ze to dela mas vymeneny... jeste me napada cidlo otacek (nevim kde ho ma focus) svicky/kabely/civky....
1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
Dawe02>Na prvni pohled bych to videl na poruchu zpetnovazebniho lambda rizeni. Ty projevy jsou typicke, ale z toho co se vymenilo... o jaky jde motor? Katalyzator vybouchany nemas, ze ne?
jj ale pise ze tu menil... ale samo muze bejt i vymeneny dil KO a to se pak blbe hleda.. ale na diagnostice by to ze "zivych" hodnot mel poznat... nekdo kdo o tom neco vi...
ýbrc>assassin> ještě čidlo teploty pro Ecu bych zkusil třeba dává špatný udaje o teplotě motoru
taky moznost... ja osobne bych teda prosurfil naky focusacky/fordacky fora... treba to bude naka typicka zavada s typickym resenim..... (samo pokud bych se v tom chtel vrtat, pokud ne odvez bych to do servisu... ikdyz tam bych se trosku bal jejich oblibeneho postupu .. menit komponenty jako celky ... za dlouhy prachy... a cekat po kterym to zacne fungovat:) )
Naposledy editováno 06.11.2009 12:22:01
2 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
firecracker>je to benzín 1,4 co vím tak se měnila lambda sonda protože mechanik si právě taky myslel, že to bude to lambda sondou, jak se pozná jestli mám vybouchaný kat. ?
u focusu nevim.. ale nekde se musi vyriznout z potrubi, vymlatit a privarit zpet.. pak se to pozna podle tech svaru.. kde je vyndavaci tak pohledem skrz... taky nic moc rychla metoda.. taky to bude hlucnejsi, budou spatne emise.... spis jestli mas auto po nakym "tunerovy" ... tzn byl by tam i nakej kit primeho filtru apod...
firecracker>je to benzín 1,4 co vím tak se měnila lambda sonda protože mechanik si právě taky myslel, že to bude to lambda sondou, jak se pozná jestli mám vybouchaný kat. ?
diagnostika nic? tohle uz taky musi mit naky OBD ....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
assassin>jj ale pise ze tu menil... ale samo muze bejt i vymeneny dil KO a to se pak blbe hleda.. ale na diagnostice by to ze "zivych" hodnot mel poznat... nekdo kdo o tom neco vi...
No prave, menil lambdu i teleso skrtici klapky (s potenciomentrem?)
Muze to byt chyba ECU... ja to kontroloval uz nekolikrat, sciloskop na vstrikovaci ventil a postupne simulujes bohatou smes a naopak chudou. POkud je lambda rizeni ok, v pořádku, pri zdanlive bohate směsi se bude snazit zkracovat casu otevreni vstrikovacich ventilu a naopak.
edit> Pokud tomu tak nebude, je chyba v ECU, pokud naopak lambda dava nesmysly (poznas jen s vhodnym zarizenim na cteni (podle typu lambdy)), je chyba v ni nebo dynamice plynu...
Naposledy editováno 06.11.2009 12:31:39
Dawe02>No prave, menil lambdu i teleso skrtici klapky (s potenciomentrem?)
Muze to byt chyba ECU... ja to kontroloval uz nekolikrat, sciloskop na vstrikovaci ventil a postupne simulujes bohatou smes a naopak chudou. POkud je lambda rizeni ok, v pořádku, pri zdanlive bohate směsi se bude snazit zkracovat casu otevreni vstrikovacich ventilu a naopak.
edit> Pokud tomu tak nebude, je chyba v ECU, pokud naopak lambda dava nesmysly (poznas jen s vhodnym zarizenim na cteni (podle typu lambdy)), je chyba v ni nebo dynamice plynu...
nevim no podle toho co pise to blbne i pri akceleraci a pridani plynu a tam by uz nemelo byt rizeno podle lambdy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
Dawe02>No prave, menil lambdu i teleso skrtici klapky (s potenciomentrem?)
Muze to byt chyba ECU... ja to kontroloval uz nekolikrat, sciloskop na vstrikovaci ventil a postupne simulujes bohatou smes a naopak chudou. POkud je lambda rizeni ok, v pořádku, pri zdanlive bohate směsi se bude snazit zkracovat casu otevreni vstrikovacich ventilu a naopak.
edit> Pokud tomu tak nebude, je chyba v ECU, pokud naopak lambda dava nesmysly (poznas jen s vhodnym zarizenim na cteni (podle typu lambdy)), je chyba v ni nebo dynamice plynu...
akorat ze tohle "laboratorni" testovani servisy vetsinou nezvladnou ani znalostma ani vybavenim....
Naposledy editováno 06.11.2009 12:50:59
Naposledy editováno 06.11.2009 15:52:52
1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
Lambda je nová, takže nejspíš ne. ŘJ s novým programem by to taky dělat neměla. Na diagnostice jim to nic neukázalo? Pokud ne, tak nejjednodušší by bylo proměřit kabely ke svíčkám na odpor (jestli je to má) a na osciloskopu udělat sekundár. Vyloučilo by se tím zapalování. To se většinou v OBD neprojevuje jako závada.
Pokud ani to, tak je to ve vstřikování. Možná snímač otáček motoru. I když ten spíš způsobí, že teplý motor nestartuje. Nebo snímač polohy škrtící klapky, pokud není škrtící klapka jako modul i se snímačem (když jí měnili).
edit: Ještě mně napad snímač tlaku v sání. Záleží jak to zjišťuje množství nasávaného vzduchu. Jestli přímo nebo nepřímo (otáčky + poloha škrtící klapky + teplota vzduchu nebo tlak v sání).
Naposledy editováno 06.11.2009 17:48:46
1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
firecracker - napsal ti to mirďa-1 tedy krokovej motorek volnobehu + neznamyScooterD a to je EGR ventil..
Oboje se vzdy projevuje kdyz zacne zima a po kratkych trasach.
A nesere se to jen fordum ale i jinym autum klasika.
Nezapomen mi pak podekovat az ti to pojede v cajku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno/Ford Focus, vlhko, zima, nedrží volnoběh
z-x-r>chlapci chlapci tolik odborniku a jen dva jsou dobre... Vse ostani nemusis vubec resit.
firecracker - napsal ti to mirďa-1 tedy krokovej motorek volnobehu + neznamyScooterD a to je EGR ventil..
Oboje se vzdy projevuje kdyz zacne zima a po kratkych trasach.
A nesere se to jen fordum ale i jinym autum klasika.
Nezapomen mi pak podekovat az ti to pojede v cajku.
A odkdy maj benzíňáky EGR ventil?
A co se týče krokovýho motůrku,ten se projevuje hned po startu a krátký či dlouhý trasy s tím nemaj nic společnýho.Jde o to,že v zimě v něm zatuhne mazivo a pak blbě chodí.
Jojo,Fordem tam a vlakem zpátky
sry,musel jsem si rejpnout