http://www.riegger.cz/filtry.php?menu=filtry
Naposledy editováno 09.10.2009 15:31:04
Edit : tak za tech necelych 1500Kc je to opravdu bavlneny K&N ... pekne - v tom pripade nemas co resit.
Naposledy editováno 09.10.2009 16:07:59
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr
4 Medvěd: matematicky to vycházi určitě lépe ten bavlněny. A jak se to "Práni a olejovaní" provádi? Asi to nedam normalně do pračky
Nechas uschnout (ne prilis prudce - zadne prime slunce, horke topeni nebo fen - pekne zvolna ve stinu), nastrikas specialnim olejem - tady uz se nevyplati setrit a je nutno pouzit opravdu specialni olej k tomu urceny - nechas zavadnout, namontujes zpet a mas hotovo.
Je s tim vic prace nez s jednorazovym filtrem, ale podle mych zkusenosti se to vyplati.
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr
a zkoušel sem podle návodu nastříkat, nechat působit a opláchnout vodou, ale pořád to nebylo vyčištěný - pak mi tady někdo poradil, že v tom rozprašovači je saponát a umejt v kýblu - tak sem kus odlil do kýble, zpěnil vodou a filtr šel krásně vyprat.
co mi není jasný, z který směru se filtr stříká - z "čistý" strany, nebo ze "špinavý"? na jednom foru rozebírali amíci video, kde mechanik ukazoval, jak čistit filtr - vytýkali mu tam, že filtr olejoval z opačný strany, tak nevím..
a pozor na přeolejování, je to na to docela náchylný - takhle mi stoupla spotřeba o 2litry a motorka mizerně táhla.
Naposledy editováno 10.10.2009 01:30:09
2 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr
S cistenim a kyblem mam naprosto stejnou zkusenost. Prosel jsem postupne fazemi : strikani sprejem, prani origo prostredkem v kyblu a prani jarem s citronovou prichuti - - v kyblu. A u toho posledniho jsem zustal.
Strikani - ja strikam jemne z obou stran. Je to jak pises - snadno se to preolejuje, coz je potom znat na spotrebe a vykonu zvlast u K&N nahrad do originalniho airboxu.
Naposledy editováno 11.10.2009 09:53:39
dedek new>co mi není jasný, z který směru se filtr stříká - z "čistý" strany, nebo ze "špinavý"?
jeste jednou
návod jsem četl, ale třeba ural nasává špinavej vzduch zevnitř filtru a čistej jde venkem, takže počítám naopak, než to maj vaše motorky :)
Medved - taky mě zarazilo, jak moc je to náchylný na přeolejování přitom JR filtr, co sem měl, byl i po vyprání lehce růžovej, takže člověk viděl prd, kde stříklý je a kde jsou tý bílý místa, který je třeba ještě stříknout..
The Ural filter system works in reverse of what 99% of other filtering systems work in that it draws air in from the center of the filter rather then from the outside. This being the case when you wash the filter, wash from the outside and oil from the inside. Very Happy - proto sem se ptal, jestli je nějak důležitý olejovat z určitý strany - z toho návodu to není moc jasný. mytí píšou vyloženě z čistý do špinavý, olejování ne, ale podle mytí to je taky z čistý do špinavý..
a tady ještě jeden názor -
Exactly! As metioned elsewhere in this thread the airflow is from center to outside of the filter, so the oil must be applied on the inside of the filter, not the outside. This allows the airflow to draw it through the filter element for proper saturation.
a jen pro srovnání JR filter po umytí a olejování a pod tím novej K&N filtr - bohužel ten JR sem nekoukal, jestli už takhle byl před umytím, každopádně mi přišel tak trochu "děravej" :)
[img]
Naposledy editováno 11.10.2009 11:58:45
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr
Firma Hiflo žije především z toho, že dodává vzduchové filtry do prvovýroby motocyků Honda, takže vaše Hondičky jsou od výroby s tímto filtrem, jen je jiné logo.
Dále když v dobré víře půjdete to pobočky Hondy, objednat si originální filtr Honda, dostanete Hiflo filtro který je zatavený v přebalu Honda. To máte jako třeba s deskama od Nissinu, který jsou v Hondě o pár stovek dražší, v jiným Honďáckým sáčku s nálepkou HOP - Honda Original Parts.
A o KNku toho bylo napsáno již mnoho, to nemá smysl rozebírat. Spíš jen upozorním že výměna filtru za KN se neobejde bez doseřízení karbů.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
Raisidlo77>A o KNku toho bylo napsáno již mnoho, to nemá smysl rozebírat. Spíš jen upozorním že výměna filtru za KN se neobejde bez doseřízení karbů.
Ano - to je velmi oblibeny blud. Neni to pravda. Respektive je to polopravda.
Kazdy vyrobce tzv. vysokopropustnych filtru (nejaky nosny material - obvykle bavlna - nasyceny nejakym necistoty vazajicim materialem - obvykle specialni olej) vyrabi jednak nahrady do original airboxu, druhak filtry s maximalni propustnosti (sportovni ucely, tuning, ...).
My se tu bavime celou dobu o K&N filtru do original airboxu - a ten ma zarucene stejne vlastnosti jako originalni filtr. Je toho dozazeno mensi filtracni plochou. PRO TENTO FILTR NENI ZADNE DOSERIZOVANI CEHOKOLI NUTNE.
Filtry s maximalni propustnosti se vyrabi obvykle jako tzv. hribky primo na saci hrdlo. Navrhuji se podle maximalniho prutoku vzduchu (objem motoru a otacky) a pripojovaciho prumeru. Tam se potom serizeni cele soustavy nutnost - filtr ma radove vussi propustnost nez puvodni airbox - meni se trysky a jehly v karburatorech - popripade se prehravaji mapy v RJ, plus vyfuky, plus spousta dalsich veci .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
ještě někde pro srovnání velikostí vyhrabu ten papírák, jsem zvědavej, jestli bude mít větší plochu
je ale možný, že maj jen rusáci vyřešenou špatnou náhradu za papírák, jestli píšeš, že u náhrad do airboxu je zachovaná stejná propustnost..
Pokud jsem daval nahradu za origo papirovy filtr do airboxu, nikdy jsme nic nesteloval. Az teprve po prvnim prani a strikani ... jednou, kdyz jsem to s olejovanim prehnal . Ale stacilo ten olej nechat skapat a trochu filtr vysusit pucvoli a bylo vsechno v pohode.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
Máš pravdu. Já pokud se bavím o KNku, automaticky už řeším vysoceprospustné filtry pro úpravy. I do origo airboxu pokud vím, lze sehnat vysoce propustný. Já ale diskuzi pochopil na úrovní "origo Hiflo nebo jít UŽ DO propustnýho KNka" , a ono to bylo myšlený jen jako výběr mezi dvěma značkami.
Jinak můžu podotknout, že mám trošku i svoji pravdu ... výměnou starého filtru za nový se ssací podmínky zlepší, takže je ještě projedu nádrž s čističem paliv. systému a karby pak dodatečně seřídím na nový filtr. Divili by jste se jaký skoky jsou na sondě i po obyčejný výměně "jetýho origa" za "nový stejný origo" ... ale chápu že takhle poctivě to moc lidí nedělá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
Medved>Raisidlo77> nojo - ale takhle bys to mel delat i s novym papirovym ... resp. bys postupne mel nastavovat karburatory podle toho, jak se ucpava filtr a po vymemne filtru to zase vratit zpet do pozice "novy filtr" ... zlaty strikacky .
No jo, měl ... ale já filtr měním čas od času, nebo když najedu kilometry. Takže seřizování na "zanešenej" sabotuju ... ale na novej seřizuju znova .
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
netočící se ventilátor Honda VT 600 Shadow | zručák | 5 | 6.9.2024 v 10:01 1Gabo |
servisní manuál Honda VT 600 Shadow | zručák | 2 | 3.9.2024 v 07:59 kawarer |
Honda shadow VT600 Honda VT 600 Shadow | chibah | 17 | 25.8.2024 v 06:34 MungoJerry |
vůle na protihřídeli Honda VT 600 Shadow | zručák | 2 | 13.7.2024 v 13:56 zručák |
Prední ráfek a prední svetlo - ais ... Honda VT 600 Shadow | 1Gabo | 4 | 24.1.2024 v 10:12 1Gabo |