globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500
Zdravím, rád bych vás požádal o názory na výběr první motorky: Honda CB 500, Suzuki SV 650N, Yamaha XJ 600N, Kawasaki ER 5 . Pročetl jsem už hodně recenzí, názorů apod, ale stejně nemám jasno. Chci klasiku s kulatým světlem, žádnej zbytečnej plast. Motorka bude sloužit pro přepravu a zábavu ve městě (65%) a na okreskách (35%), dálnice jen v nouzi. Rád bych něco nenáročného na servis, výkon asi není až tak podstatný, všechny jsou si podobné (jen SV trochu vyčuhuje). Cenový limit je 50tis Kč, víc ne. Mám 185 cm, 86kg - nechci vypadat jako hračce :)

Co jsem tak vyčetl, ani s jednou nejspíš neudělám chybu a v téhle cenové kategorii to bude špíš o konkretním kusu, než značce. Přesto bych ale rád věděl, po které mám koukat nejvíce :)

díky za vaše rady
Předchozí
1 2
Následující

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 09:13 | Nahoru | #1
Na SVčku bude podle mě největší zábava

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 09:17 | Nahoru | #2
co se týče servisu, tak xj 600, je to vzducháč a je nezničitelný. Já bych ale šel do ER5tky, sice už to je vodník, ale ten motor je špička, navíc s dvouválcem si ve městě a na okreskách asi užiješ více.

1 reakcí na tento příspěvek XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 09:21 | Nahoru | #3
jn asi to bude i kompromis mezi linym XJeckem a sviznym SVeckem :) (z druheho protipolu nejtezsi na servis SV a ve tve cenove relaci to znamena jeste ten stary model)

(reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 09:23 | Nahoru | #4
dubaduba> te starý motor je ještě karbec že? To bych viděl osobně jako velkou výhodu...

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 09:37 | Nahoru | #5
Ja bych to s tou narocnosti na servis u SV nevidel az tak horky. Kazdopadne jestli ti muzu poradit tak pokud se nahodou rozhodnes pro SVcko tak se snaz koupit si v seriovym stavu nebo jen s jinou koncovkou (koncovku doporucuju, ten zvuk za to stoji) protoze ladici casto delaj kraviny a jezdej po zadnim a to ten motor nema rad a skodi mu to. Jinak do mesta bohate staci ta ER5, na okreskach se s ni taky nestratis i kdyz tam uz si na SV asi uzijes vic. Ber asi vazne podle vkusu a podle toho co se ti vic libi.

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 10:30 | Nahoru | #6
Nemám srovnání s ostatními, ale na SV jsem za 4 roky měl všeho všudy tři pseudo-problémy. A za všechny jsem si mohl sám.
i) když jsem uchlastal svíčky
ii) když jsem měnil baterku tak zuřivě, že jsem vyrval ten plech na baterce a nevšiml jsem si toho (snažil jsem se pod to narvat matku, která tam prostě nešla )
iii) když jsem startoval se zapnutejma světlama, tak mi odcházely pojistky.
Co jsem tak četl, tak se mi SV zdá jako nejlepší poměr cena / zábava. Ale vlastní zkušenosti s ostatními nemám.
PS: moje SV je rv 2000, s trochou shánění se podobný do 50000 dají sehnat

1 reakcí na tento příspěvek XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 10:42 | Nahoru | #7
Cest zavodniku, podle sebe soudim tebe 1.SV650N 2.CB500 3.ER5 4.XJ600N kdby me nekdo dal na vybranou co bych chtel tohle by bylo poradi ktere bych preferoval.... je pravda ze s SVéčke si uzijes asi nejvic je to 650 a je to motorka u ktery nebudes po mesici jezdeni premejslet o necem silnejsim (tahle motorka ti bude vyhovovat xlet) u ostatnich 3 uz jsi nejsem tolik jistej ze bys nebyl zklamanej a necekal od motorky trochu vic...CB jeste jo to bude dobrej stroj, ER5 to uz je tak motorka pro zensky tu ma kazda druha ta motorka je mensi a mensi lidi se na ni dobre cejtej...a o yamaze nemluvim nikdy sem je nemel rad
Jinak nevim kolik zakolik se da koupit hornet nebo bandour ale uz o tolik penez to nebude a to by byla jasna volba....tyhle dve motorky jsou byly a jsou nejprodavanejsi stroje neni divu ze ji ma kazdej druhej nebo tretí o necem to svedci...
http://www.tipmoto.c...cb-600-f-hornet.html

1 reakcí na tento příspěvek XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 10:47 | Nahoru | #8
Do ER5 bych nešel, během chvilky tě omrzí, je moc slabá a nudná. KDyž dvouvál, tak aspoň Véčko, takže SV 650, ale to tě taky za chvilku unudí, nejvíce si užiješ s Banditem, jede
nejlépe.. Se projeď aspon na tom SV a banditu a uvidíš..
Řešilo se to teď tady Téma: Bandit versus er5 versus TDM 850 a tady Téma: Yamaha XJ 600 N Diversion nabo Suzuki GSF 600Ban a va padesáti stejných vláknech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:06 | Nahoru | #9
C.J.> Tohohle pana bych nebral moc vazne. Bandit jako motorka do mesta no to je skveli reseni Urcite tam bude zabavnejsi nez SV. A nevim jestli nekdo kdo jezdi na VFR uz buh vi jak dlouho muze rict ze te za chvili bude SV nudit. To VFR zas o tolik vetsi raketa neni. Znam kluka kterej na nem jezdi uz asi 5 let a porad je spokojenej.

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:07 | Nahoru | #10
jsem pro SV, mam na nem najeto 2 sezony a jinak moc spokojenej, zabavna motorka, ale nenecha si libit vsechno, neni to litr ale muze te slusne rozhodit, neni to motka jen tak... musis se prizpusobit ty ji, jinak servis v klidu... nic extra drahyho.. hlavne je to neporuchova motka

(reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:13 | Nahoru | #11
pylot> No experte, zajímalo by mě, na kolika motorkách si v životě jel.. A rozdíl mezi SV 650 a GSF je zásadní ve velikosti.. Píše, že má 86kg a 185cm - na SV 650 bude vypadat dost legračně SV je ze všech těhto motorek nejmenší..

Naposledy editováno 28.09.2009 11:14:43

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:20 | Nahoru | #12
jojo je maly, ja mam 178cm a mam ho akorad, tak v tom pripade bych sel do cestovniho endura, to ti bude akorad... TDM je moc pekna motka a byla by ti akorad, je to na tobe, kdyz se ti neco zalibi tak je potom uplne jedno kolik meris

1 reakcí na tento příspěvek XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:27 | Nahoru | #13
Na SV vypadají dobře jen holky..



Mám 179cm a na SV 650 jsem se teda moc dobře necítil, spíše jako kdybych seděl na kole.. Motor jede pěkně, na záda na jedničku krásně, blbiny by s tím dělat šly, ale po hodině jsme byl dolámaný..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:31 | Nahoru | #14
C.J.> Ok uznavam ze z hlediska ergonomie a velikosti pro nej bude SV mozna trosku maly a v tom by byl ten bandit lepsi. Ale promin bandit se svoji vahou a vykonem srovnatelnym s SVckem nikdy nepojede lip a ani nebude zabavnejsi. To mi nikdo nenamluvi.

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:32 | Nahoru | #15
ja mel N, a zvednul jsem si vzadu tlumic na max a bohate mi to staci, mam tam sportovni prepakovani a kdyz si jedu zablbnout do zacatek tak je to nadhera

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:34 | Nahoru | #16
a tady příjezd kámoše (a na konci i fotka) na SV 650

(reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:34 | Nahoru | #17

pylot>C.J.> Ok uznavam ze z hlediska ergonomie a velikosti pro nej bude SV mozna trosku maly a v tom by byl ten bandit lepsi. Ale promin bandit se svoji vahou a vykonem srovnatelnym s SVckem nikdy nepojede lip a ani nebude zabavnejsi. To mi nikdo nenamluvi.



max souhlas bandit jede hezky az pak ve vysokych otackach, to uz je lepsi ten GSF 650, tomu upravili prubeh vykonu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:41 | Nahoru | #18

pylot>C.J.> Ok uznavam ze z hlediska ergonomie a velikosti pro nej bude SV mozna trosku maly a v tom by byl ten bandit lepsi. Ale promin bandit se svoji vahou a vykonem srovnatelnym s SVckem nikdy nepojede lip a ani nebude zabavnejsi. To mi nikdo nenamluvi.



Banditovi na SV určitě vždy ujedeš. SV je mnohem lehčí, suchá hmotnost o 30kg nižší Maximálnéí rychlsot je stejná, těsně nad 200, zrychlení an 1/4 míle mají obě 12.3sekund, beru zpět, že bandit jede lépe, bandit jede jinak Prostě rozdíl průběhu dvouválce a průběhu řadového čtyřválce, můžeme udělat anketu, ale řekl bych, že většině lidí sedí spíše průběh čtyřválce.. Jízda na Banditu je mnohem plynulejší, ne tak ucukaná a nervózní jako na SV.. Nízká váha je na jednu stranu výhoda na SV, ale pohodlnější a pro mě příjemněšjí je jízda na banditu..
Zkusím pohledat grafy SV a Bandasky..

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:51 | Nahoru | #19
tady graf SV



a bandasky



Já jsem si na Banditu jízdu užíval více než na SV.. Ale někomu dvouvál sedí více

(reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:56 | Nahoru | #20
C.J.> Jo spravne bandit jede jinak. Ale nejede lip to ani nahodou. Kdyz ho drtis ve vysokejch otackach tak se s SV merit muze ale jakmile za obci das plnej bez podrazovani tak SV necha bandita nekde vzadu za sebou. Rozdil v prubehu je obrovskej. Presne jak pises. SV je ucukanejsi a neklidnejsi ale to je prave to co na nem mam rad a taky mozna proto mi vetsina ostatnich motorek prijde nudna. To uz je zase jen vec vkusu a je mozny ze vetsine lidi sedi uhlazenej a klidnej chod ctyrvalce ale o tom se tu ted nebavie co sedi vetsine lidi... Jen chci dementovat zpravu ze SV je nudny a pomaly. Rozdil grafu mas tady:

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:57 | Nahoru | #21
pěkná diskuze. Koukám, že CB nikdo nezmínil a je fakt, že pokud porovnám podobné ročníky, tak je nejdražší a vzhledově se mi líbí asi nejmíň. Abych se přiznal, tak nejvíc pokukuju po XJ600, ale je to 4hrnek a není mi zcela jasné, jak se mu bude líbit provoz hlavně ve městě - ale co jsem pročítal fórum (proc C.J - fórum mám pročtené, ale 50tis je pro mě dost, proto se radši zeptám), tak je prej v nízkej otáčkách dole živý - což tak nějak vylučuje baňdoura, kterej je otáčkovej horolezec (ano, jsem teoretik, který má vše pouze načteno) :)

TDM ne, jak jsem řekl, chci klasickou klasiku.. protože jsem sám klasik
hornet je asi už moc silnej a do města zbytečnej.

1 reakcí na tento příspěvek XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 11:59 | Nahoru | #22
Tady ti každá liška vychválí svůj ocas... Nezbyde ti nic jiného, než si ty motorky někde vyzkoušet... Osobně si myslím, že do města se víc hodí čtyřvál, protože je mnohem víc imunní vůči podtáčení a nebudeš muset tolik spojčit... ale je to o zvyku... dá se jezdit s čímkoliv...

XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 12:06 | Nahoru | #23
ja si spis myslim a mluvim z vlastni zkusenosti, tak tady ve meste kdyz jedu tak si tam necham treba 4 a on si s tim motor poradi diky krasnymu krouticimu momentu, kterej se schodnej s cbr 600RR, proste je to krasny i na cestovani... jezdim s batuzkem plne nalozenej, dva kufry postranach a jeden nahore a kdyz si tam das 6r.s. tak ti to toci 5,5tis a krasnejch 130km/h. je to mekka a cestovni motka

(reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 12:09 | Nahoru | #24

WenCa>Tady ti každá liška vychválí svůj ocas... Nezbyde ti nic jiného, než si ty motorky někde vyzkoušet... Osobně si myslím, že do města se víc hodí čtyřvál, protože je mnohem víc imunní vůči podtáčení a nebudeš muset tolik spojčit... ale je to o zvyku... dá se jezdit s čímkoliv...



Já nemám ani jednu
S vyzkoušením máš svatou pravdu.
A s vhodností čtyřválů taky.

Na XJ 600 jsem toho odjezdil dost, je to taková volba rozumu, primitivní 8ventoilový motor, ze všech čválcových 600ccm jede dole nejlépe, je nejpohodlnější, s nejjemnější mmotorem, za 50tis seženeš v super stavu, motor jen olej/vzduch, žádná voda, max. jen kolem 180km/h, na začátek ideální.. Každá motorka má něco do sebe, když se podíváte na grafy, tak průběh výkonu XJ a SV je dost podobný. V prospěch XJ mluví ale spotřeba, která ani při "střelbě" (lze li to na XJ tak nazvat) nepřeleze 5l/100km. XJ jsou všechny uzavřeny, jde je jednoduše otevřít na cca 70 koní pouhým odřezaním dotazů nad šoupátky.

graf XJ


a ještě jednou graf SV



Ale srovnat SV a XJ nejde, to už jsou diametrálně odlišné stroje. XJ je pohodlný cesťáček, mlaďoši budou tvrdít že nudný, SV je proti tomu supersport

2 reakcí na tento příspěvek XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 12:11 | Nahoru | #25
S XJ 600 Diversion lze normálně jezdit za 4l/100km, ale SV žere více, kámoš když se dostane na 7l/100km, tak je rád

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 12:21 | Nahoru | #26
C.J.> To by si to kamos mel nechat seridit. Ja se svym SV sem nikdy nejel ani za 6,5 a to sem tomu daval sakra hodne ale mam asi trosku chudsi smes nez by mela bejt takze pocitej ze s SV se da jezdit od 5 do 7,5 kdyz tomu hodne davas.

(reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 12:24 | Nahoru | #27
KinG_CZ> Ty nemáš rád Yamahy? Tak to ses asi na žádné ještě nasvezl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 12:25 | Nahoru | #28
pylot> má stříkačku, skoro nic nenajeto a při včerejší ostřejší jízdě něco mumlal o 9ti litrech

tipoval bych ješt původní vzduchový filtr a nebo díru v nádrži

Naposledy editováno 28.09.2009 12:26:53

(reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 12:53 | Nahoru | #29
C.J.> Ok tak ne karburatory ale stejne je neco spatne. Nezlob se na me ale to je jediny SV650 o kterym sem kdy slysel ze by si vzalo 9 litru. To je proste vyjimka a normalni zdrava motorka umi jezdit bezne pod 6 a kdyz ji hodne zenes tak lehce pres 7.

(reakce na) XJ600N vs SV650N vs ER5 vs CB500

28.9.2009 v 12:59 | Nahoru | #30
C.J.> jsi normální zakomplexovaný hňup, nezlob se ale je to tak, pořád máš něco proti svečku, na které jsi najel jak jsi psal asi 50km, to z té motorky zjistíš fakt hodně a že žere 9l? Zase jsi kurva slyšel o jedné spotřebě a jsi chytrý jak rádio? Já měl esvo dost dlouho, další kamarádi ho mají taky a moje největší spotřeba byla lehce přes 6l, jel jsem alpy i za 5!
tak se spamatuj a nebuď pořád chytrý jak rádio když o té motorce víš hovno!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 tompok76 5 30.4.2024 v 14:56 tompok76
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71


TOPlist