Naposledy editováno 15.07.2009 18:32:27
motor chci použít nějaké běžně dostupné 2v véčko s kardanem a okolo toho postavit motorku podle svojích představ, brzdy budou taky nějaké homologované používané spolehlivé
Naposledy editováno 15.07.2009 19:48:22
co se mi líbí už jsem psal tady a po objíždění různých inzerátů a bazarů bráchu napadlo, že si postavíme něco sami tak zjišťuju co a jak
2 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady
Napřed než začneš něco stavět si vše pořádně zmapuj
abys nebyl po nakoupení dílů překvapen že ti to nepovolej.Kdysi
dávno asi před třiceti lety sis mohl postavit káru za
osobní auto a nechat otypovat bez nějakých problémů ale dnes to
už prostě nejde.Dnes je všechno mnohem přísnější normy,vyhlášky
atd...
1 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady
Aspoň něco málo, co si pamatuju - je důležité rozlišovat, jestli se jedná o individuální stavbu nebo přestavbu vozidla - u přestavby máš motorku, která má TP, je z roku xx a ty do ní dáš úplně jiný motor, jiné kola, rám případně i upravíš - na takovou přestavbu se pak vztahují technické požadavky z doby, kdy byla daná motorka vyrobená - když máš mašinu z roku 85, technické požadavky, které musíš při přestavbě splnit nebudou podle mě až tak přísně jako dnešní...a naopak - pokud si chceš motorku od základů postavit (individuální stavba) - tzn. postavit si vlastní rám atd., budou se na tebe vztahovat současné technické požadavky...
Jinak jak přestavbu, tak stavbu povoluje příslušný obecní úřad. Součástí přestavby i stavby by měli být i technické výkresy. A všechno to myslím posuzuje technik na STK, který může na tvé náklady v případě najasností mašinu poslat do Statního zkušebního ústavu...Aspoň nějak tak si to pamatuju...Ale raději projeď net, tam toho ohledně legislativy apod. najdeš dost.
Být tebou, tak bych šel raději do té přestavby...Sehnat nějakou mašinu s TP, tu na sebe přehlasit a pak se dát teprve do díla.
Nedávno jsem řešil něco podobného - jelikož jsem velký fanda 2T, napadlo mě, že bych motor z Wartburgu 353 (3 válec,1000 ccm, 50 HP - po úpravách až 70 HP, 100nm) "dostal na dvě kola" . Sháněl jsem pro to vhodný rám a nakonec jsem sehnal Suzuki GS 550 E z roku 79 za mrzký peníz, jenže motor šlape jako hodinky a je mi líto motorku prznit, takže ji jenom z renovuji a předělám na Caferacer, no ikdyž ještě si to rozmyslím
Ale stejně mám spoustu nejasností - nevím, jak by legislativa nahlížela na to, že chci do motorky nacpat velkoobjemový 2T motor, který "šíleně znečišťuje životní prostředí" , i když se dle zákona u jednostopých vozidel do hmotnosti 400 kg emise neměří...
A taky mi není jasné, co by technik řekl na to, že sváry na rámu vařil člověk, který nemá "svářečák" - páč svářeč nejsem, ale svařovat umím....
Navíc ty technické výkresy by byly taky celkem problém, i když můj brácha umí dělat v Autocadu, ale byly by to rozhodně hodiny a hodiny strávené u PC místo v dílně.
No prostě nejlepší je, když si seženeš někoho, kdo tímto martýriem už prošel ....Ale bude to rozhodně běh na dlouhou trať
1 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady
sedous>Nechci tě odrazovat ale je to běh na dlouhou dobu.
Napřed než začneš něco stavět si vše pořádně zmapuj
abys nebyl po nakoupení dílů překvapen že ti to nepovolej.Kdysi
dávno asi před třiceti lety sis mohl postavit káru za
osobní auto a nechat otypovat bez nějakých problémů ale dnes to
už prostě nejde.Dnes je všechno mnohem přísnější normy,vyhlášky
atd...
to není až tak pravda, kamarád si staví přívěs za smarta, a použije na to smarta, zkráceně smartem bude tahat druhého bez motoru jako 2nápravový s říditelnou přední nápravou!! a podle zákonů a vyhlášek vše legálně a bude to mít jako reklamní přívěs......
jo motorka je něco jinýho ale zákony pořád dovolují vlastní stavbu a já tomu věřím, jen hledám všechny informace co se sehnat dají, musím to mít zmapované, než se do toho pustím,
1 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady
1 Na vše homologace!
2 Motor splnovat normy na , emise a hluk!
3 Projektova dokumentace na rám a to ne od kde koho!
4 Z rámem a motorem zajet do skušeby kvuli vyraženi čislum!
5 Modlit se ,aby ješte něco nejaky uřednik nevymyslel ?
6 Snad to potom dopadne a daj papiry
Zajde te se radši přeptat a opravdu si to rozmyslete ?
Naposledy editováno 14.12.2009 19:56:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní stavba a úřady
2stroke>Kua, proč to nemůže být u nás jako v USA - tam zlegalizuješ cokoliv
Moc koukáš na filmy. Nebo až tam budeš, tak se zeptej. Naše předpisy jsou čajíček.
qwes>Jo tak sem dnes zašel na dopravku se přeptat na stavbu . Po vyslechnuti co všechno potřebuju sem to hned vzdal.
1 Na vše homologace!
2 Motor splnovat normy na , emise a hluk!
3 Projektova dokumentace na rám a to ne od kde koho!
4 Z rámem a motorem zajet do skušeby kvuli vyraženi čislum!
5 Modlit se ,aby ješte něco nejaky uřednik nevymyslel ?
6 Snad to potom dopadne a daj papiry
Zajde te se radši přeptat a opravdu si to rozmyslete ?
pokud použiješ již hotový (nový) motor stačí doložit homologaci od výrobce(dovozce) to není problém, hlavně ale ohledně motoru jiná možnost pro nás normální lidi ani není, nebudu přece vyvíjet nový motor.........
ale k stavbě ještě třeba:
- rám musí svařovat člověk se svářečákem a ty to musíš doložit,
- projektová dokumentace samozřejmě musí obsahovat výpočty pevnosti jak samotnýc částí, tak i rámu jako celku, aby náhodou nebyl použit slabý materiál
- úředník tě múže a taky na 99% pošle s hotovou motorkou na jízdní testy(třeba Dekra) a to si samozřejmě zaplatíš(25-50tis) a pokud ti ji při těch testech poškodí(to radši neuvažuju že ji úplně zničí) jen proto že to bude zkoušet magor, tak máš smůlu a můžeš začít znova,
neboj zjišťoval jsem a je toho až nad hlavu
celkově to ohledně financí výjde tak na 2 nový motorky.................
Naposledy editováno 15.12.2009 16:58:17
Petrmoto>Moc koukáš na filmy. Nebo až tam budeš, tak se zeptej. Naše předpisy jsou čajíček.
ano v USA se dá zlegalizovat cokoli ale jen pokud splníš podmínky stejně jako u nás nebo kdekoli jinde, nebuďte z těch amíků tak potrefení, taky to tam není žádná prdel
sedous>Kdysi dávno asi před třiceti lety sis mohl postavit káru za
osobní auto a nechat otypovat bez nějakých problémů ale dnes to
už prostě nejde.Dnes je všechno mnohem přísnější normy,vyhlášky
atd...
hloupost . strejdovi jsme kreslili vlek pod cca 1700kg vážící loď. bez problémů na ní dostal papíry a jezdil s ní do chorvatska