Naposledy editováno 04.05.2009 19:59:41
1 reakcí na tento příspěvek Jak zjistit rozměry pístu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
Jindrarm>Změř to mikrometrem
mikrometr nemam :\ a nevim jestli by to bylo přesný páč ten píst je už dost opotřebovanej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
PS: Nevíte za jakou svíčku by jste mi doporučili na http://www.speedmoto.cz/ místo NGK B9EG ? B9EG tam nemaj...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
1 reakcí na tento příspěvek Jak zjistit rozměry pístu?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
Lukasisko>Dartex> Tak tohle je dle mýho pěkná blbost..Ne nadarmo se vyrábí ke každýmu válci několik rozměrů pístu a každý rozměr ještě A,B,C..Nikasil se vyjíždí a proto by se měl po každé výměně pístu přeměřit a podle naměřených rozměrů objednat píst
a né zadarmo
p.s. jak to myslíš s tou abecedou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
no s abecedou to myslím tak, že např. u wiseca jsou ke každýmu rozměru tři písty a to A,B,C. Teda mám ten dojem. Když jsem dělal píst, tak byl naměřený rozměr a zkoušely se do válce tři písty se stejným rozměrem, ale každý měl jiné označení (A,B,C). Nakonec vybrali ačkový píst, pač tam "nejlíp seděl"..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
Lukasisko>ladiktm> a né zadarmo samozřejmě taky
no s abecedou to myslím tak, že např. u wiseca jsou ke každýmu rozměru tři písty a to A,B,C. Teda mám ten dojem. Když jsem dělal píst, tak byl naměřený rozměr a zkoušely se do válce tři písty se stejným rozměrem, ale každý měl jiné označení (A,B,C). Nakonec vybrali ačkový píst, pač tam "nejlíp seděl"..
TAK MĚLY TY PISTY STEJNÝ ROZMĚRY NEBO JO?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
Lukasisko>ladiktm> Hergot zahnal jsi mě do úzkých Teďka to po sobě čtu a napsal jsem pěkný blábol..Ony ty rozměry jsou tři a každý znázorňuje jedno písmeno..Je to tak, ne? už jsem z toho jelen
co já vím, ja ho ještě tak neojel abych musel měnit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistit rozměry pístu?
Lukasisko>ladiktm> Tak koupil jsem ten dubový píst co jsi radil tenkrát a řekli mi, že to mě to přežije o pět generací..Že prý jsou duby, co vydržely aj 400 let, tak nevím..Až budou mít děcka mojich děcek fusaté děcka, tak teprve pak se bude měnit znovu
ja psal bukový ale dubový dobře prorostlý ...
1 reakcí na tento příspěvek Jak zjistit rozměry pístu?
šupito je sice pěkná věc, ale válec je potřeba měřit po celé délce- nejvíc se vyjíždí u výfukového kanálu..
Příklad- nedávno jsem dělal píst na kámošovo exc125, byl tam A.. tak to naměřim, ovalita cca1,5cm pod HÚ v toleranci, rozměr taky- už už jsem chtěl objednávat znovu Ačkovej píst.. nakonec jsem si to rozmyslel a píst i s válcem poslal Zlochovi do Strakonic- ti to změřili na profi mašině a za 2dni telefon- válec je těsně u kanálu vyjetej na hranici tolerance Dčka- jediná možnost jak to zachránit je udělat Dčkový lapování a Dčko píst..
Co s toho plyne? Že i s rádoby dobrym měřenim sem naměřil ho_no a kdybych tam dal Ačko tak je stejnej výsledek jako bych tam nechal ten starej píst..
Od tý doby se jen směju když vidim v inzerátech na 5let starej mašině "novej píst" kterej strejda změřil podle šuplery, prostě dávat novej píst na víc jak rok jetej nikasil je úplně k hovnu..
1 reakcí na tento příspěvek Jak zjistit rozměry pístu?
Stejnak až budu dělat píst na gase tak necham přetáhnout i nikasil třeba jen do Bčka.. lapování stojí pár korun a rok jetej nikasil chtě nechtě nemůže mít 100% ovalitu jako nově udělanej..
Když už jsme u toho víte proč dochází k velké většině případů zadření 2t? Je to při porušení olejového filmu- k tomu dojde při malé vůli mezi pístem a válcem.. proto staré 2t mrdky furt jedou dokud se nerozpadne píst (třeba 300hod) a novou mašinu je možno relativně snadno zadřít.. proto je taky nutno u nových mašin používat kvalitní oleje- kvalitní oleje= oleje, které udrží olejový film i při extrémně malé tloušťce (vůli válec vs píst)..
A proč se tedy má dělat píst a nikasil tak často? protože když se vyjede nikasil do oválu (vždy u kanálů- kvůli velkému příčení v 45° úvrati- moderní motory- krátkozdvihy+ krátká ojnice) tak při pohybu nahoru a dolů se musí kroužky pořád rozvírat a zavírat- až se přidřou a zadření je na světě.. nebo se rozpadne píst na 2 kusy..
Proto taky veteráni typu jawa250 s vůlí na pístu půl mm, dlouhozdvihy s dlouhou ojkou jezdily pořád a najely na píst 30tkm..
Jinak lapování mi dělal Zloch za 300,-