globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Převodovka jawa 350 638
11.4.2009 v 17:38
zdravim potřeboval bych poradit mam motor cely po go a a začala mi jakoby vyskakovat trojka ale nevyskoči uplně jen jakoby přeskakuje v zatahu asi se nevuhnu znova puleni ale ale co teda stim kde tam je nějaka vule či kde to vlastně vymezit? dik za odpověd...
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Převodovka jawa 350 638

11.4.2009 v 17:53 | Nahoru | #1
Koukni na řadící automat co kouká z motoru, měl by tam bejt šroubek... jeho povolováním nebo utahováním se tohle ovlivnuje, ale nevím jak na kterou stranu, to budeš muset zjistit. Jestli máš motor vážně po GO nic jinýho by to bejt nemělo

(reakce na) Převodovka jawa 350 638

11.4.2009 v 18:18 | Nahoru | #2
grovestreet> mysliš automat na spojku ze strany od zapalovani? nevim mysim že tam žadny neni ale mrknu na to

Převodovka jawa 350 638

11.4.2009 v 18:35 | Nahoru | #3
Uz jsem z toho na prasky

Převodovka jawa 350 638

11.4.2009 v 20:42 | Nahoru | #4
Nevyhneš se půlení.Trojka je u Jaw legenda.Může za to buď řadící kulisa která neudrží kvalt,nebo ohnutá vydlička,či ohoblované ozubení na hřídeli či kolečku.Bohužel,za těch deset let co jsem dělal Jawy jsem nikdy nepřišel na přesnou závadu.Vyměňoval jsem tak dlouho až to fungovalo.

Převodovka jawa 350 638

11.4.2009 v 21:43 | Nahoru | #5
ohnutá vidlička v převodovce, povolenej řadící automat, nebo jen slabá přužina aretace kvaltu pod lůevým deklem a spojkou... kdyžtak se ozvi...

(reakce na) Převodovka jawa 350 638

11.4.2009 v 21:48 | Nahoru | #6
grovestreet> 638 motory sice automat mají všechny, ale rozhodně nezapříčinujě škubání kvaltu, ale maximalne jen klouzani spojky

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka jawa 350 638

12.4.2009 v 17:26 | Nahoru | #7
Diky za rady!Ale....motor je po go!Tak ze jsem daval i nove vydlicky razeni.Prevodove kolecka jsou taky OK zadne ocesane zuby nebo tak neco..spis jsem si rikal jestli neni nekde sptane vymezena vule v prevodovce.Ale jak sakra prijit na to co a kde by chtelo vymezit kdyz prakticky tu prevodovku po "zapuleni"nevidim pracovat Chtelo by to deklik jako ma treba 513 :\

Převodovka jawa 350 638

12.4.2009 v 23:34 | Nahoru | #8
Dle manuálu na starý kejvačky a panelky se měli kolečka podložit podložkama tak aby seděla vůči sobě.Jednou jsem do kejvačky nacpal převodovku z 634.Vždy po cca 200Km sežrala vydličku-úplně novou.Nikdy jsem na nic nepřišel...
Na kulise řazení se zkoušel víc přibouchnout nýt co drží desku a oko tyčky vydliček,občas to pomohlo.Občas bylo potřeba přihnout i novou vydličku.Byla to vždy magie s nejistým výsledkem.
Chytrá knížka říká:
"K poruchám vydlic a vypadávání 3. rychlosti dochází především v důsledku jízdy s přepnutým sekundárním řetězem.Toto přepnutí způsobuje rychlé opotřebení ložiska kola s nábojem,druhoně pak vyvracení kola s nábojem a příčení hlavního hřídele,což je vlastní příčinou mnohdy opakované závady."

Převodovka jawa 350 638

13.4.2009 v 17:11 | Nahoru | #9
hmm takže těžka alchymie jak vidim no mam se na co těšit teda ale dik za rady budu teda skoušet,vše je nove a ujel sem na tom asi 500m než to začlo dělat takže sem se moc nepovozil.. takže eště jednou dik

Převodovka jawa 350 638

14.4.2009 v 16:40 | Nahoru | #10
Když jsem to řeši u kejvačky,měl jsem u baráku na betonu velké prostěradlo,a na něm potřebné nářadí a součástky.Stihl jsem ten motor rozhodit asi třikrát,než jsem to vychytal.Tam to bylo o tom,že jsem do toho cpal jetý díly,o kterých jsem nevěděl jestli jsou dobré.Držet v ruce ještě teplou klikovku byl zvláštní pocit...

Převodovka jawa 350 638

15.4.2009 v 19:40 | Nahoru | #11
Převodovka z dobrejch dílů složená nemá důvod nefungovat, jak řikal pan Růžička z prodejny ve Strašnicích. Ptal jsem se jednou, jestli má cenu měnit vidličky plechový za litý, říkal, že ne. Moje závada - ohlá tyčka, co vidličky nese, vidličky vydřený. Když převodovku složíš po kontrole VŠECH částí, není důvod aby nešla. Je to stroj. Jinak 638 má hřídele na ložiskách a předlohu na jehlách, není to zas tak blbě udělaný, aby to nešlo. Zkušenosti z manuálu z kývačky tady opravdu neuplatníš... Mám najeto asi 50 tisíc, od druhé poruchy v 17tis jsem s převodovkou nic neřešil, je fakt, že nezacházím necitlivě a dobře seřízená spojka je dobrý základ.

Převodovka jawa 350 638

5.10.2009 v 21:38 | Nahoru | #12
ik jo je to setko ok jako ces papa

Převodovka jawa 350 638

5.10.2009 v 21:42 | Nahoru | #13
dělalo mi to na fichtlíku a byl ustřihlý jeden zoubek na dvojkovém kolečku

Převodovka jawa 350 638

6.10.2009 v 08:58 | Nahoru | #14
U mě to často dělala ohnutá vodící tyčka vidliček. Takže půlit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka jawa 350 638

6.10.2009 v 09:17 | Nahoru | #15
Je to staré vlákno, ale musím reagovat..

laďa prášil>Převodovka z dobrejch dílů složená nemá důvod nefungovat, jak řikal pan Růžička z prodejny ve Strašnicích. Ptal jsem se jednou, jestli má cenu měnit vidličky plechový za litý, říkal, že ne. Moje závada - ohlá tyčka, co vidličky nese, vidličky vydřený.



To je nesmysl, u 350/632,633,634,638 jsou vidličky záměnné, místo plechových můžeš dát litinové, vydrží mnohem více, i dkyž za dvounásobnou cenu. Taktéž ona vodicí tyčka u starších byla ocelová a mohla se ohnout (stalo se mi), ale dá se nahradit opět novou asi z litiny - ta se neohne, ale pro změnu se může zlomit.. (taky semi stalo, ale jinou chybou).

JirkaCBR-fi>Diky za rady!Ale....motor je po go!Tak ze jsem daval i nove vydlicky razeni.Prevodove kolecka jsou taky OK zadne ocesane zuby nebo tak neco..spis jsem si rikal jestli neni nekde sptane vymezena vule v prevodovce.Ale jak sakra prijit na to co a kde by chtelo vymezit kdyz prakticky tu prevodovku po "zapuleni"nevidim pracovat C



Ano, vymezení vůli je nejdůlěžitější věc pro hladký chod převodovky, pokud ale nevíš jak na to, tak by jsi rozhodně ten motor neměl sá mdávat do kupy.. Jde to relativně jednoduše, musíš změřit vzdálensoti od obou vík, mít správnou vůli na hřídeli, pak se měří vzdálenosti koleček od stran a dle toho se vymezují. Ačkoliv si na motoru dokážu udělat téměř vše, tak tohle svěřuju servisu, kde to umí (a neumí to každý servis..) Motor samozřejmě proto musí být rozpůlený, vůle nechávám vymezovat při každém rozpůlení motoru, nejen když se dělá něco s převodovkou.. Když jsou vůle správně vymezeny, tak převodovka chodí krásně, rychlosti padají samy a nevyskakují, pokud ano, tak je něco blbě a když se to nezačně hned řešit, tak tak se prvně zničí vidlička, může se natavit (plechová) do drážky v kolečku a skončí to ohnutou (nebo u litiny zlomenou) vodicí tyčkou a poškozenými ozuby..

Ale pokud motor doma majzlíkem rozloží a za studena složí kdejaký jouda ve stodole, tak se nedá divit tomu, jakou pověst starší jawy mají..

Převodovka jawa 350 638

6.10.2009 v 09:23 | Nahoru | #16
Převodovka 638 je zcela jiná než na kejvaččce a panelce. Řadí se tam na všech kvaltech bočními kameny, ne najížděním kola s vnitřním ozubením na ozubení hřídele jako u věčně problémové dvojky a trojky kejvačky.
Já si tipuji, že při skládání motoru nedával pozor aby se ti neopřela převodová kola bočními zuby o sebe a při násilném stahování karterů (kvůli klikovce to bez velké síly nejde) sis tím ohnul vidličku nebo prohnul vodící hřídel.
Půlení ti nezávidím, díky tomu uložení předlohového hřídele na jehlách se to skládá pěkně blbě.

Edit: Doplněk: Na motorech 638 se v továrně vůle převodovek nikdy nevymezovala. Narozdíl od kejvačkové a panelkové převodovky, kde bylo vymezení vůle kriticky důležité pro životnost řadícího ozubení hřídele, převodovky 634 a 638 si s vůlí obvykle dobře poradí, přesah bočních zubů je tam dost velký. Návod na vymezení vůle si stáhni v technice na www.jawamania.info, je to celkem jednoduché. Tvůj problém to ale samo o sobě nevyřeší.

Naposledy editováno 06.10.2009 09:34:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka jawa 350 638

12.10.2009 v 23:27 | Nahoru | #17
laďa prášil>Převodovka z dobrejch dílů složená nemá důvod nefungovat, jak řikal pan Růžička z prodejny ve Strašnicích. Ptal jsem se jednou, jestli má cenu měnit vidličky plechový za litý, říkal, že ne. Moje závada - ohlá tyčka, co vidličky nese, vidličky vydřený.

To je nesmysl, u 350/632,633,634,638 jsou vidličky záměnné, místo plechových můžeš dát litinové, vydrží mnohem více, i dkyž za dvounásobnou cenu. Taktéž ona vodicí tyčka u starších byla ocelová a mohla se ohnout (stalo se mi), ale dá se nahradit opět novou asi z litiny - ta se neohne, ale pro změnu se může zlomit.. (taky semi stalo, ale jinou chybou).

Co je nesmysl? Já neříkal, že nejdou vyměnit, ale nemá to smysl, to souhlasím. Litinová vodící tyčka?? To je nějaký patent jawa?
Převodovka z dobrejch dílů složená nemá důvod nefungovat - to je zřejmě to stejné viz: Edit: Doplněk: Na motorech 638 se v továrně vůle převodovek nikdy nevymezovala.
Dělat si uluze, že to někde v servosu umí, to bych si nedělal. Skládám si motory sám, nový díly, dobrý díly, pečlivá montáž a vše musí jít lehce. Poslední motor mi drží cca 5.rok, nejezdím moc, ale zatěžuju dost.
video jawa

Převodovka jawa 350 638

12.10.2009 v 23:32 | Nahoru | #18
jo a neříkám, že to umím, dělám to jako v továrně, normálně smontuju dobrý díly. Je to stroj, nemá důvod pak nefungovat.

Koukni na řadící automat co kouká z motoru, měl by tam bejt šroubek... jeho povolováním nebo utahováním se tohle ovlivnuje, ale nevím jak na kterou stranu, to budeš muset zjistit. Jestli máš motor vážně po GO nic jinýho by to bejt nemělo
Tohle asi nebude s tímto souviset a volím mírná slova: Závada spojky - jestli myslíš tohle, by se projevovala i na 1. 2. a to ještě víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka jawa 350 638

12.10.2009 v 23:52 | Nahoru | #19

laďa prášil>.. Litinová vodící tyčka?? To je nějaký patent jawa?



ASi jo, čuměl jsem jako puk, když se zlomila.. Bylo mi divné, že není lesklá jako původní, která se prohnula a začlo jít blbě řadit.. Bylo to v 632. Ta litinová za jízdy v 90km/h nevydržela a praskla a vydličky skončily mezi zuby, parádní zážitek
(pak jsem litinovou v obchodě s poděkováním odmítl a mazal jinde koupit klasiku )

Převodovka jawa 350 638

13.10.2009 v 00:09 | Nahoru | #20
Špatně seřízená spojka, automat, přeplý řetěž, necitlivé řazení - přispívá nebo přímo vede k poruše. Nevím, myslím už jsem všechny poruchy řešil...jawa, no. Nechci jawu shazovat, taky na ní jezdím a někdy i velmi rád. Ale konstukčně a zpracováním to je motorka prostě jen aby jela a nebyla drahá.
Mimochodem - na motoru jako jawa je právě převodovka asi to "nejsložitější", no a když to nejdůležitější je špatné.. + uložení kliky, tak jako za co ta motorka stojí? Upřimně řečeno za prd. Je vymyšlená tak, aby byla levná-a to se nevyplácí. A to se nechci nikoho dotknout, i kamna se vylepšovala tak, že se dělala dvířka z tenčího plechu. A zlepšovatelé za to brali odměny. Pak vznikalo to, čemu děda říkal, že je po tym hovno. Že jsem si vzpomněl- to byly třeba 16 kola- bylo spočítaný, kolik se ušetří národnímu hospodářství, když budou menší ráfky, menší spotřeba gumy na pneu - a přitom se prodala "celá" motorka do ciziny za konkurenční cenu. Nebyl to žádný vývoj ani móda. Šetřilo se na tom. A vývoj jako takový? No, zůstaňme radši u toho, že to tam ti chlapi neměli lehký.
Převodovka 638: rozklikni si obrázek a to samý:
převodovka jawa
Ony se některý části zázračně opakujou: Ti chlapi byli geniální protože sestavili funční převodovku a některý kola se jen prohodily. Japonci je neprohazovali a udělali převodovku co nejlepší, ne co nejlevnější. Proto dnes jezdí koukat na Karlův most. Howgh

(reakce na) Převodovka jawa 350 638

13.10.2009 v 00:12 | Nahoru | #21

C.J.>ASi jo, čuměl jsem jako puk, když se zlomila.. Bylo mi divné, že není lesklá jako původní, která se prohnula a začlo jít blbě řadit.. Bylo to v 632. Ta litinová za jízdy v 90km/h nevydržela a praskla a vydličky skončily mezi zuby, parádní zážitek
(pak jsem litinovou v obchodě s poděkováním odmítl a mazal jinde koupit klasiku )



Počítám, že se tam při montáži připletlo něco, co tam náhodou pasovalo.... tak to asi bude

Převodovka jawa 350 638

8.2.2015 v 15:43 | Nahoru | #22
...když bych chtěl vyměnit kulisu řazení, (mluvím, tedy vlastně píšu o Jawě 350 638) motor se musí rozpůlit, že?
Jedná se mi o to, že jsem musel vyměnit řadicí hřídel páč byla vyčochtaná a new kterou jsem si objednal odněkud z Ústí n/L jsem musel různě poupravovat, např. ty kolíčky co pohybujou s kulisou tam nešly a po úpravě palce trošku zadrhávaly. Ale myslel jsem že až budou v oleji že se ochodí. Ale nestalo se a naopak ten čípek ohnul ten plech po kterém jezdí, a kulisa řazení se dostala pod něj a zůstalo vyneutralizováno a já domů tlačil.

Převodovka jawa 350 638

8.2.2015 v 15:44 | Nahoru | #23
Tuhle motorku jsem koupil kvůli přestavbě a zkontroloval jen kroužky a válce. Motor šlape celkem pěkně,akorát s tím řazením mám pořád něco.
Kvalty drží, nevibrují ale nejdřív mi začal motor při řazení 2,3,4 sám zamačkávat páku jako na startování, tak jsem sundal víko a zjistil jsem vymačkané plošky na hřídelích(start.hřídel vs řadící hřídel). Obé jsem vyměnil, ale ta řadící byla ňáký šmé(to jsem psal včera). Ten zajížděcí kolíček ohnul kulisu. Chtěl jsem jí vyměnit, ale vede krz ní právě nějaká hřídelka která nevím zatím jak se jmenuje. Tak jsem tu kulisu narovnal a všiml jsem si že tam byl prasklý svár. Tak jsem to bodnul a půlit to budu až po výstavě BOHEMIAN CUSTOM BIKE v PRAZE, nebo až to zase nebude fachčit. P.S.-podle toho co nastane dříve

Převodovka jawa 350 638

8.2.2015 v 17:21 | Nahoru | #24
pistolník: Ano, pri vymene kulisy musis pulit motor. Duvodem je ta tycka co drzi vidlicky a ktera prochazi i kulisou.

Převodovka jawa 350 638

12.2.2015 v 21:09 | Nahoru | #25
Áno áno, myslel jsem si to. Toto zjištění uvedlo mne v šílenství. Až to znova rupne, tak ho rozpůlim. Doufám že stihnu nejdřív koupit jinej motor, ten udělat, a pak je vyměním.

Převodovka jawa 350 638

12.2.2015 v 22:09 | Nahoru | #26
Není to žádná tragedie, když nic jiné neřešíš...

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka jawa 350 638

12.2.2015 v 22:11 | Nahoru | #27
Zdravím,

za ta dlouhá léta, co dělám Jawy a Čízy jsem několikráte potkal ohnutý hlavní hřídel převodovky, zapříčiněný právě degradací ložiska pod sekundárním kolečkem. Snadno se to pozná i na složené převodovce (mimo přesné měření téměř nijak jinak, protože okem to vidět není) tak, že při zařazeném neutrálu při vzájemném protáčení hřídele spojky a sekundárního kolečka se to v některých polohách zadrhává a v jiných to jde v pohodě. Následkem toho je radiální a axiální deformace vidliček řazení, která snadno prohne i vodící tyčku vidliček. Zažil jsem pak i jakési "zadření" vidličky v drážce kolečka, které dokonce ulomilo jednu tu tenkou nožičku vidličky (aj jsem párkrát z motoru demontoval vidličky nalomené).

Půlení se asi nevyhneš, ale po zkušenostech doporučuju pečlivě přeměřit přímost hřídelů (ideálně v hrotech), složit převodovku "nanečisto", tedy do karterů bez klikovky, projet všechny rychlosti a dle potřeby vyladit přihýbáním aretace řazení (domečku s kuličkou a pružinkou) správnou polohu vidliček pro všechny rychlosti. Důležité je mít při tom správě stažené hřídele vůči ložiskům, tedy nasadit sekundární kolečko a dotáhnout maticí na jedné straně a na druhé dát kousek vhodné trubky a přitáhnout maticí ke spojkovému koši, protože jinak se nic logicky nenaměří .

Více zatím neporadím, neb bych musel vidět vnitřek té převodovky - zejména opotřebení kulisy řazení v místě řadících kamenů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka jawa 350 638

13.2.2015 v 13:12 | Nahoru | #28
Sofía> Zajímavé, každopádně převodovka ČZ a 638 se liší.... ale myslím, že spíš se na 638 deformuje vodící tyčka nešetrným zacházením, vychýlení pak způsobuje závady vidliček a nesouhad řazení. I nový tyčky bůhví odkud jsou křivé a do vrtule, stačí nasadit vidličky a zatočit tyčkou...

(reakce na) Převodovka jawa 350 638

13.2.2015 v 16:27 | Nahoru | #29
laďa-prášil>

Převodovka ČZ (jakákoli) a 638 se jistě liší (pokud nemyslíme například ČZ 472 s motorem J 634, kde se konstrukce prakticky liší jen uložením předlohy a pár drobnostmi), nicméně co mají společné je, že do kola převodovky, navazujícího na sekundární kolo je přes bronzové pouzdro vložen hlavní hřídel převodovky a tato sestava je uložena do dvou ložisek (ložisko pod sekundárním kolečkem a pod spojkovým košem) a toto se přesně ohýbá a následek je havárie vidliček. Mimochodem vidličky J 634 a například ČZ 477 jsou konstrukčně stejné (jednoduchá vidlice) a proto trpí stejnými neduhy .

Nicméně pro tazatele je vzkaz jasný: prvně zkontrolovat geometrii všech součástí, jestli je taková, jaká má být

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka jawa 350 638

13.2.2015 v 20:12 | Nahoru | #30
řekl bych že čz převodovky jsou odolnější, pokud beru origo čz, tj. jednoválce...

za cca 100kkm jsem měl závady převodovky dvě, nešla 4ka... a to už byla ta převodovka vyhoněná tak, že tam mělo všechno vůli jak mrkev v kýblu, byl v prdeli boční ozub a tak skákala ven.. na nějaký alotria se zabrušováním jsem se vysral, nasadil nový kolo a převodovka najezdila ještě moc. Protože ten motor měl už prede mnou najeto moc (dneska už má objetou zeměkouli tak 4x ) tak jsem musel ohledně vodicí tyčky vidliček udělat vymezovací kroužek na axiální vůli, která už byla taková, že to z karteru div nevypadlo, v tom osazení na jednej straně to bylo promačkaný tak 3mm, protože to osazení je malý... toť vsjo..

s dvouválcem bylo s převodovkou problémů víc a to jsem na něm najezdil proti jednoválci dohromady hovno...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist