globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Startování přes kabely
 
7.4.2009 v 11:49
Čau, přes zimu jsem párkrát nastartoval motorku ( Aprilia SL 1000 Falco - ať si kdo chce co chce říká - pokaždé "napoprvé". S Hornetem předtím jsem se trápil podstatně víc.. No ale - naposled jsem zapomněl baterii odpojit a teď tak tak protočila.
Můžu ji nastarovat přes kabely - normálně autem ?
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Startování přes kabely

7.4.2009 v 11:51 | Nahoru | #1
Někdo tvrdí že si můžeš něco odpálit, páč altík v autě dává větší dobíjecí proudy... Ale nevim, já přes kable startoval dvakrát a nema problema. Možná bych pro sichr příště (doufám že nebude potřeba ) to auto nestartoval.

Naposledy editováno 07.04.2009 11:52:02

Startování přes kabely

7.4.2009 v 11:55 | Nahoru | #2
auto sem neměl nastartovaný a normálně přes kabely chytla v pohodě a nebo roztlačit

1 reakcí na tento příspěvek Startování přes kabely

7.4.2009 v 12:09 | Nahoru | #3
Zase nějaká babička povídala... A pořád se to jede dokola...

Startování přes kabely

7.4.2009 v 12:20 | Nahoru | #4
úplně v pohodě, auto samo nastartovat.

Startování přes kabely

7.4.2009 v 12:50 | Nahoru | #5
Nastartuj to jak chceš (přes kabely nebo roztlačit) ale počítej s tím že motorka pak nemusí chytnout ani po delší jízdě. Je lepší baterku vytáhnout a nechat pořádně nabít pak začít používat.

(reakce na) Startování přes kabely

7.4.2009 v 13:18 | Nahoru | #6

MíraGSX>Zase nějaká babička povídala... A pořád se to jede dokola...



Pravda pravda, kdyby autor místo založení nového vlákna chvilku HLEDAL.

Jinak kabelama není žádný problém a auto nestartuj je to hovadina, motorku taky nemáš nastartovanou když jí chceš nastartovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování přes kabely

7.4.2009 v 13:55 | Nahoru | #7

FiZzeR>Někdo tvrdí že si můžeš něco odpálit, páč altík v autě dává větší dobíjecí proudy...


v tom neni problem, i cajovy salek se da naplnit z prehrady, aniz by prasknul... lze si ten propojeny system predstavit jako paralelne zapojene baterie (holt s ruznou urovni nabiti, takze potecou vyrovnavaci proudy) a k takovemu zdroji pripojene vsechny spotrebice obou vozidel i jejich dobijeci zdroje (kterymi tece proud pouze smeren ven). Teoreticky by se dalo pretizit alternator darcovskeho vozu, v pripade ze by bezel jeho motor (dnesni alternatory s tim nebudou mit problem), ale jak pise Dingo, neni treba ho startovat (az na nektere netypicke situace).

(reakce na) Startování přes kabely

7.4.2009 v 14:02 | Nahoru | #8
Skalda> elektrika neni můj kamarád, jen papouškuju co jsem slyšel ale můj mdlý rozum mi právě říká, že 48Ah u fogyho fáva vs 12Ah v mašině jasně poukazuje na to, že auto netřeba startovati, neb to na škytnutí roztočí jak nic

Startování přes kabely

7.4.2009 v 15:06 | Nahoru | #9
Nejde ani tak o kapacitu (i přes to, že to s tím souvisí) ale startovací proud, který je krátkodobě baterka schopna dát. A ta z auta bohatě stačí i s nenastartovaným motorem...A nic tím nezkazíš.

Startování přes kabely

7.4.2009 v 15:37 | Nahoru | #10
Jen jedno malý upozornění , plusovej kabel dej na baterku a mínusovej co nejblíž ke startéru na kostru .

Startování přes kabely

7.4.2009 v 16:45 | Nahoru | #11
To sem taky před dvěma týdny řešil..Nakonec sem ji dal nabít a jelikož už byla baterky v řiti, tak za hodinu bublala. Já mezi tim měnil kola na autě, a když sem viděl že bublá, tak sem ji tam vrazil a šel sem jezdit. Bohužel sem ty kola zapomněl utáhnout, jak sem byl nadrženej na ježdění

Startování přes kabely

9.4.2009 v 12:58 | Nahoru | #12
Maximální možný startovací proud autobaterie (na svý mám 520A) v poho stačí i bez nastartovaného auta

Naposledy editováno 09.04.2009 12:59:40

Startování přes kabely

10.4.2009 v 08:06 | Nahoru | #13
Diky za rady, už jezdí jak čert. Stačilo dobít přes nabíječku - při jízdě se nedobila.. Ale vše ok !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist