řešení by byly senzory, které by automaticky rozsvěcovaly světla....
auta ať si klidně vidí, jedu na dálkové a "vidím, že ostatní vidí mně"
jo a co takhle udělat nějakou akci před MD-kluci tady z fora už mají bohaté zkušenosti s protestníma akcema, naposled jedna vydařená u TV Nova
Číkus>Allan> jsou pozitiva, ušetříš 0.0054% paliva
já na matiku nikdá moc nebyl, ale když vemu, že auto sežere např. 7l/100km, svícení zvýší spotřebu o 0,1l tak mi trojčlenkou vyjde, že auto sežere na 100km o 1,4286% víc benzinu, což pro jednotlivce možná zanedbatelné je,ale celkově to budou celkem slušné numera
Naposledy editováno 21.07.2008 09:24:37
Číkus>fockewulf> mnohem větší rozíly dělá styl jízdy, klimatizace, případný střešní nosič, otevřené okýnka, zbytečně dlouho obuté zimní pneu, podhuštěné pneu nebo třeba kvalitní audio
to je sice fakt,ale ty máš na všechno odpověď, stejně jako já
btw-to cos napsal vliv MŮŽE mít-tzn pokud nemáš klimu, dokážeš udržet v kolech správný tlak, jezdíš jako člověk a ne stylem brzda-plyn, nemáš potřebu být slyšen ve vesnici B již z vesnice A, zatímco světla ti těch +0,1l udělají i kdyby ses na hlavu postavil
edit: a pak jsou i světla pro denní svícení a tam už je nárůst spotřeby úplně směšný
Naposledy editováno 21.07.2008 09:31:20
když svítíš, tak je menší šance, že tě někdo omezí
a světla pro denní svícení koupí socky, které budou onanovat nad tím jak (směšně) snížili spotřebu, ale zase nejsou tak tupí, aby zbytečně zvyšovali riziko, že je někdo přehlídne a smete a nesvítili vůbec
na druhou stranu, když už se musí svítit, tak radši ať svítí všichni, je to míň nebezpečnější, než kdyby třeba každý 3 nesvítil (nebo jakákoli jiná kombinace)..
EDIT vysvětlení: Spotřeba je vyšší o 0,1 až 0,2 litrů na 100/km. Pro jednotlivce je to samozřejmě prd. Když se na to podíváte trochu z nadhledu, propočítejte, kolik kilometru se za 1 den najede po českých cestách. Pak už navýšená spotřeba zdaleka není zanedbatelná.
Naposledy editováno 21.07.2008 09:53:48
Číkus>fockewulf> tak to sorry, fakt mě nenapadl jinej důvod nesvítit, než pofiderní úspora paliva. Jaká je teda další výhoda nesvícení (a nepiš delší životnost žárovek pls)?
výhoda nesvícení je značná (přišli na to dokonce už i v Rakousku) - lidi čumí po světlech, já sám jsme se kolikrát přistihl, že jenom kouknu-2 světla= nejedu, nic=jedu(což by bylo teoreticky správně, prakticky to ale může být taky pěkná katastrofa). Proto tak hodně motorek nedostane od aut na vedlejší přednost.
Když jsem jezdil po Slovensku v době, kdy tam svítit nemuseli, pociťoval jsem určitou nervozitu-nebyl jsem na to zvyklý a musel víc koukat (což je dobře), za chvíli jsem si na to zvykl.
Bohužel platí to, co jsem napsal, lidi jsou paka a nesvítili ani když nebe zahalily černé mraky-pak rozpoznat v lese tmavé auto byla "sranda" - ale to je lidský faktor odstranitelný již x krát zmíněnými senzory, které by, narozdíl od lidí, fungovaly na 99%....
Naposledy editováno 21.07.2008 09:59:18
Číkus>mariano>
Takže rozsvítíme ještě cyklisty, chodce, srnky, stromy.
chodci a cyklisti nepatří na silnici, srnkám to těžko vysvětlíš a stromky se na silnici naštěstí zas tak často nevyskytujou
Svítil jsem i před vyhláškou a uznávám, že je to bezpečnější, jenže...
Jenže předpokládáš, že všechno svítí a když někdo na světla zapomene, zahlídneš ho na výrazně kratší vzdálenost, než kdyby jsi počítal s tím, že někdo svítit nebude.
Byl bych pro model Rakouska. Doporučení svítit, ale ne povinnost (pro auta). Pro cokoli mimo ŘP sk. B svícení povinnost (traktory, kombjny, náklaďáky, motorky, apod.)
Edit: kombajny
Naposledy editováno 21.07.2008 10:04:10