Téma: Triumph Bonneville Bobber, Speed Twin, Thruxton - Olej v konektoru
28.3.2025 v 08:12
Ahoj Všem,
řeším na svém Thruxtonu 1200 problém, který podle pročítání internetu musí řešit dříve či později prakticky všichni majitelé Triumph Bonneville Bobber, Speed Twin, Thruxton (asi možná i další modely a motorky). Jedná se o vzlínání oleje kabeláží od statoru dynama až do konektoru, který je pod motorkou u zadního kola. Všiml jsem si teď po zimě, dříve se to nedělo, že mám pod motorkou malou olejovou loužičku a zjisti jsem že to teče z konektoru viz. přiložené video. Když jsem konektor rozpojil byl doslova plný oleje. Určitě vím, že to není netěsnou průchodkou kabeláže pravého krytu motoru, olej prostě vzlíná uvnitř jednotlivých vodičů mezi vlákny vodiče až do konektoru, navíc celý kabelový svazek je na povrchu čistý bez oleje. Řešil jste to už někdo a případně i vyřešil ?? (psal jsem i dotaz na servis Triumph Praha, ale zatím bez odezvy)
Přikládám i video, které si tedy myslím, že problém na 100 % nevyřešilo.
odkaz i na diskuzi stejného tématu:
https://www.triumphr...tfc-oil-leak.974128/
Díky
Lutty
Naposledy editováno 28.03.2025 12:32:06
řeším na svém Thruxtonu 1200 problém, který podle pročítání internetu musí řešit dříve či později prakticky všichni majitelé Triumph Bonneville Bobber, Speed Twin, Thruxton (asi možná i další modely a motorky). Jedná se o vzlínání oleje kabeláží od statoru dynama až do konektoru, který je pod motorkou u zadního kola. Všiml jsem si teď po zimě, dříve se to nedělo, že mám pod motorkou malou olejovou loužičku a zjisti jsem že to teče z konektoru viz. přiložené video. Když jsem konektor rozpojil byl doslova plný oleje. Určitě vím, že to není netěsnou průchodkou kabeláže pravého krytu motoru, olej prostě vzlíná uvnitř jednotlivých vodičů mezi vlákny vodiče až do konektoru, navíc celý kabelový svazek je na povrchu čistý bez oleje. Řešil jste to už někdo a případně i vyřešil ?? (psal jsem i dotaz na servis Triumph Praha, ale zatím bez odezvy)
Přikládám i video, které si tedy myslím, že problém na 100 % nevyřešilo.
odkaz i na diskuzi stejného tématu:
https://www.triumphr...tfc-oil-leak.974128/
Díky
Lutty
Naposledy editováno 28.03.2025 12:32:06
To je prostě stav, kterému se dá jen nelehko bránit. Dělá to často i BMW, třeba S1000RR, kdy se olej také dostane až do konektoru. Na druhou stranu to ničemu nevadí, ale je to způsobeno neošetřením vodičů ponořených v oleji. Myslím, že to žádný výrobce neřeší. U drátu nasáknutého olejem bude náprava složitá, ne-li nemožná. Vodiče by se musely odmastit a pak zalít vysoce vzlínavým lepidlem, které odolává oleji. Tak, aby už olej neměl kudy cestovat. On to na videu řeší cínováním, což by se taky dalo i bez té hrozné drátařiny, co tam instaluje. Jedná se o kapilární vzlínání a tomu se dá zabránit jedině přerušením kapiláry. Spíš je to záležitost zkoušení s výsledky - pokus - omyl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... | WildOne | 140 | 4.2.2025 v 06:36 Libak3 |
Servis Truimph Kyjov -Hodonín Triumph Thruxton 900, Triumph Thruxton | Strycmarek | 1 | 3.8.2021 v 22:08 foxdive |