Tak jsem se vrátil z lesíka v rámci tréningu na léto do bažin a už si začínám říkat, že ten můj 156 kilovej mastodont je tak akorát za trest. Zkoušel jsem různý typy zapadnutí a dostat to ven je za trest. Za tři hodiny různejch poksů s navijákem jsem se totálně vyřídil. Pak se na mě ještě snesli komáři a bylo hotovo. Naviják sice dobrej, ale když se není za co chytit tak je celkem problém. Pak jsem tam zajel s Betou alp 200, hele nebe a dudy. Chytnu za nosič a vytáhnu na hulváta ven. Navíc je to už tak lehký, že se to bez problémů dá převýst přes řeku na normální loďce a nehrozí převrácení, jako u těžkýho verglu. Na jedničku vyjedu jakejkoliv kopec než se převrátím, žere znatelně míň a po menších úpravách by to projelo i 90cm brod.
Tak si říkám prubnout to na nějakým vzducháči. Ale ze současný produkce jsem našel jen AJP 240 a to má 20 koní. Sice výkon nic moc na silnici, ale kdyby bylo něco o trochu silnějšího, třeba 25 koní, tak by to bylo dokonalý. Nevíte o něčem ?
Jako podmínku nejdůležitější bych viděl hmotnost do 115 kil suchý hmotnosti. A výměna oleje minimálně 3tkm.
Naposledy editováno 26.06.2024 22:46:00

701 sem připravil na cestu, v pondělí jsem chtěl objednat haltry, ale místní vidláci mě vodrazujou, že to je moc těžký, bojí se tam sami i lehčích strojích. A ty brody, co mě minule proud začal tak trochu snášet nazpátek do hlubiny jsem začal uvažovat zase trochu jinak. Pak tam byl sjezd z kvarkuše takovej hnusnej kamenitej prudkej, že to jet navopak, tak to asi nedám, no a sever je mnohem horší. Navíc všude a pořád bláto.
Už jsem se smířil, že pojedu po trase 80-90 místo 110, ale kdyby byl o trochu silnější stroj...
Mám natrénováno na jawě 350, ta měla vo 2,5kW víc, ale zase byla o 50 kilo těžší a celý španělsko jsme na ní objeli ve dvou, takže horší to snad nebude

Naposledy editováno 16.06.2024 16:39:11
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Sedlo mám teď na svým fechtlovi 97cm vysoko a stojím na špičkách vmx botech, takže to by mi nevadilo, ale nechci elektroniku, když už bych přesedlal na takovýto vehikl.
Naposledy editováno 16.06.2024 16:59:09
Já potřebuju něco vyššího. Aspoň 920 vysoký sedlo. Jinak by mě bolely za chvíli nohy.
Na silnici crfko, to je silniční stroj, pak snížit, popustit tlumič a je to úplně v pohodě, dáš tam trekra a můžeš i lehký polňačky a na kempování do lesa, jestli teda neměříš 150cm.
Naposledy editováno 16.06.2024 17:44:32
Jak vlétneš na nějakou louku a budeš to chtít osolit, začne výkon silně chybět. Mně to moc nevadí, ale pokud to někdy rád otevřeš, ber prostě klasickou ostrou 350. Ono, pokud nejezdíš závodní tempo, není ten servis tak hrozný. Jinak, ta PR4 je malá, blíže těch trial hybridům (Xtrainer, Ranger) než dospělým endurům. I s 194cm mi to nevadí, ale jo, máš kolena pomalu u brady a hodně lidem to kvůli tomu nesedlo.
Já to beru jako dokonalé přibližovadlo. Nezastaví mě kláda, složitý terén, potok, dlouhý výjed, když ji zahodím, bez problému ji zase zvednu.
2 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
otázka, jestli to pojede pořád 90 po silnici bez nadměrnýho opotřebování motoru, když se dá větší přetězový kolečko
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Hledáš jednorožce, který už vymřel v dobách, kdy kralovaly vzducháče yamaha XT, honda XR apod.
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: Pak jsem tam zajel s Betou alp 200, hele nebe a dudy. Chytnu za nosič a vytáhnu na hulváta ven. Navíc je to už tak lehký, že se to bez problémů dá převýst přes řeku na normální loďce a nehrozí převrácení, jako u těžkýho verglu. Na jedničku vyjedu jakejkoliv kopec než se převrátím, žere znatelně míň a po menších úpravách by to projelo i 90cm brod.
Dvoustovka je na objemu přifouknutá 125ccm. Proto ta váha a ovladatelnost. Jakmile motorka měla 250ccm a víc byla váha vždycky kolem těch 135kg. Nemluvím o ostrých endurech ale o DR350, XR250, XR400, TT350. Nejdéle se vyráběla Alp 4 s motorem z DR. Tohle všechno skončilo s EURO 3.
Pokud trváš na NOVÉ nenajdeš. Dnes už je to všechno o vodním chlazení, vstříkování, kontola trakce, ABS.
Takže to musíš udělat jako spousta lidí už před tebou. Na ježdění po silnici motorku 150kg+ a do terénu koupit ostré enduro EXC,WRf.....
Nebo slevit z požadavku nová a koupit bazarovou. Nechat si kompletně zgenerálkovat motor, podvozek si udělat sám a máš motorku co hledáš. Na peníze tě to vyjde +- stejně ale budeš mít motorku dle svích představ.
Mtorku s limitem 115kg a výkonem větším něž má 125-200ccm najdeš jen u ostrých endur. Endura s výkonem který chceš měly ty s objemem od 250 do 400ccm ale váhově byli o 20kg výš.
Na testovačce jsem jezdil na dvou AJP zaráz, takže jsem měl okamžité srovnání. PR4 240 a PR5 250, Váhově stejné ale jinak nebe a dudy. PR4 vyloženě čínská sračka. Už když na to člověk poprvé usedl měl pocit že se to pod ním rozsype. Výkonově i podvozkově bída. Motorka pro holku která se učí jezdit mimo silnici.
PR5 bylo ve všem o poznání lepší. Váhově paráda (na danou kategorii), výkonově použitelná, podvozek solidní.
Test probíhal na motocrosové trati a přilehlém lese. Žádné omezení, dostal jsi motorku s podmínkou ať jezdíš po lese co je u traě, po trati a tak nějak za roumnou dobu se vrať. Takže pár výjezdů ve volném terénu, potůček, atd.... nějaké to upadnutí a tahání tam bylo. Po +- půl hodině jsem se spokojeně vrátil, vydechnul, půjčil si motorku ještě jednou tentokrát na trať. Zkusil ostrou jízdu, pár skoků, prostě testovačka jak má být. Proto můžu napsat na PR4 240 zapomeň. Po dvou výletech do terénu tě přestane bavit.
PR5 už se nevyrábí nahradily jí SPR 310 na té jsem nejel tak nevím.
Naposledy editováno 17.06.2024 09:42:33
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
jen co jsem zjistil 2024 PR 4 240 váží 116 kilo se 7l benzínu, 2024 PR5 127 kilo taky se 7 litry benzínu a 11 kilo rozdílu je už fakt znát, navíc pr5 je elektronika , stříkačka, počítač
pr5 pořád dělají a vypadá to stejně, jako stará pr5 akorát se to jmenuje spr 250
Já nepotřebuju zábavný ježdění, ani ostrý enduro s výkonem, protože jak to nedá 3 tkm papírově po silnici do výměny oleje, tak je to pro mě nepoužitelný. Nebudu měnit olej po 1 tkm u ostrýho motoru a přetahovat intervaly výměn, to je nebezpečný na delší cestě a pak bych se taky pořád klepal, kdy se to vysype.
Takže nepotřebuju jezdit agresívně a rychle, nepotřebuju akceleraci, potřebuju se spíš dostat na co nejnižší váhu a výkon těch 20 koní, by mi v pohodě stačil. To už mám ověřený. Není to určený na ježdění kolem baráku, ale na cestu, která je sama o sobě zábavná už tím, že po ní člověk jede.
Naposledy editováno 17.06.2024 09:02:14
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Krautkopf píše: KLX 230. Je to od Kawasaki, váží to málo, nežere to nic. V bazaru jsou skoro nové, protože si to většinou pořizují lidi, kteří to nepotřebují.
134kilo 14kw/19ps zdvihy 220/220
je o 13 kilo těžší než ajp spr 240, to nemá cenu
mrknu na bazar, jen ze zvědavosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Wenca24 píše: Na tvoje ježdění mi příjde vhodná yamaha tw200 - ve státech jde koupit za pár korun, u nás bohužel ne... V našich podmínkách má k ideálu nejblíž asi to KLX230 co psal Krautkopf...má sice lehkou nadváhu, ale bude to splehlivý a oproti tvojí KTM tam ten pocitovej rozdíl v hmotnosti bude daleko výraznější, než je na papíře...
no právě ta hmotnost, 13 kilo při tahání je už znát, to už mám taky ověřený, navíc to má necelejech 12kW, to je jak beta alp 200, to už nejede vůbec
hele počítejte že vážím 100 kilo oblečenej, naložím na to 32 kilo nákladu + nosič a na louku a do lesa ještě dalších 15 litrů benzínu, tak abych se vůbec rozjel

a bez vybavení a pár náhradních dílu se jet nedá, pak je najednou v pravý poledne 5°, začne na pár dní pršet, v noci mrzne, píchnete kolo, vysypou se ložiska v kolech, praskne řetěz a končíme, samozřejmě při zapadnutí všechno shodím a mám prázdnou motorku a o to jde (vlastní zkušenosti

Naposledy editováno 17.06.2024 10:05:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Není to ideál, ale asi nejblíž..
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: Kdybys pominul, že pr4 240 20hp je nudná, nemá výkon a jede pomalu, neskáče a vypadá levně. Myslíš že vydrží, nebo se za chvíli rozloží na součástky, budu jí někde na louce pálit abych nezmrznul a domů pojedu stopem ?
Já bych PR4 nechtěl ani kdyby měla zlaté stupačky. Ten pocit že se podemnou rozpadne nic nepřekoná.
Jinou zkušenost než z toho testování s ní nemám. Mě to k rozhodnutí stačilo. Tenkrát jsem jí chtěl jako možnou náhradu za XR250R která se u nás se startérem nedala sehnat. Tohle byl vzducháč, karburátor, měla startér a podle tehdejších informací to byla přímá náhrada za XR250R které se už tenkrát nevyráběla.
Bylo to v roce 2015 a to ještě nebylo tak profláklé povědomí o čínských kopiích motorek všeho druhu. Jsem rád že jsem dal na osobní pocit a né na řeči prodejce že se jedná o spolehlivý Portugalský produkt. To že AJP jsou osazeny čínskými motory vylezlo na světlo až pár měsíců potom co jsem jí jezdil.
PR5 na mě tenkrát udělala hodně dobrý dojem. Byla přesně to co jsem hledal, schopná v terénu a přitom provozovatelná na silnici "kolem komína". Jediný problém byl že je to vodník a já chtěl vzducháč, proto jsem váhal s koupí. Potom vylezlo že je to čína-motor a bylo vymalováno.
Nezbyde ti nic jiného než si to sám testnout. Máš hodně specificé zadání, ale je dobré že víš co chceš. Udělej si svůj seznam kadidátů a ty si odzkoušej. Nakonec stejně budeš nucen udělat nějaký nechtěný kompromis z podmínek se kterými jsi do toho šel.
Nejhorší bude ta že chceš novou, potom karbec, vzducháč, atd... no a dopadne to tak že nekoupíš nic. Dnešní doba je v tomto ohledu úplně nahovno. Jeden by řekl, zlatý komunisti.
Naposledy editováno 17.06.2024 10:25:56
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Světla jsou u všech těhle motorek na nic, ono i originál světlo u nové hq701, nebo crf300 je taky úplně k ničemu, musí se tam dát pořádný led světlo což přidá cca 500gr po vyhození původního, jinak to nejde. Rozžhavenej bambus v 60W halogence nesvítí, s tím se v noci v lese nedá.
no právě že mám betu alp 200 v garáži tak vím jak to nejede
není náhodou ta klx230 stříkačka, to bych asi nechtěl pro tohle spešl použití, kdy je elektronika spíš ke vzteku, když se něco stane
u ajp jsem nabyl dojmu, že už ty chyby vychytali a že se na to dá tak nějak spolehnout, ale neznám nikoho kdo to má a kdo na tom jezdil, na klx230 jsem občas někoho viděl na joutůbu
Naposledy editováno 17.06.2024 10:20:31
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Stříkačka to je, ale tu teď máš taky a navíc od KTM

Jestli trváš na novým karbenátku a malý alp ti nestačí tak - pak už jen sehnat zánovní betu alp 4.0...myslím, že ještě kolem roku 2020 se prodávali - to karbec byl...ale zase to má lehkou nadváhu, no...
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
hq701 156kg 75hp střík vodní 6r stávající stroj
crf 300 142kg 27hp střik vodní 6r
pr5280 131kg 32hp střík vodní 6r
klx230 131kg 19hp střík vzduch 6r
ajp240 120kg 20hp karb vzduch 5r
beta200 115kg 16hp karb vzduch 5r
Hodně si polepšit je sestup na ajp240, má má oproti betě znatelně vyšší sedlo a o něco vyšší výkon.
Jinak samozřejmě beta, ta je bezkonkurenční, ale ne pro mojí vejšku
jinak hq, ktm, souhlasím, naprostý krámy, spolehlivost mizerná, pořád něco,drahý díly, ajp nemůže bejt horší

Naposledy editováno 17.06.2024 10:58:27
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
hele jezdíš vůbec v terénu a měřil sis někdy spotřebu svýho stroje ?
to mi připomíná řeči typu kolegů, mě jede 690 za 4 litry po dálnici i v terénu, ha ha ha,
pak vyrazíme a reálný spotřeby jsou 5.3 ve 110
sjedeme mimo asfalt a hned to místo těch 4 bere 7.5, vše na 100km
takže asi tak k blouznění

Naposledy editováno 17.06.2024 12:13:07
A stejně jak bylo zmíněno, ta Kawa 230 je asi nejvíc blbuvzdorný stroj a kvalita bude jinde než u garážního portugalského výrobce.
No a CRF si už v jiném vlákně zavrhnul jako silniční stroj. Tam minimálně spolehlivost je ověřená kusy co najely desetitisíce km.
tak nevím, jestli lehký ajp ne, tak to je naprd
EDIT: AJP PR5, teda toho vodníka. (Vtedy ešte 300 ani 500 neboli.)
Naposledy editováno 17.06.2024 14:49:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 316, 317] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 9507 | 28.4.2025 v 14:45 ZdendaZB |
Propast mezi KLX 250 a XT 660 R Yamaha XT 660 R, Kawasaki KLX 250 | Manhart | 21 | 18.4.2025 v 13:40 Kohlstein |
Olejový chladič a ventilátor u 250-... Beta ALP 200, AJP PR4 240 Enduro | ZdendaZB | 30 | 5.9.2024 v 08:16 ZdendaZB |
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE | ZdendaZB | 52 | 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB |
Zadní tlumič Yamaha Tricker 250 | leo41 | 23 | 23.10.2023 v 10:40 majcherisko |