globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra
23.5.2024 v 07:47
Kdy a kam:
Začátkem července, na měsíc do Komi. Nejdřív do Syktyvkaru a potom na sever směr Vorkuta, kam až to půjde. Cílem nejsou šotoliny a jízda ve stylu dakar, ale lesní cesty a jízda tundrou, takže pomalu a opatrně, beze spěchu a nervozity. Kus cesty se jede podél železnice a po železnici, takže musíme dávat pozor, aby nás nesmetl vlak
Z Vorkuty míříme směrem na východ, přes Uralský hřbet. Po cestě různé brody, mrkl jsem se na cestu a s hlubinou brodů to nebude zas tak vážné jako v tajze na uralu, takže stačí, když motorka zvládne 75cm vody. Takže nějaký krátký šnorchl u nižších strojů a vzít hadici na výfuk, kdyby to ve vodě chcíplo. A co dál, to se uvidí na místě.

Stroj:
Čím lehčí tím lepší, ale chtělo by to aby ujel po silnici 3500km než začne onroud - pro místní odborníky náročnej offroad.Původně jsem chtěl jet na HQ701, ale vzhledem k terénu a hodně brodům s kluzkým kamením, musím tento těžký stroj nechat doma a jet na něčem lehčím. Už jsem se rozhodl, že pojedu na AJP 240, vzducháč, prej 20 koní, no to se ještě ukáže jak to pojede po hajveji. Do lesa vezu 32 litrů benzínu, spotřebu počítám průměr 7-8 litrů a dojezd tak 450 kilometrů. Hodně se jede 1-2, hrabání, kamení, občas se zapadne a když zaprší tak ještě přibude odpor bláta a ten dělá hodně. Na místě hodím do kol dva haltry, protože jízda po blátě chce nízké tlaky.

S větší motorkou to nepřipadá v úvahu, pojedou se úseky přímo po tundře, po mechu a místy i po křoví co tam roste, takže těžší stroj nepřipadá v úvahu a pak ty brody. Ty jsou nejhorší. Vlastní zkušenosti. Motorka s hmotností do 130 kil + náklad samozřejmě a ten nebude malý.

Styl jízdy:
na silnici to je jedno, v lese pomalu a opatrně. Nechci se někde vyklopit, rozbít motorku, nebo se nějak zranit. Kdo chce jezdit dakar, relý a skákat, tak pro něj tahle akce nebude.

Spaní, jídlo:
Většinou venku - stan + teplý spacák, za každého počasí, počítat s deštěm, nepromoky, hotely ne. Mytí venku, jinak Massa Bob nechutně vonět. Restaurace taky ne - vařič a vaření atp. Občas přespání u domorodců a známých.

Co s sebou:
Stan, určitě ne nějakej tarp, nebo celtu, protože pod ní prší, když fouká, lezou tam komáři, klíšťata a další příšery. Vaření je jasný. Teplý oblečení. Nepromoky včetně návleků na rukavice, pytlíky do bot.

Opravy:
Základní nářadí na výměnu kola, zalepení duší, náhradní duši, pumpička, ložiska do kol+gufera, spojku na řetěz a případně co by se reálně mohlo vysypat - mám stříkačku beru pumpu a dvě svíčky, benzínovej fitr a dvě spony na hadici a ještě spojkový lamely.

Letos povezu navíc naviják a syntetický lano, kvůli vytahování z kalužin a zdolávání prudkejch hupů, který se nedají normálně vyjet.

Pár fotek pro představu jak to tam vypadá. Něco je Ural, něco je z Kolskýho a Chibin.



Naposledy editováno 19.06.2024 09:03:00

Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

23.5.2024 v 08:41 | Nahoru | #1
A tady fotky z lesotundry a tundry.

Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

29.5.2024 v 13:46 | Nahoru | #2
Toto je pecka, to by ma bavilo Motorku na to mám, akurát je echo neskoro a časový fond je už alokovaný. Ale držím palce a rád si pozriem výlet do týchto končín ak sa potom pochváliš.

Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

29.5.2024 v 15:50 | Nahoru | #3
Z toho bych se posr.. fyzicky, jezdecky a taky nemám rád zvířátka.
Držím palce!

1 reakcí na tento příspěvek Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

29.5.2024 v 16:57 | Nahoru | #4
Zjistil jsem informace a cesta je, i když většina lidí tvrdí že není. Ale, ale, po cestě je pár brodů, do kterejch se v jednom nedá jet, je to moc hluboký, musí se to jistit ve dvou a pak je tam pár bažinatejch míst, kde se stoprocentně zapadne, takže vytahování. Naviják už mám otestovanej, teď ho odlehčuju a eště bych ubral z motorky pár kilo, ale nevím jak Jinak benzín to chce na minimálně 450km po předchozích zkušenostech, aby nebyly neustálý nervy kdy dojde.

Po zkušenostech v tundře předminulej rok se už tolik nebojím, ale po pláni mimo cestu se musí jet fakt pomalu, protože stačí zákeřná díra a motorka sedne až po nádrž a to je i ve dvou problém. Většinou tam všichni valí třeba třicítkou, páč je nebaví jet pomalu na ty vzdálenosti, ale pak to utopí a už se to sype.

Obtížnostně to vypadá hůř než Ural, co jsem teď jel, protože tam je víc bláta a chybí tam jaksi stromy. Jen pro srovnání, stará kolyma na crfku nebo hq701 je oproti tomu celkem o ničem. Kdybych si nenechal nabulíkovat těžkej dvouválcovej cirkus, tak to bylo celkem v pohodě, takhle jsem se zbytečně nadřel. Už nikdy takovou chybu neudělat. A jestli pojedu tranzit o pár dní víc není důležitý, důležitá je hmotnost v terénu když to zapadá. Zdvihy tlumičů a výkon je tam defakto k ničemu. Akorát pomáhá světlá vejška a co nejvíc drapák.

Kdyby dělali něco co váží pohotovostně 120 kilo, má to 25 koní a interval na olej aspoň 6tkm tak to ihned koupím a jezdím na tom.

Každopádně uvidíme co a jak až na místě. Hlavně aby moc nepršelo.

Naposledy editováno 29.05.2024 17:07:00

(reakce na) Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

29.5.2024 v 21:33 | Nahoru | #5
ZdendaZB> Co Taurus 2x2? Sehnat ho tam "na místě"?

Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

30.5.2024 v 07:23 | Nahoru | #6
Něc podobnýho by nebyl problém, ale to tam můžu rovnou letět letadlem, do Vorkuty a tam jezdit po okolí.

To mě ale nebaví. Jen pro představu jak vypadá tundra v akci.

Tady jedou na ryby po louce. Ale to není na naloženou motorku, takový úseky se dají přejíždět jen kousek, ale ne jet to pořád..


A tady jedou na endurech na jezero. To už je reálnější. V 9:00 sjíždí ze silnice a začně to bejt zajímavý. To se dá, ale chce to ve dvou. Jeden jede hrozně pomalu, protože si musí dávat echtovní pozor, aby to někde neutopil.



Naposledy editováno 30.05.2024 07:24:54

1 reakcí na tento příspěvek Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

10.6.2024 v 16:51 | Nahoru | #7
Takže upřesňuji odjezd na pátek 12.července. Příjezd za cca 5 týdnů. A zatím to vypadá že pojedeme dva stroje.

(reakce na) Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

12.6.2024 v 11:02 | Nahoru | #8
ZdendaZB> Buď rád. že můžeš takhle cestovat, já bych to technicky a fyzicky také asi dal, ale už potřebuji nějaké to zázemí, alespoň každý druhý den. Stejně datumově odjíždím na tři týdny do Irska. Jede nás šest, také to bude ve stanu, ale přeci jen se záchodem a sprchou. Tak pěknou cestu.

Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

12.6.2024 v 11:28 | Nahoru | #9
já si zázemí vezu sebou, záchod mám ekologickej, sprchuju se každej den horkou vodou, jinak bych umřel špínou, hlavně když se člověk docela zapotí

Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

Včera v 09:07 | Nahoru | #10
Takže menší změna, protože jsme poupravili - přitvrdili, cestu a nechceme se zbytečně trápit v kluzkých brodech a bažinách s těžkým strojem. Navíc jsem zjistil, že se tam reálně nedá jet na těžký hq701-ktm690, nikdo se tam s takovým mastodontem nevydá, tak pojedu na mopedu typu AJP 240, 20 koní, 120 kilo samotná natankovaná motorka bez úprav a nákladu. 32 litrů paliva stále zůstává a abych se vyhnul zbytečným hmotnostem navíc, nebudu montovat přídavné a těžké nádrže nebo kanystry, kromě 5 litrového kanystříku na přední vidle. Pak povezu za sebou na sedadle 6 petlahví v kordurovém vaku a další 3 petlahve v nosiči. Veškeré vybavení a jídlo v bočních brašnách. Všechno musí jít rychle sundat a nanadat, protože větší říčky se protlačují s prázdnou motorkou a i tak to je místy docela namáhavý a nebezpečný. A těch říček tam je docela dost.

Naposledy editováno 19.06.2024 09:09:33

Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

Včera v 10:14 | Nahoru | #11
Myslím, že do bažin potřebuješ na zadek něco takového:

Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra

Včera v 12:03 | Nahoru | #12
zatím to vypadá na c173, prej je dobrá i na kamení, neprorazí se tak snadno
https://bikes4all.ru...ina-s-137-120-100-18

Naposledy editováno 19.06.2024 12:06:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 26 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 58 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 3 30.5.2024 v 07:29 ZdendaZB
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 2 27.5.2024 v 13:09 ZdendaZB
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 29 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB


TOPlist