Začátkem července, na měsíc do Komi. Nejdřív do Syktyvkaru a potom na sever směr Vorkuta, kam až to půjde. Cílem nejsou šotoliny a jízda ve stylu dakar, ale lesní cesty a jízda tundrou, takže pomalu a opatrně, beze spěchu a nervozity. Kus cesty se jede podél železnice a po železnici, takže musíme dávat pozor, aby nás nesmetl vlak
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Z Vorkuty míříme směrem na východ, přes Uralský hřbet. Po cestě různé brody, mrkl jsem se na cestu a s hlubinou brodů to nebude zas tak vážné jako v tajze na uralu, takže stačí, když motorka zvládne 75cm vody. Takže nějaký krátký šnorchl u nižších strojů a vzít hadici na výfuk, kdyby to ve vodě chcíplo. A co dál, to se uvidí na místě.
Stroj:
Čím lehčí tím lepší, ale chtělo by to aby ujel po silnici 3500km než začne onroud - pro místní odborníky náročnej offroad.Původně jsem chtěl jet na HQ701, ale vzhledem k terénu a hodně brodům s kluzkým kamením, musím tento těžký stroj nechat doma a jet na něčem lehčím. Už jsem se rozhodl, že pojedu na AJP 240, vzducháč, prej 20 koní, no to se ještě ukáže jak to pojede po hajveji. Do lesa vezu 32 litrů benzínu, spotřebu počítám průměr 7-8 litrů a dojezd tak 450 kilometrů. Hodně se jede 1-2, hrabání, kamení, občas se zapadne a když zaprší tak ještě přibude odpor bláta a ten dělá hodně. Na místě hodím do kol dva haltry, protože jízda po blátě chce nízké tlaky.
S větší motorkou to nepřipadá v úvahu, pojedou se úseky přímo po tundře, po mechu a místy i po křoví co tam roste, takže těžší stroj nepřipadá v úvahu a pak ty brody. Ty jsou nejhorší. Vlastní zkušenosti. Motorka s hmotností do 130 kil + náklad samozřejmě a ten nebude malý.
Styl jízdy:
na silnici to je jedno, v lese pomalu a opatrně. Nechci se někde vyklopit, rozbít motorku, nebo se nějak zranit. Kdo chce jezdit dakar, relý a skákat, tak pro něj tahle akce nebude.
Spaní, jídlo:
Většinou venku - stan + teplý spacák, za každého počasí, počítat s deštěm, nepromoky, hotely ne. Mytí venku, jinak Massa Bob nechutně vonět. Restaurace taky ne - vařič a vaření atp. Občas přespání u domorodců a známých.
Co s sebou:
Stan, určitě ne nějakej tarp, nebo celtu, protože pod ní prší, když fouká, lezou tam komáři, klíšťata a další příšery. Vaření je jasný. Teplý oblečení. Nepromoky včetně návleků na rukavice, pytlíky do bot.
Opravy:
Základní nářadí na výměnu kola, zalepení duší, náhradní duši, pumpička, ložiska do kol+gufera, spojku na řetěz a případně co by se reálně mohlo vysypat - mám stříkačku beru pumpu a dvě svíčky, benzínovej fitr a dvě spony na hadici a ještě spojkový lamely.
Letos povezu navíc naviják a syntetický lano, kvůli vytahování z kalužin a zdolávání prudkejch hupů, který se nedají normálně vyjet.
Pár fotek pro představu jak to tam vypadá. Něco je Ural, něco je z Kolskýho a Chibin.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673629_2127634818f3acda579a07db3362163e.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673630_dd5d63bdbcff80ad8fecc563b1ceffc7.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673631_b115a2034aef97ce2cadbfc33154d9ec.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673632_bcf668a939af04984eff539ffd36cd8c.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673633_242efafd6fe9afac504a6e824914d333.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673635_a844e1de303dca3f1d09793e10b72b9f.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673636_f0da5a1314a8b653fb82c79af8de0add.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673637_65aa73bd13f53e5a50760570b66bf78a.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673638_f53c44244b0cf43cbcde134d407bb34c.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673639_4e4af4b41228e8bb3e19e2976b781570.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673640_0e9f10649a1c4c5af6341620cffa0ac3.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673641_2d638c9d94aa48ed720af75c53c02bcb.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673642_d985acf3b97156bc12fcbe0997348fc8.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673643_585d7076a14e827a778c785b5772c9a3.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673644_14506beadd74f5e4d7b1306c52efafad.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673645_53b5f815183d6908134b444257efc14e.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673646_f79290caada85558c3121cf7a623088b.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673647_08807f6d7e0738810842de6c7f98d5e3.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673648_4cdf85ac929fc7e8e417fa8bb6b00eba.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/21/673649_22bfe71db43193ee01a88a9da5d17e07.jpg)
Naposledy editováno 19.06.2024 09:03:00
1 reakcí na tento příspěvek Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Po zkušenostech v tundře předminulej rok se už tolik nebojím, ale po pláni mimo cestu se musí jet fakt pomalu, protože stačí zákeřná díra a motorka sedne až po nádrž a to je i ve dvou problém. Většinou tam všichni valí třeba třicítkou, páč je nebaví jet pomalu na ty vzdálenosti, ale pak to utopí a už se to sype.
Obtížnostně to vypadá hůř než Ural, co jsem teď jel, protože tam je víc bláta a chybí tam jaksi stromy. Jen pro srovnání, stará kolyma na crfku nebo hq701 je oproti tomu celkem o ničem. Kdybych si nenechal nabulíkovat těžkej dvouválcovej cirkus, tak to bylo celkem v pohodě, takhle jsem se zbytečně nadřel. Už nikdy takovou chybu neudělat. A jestli pojedu tranzit o pár dní víc není důležitý, důležitá je hmotnost v terénu když to zapadá. Zdvihy tlumičů a výkon je tam defakto k ničemu. Akorát pomáhá světlá vejška a co nejvíc drapák.
Kdyby dělali něco co váží pohotovostně 120 kilo, má to 25 koní a interval na olej aspoň 6tkm tak to ihned koupím a jezdím na tom.
Každopádně uvidíme co a jak až na místě. Hlavně aby moc nepršelo.
Naposledy editováno 29.05.2024 17:07:00
To mě ale nebaví. Jen pro představu jak vypadá tundra v akci.
Tady jedou na ryby po louce. Ale to není na naloženou motorku, takový úseky se dají přejíždět jen kousek, ale ne jet to pořád..
A tady jedou na endurech na jezero. To už je reálnější. V 9:00 sjíždí ze silnice a začně to bejt zajímavý. To se dá, ale chce to ve dvou. Jeden jede hrozně pomalu, protože si musí dávat echtovní pozor, aby to někde neutopil.
Naposledy editováno 30.05.2024 07:24:54
1 reakcí na tento příspěvek Do Vorkuty a přes Polární Ural, tajga a tundra
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Naposledy editováno 19.06.2024 09:09:33
https://bikes4all.ru...ina-s-137-120-100-18
Naposledy editováno 19.06.2024 12:06:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 58 | 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB |
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | 30.5.2024 v 07:29 ZdendaZB |
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 2 | 27.5.2024 v 13:09 ZdendaZB |
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 29 | 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB |