Téma: Porucha motoru KTM EXC350 mazání
11.12.2023 v 17:27
Zdravím všechny Kátéemisty.
Chtěl bych se podělit o příběh zadření olejového čerpadla mého motocyklu.
Pro ty méně znalé, jsem vypátral informaci, že veškeré 4taktní enduro a cross modely značky KTM se od roku 2012 do r. 2019 vyráběli s problematickou součástí motoru.
A to jsou především dvě plastová ozubená kola, sloužící jako náhon olejového čerpadla a taktéž samotné olejové čerpadlo.

Takto dopadlo moje čerpadlo asi po 250mth hobby ježdění. Plast degraduje, zkřehne, začne se odštipovat , až dojde k celkové destrukci.
Konkrétně můj stroj, začal tuto závadu projevovat chcípáním a zablokováním zadního kola, natvrdo do smyku.
Díky tomu, že se čerpadlo komplet vysypalo, došlo k nepravidelnému pohybu ozubených kol, které čerpadlo pohání a tyto ozubená kola se do sebe hryzly.
Jak je vidět na obrázku, z většího ozubeného kola se stal šišoid


Závada, je docela záludná, člověk totiž neví, jak dlouho vlastně bez mazání jezdí
První co mě napadlo, bylo, že je motorka přidřená na pístu. " Klasika "
Jelikož se po chvíli dala nastartovat a plíživou rychlostí se ještě dopohybovala k domovu.
K mé mu zděšení nefunkční čerpadlo stihlo napáchat větší škody, než jsem čekal.
Mimo to, motorka nedisponuje žádným čidlem hlídáním tlaku oleje, či něčím podobným co by majitele zavčas informovalo o nefunkčním oběhu oleje.
Možná by stačilo, kdyby nějaký soudruh z Číny vyrobil průhledné ventilové víko , podobně jako se dá opatřit na BMW GS1200.
Takové řešení by vyhovovalo, kouknout a vidět, že po vačkách nějaký olej teče a nemelou se tam na sucho.
Inu dopadlo to tak, že hlava je na odpis. Vačkové hřídele přežily.
Rozpočtářům s KTM bych vytknul i to, že vačky nejsou v hlavě uloženy v kluzných ložiscích, která by šla snadno vyměnit a nemusela se měnit celá hlava.
Ale pokud šetří na ozubených kolech a dělají je z plastu, jsem rád, že alespoň ty vačky jsou ocelové a ne z 3D tisku


Radím tedy všem majitelům KTM EXC 12-19 a jejím derivátům:
Vyměnte plast za kov !!!
Celé to vyjde na 2400,- a ušetří spoustu starostí
Originální čísla dílu : čerpadlo : plast 61238111000 , kov 61238011100
velké kolo: plast 79238006100, kov 79238006300
malé kolo: plast 77038001100, kov 77038001200
Naposledy editováno 11.12.2023 17:32:59
Chtěl bych se podělit o příběh zadření olejového čerpadla mého motocyklu.
Pro ty méně znalé, jsem vypátral informaci, že veškeré 4taktní enduro a cross modely značky KTM se od roku 2012 do r. 2019 vyráběli s problematickou součástí motoru.
A to jsou především dvě plastová ozubená kola, sloužící jako náhon olejového čerpadla a taktéž samotné olejové čerpadlo.

Takto dopadlo moje čerpadlo asi po 250mth hobby ježdění. Plast degraduje, zkřehne, začne se odštipovat , až dojde k celkové destrukci.
Konkrétně můj stroj, začal tuto závadu projevovat chcípáním a zablokováním zadního kola, natvrdo do smyku.
Díky tomu, že se čerpadlo komplet vysypalo, došlo k nepravidelnému pohybu ozubených kol, které čerpadlo pohání a tyto ozubená kola se do sebe hryzly.
Jak je vidět na obrázku, z většího ozubeného kola se stal šišoid


Závada, je docela záludná, člověk totiž neví, jak dlouho vlastně bez mazání jezdí

První co mě napadlo, bylo, že je motorka přidřená na pístu. " Klasika "
Jelikož se po chvíli dala nastartovat a plíživou rychlostí se ještě dopohybovala k domovu.
K mé mu zděšení nefunkční čerpadlo stihlo napáchat větší škody, než jsem čekal.
Mimo to, motorka nedisponuje žádným čidlem hlídáním tlaku oleje, či něčím podobným co by majitele zavčas informovalo o nefunkčním oběhu oleje.
Možná by stačilo, kdyby nějaký soudruh z Číny vyrobil průhledné ventilové víko , podobně jako se dá opatřit na BMW GS1200.
Takové řešení by vyhovovalo, kouknout a vidět, že po vačkách nějaký olej teče a nemelou se tam na sucho.
Inu dopadlo to tak, že hlava je na odpis. Vačkové hřídele přežily.
Rozpočtářům s KTM bych vytknul i to, že vačky nejsou v hlavě uloženy v kluzných ložiscích, která by šla snadno vyměnit a nemusela se měnit celá hlava.
Ale pokud šetří na ozubených kolech a dělají je z plastu, jsem rád, že alespoň ty vačky jsou ocelové a ne z 3D tisku



Radím tedy všem majitelům KTM EXC 12-19 a jejím derivátům:
Vyměnte plast za kov !!!
Celé to vyjde na 2400,- a ušetří spoustu starostí
Originální čísla dílu : čerpadlo : plast 61238111000 , kov 61238011100
velké kolo: plast 79238006100, kov 79238006300
malé kolo: plast 77038001100, kov 77038001200

Naposledy editováno 11.12.2023 17:32:59
2 reakcí na tento příspěvek Porucha motoru KTM EXC350 mazání
Taky mám na DR-Z plastové ozubené kolečko čerpadla a taky žádné čidlo, ikdyž čerpadlo univtř kovové. Mám pocit, že někdo psal, že to plastové kolečko výrobce dal schválně, že když se dole něco zasekne, tak nevzniknou větší škody? Ale nevím.
EDIT: Kolečko čerpadla mám kovové, ale to co ho pohání je plastové.
Naposledy editováno 11.12.2023 18:43:38
EDIT: Kolečko čerpadla mám kovové, ale to co ho pohání je plastové.
Naposledy editováno 11.12.2023 18:43:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha motoru KTM EXC350 mazání
Pedl> Výrobce chybu po čase uznal. Od r. 19- do 22 dělali kombinace kov/plast. Od r. 23 už jsou kola u některých modelů komplet kov/kov.
1 reakcí na tento příspěvek Porucha motoru KTM EXC350 mazání
co čekáte od Indů.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha motoru KTM EXC350 mazání
pepe100 píše: co čekáte od Indů.
Tyhle rady se vyrabi v rakousku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha motoru KTM EXC350 mazání
Pedl píše: Taky mám na DR-Z plastové ozubené kolečko čerpadla a taky žádné čidlo, ikdyž čerpadlo univtř kovové. Mám pocit, že někdo psal, že to plastové kolečko výrobce dal schválně, že když se dole něco zasekne, tak nevzniknou větší škody? Ale nevím.
Nebylo to v souvislosti s 2T Rotaxem a pohonem vyvažovacího hřídele? Tam by to smrtící být nemělo, když se vyvažovák přestane točit.
zbysmen píše: Výrobce chybu po čase uznal. Od r. 19- do 22 dělali kombinace kov/plast. Od r. 23 už jsou kola u některých modelů komplet kov/kov.
Hanba je, že se to ví, ale v KTM se na to vykašlali. Asi naznali, že přiznat chybu a zorganizovat svolávačku by je mohlo zničit. Přitom majitelé strojů po záruce (jestli vůbec nějaká je) by si to klidně a rádi zaplatili ze svého, kdyby je někdo kontaktoval a upozornil.
1 reakcí na tento příspěvek Porucha motoru KTM EXC350 mazání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha motoru KTM EXC350 mazání
assassin píše:
OK, beru to vyhlašování hanby zpět. Když je v manuálu vyhodit po 100 hodinách odsávací čerpadlo (a ventily, pružiny, řetěz, ojnici, ložiska, ...) a dát nové, tak je to jen zanedbání údržby.

Mimochodem, kolik máš teď hodin bez výměny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha motoru KTM EXC350 mazání
assassin> pokud vím, tak KTM nevyrábí nic pod 800ccm. KTM již několik let patří Indickému Bajaji. Vlastně téměř nikdo nevyrábí vlastní motory (1-2 válce) pod zhruba 700 ccm.
pepe100 píše: assassin> pokud vím, tak KTM nevyrábí nic pod 800ccm. KTM již několik let patří Indickému Bajaji. Vlastně téměř nikdo nevyrábí vlastní motory (1-2 válce) pod zhruba 700 ccm.
Assa má pravdu, všechny "ostré/racing" motory, vyrábí KTM v Rakousku, v Indii se produkují "malé" obsahy do cesťáků, duke, ADV aj.
Kohlstein> kdyz uz se to vytahlo na svetlo sveta, na jednom motoru 70mth na druhem 170mth - u jednoho to pri pristim servisu zkontroluju a druhej prodam
Jinak teda jeste k puvodnimu prispevku, vacky ulozene ve vymennych kluznych pouzdrech jsem u zadneho modernejsiho motocykloveho motoru nevidel… nekdo nejakej tip na typ?

Jinak teda jeste k puvodnimu prispevku, vacky ulozene ve vymennych kluznych pouzdrech jsem u zadneho modernejsiho motocykloveho motoru nevidel… nekdo nejakej tip na typ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Problém s elektrikou KTM EXC 350, KTM EXC 350 F | Dan313 | 10 | 29.6.2022 v 17:29 foxdive |
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 10 | 2.6.2022 v 15:44 doktorM |