Základ je to, že nechceš vibrace. Spalovací motor dělá to, že čas od času ve válci vybuchne benzín, to tě postrčí dopředu, a v mezičasech mezi výbuchama motor naopak spíš brzdí. Takže jednoválec znamená, že dopředu nejedeš ale poskakuješ Čím víc válců, tím jemnější jsou ty přískoky vpřed. U čtyřválce teoreticky v každém okamžiku jeden válec tlačí a tři brzdí. Jenže čím víc válců, tím víc pohyblivých součástek, a každá přidaná pohyblivá součástka dělá nějaké svoje vlastní vibrace a hlavně dělá energetické ztráty. Takže 4-válec má (většinou) hladší chod, ale zato o dost víc žere (a má o dost větší emise, což je dneska problém). Proti vibracím se dá bojovat i jinak než přidáváním válců, takže poslední dobou je trend válce spíš ubírat než přidávat.
2 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým dvouválcem a řadovým čtyřválcem
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým dvouválcem a řadovým čtyřválcem
3 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým dvouválcem a řadovým čtyřválcem
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým dvouválcem a řadovým čtyřválcem
https://www.motorkar...dvouvalce-29046.html
https://www.motorkar...ctyrvalce-29484.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým dvouválcem a řadovým čtyřválcem
Krautkopf píše: Explicitni_Euler> Takhle ne - musí se to správně nakrmit, aby to fungovalo. Dvouválec je vždycky lepší, než čtyřválec, ale málokdo ví, že úplně nejlepší ze všeho je jednoválec. Jednoválce dosahují nejvyššího výkonu, jednoválce taky dosahují nejvyšších otáček, jednoválce mají zároveň největší točivý moment v nízkých otáčkách a jejich otáčkovému rozsahu se žádný jiný typ motoru nevyrovná.
Přesně! Proto mám samé jednoválce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|