Téma: Elektrická moto MX/enduro
19.12.2022 v 13:54
Poslední dobou se s elektrickými motocykly začíná trhat pytel....mediální prezentace, někomu při jízdě, někomu jen z nenávistného pohledu....
Nicméně, díky neunavnému EURO terorismu....se to čím dál přibližuje....
Co nato říkáte? Někde jsem zaslechl, že někdy od roku cca 2030 by měli junioři MX povinnost startovat na elektrických motorkách ...
Už se objevují první dětské kategorie , jako Mistrovství evropy E bajků letos v Lokti atd...
Za mě....pár lidí se možná v hrobě pootočí, ale pokud by to mělo pomoci od zavírání tratí a areálu z pohledu hluku, z pohledu hluku ježdění po lese atd....PROČ né...
Od kochací KTM Freeride, Sur-ron, Kuberg,..., nyní "závodnější" ALTA Motors , STARK VARG ....
Už je to 6 let co Josh Hill s E bajkem zatnul pár posměváčkům tipec s ALTOU...
ALTA Motors však pravděpodobně pohřbilo HD jejím úmyslným nákupem...?
Nyní se zdá, že E postupuje v tomto segmentu ..... zatím se nás to až tak nedotýká ......ale?
Samozřejmě s tím souvisí doba jízdy, dojezd.....
už se povozil i mistr světa SX 2022 Ken Roczen
Nicméně, díky neunavnému EURO terorismu....se to čím dál přibližuje....
Co nato říkáte? Někde jsem zaslechl, že někdy od roku cca 2030 by měli junioři MX povinnost startovat na elektrických motorkách ...
Už se objevují první dětské kategorie , jako Mistrovství evropy E bajků letos v Lokti atd...
Za mě....pár lidí se možná v hrobě pootočí, ale pokud by to mělo pomoci od zavírání tratí a areálu z pohledu hluku, z pohledu hluku ježdění po lese atd....PROČ né...
Od kochací KTM Freeride, Sur-ron, Kuberg,..., nyní "závodnější" ALTA Motors , STARK VARG ....
Už je to 6 let co Josh Hill s E bajkem zatnul pár posměváčkům tipec s ALTOU...
ALTA Motors však pravděpodobně pohřbilo HD jejím úmyslným nákupem...?
Nyní se zdá, že E postupuje v tomto segmentu ..... zatím se nás to až tak nedotýká ......ale?
Samozřejmě s tím souvisí doba jízdy, dojezd.....
už se povozil i mistr světa SX 2022 Ken Roczen
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická moto MX/enduro
tak víš jak. Na závodech to asi nikomu moc vadit nebude a třeba na trial to může být díky charakteru elektromotoru vyloženě vhodné. Fanouškům sice bude chybět řev motoru, ale ti u trati nebydlí. Stejně tak elektrika může fungovat u různých městských skútrů. Celý kámen úrazu je podle mě v tom, že to bude na sílu, bez ohledu na trh vnucováno zákazníkovi do všech kategorií auto/moto.
třeba teď chodí na YouTube reklama na elektrický Ford mustang a je to k zbliti a totální paradox, proč si to pamatuji - sotva jsem tu reklamu shlédl, tak (fakt nekecám) kolem našeho projel VW golf, který na laně táhnul Teslu
Ale v tý reklamě říkali, že nabíječky jsou přece všude...
Naposledy editováno 19.12.2022 14:08:05
třeba teď chodí na YouTube reklama na elektrický Ford mustang a je to k zbliti a totální paradox, proč si to pamatuji - sotva jsem tu reklamu shlédl, tak (fakt nekecám) kolem našeho projel VW golf, který na laně táhnul Teslu

Ale v tý reklamě říkali, že nabíječky jsou přece všude...
Naposledy editováno 19.12.2022 14:08:05
No a jakou třídu by to jezdilo? Motorsport je o výkonu (když pomineme ten trial) a výkon u spalovacích motorů má svoje limity dané objemem, z hlediska pevnosti dílů a životnosti otáčkama, účinností plnění atd.
Elektrický pohon nemá v určitých režimech téměř žádné výkonové limity. Bude se kvůli elektrosráčům zkracovat závod na 15 minut?
Podobně na silničním okruhu, kde je akcelerace elektromotorky omezená pouze trakcí zadního kola. Jenže těžké krávy ujedou 30 km a musí být konec - baterky šlus, gumy v pr....
Elektrický pohon nemá v určitých režimech téměř žádné výkonové limity. Bude se kvůli elektrosráčům zkracovat závod na 15 minut?
Podobně na silničním okruhu, kde je akcelerace elektromotorky omezená pouze trakcí zadního kola. Jenže těžké krávy ujedou 30 km a musí být konec - baterky šlus, gumy v pr....
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická moto MX/enduro
Mě to nucení do elektrických aut a motorek přijde celý zcestný. Už ta direktiva je špatná. El. nářadí ano. Kolo nebo skůtr, proč ne. Ale auto??? Četl jsem pár studií kde se uvádí, že výroba a likvidace el. auta vůbec není ekologičtější než výroba běžnýho auta. Naopak! Za "ekologii výroby a likvidace" se tedy "vnucovači" schovávat nemůžou. Cena je pro běžnýho smrtelníka nesmysl. Ekonomiku provozu jsem nikdy nestudoval a nepočítal, protože si myslím že to pro majitele ekonomicky výhodné NEMŮŽE BÝT. Když zvážím pořizovací cenu + životnost a cenu nových baterií, už jen toto nebude vycházet vůči běžnému vozidlu dobře. K tomu když přidám možné problémy s provozem, jako třeba, kde to opraví až se to samo - stářím rozbije? kdo to opraví po nehodě? kam až to budu muset vozit do opravny a hlavně KOLIK TO VŠECHNO BUDE STÁT???...občas shoří nejen el. autobus ale třeba auto a s ním i dům...a pak ten vopruz s dojezdem, hlava mi nebere jak to může někdo pořád dokola propagovat. Teď k tomu všemu podvod který se děje na lidech s cenami energií a můžeme říci, co se českého člověka týká TAK S CENOU EL.ENERGIE OBZVLÁŠŤ...máme tu dlouhý roky dvě jaderné elektrárny, museli jsme je vybudovat, udržovat v náležitém stavu, neseme všechna spojená rizika, jsme vývozci el. energie a s cenou pro naše lidi se uměle děje co se děje...a nebo i další úvaha co se ceny elektřiny týká - vítr fouká a slunce svítí zhruba stejně, tak proč takový nárůst cen??? A do toho mi budou propagovat auto na elektřinu??? Ale to jsem asi v úvahách zašel daleko...Připadá mi, že je tady obecně snaha a tlak zkoušet co všechno obyčejný lidi vydrží, co si nechají líbit...a to okolo jsou jen kecy a blamáž...můj názor...
Naposledy editováno 19.12.2022 21:45:15
Naposledy editováno 19.12.2022 21:45:15
Je to o tom, kolik benzínu projedeš za vyjížďku. Pro někoho, kdo jezdí krátké tripy nebo velmi technický terén to může být pecka. Po dojetí to doma píchne do zdi, údržba minimální. Mě často nestačí ani má nádrž a musím se stavovat na pumpě, ale pokud bych se přeorientoval na kratší výlety, znělo by to velmi lákavě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
HusKa701> takze o tom nic nevis, ale potreboval ses vůči tomu vymezit?
Všiml sis, ze jde o motokrosove motorky? Tzn motorky bez znacky? Kdo tohle tlaci a kde? Nebo myslis, ze na to jsou dokonce dotace?
Jenom malej příklad k te ekonomice provozu, kterou jsi sice nepocital; ale urcite se to nevyplatí - mam spalovací krosku KTM SX-F - každých 50mth se dela mala go motoru - píst, rozvody. Každých 100mth se dela komplet motor, píst, ojnice, ventily, vsechna loziska … tohle je legrace za vic nez 40tis. No a na te elektrice se tohle nedela. Jak ti to vychazi ted?
Na mx motorce uz se muze trenovat jen na několika tratích v presne vyhrazených hodinách - kvuli hluku.
Soucasna KTM SX-F 450 ma kolem 60ti koni, stark varg ma 80koni…
Me do toho nikdo tlačit nemusel, uz je objednanej…
Všiml sis, ze jde o motokrosove motorky? Tzn motorky bez znacky? Kdo tohle tlaci a kde? Nebo myslis, ze na to jsou dokonce dotace?
Jenom malej příklad k te ekonomice provozu, kterou jsi sice nepocital; ale urcite se to nevyplatí - mam spalovací krosku KTM SX-F - každých 50mth se dela mala go motoru - píst, rozvody. Každých 100mth se dela komplet motor, píst, ojnice, ventily, vsechna loziska … tohle je legrace za vic nez 40tis. No a na te elektrice se tohle nedela. Jak ti to vychazi ted?
Na mx motorce uz se muze trenovat jen na několika tratích v presne vyhrazených hodinách - kvuli hluku.
Soucasna KTM SX-F 450 ma kolem 60ti koni, stark varg ma 80koni…
Me do toho nikdo tlačit nemusel, uz je objednanej…
Vynechme prosím automobilovou účelovou dopravu a její elektrifikaci........
Jen co se týče MX areálů, za posledních pár let těchto míst celkem rapidně ubývá....nejčastější problém je, prodej pozemku v blízkosti areálu - nové majitelé píší petice, hygiéna změří hluk od nejbližší nové budovy v čase tréninku burácejících motorů a je obrovskej problém vedoucí k likvidaci místa pro ježdění....
Naposledy editováno 20.12.2022 11:55:21
Jen co se týče MX areálů, za posledních pár let těchto míst celkem rapidně ubývá....nejčastější problém je, prodej pozemku v blízkosti areálu - nové majitelé píší petice, hygiéna změří hluk od nejbližší nové budovy v čase tréninku burácejících motorů a je obrovskej problém vedoucí k likvidaci místa pro ježdění....
Naposledy editováno 20.12.2022 11:55:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
assassin> SUPER
, kde jsi objednával?
Zde :

https://starkfuture.com/products/stark-varg
Nebo přes ČR/evropského zástupce/prodejce?
Naposledy editováno 20.12.2022 11:07:43



Zde :

https://starkfuture.com/products/stark-varg
Nebo přes ČR/evropského zástupce/prodejce?
Naposledy editováno 20.12.2022 11:07:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
Sirr> primo u nich, hned jak to vyšlo - v te dobe jeste nemeli českou mutaci stránek ani dealery - abych byl presnej, objednal to kamarad, ale rozmyslel si to, takze jsem to prevzal po nem. Mel bych to tudiz mit za původni (trochu nižší) cenu a hlavne by to melo byt uz pristi rok v lete… no jako uz se nemuzu dočkat
Naposledy editováno 20.12.2022 11:26:11
Naposledy editováno 20.12.2022 11:26:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
assassin> WAU
Jsem zvědav, jak ty budeš překvapen ,pln postřehů a zážitků



Jsem zvědav, jak ty budeš překvapen ,pln postřehů a zážitků

Jinak tady k prodeji jedna z prvních vlašťovek ALTA REDSHIFT MX, Elektro....
https://motorky.bazo...shift-mx-elektro.php
Naposledy editováno 21.12.2022 07:11:41
https://motorky.bazo...shift-mx-elektro.php
Naposledy editováno 21.12.2022 07:11:41
sirr> muj znamej z italie byl mezi novinarema co byli na tom prvnim testovani - samozrejme, ze osobne ti rekne neco trosku jineho nez co se pak dostane do oficialnich videi, ale vsichni jsou nadseni z toho jak to funguje, jedinej problem je vydrz. profikovi baterka (jezdilo se z prototypovou mensi) vydrzi na MX trati cca 25min...
s tim co jedu ja by myslim dala i tahle baterka 2x20min, mozna i 3x20min a to me staci...
s tim co jedu ja by myslim dala i tahle baterka 2x20min, mozna i 3x20min a to me staci...
Ale jo hoši, já to svoje povídání, svůj názor, namířil blbě. Pojal jsem to celkově a hlavně co se týká el. aut. a třeba i motorek typu cestovních endur se kterejma se jezdí větší vzdálenosti.... Jasně že elektrika do strojů který uvádíte smysl má. Jasně že tam je i ekonomika provozu a věřím že VELMI VÝRAZNÁ. Tak ať vám to rfčí!


Na storm bee jsem koukal, ale vzhledem k tomu ze je to malicky a navic to co bylo na freeridu moc soft je tady jeste vic… takze spis pro lidi co hledaji alternativu k takovejm tem zdechlejm 200-300 4t A vzhledem k tomu mi prijde i ta cena mimo.
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická moto MX/enduro
na MX tratě asi dobrý, jen mě bude zajímat životnost/údržba pohonného celku.
Endůro pro cesty necesty bych viděl jak horší, už takhle lidi v lese blbě čumí i na elektrokola, a zákaz do lesů platí pro všechna motorová vozidla
, takže to bude jen otázka času kdy budou lidé brojit proti elektromotorkám
Endůro pro cesty necesty bych viděl jak horší, už takhle lidi v lese blbě čumí i na elektrokola, a zákaz do lesů platí pro všechna motorová vozidla

2 reakcí na tento příspěvek Elektrická moto MX/enduro
Kdyby si v tom kdysi slavném motokrosu nebo motardech snížili dobrovolně hlukový limit na 80 dB, tak by se nemusely řešit blbosti s elektrikou. Ano, jelo by to trochu míň, ale u nás by to poznali tak maximálně první dva, zbytek má rezervy jinde, než ve výkonu motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
Ariete> zkousel jsem to, nikdo mi neni schopnej takovej vyfuk navrhnout/vyrobit. Seriovej motokrosovej vyfuk nesplní ani zavodni limit. Se stereo výfukama se to ztlumit da, ale dat za vyfuky 40+ a stejne se nevejit do hlukovych norem na volných? (95dB)
Prvni dva jedou o 15koni silnější motorku nez ja. A tak o 5vterin rychlejsi cas na minutovem okruhu.
Naposledy editováno 26.12.2022 10:43:10
Prvni dva jedou o 15koni silnější motorku nez ja. A tak o 5vterin rychlejsi cas na minutovem okruhu.
Naposledy editováno 26.12.2022 10:43:10
assassin> Úsilí v tomhle směru by měli vyvinout hlavně ve FIM a výrobci motorek. S tím, jak čtyřtakty vytlačily dvoutakty, tak je ten rachot kolem tratí mnohem horší, a to všechno při stejných hodnotách naměřených zblízka s fitrem A.
Účinější tlumení hluku by si vyžádalo asi tak 5 kg navíc na samotném výfukovém systému. Muselo by to být ruku v ruce se změněným časováním ventilů. Dnes u MX otevírá výfukový ventil kolem 70° před DÚ, a to hodně rychle. Při snížení této hodnoty na 50° a pomalejším otevírání vyexpandují spaliny mnohem víc ve válci a do výfuku nepůjde taková prda. Absorční tlumiče jsou pro čtyřtakt neúčinné, protože čtyřtaktní motory generují hlavně nízké frekvence, které vata netlumí. Nízké frekvence se netlumí ani v prostředí a nesou se kilometry daleko.
Současnému používání absorpčních tlumičů hraje do karet metoda měření hluku. Filtr A (nebo křivka A) se historicky začal používat pro měření hlučnosti pracovního prostředí, kdy se nějakým způsobem určilo, které frekvence a jaká úroveň akustického tlaku jsou nejvíc obtěžující, snižují výkon pracovníka a způsobují zdravotní problémy. A nastavilo se, že nízké frekvence v práci tolik nevadí. Dalším nedostatkem je, že se toto stanovilo pro čisté tóny a ne pro zkreslené.
Absorpční tlumič na výfuku čtyřtaktu utlumí různé vyšší harmonické, parazitní frekvence, ale když se hluková zkouška provádí po staru, pro čtyřtakty je to bezcenná zkouška, protože pro nějakých 5000 rpm snižuje filtr A úroveň o nějakých 30 dB:

Současnou metodu "1 vteřinu v omezovači" považuju taky za dost absurdní, s těma hodnotama 114 dB(A) může být skutečná hladina akustického tlaku pořád o 20dB výš na frekvenci 100 Hz, přičemž ke tlumení nižších frekvencí tato metoda nikoho netlačí. Když se to někdy před dvanácti lety zavádělo, FIM se nažrala, KTM neubylo, ale kraválu a nasraných lidí taky ne.
Účinější tlumení hluku by si vyžádalo asi tak 5 kg navíc na samotném výfukovém systému. Muselo by to být ruku v ruce se změněným časováním ventilů. Dnes u MX otevírá výfukový ventil kolem 70° před DÚ, a to hodně rychle. Při snížení této hodnoty na 50° a pomalejším otevírání vyexpandují spaliny mnohem víc ve válci a do výfuku nepůjde taková prda. Absorční tlumiče jsou pro čtyřtakt neúčinné, protože čtyřtaktní motory generují hlavně nízké frekvence, které vata netlumí. Nízké frekvence se netlumí ani v prostředí a nesou se kilometry daleko.

Současnému používání absorpčních tlumičů hraje do karet metoda měření hluku. Filtr A (nebo křivka A) se historicky začal používat pro měření hlučnosti pracovního prostředí, kdy se nějakým způsobem určilo, které frekvence a jaká úroveň akustického tlaku jsou nejvíc obtěžující, snižují výkon pracovníka a způsobují zdravotní problémy. A nastavilo se, že nízké frekvence v práci tolik nevadí. Dalším nedostatkem je, že se toto stanovilo pro čisté tóny a ne pro zkreslené.
Absorpční tlumič na výfuku čtyřtaktu utlumí různé vyšší harmonické, parazitní frekvence, ale když se hluková zkouška provádí po staru, pro čtyřtakty je to bezcenná zkouška, protože pro nějakých 5000 rpm snižuje filtr A úroveň o nějakých 30 dB:

Současnou metodu "1 vteřinu v omezovači" považuju taky za dost absurdní, s těma hodnotama 114 dB(A) může být skutečná hladina akustického tlaku pořád o 20dB výš na frekvenci 100 Hz, přičemž ke tlumení nižších frekvencí tato metoda nikoho netlačí. Když se to někdy před dvanácti lety zavádělo, FIM se nažrala, KTM neubylo, ale kraválu a nasraných lidí taky ne.
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická moto MX/enduro
A jak se to budę zvedat na zadni, kdyz tam není spojka?
yeuop> Pridas plyn.
Ariete: jde o to, ze na zavodech vesmes problemy nemame. Tam se meri podle nejakejch pravidel a zavodni vyfuky se stavi na ta pravidla. Problem je na volnejch jizdach, kde si to vymahaji lide v okoli okruhu a proste chteji mit ticho… takze okruhy jako sosnova, pisek atd zavadi limit ala 95dB coz nedaji casto ani homologovane silnicni motorky v serii.
Ariete: jde o to, ze na zavodech vesmes problemy nemame. Tam se meri podle nejakejch pravidel a zavodni vyfuky se stavi na ta pravidla. Problem je na volnejch jizdach, kde si to vymahaji lide v okoli okruhu a proste chteji mit ticho… takze okruhy jako sosnova, pisek atd zavadi limit ala 95dB coz nedaji casto ani homologovane silnicni motorky v serii.
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická moto MX/enduro
A jak je to s udrzbou techto elektro motorek? Tam se nic nemusi delat v tom motoru? To potom opravdu ma smysl financne oproti zavodnim specialum, kde se meni vsechno po par desitkach mth.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
yeuop> Motor je bezudrzbovej. Ale ty vykonejsi maji casto prevodovku (stalej prevod) a vodni chlazeni, takze nejaka udrzba tam je…
Zbytek motorky je stejnej, takze tlumice, retez, kola, brzdy… to vyjde na stejno.
Ja uz se tesim jako malej kluk, snad to do leta dorazi…
Naposledy editováno 27.12.2022 11:17:09
Zbytek motorky je stejnej, takze tlumice, retez, kola, brzdy… to vyjde na stejno.
Ja uz se tesim jako malej kluk, snad to do leta dorazi…
Naposledy editováno 27.12.2022 11:17:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
assassin> Doufam, ze tady potom hodis fotky, prvni dojmy, trebas i nejake videjko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
assassin> rozuměl jsem tomu že nabízejí silnější a slabší baterii?
Má výkonostní režimy ?
Má výkonostní režimy ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
sirr> Baterku je mozne objednat jen jednu, maji dva ruzne motory 60 a 80 koni.
Testovaci jizdy na predprodukcnich prototypech ktere maji ten slabsi motor a mensi baterku
Ma to na riditkach drzak na mobil s androidem (soucasti dodavky) s aplikaci kde si muzes nastavit prubeh momentu (vykonu) tahanim krivek a ulozit … je tam asi sto "pameti" takze si muzes nastavit predvolbu pro kazdou trat treba…
Co jsem slysel, tak dodavatel toho systemu mel dodavat pro kuberg, ale Švédi si uplatili exkluzivitu takze prej je kvuli tomu v oboru trochu "rusno" .. ale jsou to jen takove drby…
Naposledy editováno 28.12.2022 17:28:20
Testovaci jizdy na predprodukcnich prototypech ktere maji ten slabsi motor a mensi baterku
Ma to na riditkach drzak na mobil s androidem (soucasti dodavky) s aplikaci kde si muzes nastavit prubeh momentu (vykonu) tahanim krivek a ulozit … je tam asi sto "pameti" takze si muzes nastavit predvolbu pro kazdou trat treba…
Co jsem slysel, tak dodavatel toho systemu mel dodavat pro kuberg, ale Švédi si uplatili exkluzivitu takze prej je kvuli tomu v oboru trochu "rusno" .. ale jsou to jen takove drby…
Naposledy editováno 28.12.2022 17:28:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
yeuop píše: assassin> Doufam, ze tady potom hodis fotky, prvni dojmy, trebas i nejake videjko
Videi uz tu je docela dost, moje videa tu spise nebudou, nejezdim tak aby melo smysl to natacet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro
assassin> Od kdy se výkon elektromotoru uvádí v koních?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Racceway E-babeta kde je kabel na o... [1, 2] Ostatní Elektromoto | adampadam | 39 | 6.6.2023 v 21:00 eMnatřetí |
Sváření plastů v Praze a nejbližším... Cagiva Mito 125, Ostatní Elektromoto | TRIBES | 3 | 3.4.2022 v 17:19 Ditemejdanu |
Elektro moto zakony atd Ostatní Elektromoto | yumako | 23 | 23.9.2019 v 11:37 Metric |
výměna klávesnicového mikrospínače... Ostatní Elektromoto | PETRREVNICE | 13 | 5.9.2018 v 17:57 Hostmir |