Téma: výkon motoru při vyšších kvaltech
30.3.2022 v 10:41
Ahoj všem tady, potřeboval bych poradit ohledně výkonu motoru u mojí Magny. Když jsem jí koupil tak s tím že horší výkon motoru je způsoben zaneseným karbecem, ted je ale vyčištěný utz, vše v něm překontrolováno, seřízeno a stejně je motor akční tak do 3. kvaltu potom s dalšími ztrácí výkon a 6ka je katastrofa. Vím že to může v ovlivnit více věcí ale už jsem vyloučil: přívod paliva ( podtlakový ventil je OK), air box, elektrika taky OK. Třeba je tam nedostatečný podtlak který způsobuje: netěsnost hlav válců? nebo špatný pístní kroužky? možná časování ventilů? Nechce se mi motor zbytečně rozebírat potřeboval bych nějaký vodítko.
Díky za rady.
Díky za rady.

Výkon motoru je samozřejmě na všechny kvalty stejný (některé motocykly mají omezení výkonu na nižších kvaltech, aby nebyly moc divoké), ale čím vyšší rychlostní stupeň je zařazen, tak tím nižší točivý moment jde na zadní kolo, s tím nic nenaděláš, jedině zkusit menší sekundární kolečko nebo (a) větší rozetu, ale tím zase můžeš přijít o maximální rychlost.
1 reakcí na tento příspěvek výkon motoru při vyšších kvaltech
Ještě dodám, pokud se Ti zdá, že Tvoje motorka málo jede, tak ji zkus porovnat s jinou motorkou stejné značky a typu, jestli se jedná o vlastnost nebo závadu.
1 reakcí na tento příspěvek výkon motoru při vyšších kvaltech
Napřed změř tlaky ve vílcích. ksdyž budou špatný/dobrý, tak můžeš pokračovat dál.
1 reakcí na tento příspěvek výkon motoru při vyšších kvaltech
Řetězová sada je správná? Myslím počty zubů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon motoru při vyšších kvaltech
karavanista> pokud myslíš primár tak ano, jinak Magna má kardan.

1 reakcí na tento příspěvek výkon motoru při vyšších kvaltech
heh, u Jawky 350 mi tohle kdysi dělal slabej přítok paliva do karbce - na nižší kvalty ještě dobrý, trojka, čtyřka napytel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon motoru při vyšších kvaltech
PetrL3> A ty se měří na válcích tam kam dáváš synchro hadičky k budíkům?
romel70> Tlaky, nikoliv podtlaky
To se dává místo svíček a protočíš starter. Je to hrozně jednoduchý.
Když bude tohle špatný, tak budeš vědět, že problém je přímo ve spalovacím prostoru. Přilepené nebo opotřebené kroužky, ventily atd...
Naposledy editováno 30.03.2022 11:48:07

Když bude tohle špatný, tak budeš vědět, že problém je přímo ve spalovacím prostoru. Přilepené nebo opotřebené kroužky, ventily atd...
Naposledy editováno 30.03.2022 11:48:07
1 reakcí na tento příspěvek výkon motoru při vyšších kvaltech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon motoru při vyšších kvaltech
Ariete> trysky jsou rozdílný ale umístěný jsou stopro spávně, pružiny jsou u Supermagny všechny stejný a filtr je origo, jede ale úplně stejně s filtrem nebo bez něj.
1 reakcí na tento příspěvek výkon motoru při vyšších kvaltech
- nedostatečný podtlak by způsoboval i špatné starty po delší době. Je to ale jednoduchý systém, pokazit se můžou jen hadičky.
- malý průtok ventilu se dá zjistit rychle - nastartovat s odpojenou hadicí z ventilu - tu nasměrovat do sklenice a sledovat jak rychle se plní. Než dojde palivo v karburátoru mělo by dotéct třeba decka a půl, hlavně ale proudem, né po kapkách.
Barva svíček by taky hodně napověděla. Magna je potvora, letí jako vítr. Běží furt na všechny 4 válce?
Časování ventilů je o sundání vícek (2x ventildekl a 1x zápalko?) a juknutí na značky, tomu se nedá říct ani rozebírání.
- malý průtok ventilu se dá zjistit rychle - nastartovat s odpojenou hadicí z ventilu - tu nasměrovat do sklenice a sledovat jak rychle se plní. Než dojde palivo v karburátoru mělo by dotéct třeba decka a půl, hlavně ale proudem, né po kapkách.
Barva svíček by taky hodně napověděla. Magna je potvora, letí jako vítr. Běží furt na všechny 4 válce?
Časování ventilů je o sundání vícek (2x ventildekl a 1x zápalko?) a juknutí na značky, tomu se nedá říct ani rozebírání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon motoru při vyšších kvaltech
grooll> Dííky za super radu
Určitě ten průtok zjistím. Ale teoreticky by to mohlo být tedy i časováním? Poslechově všechny válce jdou ale jestě mrknu na všechny svíce. Myslíš že i špatná synchronizace může tohle ovlivnit ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon motoru při vyšších kvaltech
romel70> Kdyby se ti do toho airboxu dostal náporový vzduch, tak čím větší rychlost, tím chudší směs, a menší výkon. Jsou motorky, které se nedostanou přes 80km/h, i když mají v papírech 100kW.
1 reakcí na tento příspěvek výkon motoru při vyšších kvaltech
To ze tam jde málo benzinu kvuli závadě podtlakoveho ventilu je klidne mozné, protoze ten podtlakovej ventil netěsni - nebo je netesnost nekde na ceste k nemu - pri serizovani podtlaku na valci na kterem je pripojenej kohout klesne podtlak = evidentne to tam prisava.
Tzn trhlina v membráne je jedna z moznosti.
Tzn trhlina v membráne je jedna z moznosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon motoru při vyšších kvaltech
assassin> Díky zkontroluju to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon motoru při vyšších kvaltech
romel70: Když na vyšší kvalty vytočíš motor do otáček, nejde za tebou tmavý kouř? To dělají netěsnící/popraskané membrány v karburátorech. Šoupátka se pak nezvedají naplno, do motoru jde málo vzduchu a směs se kvůli tomu obohacuje a spaluje s tmavým dýmem.
romel70> S tím časováním nevím, každej motor to má jinak. Magnu jsem na stole neměl. Co ale vím, je, že má 65kW a dost krouťáku na to aby nebyla poznat nějaká prkotinka typu špatné synchro karbeců. Tam bude něco zásadnějšího než jen špatné nastavení. Na ty první kvalty by měla umět letět jako splašená, pamatuju si, jak se pěkně zvedala při rozjezdu. Ty tlaky ve válcích co tu radí kluci na začátku by to ale chtělo co nejdřív změřit, ať je jistota že je ve spalovacím prostoru vše v pořádku. Nejdříve měřit co jde, až potom vylučovací metoda.
grool: je tam naka netesnost, je to videt na mereni podtlaku - romel70 ma pujcene moje budiky, takze mam i nejake info co nezaznelo tady v diskuzi. Sice to nemusi byt duvod toho proc to jede mizerne, ale urcite neni spatne to vyresit - uz jen proto, ze ten jeden valec co prisava pres ventil nebude v synchru s ostatnima...
nejjednodussi je pridelat petku s benzinem na nadrz a flaknout to tam bez kohoutu ... hned by se vedelo jestli je problem s dotekanim....jen je to takova trochu prasecina.
nejjednodussi je pridelat petku s benzinem na nadrz a flaknout to tam bez kohoutu ... hned by se vedelo jestli je problem s dotekanim....jen je to takova trochu prasecina.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
drážkované obložení paken Honda Magna 750 | romel70 | 4 | 29.4.2023 v 17:12 combust |
cívka- hodnoty Honda Magna 750 | romel70 | 4 | 2.11.2022 v 17:08 combust |
Komprese válců -hodnoty Honda Magna 750 | romel70 | 20 | 1.6.2022 v 21:25 Deadman |
synchro karbeců Honda Magna 750 | romel70 | 14 | 3.3.2022 v 18:05 crestik |
Rad bych se ucil od zkusenych Honda Magna 750 | DrMarty | 18 | 14.9.2020 v 16:29 Gahan37 |