Téma: kam se ztrácí napětí
1.9.2021 v 14:08
Pomoc !!!!
Na moji "motorce" YUKI 250 VISTA SOFT s motorem QM 250 došlo k neuvěřitelné závadě na elektroinstalaci.Po normální jízdě se po opětovném zapnutí klíčku "ztratilo" napětí.Po chvilce a opětovném zapnutí se zase objevilo a moto jela zase normálně.Toto se opakovalo asi čtyřikrát.Pak už nic.Jsem elektrotechnik a proto jsem očekával banální poruchu.Jaké bylo moje zděšení,když při měření digitálním voltmetrem spadlo napětí přímo na baterii po zapnutí klíčku na 0 V.Po vypnutí klíčku se napětí objeví.Nikde se nic nepálí,baterie je studená.Měřením odporu jsem zjistil,že odpor napájecího okruhu proti kostře je 9,8 ohmu.Vše , kromě klíčku je vypnuté! Asi přestal platit OHMUV zákon,nebo jsem blb.Setkal jste se někdo s tímto problémem,nebo vlastníte el.schéma této "motorky" pomozte.Je mi 66 let,celý život jsem se zajímal o motorky,ale toto jsem nezažil.Díky za jakýkoliv nápad nebo konzultaci i na tel.č. 605 296 631 _ zavolám zpátky.Díky móóóc !!!
Naposledy editováno 01.09.2021 14:14:19
Na moji "motorce" YUKI 250 VISTA SOFT s motorem QM 250 došlo k neuvěřitelné závadě na elektroinstalaci.Po normální jízdě se po opětovném zapnutí klíčku "ztratilo" napětí.Po chvilce a opětovném zapnutí se zase objevilo a moto jela zase normálně.Toto se opakovalo asi čtyřikrát.Pak už nic.Jsem elektrotechnik a proto jsem očekával banální poruchu.Jaké bylo moje zděšení,když při měření digitálním voltmetrem spadlo napětí přímo na baterii po zapnutí klíčku na 0 V.Po vypnutí klíčku se napětí objeví.Nikde se nic nepálí,baterie je studená.Měřením odporu jsem zjistil,že odpor napájecího okruhu proti kostře je 9,8 ohmu.Vše , kromě klíčku je vypnuté! Asi přestal platit OHMUV zákon,nebo jsem blb.Setkal jste se někdo s tímto problémem,nebo vlastníte el.schéma této "motorky" pomozte.Je mi 66 let,celý život jsem se zajímal o motorky,ale toto jsem nezažil.Díky za jakýkoliv nápad nebo konzultaci i na tel.č. 605 296 631 _ zavolám zpátky.Díky móóóc !!!
Naposledy editováno 01.09.2021 14:14:19
Anketa: elektroinstalace čínské motory
Kam se ztrácí napětí po zapnutí klíčku
5
Nedávno jsem měl něco podobnýho. Tři roky stará 6V autobaterie do veterána. Nabít šla bez problémů, napětí OK, po nadnání do vozu a otočení klíčkem krásně svítily kontrolky... Zmáčknu starter - a tma. Po cca minutě se kontrolky zas rozvítily. To se opakovalo několikrát. Připojil jsem měřák, po zapnutí klíčku furt nějakých 6,6 V, starter - a 0,3 V. Po chvíli se napětí samo vyhrabalo na těch šest a něco. Vyměnil jsem baterku (3200 Kč
) a vše šlape jak má. Ergo, začal bych výměnou baterky....

Vakl v očku? Zkrat ve startéru nebo relé? Když připojíš na baterku žárovku, drží napětí? Baterka může chcípnout bez upozornění, loni jsem dojel do práce a všechno v pořádku, odpoledne zapnu klíček, kontrolky svítily a po stisknutí startéru všechno zhaslo s cvaknutím relé. Baterka KO.
Máš SS klešťák? Změř proud při zapnutí klíčku. Zní to ale podivně. Pokut je baterka OK a po zapnutí klíčku spadne na 0.V to by znamenalo tvrdej zkrat kde kape izolace z drátů a kouří se z kde čeho. Typuji to na baterku (ale říkáš ze je nová) a nebo vadný spoj někde z aku do rozvodů. Už jsem viděl jakou paseku nadělá přechoďák na kabelu z baterky k altiku u auta. Elektrika je sviňa.
0V ? to je nesmysl... nemas zvoxidovany ty kontakty nebo treba nevedouci (blbe vedouci) drat k merici sonde ? schvalne, propipni zkusmo zkrat na jednom z kontaktu baterky (tzn. prepni na diodu/pipani a strc obe merici sondy na jednu a tu samou svorku par mm od sebe).. 0V je nesmysl, i pri obrovskym zatizeni tam nejaky maly napeti bude..
BTW a nemas ty sondy zapoijeny na nejistenym proudovym rozsahu (>10A) ?
Naposledy editováno 01.09.2021 21:43:49
BTW a nemas ty sondy zapoijeny na nejistenym proudovym rozsahu (>10A) ?
Naposledy editováno 01.09.2021 21:43:49
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
vlam : ...........Měřením odporu jsem zjistil,že odpor napájecího okruhu proti kostře je 9,8 ohmu.......
tak pokud to chapu spravne, tak das merak na + baterie a nekam na kostru a mas odpor 9,8 ohm? tak to bude chyba asi tady ne?


1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
Díky všem za pomoc,vše znovu odzkouším,ale pár postřehů - napětí 12V či jeho ztrátu na 0 V měřím přímo na svorkách akumulátoru - tím je snad vyloučena možnost špatného ukostření ( měřeno několika voltmetry se stejným výsledkem ) a odpor jsem měřil samozřejmě při odpojeném akumulátoru + pól vedení od spínací skřínky proti kostře motocyklu.Opravdu začínám věřit,že se vyskytla stejná závada na původní baterii VARTA ( cca 2 roky stará ) a nové baterii stejného typu.Ale to je větší pravděpodobnost výhry jackpotu ve sportce
vlam> Není nic jednoduššího než baterku zatížit externě,třeba žárovkou a změřit při tom její napětí. Pokud tam naměříš ten odpor i s vypnutým klíčkem tak je na moto něco špatně a baterku ti to vybíjí, to snad starej elektrikář dokáže zjistit i s drátem ve voku, ne?
Pardon,musel jsem skončit,tak díky.Ten odpor 9 ohmů je tam pouze při zapnutém klíčku..Při vypnutém samozřejmě nekonečno.Spínací skřínku jsem měnil také.Asi zkusím baterku z auta a uvidím,kde co "bouchne" . Asi v Číně neplatí Ohmův zákon,nebo je to něco z Wuchanu...
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
pokud jsi menil spinacku, tak mas bud spatne zapojene konektory od spinacky a nebo je proste nekde provalenej drat. Bude to okruh, ktery je aktivni az po sepnuti kontaktu spinacky, podle tveho popisu. I bez baterie kdyz meris + okruh proti kostre nemuzes namerit prece 9ohmu ..to je zkratka spatne a nekde to mas zkratovane a tech 9ohmu je prechodovy odpor v miste toho zkratu. Nezbyde nez hledat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
cuir> JASNE OD ZACATKU PISE ZE TU NULU MERI NA SVORKACH BATERKY

1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
Tohle musí být vadná baterie, protože ta zdravá by se bránila a upálila by buď pojistku nebo klidně i kabel od napájení palubní sítě. Vymlátit b ji mohl akorát zkrat kabelu který vede k relé startéru a i to by se neobešlo bez smradu a kouře. Tipují přerušená elektroda v baterii vlivem vibrací nebo výrobní vady.
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
9ohm při zapnutém klíčku neznamená že tam musí být přechodový odpor.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
Anti> jedina zavada baterie ktera by na tohle sedela je na tvrdo prerusena cesta bud pod svorkou nebo dal uvnitr, a a ze by meli tuhle zavadu dve baterie po sobe je dost nepravdepodobny.. ta na svorkach namerena nula je jednoznacne chyba mereni... + dalsi zavada bude ta ulitla kostra nekde dal..

1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
Ještě jednou díky všem za pomoc,přes víkend znovu vše odzkouším a dám určitě vědět.Jinak jsem se celý život živil jako elektronik a elektrotechnik rukama....
Moje první zkušenosti s moto začaly v roce 1965 s pařezem Jawa 550
Díky
Moje první zkušenosti s moto začaly v roce 1965 s pařezem Jawa 550
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
vlam> Takže chápeš že se ti tvrdý zdroj chová jako měkký?
2 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
a ještě dodatek,po výměně baterie za novou to opět nešlo,druhý den to naskočilo a normálně jsem nastartoval ( několikrát ) a zkontroloval všechny el.spotřebiče včetně měření dobíjení.Vše plně funkční.A za tři dny ( celý ten týden stála motorka na stojanu ) opět K.O. a tak je to doposud.Rozpojil jsem všechny konektory hlavního svazku a výsledek - NULA VOLT na svorkách baterie po zapnutí spín.klíčku.DVANÁCT VOLT se objeví až při odpojení kabelu na výstupu ze spínací skřínky
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
proboha na napeti na svorkach nema prece klicek zadnej vliv, vyfot konecne co, kde, jak a cim vlastne meris jinak se z toho kolotoce fakt nedostanem

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.