globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kam se ztrácí napětí
1.9.2021 v 14:08
Pomoc !!!!
Na moji "motorce" YUKI 250 VISTA SOFT s motorem QM 250 došlo k neuvěřitelné závadě na elektroinstalaci.Po normální jízdě se po opětovném zapnutí klíčku "ztratilo" napětí.Po chvilce a opětovném zapnutí se zase objevilo a moto jela zase normálně.Toto se opakovalo asi čtyřikrát.Pak už nic.Jsem elektrotechnik a proto jsem očekával banální poruchu.Jaké bylo moje zděšení,když při měření digitálním voltmetrem spadlo napětí přímo na baterii po zapnutí klíčku na 0 V.Po vypnutí klíčku se napětí objeví.Nikde se nic nepálí,baterie je studená.Měřením odporu jsem zjistil,že odpor napájecího okruhu proti kostře je 9,8 ohmu.Vše , kromě klíčku je vypnuté! Asi přestal platit OHMUV zákon,nebo jsem blb.Setkal jste se někdo s tímto problémem,nebo vlastníte el.schéma této "motorky" pomozte.Je mi 66 let,celý život jsem se zajímal o motorky,ale toto jsem nezažil.Díky za jakýkoliv nápad nebo konzultaci i na tel.č. 605 296 631 _ zavolám zpátky.Díky móóóc !!!

Naposledy editováno 01.09.2021 14:14:19
Anketa: elektroinstalace čínské motory
Kam se ztrácí napětí po zapnutí klíčku
100%
5
Předchozí
1 2 3
Následující

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 14:25 | Nahoru | #1
Když není napětí na baterce, tak asi bude vadná. Mohlo by to být tím, že nějaký vnitřní kontakt v baterce je mechanicky poškozený a díky vibracím se střídavě spojuje nebo rozpojuje. Zkus jí vyměnit a uvidíš.

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 14:40 | Nahoru | #2
Odpoj baterku a pak na ní neměř napětí naprázdno, ale se zatížením, s nějakou žárovkou. Když to tu žárovku ani nerozsvítí, tak to bude jasné.

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 14:56 | Nahoru | #3
Nedávno jsem měl něco podobnýho. Tři roky stará 6V autobaterie do veterána. Nabít šla bez problémů, napětí OK, po nadnání do vozu a otočení klíčkem krásně svítily kontrolky... Zmáčknu starter - a tma. Po cca minutě se kontrolky zas rozvítily. To se opakovalo několikrát. Připojil jsem měřák, po zapnutí klíčku furt nějakých 6,6 V, starter - a 0,3 V. Po chvíli se napětí samo vyhrabalo na těch šest a něco. Vyměnil jsem baterku (3200 Kč ) a vše šlape jak má. Ergo, začal bych výměnou baterky....

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 15:42 | Nahoru | #4
Díky všem,ale výměna baterie za novou,stejnou,nabitou nepomohla.Pořád stejné.Jsem v pr....

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 16:10 | Nahoru | #5
Vakl v očku? Zkrat ve startéru nebo relé? Když připojíš na baterku žárovku, drží napětí? Baterka může chcípnout bez upozornění, loni jsem dojel do práce a všechno v pořádku, odpoledne zapnu klíček, kontrolky svítily a po stisknutí startéru všechno zhaslo s cvaknutím relé. Baterka KO.

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 19:03 | Nahoru | #6
Máš SS klešťák? Změř proud při zapnutí klíčku. Zní to ale podivně. Pokut je baterka OK a po zapnutí klíčku spadne na 0.V to by znamenalo tvrdej zkrat kde kape izolace z drátů a kouří se z kde čeho. Typuji to na baterku (ale říkáš ze je nová) a nebo vadný spoj někde z aku do rozvodů. Už jsem viděl jakou paseku nadělá přechoďák na kabelu z baterky k altiku u auta. Elektrika je sviňa.

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 19:17 | Nahoru | #7
jestli je palubní napětí na 12V !!! tak to připoj startovacími kabely na auto, uvidíš je-li to baterkou nebo něčím jiným

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 20:29 | Nahoru | #8
Pořádně zatížit akumulátor,třeba 3x nebo 4x H4,potom dál po kabelu na startovací relé a postupně dál.
Může bejt špatmej kontakt už v kabelu od aku přechoďák v očku,nebo prodřená izolace ve svazku.
A nebo dalších asi 1000 možností.

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 21:27 | Nahoru | #9
0V ? to je nesmysl... nemas zvoxidovany ty kontakty nebo treba nevedouci (blbe vedouci) drat k merici sonde ? schvalne, propipni zkusmo zkrat na jednom z kontaktu baterky (tzn. prepni na diodu/pipani a strc obe merici sondy na jednu a tu samou svorku par mm od sebe).. 0V je nesmysl, i pri obrovskym zatizeni tam nejaky maly napeti bude..

BTW a nemas ty sondy zapoijeny na nejistenym proudovym rozsahu (>10A) ?

Naposledy editováno 01.09.2021 21:43:49

kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 22:10 | Nahoru | #10
Zoxidovaná kostra.Rozdělat vyčistit.

1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 22:56 | Nahoru | #11

vlam : ...........Měřením odporu jsem zjistil,že odpor napájecího okruhu proti kostře je 9,8 ohmu.......



tak pokud to chapu spravne, tak das merak na + baterie a nekam na kostru a mas odpor 9,8 ohm? tak to bude chyba asi tady ne? s tim baterka moc spolecnyho mit nebude. Mas bud nekde projeblou kabelaz a nebo coz uz jsem parkrat resil, tak vyšukanou spinacku. U jedne byl vypalenej kontakt, ktery se nasledne plastem protavil na vedlejsi kostru a pres prechodovy odpor to delalo podobne brykule, u dalsi byl upadlej drat a na treti byla rozlomena vnitrni vacka a plech se tam motal uvnitr jak spina v kyblu. Navic pokud se to bez pohnuti s motorkou a riditky deje jak popisujes, tak by mi to take ukazovalo na spinacku.

(reakce na) kam se ztrácí napětí

1.9.2021 v 23:26 | Nahoru | #12
cuir> jj, podle me ma nejakou zavadu co popisujes, a zaroven k tomu neumi merit multimetrem.. ta nula je fakt haluz

kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 07:09 | Nahoru | #13
hele, mě se stalo to samý před pár lety.

Povolená kostra, při odběru tam prskla jiskra a očko na konci kabelu odskočilo. Za minutu to zase kostřilo...

1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 09:08 | Nahoru | #14
Díky všem za pomoc,vše znovu odzkouším,ale pár postřehů - napětí 12V či jeho ztrátu na 0 V měřím přímo na svorkách akumulátoru - tím je snad vyloučena možnost špatného ukostření ( měřeno několika voltmetry se stejným výsledkem ) a odpor jsem měřil samozřejmě při odpojeném akumulátoru + pól vedení od spínací skřínky proti kostře motocyklu.Opravdu začínám věřit,že se vyskytla stejná závada na původní baterii VARTA ( cca 2 roky stará ) a nové baterii stejného typu.Ale to je větší pravděpodobnost výhry jackpotu ve sportce

kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 09:24 | Nahoru | #15
Kolegovi odešla 14 dní nová baterie Varta a když ji šel reklamovat, prodejce jich tam měl na reklamaci už několik. Varta už není, co bývala!

(reakce na) kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 09:40 | Nahoru | #16
vlam> Není nic jednoduššího než baterku zatížit externě,třeba žárovkou a změřit při tom její napětí. Pokud tam naměříš ten odpor i s vypnutým klíčkem tak je na moto něco špatně a baterku ti to vybíjí, to snad starej elektrikář dokáže zjistit i s drátem ve voku, ne?

kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 10:40 | Nahoru | #17
Pardon,musel jsem skončit,tak díky.Ten odpor 9 ohmů je tam pouze při zapnutém klíčku..Při vypnutém samozřejmě nekonečno.Spínací skřínku jsem měnil také.Asi zkusím baterku z auta a uvidím,kde co "bouchne" . Asi v Číně neplatí Ohmův zákon,nebo je to něco z Wuchanu...

1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 11:47 | Nahoru | #18
pokud jsi menil spinacku, tak mas bud spatne zapojene konektory od spinacky a nebo je proste nekde provalenej drat. Bude to okruh, ktery je aktivni az po sepnuti kontaktu spinacky, podle tveho popisu. I bez baterie kdyz meris + okruh proti kostre nemuzes namerit prece 9ohmu ..to je zkratka spatne a nekde to mas zkratovane a tech 9ohmu je prechodovy odpor v miste toho zkratu. Nezbyde nez hledat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 11:52 | Nahoru | #19
cuir> JASNE OD ZACATKU PISE ZE TU NULU MERI NA SVORKACH BATERKY

1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 12:03 | Nahoru | #20
Tohle musí být vadná baterie, protože ta zdravá by se bránila a upálila by buď pojistku nebo klidně i kabel od napájení palubní sítě. Vymlátit b ji mohl akorát zkrat kabelu který vede k relé startéru a i to by se neobešlo bez smradu a kouře. Tipují přerušená elektroda v baterii vlivem vibrací nebo výrobní vady.

1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 12:05 | Nahoru | #21
9ohm při zapnutém klíčku neznamená že tam musí být přechodový odpor.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 12:10 | Nahoru | #22
Anti> jedina zavada baterie ktera by na tohle sedela je na tvrdo prerusena cesta bud pod svorkou nebo dal uvnitr, a a ze by meli tuhle zavadu dve baterie po sobe je dost nepravdepodobny.. ta na svorkach namerena nula je jednoznacne chyba mereni... + dalsi zavada bude ta ulitla kostra nekde dal..

(reakce na) kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 12:35 | Nahoru | #23
kerut> Jestli neumí změřit napětí na baterce, pak je toto téma k ničemu.

(reakce na) kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 13:18 | Nahoru | #24
kerut> Stačí blbě umístěná nebo špatně připevněná baterie a vibrace udělají svoje. Je pravda že naposled sem to zažil na kejvačce. Nebo holt špatné dobíjení co odkrágluje baterku.

kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 14:43 | Nahoru | #25
nebo něco ze zapojení na svazku odpaluje baterie...

1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 15:28 | Nahoru | #26
Ještě jednou díky všem za pomoc,přes víkend znovu vše odzkouším a dám určitě vědět.Jinak jsem se celý život živil jako elektronik a elektrotechnik rukama....
Moje první zkušenosti s moto začaly v roce 1965 s pařezem Jawa 550
Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 15:57 | Nahoru | #27
vlam> Takže chápeš že se ti tvrdý zdroj chová jako měkký?

2 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 15:59 | Nahoru | #28
a ještě dodatek,po výměně baterie za novou to opět nešlo,druhý den to naskočilo a normálně jsem nastartoval ( několikrát ) a zkontroloval všechny el.spotřebiče včetně měření dobíjení.Vše plně funkční.A za tři dny ( celý ten týden stála motorka na stojanu ) opět K.O. a tak je to doposud.Rozpojil jsem všechny konektory hlavního svazku a výsledek - NULA VOLT na svorkách baterie po zapnutí spín.klíčku.DVANÁCT VOLT se objeví až při odpojení kabelu na výstupu ze spínací skřínky

(reakce na) kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 16:01 | Nahoru | #29
Anti> ano,ale nechce se mi věřit v opakování stejné zavady baterie

1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí

2.9.2021 v 16:03 | Nahoru | #30
proboha na napeti na svorkach nema prece klicek zadnej vliv, vyfot konecne co, kde, jak a cim vlastne meris jinak se z toho kolotoce fakt nedostanem
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist