1 reakcí na tento příspěvek Úvaha o budúcnosti moto
Teda, za predpokladu, ze ti jde vazne ciste o zvuk, pokd ses petrolhead, tak ti nezbude nic jinyho, ze zustat vernej starym spalovakum, udrzovat to, co mas momentalne v garazi aby ti to vydrzelo co nejdyl a nadavat na stale rostouci ceny benzinu (uz se tesim na rage vsech, co nepochopili, ze de spis o sarkasmus nez o vazny konstatovani).
A co se bude vyrabet? vsechno, co budou lidi ochotni kupovat, existovala doba, kdy urciti lidi tvrdili, ze nad kone neni a ta plechova obluda na paru nema zadnou budoucnost.
1 reakcí na tento příspěvek Úvaha o budúcnosti moto
Už vidím tu zářnou budoucnost a ty slušivé motorkářské oblečky že ;)
Spídrmotorky jsou známé svou rychlostí a obratností a proto budou v oblibě zvláště u osob, které potřebují být vysoce mobilní nebo vyhledávají vzrušení. Pohyb motorky obstarává repulsor, které ji udržuje nad zemí. Obvykle se pohybuju ve výšce do 10 m.
Naposledy editováno 09.06.2021 19:41:44
1 reakcí na tento příspěvek Úvaha o budúcnosti moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úvaha o budúcnosti moto
Hokke píše: https://youtu.be/KnppTIFL0dM
Už vidím tu zářnou budoucnost a ty slušivé motorkářské oblečky že ;)
Spídrmotorky jsou známé svou rychlostí a obratností a proto budou v oblibě zvláště u osob, které potřebují být vysoce mobilní nebo vyhledávají vzrušení. Pohyb motorky obstarává repulsor, které ji udržuje nad zemí. Obvykle se pohybuju ve výšce do 10 m.
To ti nepovolej, má to ostrý hrany a mohl bys zranit mamynku s kočárem na přechodu na dálnici
Naposledy editováno 09.06.2021 21:02:26
1 reakcí na tento příspěvek Úvaha o budúcnosti moto
V praxi to pak vidim tak, ze skutecne ti prachati a oligarchove budou dal jezdit ve V8 SUV a na masivnich cruiserech. Jednak na to budou mit a za druhe tim budou velmi zretelne demonstrovat sve bohatatvi a moc. Pod nimi bude podstatne vetsi (avsak v globale stale mala) skupina podnikatelu a spickove placenych zamestnancu, ekvivalent tech, co si dnes kupuji nove baworaky GS apod. a ti budou jezdit na tom samem, ale v elektro verzi. Uz to nebude zatizeni extremnimi danemi, ale cena bude pro vetsinu populace (za motorku) mimo realitu. 3 a asi nejpocetnejsi skupina budeme mi vsichni ostatni. Spalovaci ojetiny uz nebudou existovat (extremni dane), elektro ojetiny zase nebudou kvuli baterkam a cena nejlevnejsi plnohodnotne elektro bude nesmysl. Na nas budou smerovat pujcovny aut a motorek, kratkodobe i delsi pronajmy atd…
Jako subkultura pak budou neco jako elektroskutry neco ve smyslu 100-100-100, tj. 100km dojezd, 100km/h rychlost cena 100 tisic. Tim budou ale motorkari pohrdat, takze jim nezbude nez pujcovna/pronajem…
Také je možné, že se pro motocykly vyjedná nějaká výjimka, protože vzhledem k jejich počtu a převážnému využití (zábava, nikoli doprava) budou jejich emise z celkového hlediska naprosto zanedbatelné (no, spíše NEDETEKOVATELNÉ, stejně jako u zahradních sekaček a pil) ... a motocykly se spalovacími motory budou jezdit klidně dál.
Ale hlavně si myslím, že celý ten přechod na elektromobilitu bude mnohem pomalejší, než hlasají propsgandisté. Připomíná mi to zemi, kde zítra znamená již včera, a vize plně robotizovaných domácností z 50. let. Spousta otázek zbývá nedořešených a ještě nikfo mi na ně nedokázal dát smysluplnou odpověď. Kde se KURVA vezme TOLIK lithia na akumulátory, aby to pokrylo CELOU EVROPSKOU DOPRAVU? Z čeho a jak se vyrobí tolik elektřiny na nabíjení, když např. Němci chtějí rušit jaderné elektrárny? Co se udělá s vysloužilými akumulátory?
A tak si myslím, že elektromobily a spalovací motory budou ještě hodně, hodně dlouho jezdit vedle sebe.
A nakonec je možné, že totálně nasraní lidé napříč Evropou jednou zvolí ty největší populisty a extremisty, a ti pak obrátí politiku o 180 stupňů.
1 reakcí na tento příspěvek Úvaha o budúcnosti moto
Ano budou i elektro v cenove hladine soucasnych stroju, ale ty budou parametrama mnohonasobne horsi nez stavajici spalovaky (srovnej Dacia spring vs. Dacia sandero obyc benzin). Srovnatelne elektro bude cenou minimalne na dvojnasobku (opet koukni na takovou Teslu), spis vice a trh elektro ojetin proste nebude, na tom se asi shodneme.
Proc v tom automobilky vidi penize ? Protoze samotny elektromotor je ztelesnenim vlhkeho snu managementu o tzv. “Katovani costu” a baterie je zarukou ze si zakaznika udrzi ve znackove siti prakticky celou zivotnost vozu, kterou lze navic temer na kilometr presne doslova naprogramovat (viz. Afera apple). Vysoka cena take nevadi, protoze samy automobilky se uz otevrene hlasi k modelu “automobil jako sluzba” a treba takove BMW uz chysta i model “vybava jako sluzba”.
1 reakcí na tento příspěvek Úvaha o budúcnosti moto
Naposledy editováno 12.06.2021 17:14:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úvaha o budúcnosti moto
Vážně věříš že automotive má tak slabou pozici? Že to všechno dělaj politici automobilkám navzdory?
A přece víš, že lidem je třeba dávat chléb a hry, aby byli spokojení v ohradě a neremcali. Sebrat jim fetiše by bylo krátkozraké.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úvaha o budúcnosti moto
Naposledy editováno 12.06.2021 17:58:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úvaha o budúcnosti moto
Euro a podobné normy vznikají buď na přání automobilek nebo minimálně s jejich souhlasem. Žadnej politik by proti automobilkám nešel.
A ted moje ryzi spekulace: vsimli jste si, jak je VW aktivni na poli elektromobility ? Jak “najednou” vyrukovali s celou ID.x radou a platformou pro elektro ? Jak se servilne poddavaji nove eko vlne ? A naopak ze je dieselgate nejen ze neznicila, ale zda se ze naopak posilila ?
Podle me si nekde pred 10ti lety udelali ekonomickou studii a zjistili, ze na elektru bude mozno vydelat balik, soucasne ale moc dobre vedeli, ze kdyby “jen tak” vyrukovali s elektroauty, tak je zakaznici poslou totalne do prdele (vysoka cena) a konkurence doslova rozvalcuje. Podle me zacali hledat plan, jak zakaznikum nanutit elektro tak, aby to sami chteli a idealne je tam tlacila legislativa (samozrejme udelana na objednavku, viz. Euronormy) a tak prisel rok 2015 a riskantni marketingovy krok, ktery nema doposud v historii podnikani obdoby. Firma podelala sama sebe a zacala si sypat popel na hlavu. Pamatujete ty predikce o gigantickych ztratach, pokutach atd., kde je tomu dnes konec ?
VW mohl v ramci sveho ocistce prijt se “spolecensky zodpovednou” mobilitou, politici hrimaji a zprisnuji v ramci svateho dzihadu za zelenejsi planetu podminky pro spalovaci auta tak, ze tlaci legislativne elektro. VW zacina chrlit jednu elektrosracku za druhou a zakaznici hykaji blahem, kdyz za auto, ktere pred 10ti lety stalo 250 najednou daji 450, ackoliv lze uspesne pochybovat jestli ty cinske tablety maji opravdu takovou cenu.
Vedlejsim prinosem cele akce je mimoradne komplikovany trh, ktery vylucuje predevsim levnou konkurenci z ciny
Četl jsem knížku od Eugena Čiháka, jak si s J.Kašparem stavěli letadla ve stodole a pak s nima létali...
Zkuste TO dnes - a třeba i na kšeft - bude potřeba ještě jeden hangár na lejstra a hafo nebo aspoň tři hafy prachů na testy....jinak letadlo sundají gripenem
A koho to dnes točí?!?
Neřkuli - v ČMN blahé paměti psali o britské studii o odhadu dopravy asi v roce 2030 a tam!!! už se s moto na silnici VŮBEC NEPOČÍTÁ!!! ( je to risk, motorkáři jsou problém, "dárci"orgánů ( kaše), chlastají a vůbec
1 reakcí na tento příspěvek Úvaha o budúcnosti moto
Jsem rad, ze Opici jsem poridil jak byla, protoze tady do Evropy se nic poradneho jako Honda CT 125 nebo podobne stroje od Yamahy a Suzuki evidentne nikdy nedostanou a maximalne to tady bylo jen par let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úvaha o budúcnosti moto
1 reakcí na tento příspěvek Úvaha o budúcnosti moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úvaha o budúcnosti moto
1 reakcí na tento příspěvek Úvaha o budúcnosti moto
energozrouti.cz/z/benzin-s-naftou-se-louci-vedouci-predstavitele-g7-oznami-jejich-uplne-ukonceni